MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
'No more heroes' zongen The Stranglers in 1977. In het lied worden vier heroes (volgens de band) van weleer (semi) bij naam genoemd. Kunnen jullie me vertellen welke vier dat zijn? Bonuspunten voor wie me ook kan vertellen wie deze mensen precies waren (twee zijn vrij makkelijk, de andere twee eigenlijk best moeilijk, maar we zullen zien).

En oh ja, Shakespeare telt niet

Robert deNiro acteur..
Leon Trotski...politicus in Rusland...moest vluchten voor Stalin.

Dear old Lenin, behoeft geen uitleg denk ik

johan de witt schreef:
Dear old Lenin, behoeft geen uitleg denk ik

Tsja, er wordt wel naar gevraagd.

Groot Russisch staatsman

Lenin en Trotski zijn correct. Robert De Niro wordt niet genoemd in het lied (natuurlijk wel een held, maar die leeft nog dus dat zou de boodschap van het nummer wel wat ondermijnen ).

Nu blijven nog de twee moeilijke namen over. Ze komen vlak na elkaar in het lied, vlak na Lenin. Op die eerste baseerde Hergé het personage Endaddine Akkass uit Kuifje en de Alpha-Kunst, de tweede is een fictief personage uit een héél bekend boek uit de 17de eeuw over windmolens. Hopelijk helpt dit wat

Windmolens associeer ik natuurlijk met Don Quixote van Cervantes, alleen is dat boek veel ouder...

ArthurDZ schreef:

Hopelijk helpt dit wat

Ja inderdaad, de vraag staat tenslotte (op het moment van de ongerustheid) al 16 minuten open...

Bizar lang ja...wordt tijd voor het antwoord

Elmyra (al heb ik nooit geweten wie dat is) en Sancho Panza.

Stom, hij zingt inderdaad 'The great (nooit verstaan) and Sancho Panza'. In plaats van Don Quixote.

Kramer schreef:
Elmyra (al heb ik nooit geweten wie dat is) en Sancho Panza.

Sancho Panza, de sidekick van Don Quichot, is inderdaad het goede antwoord.

Elmyra verwijst dan weer naar Elmyr de Hory, een Hongaarse kunstenaar die na WOII voor de criminaliteit koos toen hij ontdekte dat hij veel beter was in het kopiëren van de stijl van andere kunstenaars dan zelf met iets nieuws komen. Zijn leven als een meestervervalser (misschien wel de meest succesvolle ooit) is het onderwerp van documentaires als F Is For Fake van Orson Welles en de musical The Forger's Apprentice.

Dus: Kramer vond twee namen maar gaf geen verdere info, ranboy legde als eerste de link met het beroemde verhaal van Cervantes, en johan de witt en luigifort vonden elk één naam en beschrijving. Ik zou zeggen, vecht zelf maar uit wie de volgende vraag mag doen

Kramer mag van mij, had er twee goed.

Van mij ook, keb nu toch geen tijd.

Even een vraag die voortborduurt op een vorige. Een lijstje overbekende bands, met daaronder een lijstje met vroegere namen van die bands (of namen van de bands waar ze uit voortkomen). Wie hoort bij wie?

The Beatles
The Rolling Stones
Beach Boys
Nirvana
Radiohead
Joy Division
Red Hot Chili Peppers
Kiss
Golden Earring

On a Friday
Wicked Lester
Stiff Kittens
Johnny & The Moondogs
Little Boy Blue and the Blue Boys
Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem
Skid Row
Pendleton
The Tornados

The Beatles - Wicked Lester
The Rolling Stones - Pendleton
Beach Boys - Little Boy Blue and the Blue Boys
Nirvana - Skid Row
Radiohead - On a Friday
Joy Division - Stiff Kittens
Red Hot Chili Peppers - The Tornados
Kiss - Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem
Golden Earring - Johnny & The Moondogs

Johnny & The Moondogs = Beatles
The Pendleton = The Beach Boys
On a Friday = Radiohead
Stiff Kittens = Joy Division (geniale naam)
Little Boy Blue and the Blue Boys = The Rolling Stones

En dan een paar gokjes:

Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem = Kiss
The Tornados = Golden Earring
Skid Row = Nirvana
Wicked Lester = RHCP

Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem is volgens mij RHCP.

Ik denk dat de rest wel klopt, dus dan moet Wicked Lester wel Kiss zijn.

Het is de beurt aan Kramer, om te vertellen wie het bij het rechte eind heeft. Maar die heeft de neiging om hier een vraag te stellen en ons dan langdurig in de steek te laten ?

GrafGantz schreef:
Het is de beurt aan Kramer, om te vertellen wie het bij het rechte eind heeft. Maar die heeft de neiging om hier een vraag te stellen en ons dan langdurig in de steek te laten ?

Volgens mij mag jij trouwens. Vanwege je goede antwoord gisteren.

Nee, ik heb mijn beurt afgestaan gisteren.

Edgar18 schreef:
Johnny & The Moondogs = Beatles
The Pendleton = The Beach Boys
On a Friday = Radiohead
Stiff Kittens = Joy Division (geniale naam)
Little Boy Blue and the Blue Boys = The Rolling Stones

En dan een paar gokjes:

Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem = Kiss
The Tornados = Golden Earring
Skid Row = Nirvana
Wicked Lester = RHCP

Slechts twee bands door elkaar gehaald, dat vind ik een hele nette score. Overigens vond ik nog een foutje in mijn vraag: The Beach Boys heetten natuurlijk The Pendletones, niet Pendleton.

GrafGantz schreef:

De boog kan niet altijd gespannen zijn - dit hele MuMe-gebeuren moet wel een hobby blijven .

[quote=5720549
Slechts twee bands door elkaar gehaald, dat vind ik een hele nette score. [/quote]

Het is mij niet duidelijk of hier staat: Akkoord, Edgar18 is aan de beurt, of Kom op mensen, jullie zijn er bijna!

Dat eerste

Wat Herman aanvult klopt, Kiss en RHCP waren omgedraaid. Het was wel zo handig en netjes geweest als dit ook even vermeld was.

Straks een nieuwe vraag (over een uur of twee)

Ik ga toch weer voor een rijtje. Wie kan me de link tussen onderstaande vier artiesten vertellen?

The Guess Who
Freddie King
Todd Rundgren
Leon Russell

Clap for the Wolfman

Damn... klappen voor Rudi dan maar

En ik maar denken dat ie wel moeilijk zou zijn .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:04 uur

geplaatst: vandaag om 21:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.