Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2017, 13:56 uur
Oh jee, ik weet het antwoord maar heb geen zin om een nieuwe vraag te stellen ?
0
geplaatst: 3 september 2017, 14:47 uur
Edgar18 schreef:
Welke artiest kreeg een met goud vergulde Cadillac als 'tekengeld' voor het ondertekenen van een nieuw contract met zijn platenmaatschappij?
Welke artiest kreeg een met goud vergulde Cadillac als 'tekengeld' voor het ondertekenen van een nieuw contract met zijn platenmaatschappij?
Haha, dat zou inderdaad wel R&R zijn, ik ken wel een soul artiest

1
geplaatst: 3 september 2017, 14:56 uur
Kreeg opeens een idee voor een nieuwe vraag, dus bij deze:
http://i.imgur.com/1hOxEDo.jpg
Isaac hield wel van een beetje bling
http://i.imgur.com/1hOxEDo.jpg
Isaac hield wel van een beetje bling

0
geplaatst: 3 september 2017, 15:10 uur
Ooit eens in een docu langs zien komen, was te grappig om niet te onthouden. Net nog even een plaatje opgezocht van het protserige gevaarte:
Isaac Hayes' Gold-Plated Cadillac – Memphis, Tennessee - Atlas Obscura - atlasobscura.com
Isaac Hayes' Gold-Plated Cadillac – Memphis, Tennessee - Atlas Obscura - atlasobscura.com
0
geplaatst: 3 september 2017, 17:28 uur
Hij staat in het Stax museum op een ronddraaiend plateau met erbij een bordje 'Don't touch my ride'
.
Nu moet je toch Graf...
. Nu moet je toch Graf...
0
geplaatst: 3 september 2017, 17:47 uur
Zes albums, in chronologische volgorde. Wat is de overeenkomst, en welke hoort er toch niet helemaal bij?
The Stooges - The Stooges (1969)
Nico - Desertshore (1970)
Patti Smith - Horses (1975)
The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976)
Squeeze - Squeeze (1978)
Happy Mondays - Squirrel and G-Man Twenty Four Hour Party People Plastic Face Carnt Smile (White Out) (1987)
The Stooges - The Stooges (1969)
Nico - Desertshore (1970)
Patti Smith - Horses (1975)
The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976)
Squeeze - Squeeze (1978)
Happy Mondays - Squirrel and G-Man Twenty Four Hour Party People Plastic Face Carnt Smile (White Out) (1987)
0
geplaatst: 3 september 2017, 17:51 uur
Nico want die staat op de verkeerde plek in de chronologie. 
Geen idee vooralsnog. Denk wel dat het iets met verwijzingen naar andere nummers te maken zou kunnen hebben.

Geen idee vooralsnog. Denk wel dat het iets met verwijzingen naar andere nummers te maken zou kunnen hebben.
0
geplaatst: 3 september 2017, 18:02 uur
0
geplaatst: 3 september 2017, 18:04 uur
John Cale heeft al die albums geproduceerd, enkel Bummed denk ik niet.
0
geplaatst: 3 september 2017, 18:46 uur
0
geplaatst: 3 september 2017, 18:49 uur
John cale heeft ze allemaal geproduceerd behalve die van Nico, maar daarop speelt hij wel mee
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:00 uur
Ik denk het antwoord van Rudi (allemaal geproduceerd) maar die is het blijkbaar niet.
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:00 uur
Martin Hannett produceerde Bummed.
Sowieso lijkt HM de vreemde eend hier, maar waarom dan
Sowieso lijkt HM de vreemde eend hier, maar waarom dan

0
geplaatst: 3 september 2017, 19:01 uur
motel matches schreef:
John cale heeft ze allemaal geproduceerd behalve die van Nico, maar daarop speelt hij wel mee
Nog iets warmer dan Rudi. Overeenkomst is overigens veel groter dan het verschil, dat hem meer in een detail zit.
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:02 uur
John cale heeft ze allemaal geproduceerd, alleen op die van nico speelt hij ook mee
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:06 uur
johan de witt schreef:
Oh fuck, ik moet zulke dingen ook niet volledig uit het hoofd doen maar toch even een en ander opzoeken zodat er geen foutjes in sluipen. Album van de Mondays waar ik op doelde is niet "Bummed" maar "Squirrel and G-Man Twenty Four Hour Party People Plastic Face Carnt Smile (White Out)". Die titel heb ik overigens maar wel even opgezocht voor de juiste spelling

Ik ben een achterlijke idioot

0
geplaatst: 3 september 2017, 19:11 uur
motel matches schreef:
John cale heeft ze allemaal geproduceerd, alleen op die van nico speelt hij ook mee
Op zich correct, al was dat eigenlijk niet waar ik op doelde. Al heb ik op mijn versie van Horses een live bonustrack (cover van My Generation) waar Cale op basgitaar te horen is

/edit: eigenlijk een leukere en betere oplossing dan wat ik in gedachten had, dus ik reken hem gewoon goed. Echte oplossing was wellicht wat flauw, gaat allemaal om debuutalbums behalve die van Nico. Maar aan de andere kant ook weer niet zo flauw, aangezien Cale er om bekend staat dat hij graag samenwerkte met bands aan het begin van hun carrière en het overgrote deel van z'n productiewerk dus debuutalbums betreft.
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:20 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.