Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:25 uur
Raining men, ik moet de jongelui trainen, kop 'm maar in
koppen en voorzetten... WTF!
koppen en voorzetten... WTF!
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:26 uur
Rudi wist het maar wilde niet het antwoord geven omdat hij voorlopig geen tijd heeft ...
... dus geeft ie een hint
... dus geeft ie een hint

1
geplaatst: 12 september 2017, 19:29 uur
It's raining men werd aan hun allemaal aangeboden en alleen the weather girls hapten toe
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:30 uur
Dat klopt 
Ik had verwacht dat het antwoord wel eerder zou vallen ... en eerlijk gezegd wist Rudi het vrijwel meteen maar kennelijk is het toch minder bekend dan ik dacht. Op zich wel een leuk feitje dat een totaal onbekend duo - met mazzel door de afzeggingen - zo'n dik succes behaalt.
Voor de volledigheid (gekopiëerd van wiki):
It's Raining Men is een discohit van de Amerikaanse groep The Weather Girls. Voordat zangeressen Martha Wash en Izora Armstead het lied uitgaven, was het aangeboden aan Diana Ross, Donna Summer, Cher en Barbra Streisand maar zij besloten allemaal om er niet mee aan de slag te gaan.
The Weather Girls scoorden een internationale hit ... meer dan zes miljoen exemplaren wereldwijd.
Ik heb wel eens een docu gezien waarvan (door een vraag van Joezer) dit feitje kwam bovendrijven ...
Op zich ook wel een aparte gedachte dat de 4 anderen dit nummer hadden kunnen uitvoeren, Cher en Donna zie ik het nog wel doen, maar Barbra en Diana toch minder.
motel matches kan een vraag stellen!

Ik had verwacht dat het antwoord wel eerder zou vallen ... en eerlijk gezegd wist Rudi het vrijwel meteen maar kennelijk is het toch minder bekend dan ik dacht. Op zich wel een leuk feitje dat een totaal onbekend duo - met mazzel door de afzeggingen - zo'n dik succes behaalt.
Voor de volledigheid (gekopiëerd van wiki):
It's Raining Men is een discohit van de Amerikaanse groep The Weather Girls. Voordat zangeressen Martha Wash en Izora Armstead het lied uitgaven, was het aangeboden aan Diana Ross, Donna Summer, Cher en Barbra Streisand maar zij besloten allemaal om er niet mee aan de slag te gaan.
The Weather Girls scoorden een internationale hit ... meer dan zes miljoen exemplaren wereldwijd.
Ik heb wel eens een docu gezien waarvan (door een vraag van Joezer) dit feitje kwam bovendrijven ...

Op zich ook wel een aparte gedachte dat de 4 anderen dit nummer hadden kunnen uitvoeren, Cher en Donna zie ik het nog wel doen, maar Barbra en Diana toch minder.
motel matches kan een vraag stellen!
0
geplaatst: 12 september 2017, 19:36 uur
Ik meen me te herinneren dat ze het nummer eerst alleen maar inzongen als voorbeeld (demo) voor de beoogde kandidaten. Zelf waren de twee dames dacht ik alleen nog maar achtergrondzangeres geweest. Toen niemand het wou, hebben zij het gekregen ...
0
geplaatst: 12 september 2017, 20:04 uur
Wat hebben de volgende artiesten gemeen:
Beyonce
Bloc Party
Johan
Foreigner
Beyonce
Bloc Party
Johan
Foreigner
0
geplaatst: 12 september 2017, 20:11 uur
Arrie schreef:
Ze hebben een album genaamd 4?
Ze hebben een album genaamd 4?
Dat is wel heel snel! De volgende keer zal ik de vraag wat moeilijker maken

0
geplaatst: 12 september 2017, 20:37 uur
motel matches schreef:
It's raining men werd aan hun allemaal aangeboden en alleen the weather girls hapten toe
Ik wist dit, had het ook bedacht maar op de een of andere manier niet gepost... Dom gansje ben ik toch.
0
geplaatst: 13 september 2017, 07:16 uur
Wat is de overeenkomst tussen de volgende nummers?
Robin S - Show Me Love
Wamdue Project - King of My Castle
Moloko - Sing It Back
Melanie C - I Turn to You
David Guetta - Love Is Gone
Robin S - Show Me Love
Wamdue Project - King of My Castle
Moloko - Sing It Back
Melanie C - I Turn to You
David Guetta - Love Is Gone
0
geplaatst: 13 september 2017, 07:57 uur
Ja dat denk ik ook, eerst in zeg maar kalere versie uitgebracht maar toen deed de single niets en daarna in opgepimpte single remix een grote hit
0
geplaatst: 13 september 2017, 09:05 uur
vigil schreef:
Ja dat denk ik ook, eerst in zeg maar kalere versie uitgebracht maar toen deed de single niets en daarna in opgepimpte single remix een grote hit
Dat is helemaal goed!
Het zijn ook vijf nummers waarbij zelden tot nooit wordt vermeld dat het om een remix gaat. Maar toch was ie blijkbaar erg makkelijk.
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:02 uur
Niet lastig nee, van Guetta wist ik het niet (op zich niet logisch vond ik want het gaat hier juist om een DJ) maar goed de andere was wel bekend bij mij
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:09 uur
Van welke artiest/ band is onderstaand Top 40 rapport? Welk nummer mist in dit rijtje en welke positie behaalde dat nummer?
april 1978 nr 17
april 1980 nr 38
oktober 1981 nr 26
september 1983 nr 7
december 1986 nr 8
november 1991 nr 8
?
april 1992 nr 11
juli 1992 nr 11
december 1992 nr 36
april 1978 nr 17
april 1980 nr 38
oktober 1981 nr 26
september 1983 nr 7
december 1986 nr 8
november 1991 nr 8
?
april 1992 nr 11
juli 1992 nr 11
december 1992 nr 36
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:31 uur
Dat ? zal vast een hoge positie zijn ...
Ik gok Dire Straits ... (aantal hits en posities weet ik niet goed, maar lijkt me best kunnen ...)
... met Private Investigations , hoogste positie ... 2 misschien ?
Ergens begin jaren 90 was hun laatste album ... en in 1978 hun eerste
Ik gok Dire Straits ... (aantal hits en posities weet ik niet goed, maar lijkt me best kunnen ...)
... met Private Investigations , hoogste positie ... 2 misschien ?
Ergens begin jaren 90 was hun laatste album ... en in 1978 hun eerste
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:33 uur
Private Investigations is een nummer 1-hit geweest, maar die is al uit de jaren '80.
2
geplaatst: 13 september 2017, 10:33 uur
Ik denk dat het Genesis is, en het missende nummer hun nummer 1-hit I Can't Dance. De jaartallen komen overeen met de jaren waarin ze albums uitbrachten in ieder geval, en ik weet ook dat We Can't Dance (1991) in deze contreien hun meest succesvolle was qua singles.
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:34 uur
Oei .... dat zou goed kunnen
follow me follow you was 1978 ...
follow me follow you was 1978 ...
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:41 uur
Abacab zal die van 81 zijn, Mama uit 83, Invisible Touch uit 86, No Son uit 91 ? ... moet kloppen
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:44 uur
ArthurDZ schreef:
Ik denk dat het Genesis is, en het missende nummer hun nummer 1-hit I Can't Dance. De jaartallen komen overeen met de jaren waarin ze albums uitbrachten in ieder geval, en ik weet ook dat We Can't Dance (1991) in deze contreien hun meest succesvolle was qua singles.
helemaal correct!
nummer 1 dus
0
geplaatst: 13 september 2017, 10:44 uur
Dat staat gewoon in het verhaaltje hoor.
Nummer 1-hit staat er.
Nummer 1-hit staat er.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.