MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Andre van duin: willempie, pizza lied, bim bam, paard in de gang,

chevy93 schreef:
(quote)
En bij Michael Jackson zou eigenlijk ook wel We Are the World mogen gezien zijn contributie daaraan.
En zo kwam ik dus op Band Aid. En toen kwam ik bij: Phil Collins

You Can't Hurry Love, Easy Lover.

Against All Odds?
In the Air Tonight?
Something happened on the way to heaven?
Another Day in Paradise?

Ik zie nu pas dat er hier twee ontbreken:
4. 7: Michael Jackson - I Just Can't Stop Loving You, Beat It, Smooth Criminal, One Day in Your Life, Bad (5*musicfriek, 1*Arrie)
Wanna Be Startin' Something was een nummer 1-hit. En telt A brand new day (van Wizard of Oz) ook mee?

2. 14 : Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog, Waarom Nou Jij, Binnen, Lopen op Het Water, Because We Believe, Dochters, Rood, Stop de Tijd, Wit Licht, Wat Zou Je Doen, Everytime I Think of You, Voorbij (13*Arrie)
(semi-)Gokjes: De Waarheid, De Bestemming, Afscheid Nemen Bestaat Niet, Margherita.

chevy93 schreef:
(quote)
(semi-)Gokjes: De Waarheid, De Bestemming, Afscheid Nemen Bestaat Niet, Margherita.

Margherita niet, maar volgens mij is Afscheid goed, en één van die andere twee zou ook heel goed kunnen!

chevy93 schreef:
(quote)
En zo kwam ik dus op Band Aid. En toen kwam ik bij: Phil Collins

Against All Odds?
In the Air Tonight?
Another Day in Paradise?

+ Groovy Kind Of Love ( met Easy Lover, in the Air Tonight en You can't Hurry Love) = 4

Elton John

Nikita
Don't Let the sun Go Down On Me
Something about the way You Look Tonight / Candle oin the Wind

+++ een filmliedje ?

edit: oh, motel matches had die al

Arrie schreef:
(quote)

Margherita niet, maar volgens mij is Afscheid goed, en één van die andere twee zou ook heel goed kunnen!
In mijn herinnering kwam die wel hoog (Afscheid), maar of die de nummer 1 heeft gehaald kan ik me niet herinneren. Weet wel dat het nummer helemaal doodgedraaid werd destijds. Dat was tevens het jaar dat ik begon met Top 40 beluisteren (o.a. Clocks leren kennen, maar ook het jaar van Nena & Kim Wilde en Feel). Vooral de eindejaarlijst van Top of the Pops vond ik altijd erg fijn. Toen nog op VHS.

Salvadore schreef:
(quote)

+ Groovy Kind Of Love ( met Easy Lover, in the Air Tonight en You can't Hurry Love) = 4
En heeft die Tarzan-track ook de nummer 1-positie gehaald?

Ik had het over Phil Collins. Niet over Sir Elton.

chevy93 schreef:
Ik had het over Phil Collins. Niet over Sir Elton.

Weet ik niet, ik haal er een paar door elkaar.

Overigens had Sir Elton wel een nummer 1-hit met Blue: Sorry seems to be the hardest word.

Dat weet ik vanwege:
Dat was tevens het jaar dat ik begon met Top 40 beluisteren (o.a. Clocks leren kennen, maar ook het jaar van Nena & Kim Wilde en Feel). Vooral de eindejaarlijst van Top of the Pops vond ik altijd erg fijn. Toen nog op VHS

zaaf
Arrie schreef:
Bruno Mars: Nothin' on You, Billionaire, Just the Way You Are, Grenade
Grenade kwam net niet tot 1

zaaf
motel matches schreef:
Elton john: nikita, candle in the wind, don't let the sun go down on me, don't go breaking my heart
Dat nummer met Kiki Dee werd slechts 2e

zaaf
motel matches schreef:
Spice girls: wannabe, say you'll be there, 2 become 1, spice up your life
Alleen Wannabe...!

Als andre ook niet goed is ga ik huilen

zaaf
motel matches schreef:
Andre van duin: willempie, pizza lied, bim bam, paard in de gang,
Geen paard, Andre 3x

zaaf
chevy93 schreef:
Phil Collins

Against All Odds?
In the Air Tonight?
Another Day in Paradise?
De 1e twee zijn goed, ook In The Air. Je mist er nog 1

zaaf
Nummer 1 hits (in Nederland), voor sommige artiesten een fluitje van een cent. 26 artiesten scoorden er meer dan 3 (vanaf 1965). Ik geef het aantal, u geeft de artiesten en de hits.

1. 16 : The Beatles - I Feel Fine, Hey Jude, Get Back, Ticket To Ride, Help, Yesterday, Michelle, Let It Be,
The Ballad of John and Yoko, Paperback Writer, We Can Work It Out/Daytripper, All You Need Is Love, Rock & Roll Music/No Reply, Yellow Submarine
(2*Arrie en 13*Hacker)
2. 14 : Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog, Waarom Nou Jij, Binnen, Lopen op Het Water, Because We Believe, Dochters, Rood, Stop de Tijd, Wit Licht, Wat Zou Je Doen, Everytime I Think of You, Voorbij, De Bestemming, Afscheid Nemen Bestaat Niet (13*Arrie en 2*chevy93)
3. Abba - Dancing queen, Money money money, Chiquitita, I have a dream, The winner takes it all, Super trouper, One of us, Fernando (8*ranboy en 1*Hacker)
4. Michael Jackson - I Just Can't Stop Loving You, Beat It, Smooth Criminal, One Day in Your Life, Bad, Wanna Be Startin' Something, A brand new day (5*musicfriek, 1*Arrie en 2*chevy93)
5. George Michael - Careless Whisper, A Different Corner, I Knew You were Waiting (For Me), Don't Let the Sun Go Down on Me, Faith, I Want Your Sex (7*musicfriek)
6. Jan Smit! - Als de Morgen is Gekomen, Dan Volg je Haar Benen, Cupido, Ik zing dit lied voor jou alleen, Mi Rowsu, Op Weg Naar Geluk. (6*chevy93 en 1*Arrie)
7. Justin Bieber - What Do You Mean, Sorry, Love Yourself, Despacito, Let Me Love You, Cold Water (7*musicfriek)
8. Queen - Bohemian Rhapsody, Somebody To Love, Under Pressure (met David Bowie), I Want To Break Free, Crazy Little Thing Called Love en Radio Ga Ga (7*Hacker)
9. Bee Gees - Stayin' Alive, Massachussets, World, Words, Don't Forget to Remember (5*Hacker en 1*Arrie)
10. The Cats - Lea, Why, Marian, Be My Day + Where Have I Been Wrong (4*Arrie en 2*Hacker)
11. David Bowie - Tonight live met Tina Turner, Let's Dance, This Is Not America met Pat Metheny Group, Under Pressure met Queen, Dancing in the Street met Mick Jagger (6*Hacker)
12. Golden Earring - Dong-Dong-Di-Ki-Di-Ki-Dong-Dong, Back Home, Twlight Zone, When the Lady Smiles, Radar Love (6*Arrie)
13. Kinks - Dedicated Follower of Fashion, Sunny Afternoon, Waterloo Sunset, Lola, Loal live (6*Hacker)
14. Madonna - Into the Groove, Who's That Girl, Hung Up, Give It 2 Me, 4 Minutes (6*musicfriek)
15. 5: The Rolling Stones - Angie, Brown Sugar, Satisfaction, Paint It, Black, We Love You (4*chevy93 en 2*Hacker)
16. UB40 - Red Red Wine, I Got You Babe, Sing Our Own Song, Kingston Town, Can't Help Falling in Love with You (6*musicfriek)
17. Adele - Rolling in the Deep, Set Fire to the Rain, Skyfall, Hello (5*Arrie)
18. 4: Boney M misschien voor 4 stuks... - Rivers of Babylon, Ma Baker, Sunny (4*Hacker)
19. 4
20. 4
21. Elton john: nikita, candle in the wind, don't let the sun go down on me, Sorry seems to be the hardest word (4*motel matches en 1*chevy93)
22. Guus Meeuwis - Het Is Een Nacht... (Levensecht), Per Spoor (Kedeng Kedeng), Tranen Gelachen, Geef Mij Je Angst (4*Jordidj1 en 1*Arrie)
23. Phil Collins - You Can't Hurry Love, Easy Lover, In the Air Tonight, Groovy Kind Of Love (4*chevy93 en 1*Salvadore)
24. Pitbull - I Know You Want Me, Timber, Fireball en Give Me Everything (5*Arrie)
25. Shakira - Whenever Wherever, Underneath My Clothes, Hips Don't Lie, Beautiful Liar (5*Arrie)
26. U2 - Beautiful Day en Elevation en The Saints Are Coming en Window in the Skies (3*musicfriek en 1*Arrie en 1*chevy93)

Hacker 46
Arrie 45
musicfreak 34
chevy93 20
ranboy 8
jordidj1 4
motel matches 4
Salvadore 1

Voor de Beatles nog Rock & Roll Music / No Reply en Get Back

zaaf
Arrie schreef:
Voor de Beatles nog Rock & Roll Music / No Reply en Get Back
Get Back was reeds genoemd

Boney M misschien voor 4 stuks...

Rivers of Babylon
Ma Baker
Sunny
?????

zaaf
het is spannend aan de top!

nr 5 voor Rolling Stones = Jumpin' Jack Flash ?

zaaf
nope

ah, maar wel deze :

We Love You ( Rolling Stones dus )

Oh ja, dubbele A-kant met Dandelion, toch?

Misschien nog een tip voor de twee artiesten die we missen? Bv. in welke tijd we het moeten zoeken.

Gerard joling?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.