Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:58 uur
GrafGantz schreef:
Op zich correct, al was dat eigenlijk niet waar ik op doelde. Al heb ik op mijn versie van Horses een live bonustrack (cover van My Generation) waar Cale op basgitaar te horen is
Hij speelt ook mee op The Stooges en ik dacht ook op Modern Lovers...Op zich correct, al was dat eigenlijk niet waar ik op doelde. Al heb ik op mijn versie van Horses een live bonustrack (cover van My Generation) waar Cale op basgitaar te horen is
1
geplaatst: 3 september 2017, 20:31 uur
Ik begrijp dat er discussie is over mijn antwoord (het was ook maar een gok) maar omdat de jury het heeft goed gerekend (en daar wordt niet mee gecorrespondeerd
) hierbij een nieuwe vraag:
Er was eens een band die 2 hits had in Nederland. Deze band stopte ermee en 2 leden gingen ieder verder in een nieuwe band. Deze 2 bands haalden ieder ook 2 hits in Nederland en in het Hitdossier (in mijn editie die tot 2005 gaat) staan ze achter elkaar. Welke 3 bands bedoel ik?
) hierbij een nieuwe vraag:Er was eens een band die 2 hits had in Nederland. Deze band stopte ermee en 2 leden gingen ieder verder in een nieuwe band. Deze 2 bands haalden ieder ook 2 hits in Nederland en in het Hitdossier (in mijn editie die tot 2005 gaat) staan ze achter elkaar. Welke 3 bands bedoel ik?
0
geplaatst: 3 september 2017, 20:45 uur
Ik zag laatst dat Raydio en Ray Parker Jr. ook vlakbij elkaar staan in het hitdossier, dat soort dingen vind ik altijd leuk. 

0
geplaatst: 3 september 2017, 20:49 uur
Staan alledrie de bands achter elkaar of alleen die laatste twee?
0
geplaatst: 3 september 2017, 20:59 uur
Alleen de laatste 2, anders zou het wel heel toevallig zijn.
0
geplaatst: 3 september 2017, 21:04 uur
Arrie schreef:
Ik zag laatst dat Raydio en Ray Parker Jr. ook vlakbij elkaar staan in het hitdossier, dat soort dingen vind ik altijd leuk.
Dat zal toch geen toeval zijn?

0
geplaatst: 3 september 2017, 21:08 uur
Haha nee, komt wel doordat de nieuwe hitdossiers niet meer op achternaam sorteren (heel merkwaardig). Maar nadat ik net het berichtje had geplaatst besefte ik dat hij die band waarschijnlijk naar zichzelf had vernoemd (met een woordgrapje).
0
geplaatst: 3 september 2017, 21:35 uur
deric raven schreef:
Bow Wow Wow, Adam and the Ants, Adam Ant?
Bow Wow Wow, Adam and the Ants, Adam Ant?
Goede poging, maar helaas. Ze hadden meer dan 2 hits en in het hitdossier zijn Adam Ant en Adam and the Ants op 1 hoop gegooid.
0
geplaatst: 3 september 2017, 22:14 uur
Is ook door mijn hoofd geschoten, maar die is het ook niet. Ik denk dat The Specials drie hits hadden en ze waren bovendien de eerste band. Terwijl de laatste twee op elkaar moeten volgen.
0
geplaatst: 3 september 2017, 22:14 uur
deric raven schreef:
Specials, SpecialsAKA en Fun Boys Three?
Specials, SpecialsAKA en Fun Boys Three?
Ook niet. De bands die voorkwamen uit de ' moederband' liggen qua naam dicht bij elkaar en dat is met specials AKA en FB3 niet het geval.
0
geplaatst: 3 september 2017, 22:23 uur
Heaven 17 en human league zat ik aan de te denken maar daar zal geen derde H meer bij komen vrees ik
0
geplaatst: 3 september 2017, 22:26 uur
En Human League heeft ook veel meer hits gehad volgens mij. Toch zeker wel een stuk of zes?
0
geplaatst: 4 september 2017, 17:45 uur
tijd voor een hint:
De 3 bands hadden elk in Nederland 2 top 40 hits. In Engeland waren dat er veel meer. De 'moederband' had er 7 en de bands die er uit voortkwamen 2 en maar liefst 22 (waaronder 6 top 10 hits). Laatstgenoemde band stond daar in 2005 voor het laatst in de top 40.
De 3 bands hadden elk in Nederland 2 top 40 hits. In Engeland waren dat er veel meer. De 'moederband' had er 7 en de bands die er uit voortkwamen 2 en maar liefst 22 (waaronder 6 top 10 hits). Laatstgenoemde band stond daar in 2005 voor het laatst in de top 40.
0
geplaatst: 4 september 2017, 17:56 uur
Tja, Housemartins en Beautiful South zijn/waren daar een stuk populairder dan hier, maar ik kan geen derde band bedenken die uit Housemartins komt ... (hooguit Fat Boy Slim, maar dat is geen band)
Is de moederband wel uit dezelfde periode (80s ...) en de andere 2 van daarna?
Is de moederband wel uit dezelfde periode (80s ...) en de andere 2 van daarna?
0
geplaatst: 4 september 2017, 17:58 uur
Ja, dat is het! Housemartins, Beautiful South en Beats International. 

0
geplaatst: 4 september 2017, 18:02 uur
0
geplaatst: 4 september 2017, 18:02 uur
In mijn hitdossier staat Beat System er trouwens nog tussen.
0
geplaatst: 4 september 2017, 18:04 uur
Dat klopt, daarom had ik gezegd dat mijn dossier uit 2005 komt. Die nieuwe is toch verschrikkelijk met artiesten op voornaam alfabetisch.
0
geplaatst: 4 september 2017, 18:06 uur
motel matches schreef:
Dat klopt, daarom had ik gezegd dat mijn dossier uit 2005 komt. Die nieuwe is toch verschrikkelijk met artiesten op voornaam alfabetisch.
Ja, mee eens. Staat bij die van jou Beat System na The Beat ofzo?
0
geplaatst: 4 september 2017, 18:21 uur
Oh, Beats Int. ken ik niet ... ik had beter gisteren wat kunnen roepen, dan hadden we niet een dag stilgestaan 
Ik zal zo wel een nieuwe plaatsen.

Ik zal zo wel een nieuwe plaatsen.
0
geplaatst: 4 september 2017, 18:30 uur
Geen idee of sommigen alle top-40 feitjes uit het hoofd geleerd hebben, dat gaan we dan nu merken ...
Af en toe komt het voor dat een single op één binnenkomt in de top-40. Op zich was dit altijd wel een memorabele gebeurtenis al is dat de laatste 20 jaar wel veranderd. Dit millennium was dit al 26x het geval, terwijl dit in de vorige eeuw vanaf 1965 slechts 8x voorkwam.
In 1997 waren er twee singles die dit presteerden, welke twee?
Af en toe komt het voor dat een single op één binnenkomt in de top-40. Op zich was dit altijd wel een memorabele gebeurtenis al is dat de laatste 20 jaar wel veranderd. Dit millennium was dit al 26x het geval, terwijl dit in de vorige eeuw vanaf 1965 slechts 8x voorkwam.
In 1997 waren er twee singles die dit presteerden, welke twee?
0
geplaatst: 4 september 2017, 18:32 uur
Toevallig heb ik een paar dagen terug bijna dezelfde vraag gesteld, Salvadore, anders had ik dat zo echt niet geweten...
Iemand anders mag een vraag bedenken want ik moet zo weg voor de avond .
Iemand anders mag een vraag bedenken want ik moet zo weg voor de avond .
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.