MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
ik heb zo rond 1995/1996 ze een keer live gezien dus toen was ik gelijk fan voor t leven

Sander was een echte fan he, posters boven zijn bed, een Des'ray dekbedovertrek, alle cd's en singletjes een D-Rock schoolmelk beker etc.

En dus dat befaamde concertbezoek .

nu we het over Eurodance hebben (al is de derde wat steviger natuurlijk)...

wat is de overeenkomst tussen Nakatomi, Alice Deejay en LA Style?

Wessel van Diepen?

zo weer 2 minuten verder

Maar goed, ik dacht ik zet Venga Boys er niet bij want dan is het helemaal makkelijk

Haha, hij was nu ook niet zo lastig.

Weg van de eurohouse en op naar de jaren '60 met een dubbelklapper.

Het psychedelische rocknummer Just Dropped In (To See What Condition My Condition Was In) was de eerste grote hit voor de band The First Edition. Welke later beroemd geworden solo-artiest was lid van The First Edition (de band heette later ook ................ & The First Edition) en wie was de schrijver van hun eerste hit Just Dropped In (To See What Condition My Condition Was In)?

Dat moet de afzwaaiende Kenny Rogers zijn geweest.

En de schrijver van Just Dropped In is Mickey Newbury dacht ik.

ArthurDZ schreef:
En de schrijver van Just Dropped In is Mickey Newbury dacht ik.
Knap dat je die weet, ik had verwacht dat ie wat lastiger zou zijn.

Kenny Rogers is goed, en Mickey Newbury dus ook.

Bonuspunt: van wie is de flink gefreakte gitaarsolo in het nummer?

Edgar18 schreef:
Bonuspunt: van wie is de flink gefreakte gitaarsolo in het nummer?

Ik weet dat wijlen Glen Campbell het intro deed maar die deed niet de leadsolo volgens mij.

Toen ik een paar jaar geleden elke week een hitlijstje maakte voor het jaar 1968 (o.a. herman deed daar ook aan mee, mooie tijden waren dat) was dat nummer een hit in de gezamenlijke lijst, vandaar dat ik het weet. Maar wie verantwoordelijk is voor de gitaarsolo? Geen flauw idee, nooit opgezocht.

Scorpion_21 schreef:
Ik weet dat wijlen Glen Campbell het intro deed maar die deed niet de leadsolo volgens mij.
Ik bedoel Glen Campbell ja, de solo is volgens mij ook van zijn hand maar ik kan me vergissen hoor.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik bedoel Glen Campbell ja, de solo is volgens mij ook van zijn hand maar ik kan me vergissen hoor.

Ah great, maar eerlijk is eerlijk: Arthur deed t moeilijkste deel, dus hij mag van mij

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Ah great, maar eerlijk is eerlijk: Arthur deed t moeilijkste deel, dus hij mag van mij

Ik ben nog maar pas aan de beurt geweest als vraagsteller en heb niet meteen inspiratie, dus ga gerust je gang

Oké, thanks! Dan ga ik voor een klassieker:

Een vraag uit twee delen, het eerste waarschijnlijk gemakkelijker dan het tweede. We hadden eind jaren '80 de befaamde gelegenheidsband The Traveling Wilburys, bekend van onder meer Handle with Care en End of the Line.

1. Noem de 5 oorspronkelijke leden.
2. Eén van deze leden overleed nog voordat de tweede plaat uitkwam. De vier overgebleven muzikanten gingen op zoek naar een vervanger en vonden die. Toch kwam er nooit een opvolger van Traveling Wilburys Vol. 3 (nummer 2 sloegen ze over). Waarom was dat?

Bob, Jeff, Tom, George en Roy.
Roy overleed.
Verder weet ik het niet.

Die vijf leden staan er al. En na het overlijden van Orbison zou Del Shannon toetreden tot de Wilburys maar hij pleegde zelfmoord voordat er een volgend album opgenomen kon worden.

Edgar18 schreef:
Die vijf leden staan er al. En na het overlijden van Orbison zou Del Shannon toetreden tot de Wilburys maar hij pleegde zelfmoord voordat er een volgend album opgenomen kon worden.
En toen gaf de rest er ook maar de brui aan. Helemaal goed, Edgar mag weer

Gaat lekker in dit tempo. Even een vraag bedenken....

De Amerikaanse Billboard Hot 100.

Één nummer haalde vier maal de bovenste veertig van de Amerikaanse hitlijst, dit gebeurde ook nog eens in vier verschillende decennia door vier verschillende uitvoerenden.

Welk nummer zoeken we?

Casartelli (moderator)
Ain't Nobody in de jaren '80, '90, '00 en '10?

White Christmas lijkt me typisch zo'n klassieker die zich opnieuw laat uitbrengen.

Beide niet goed. Ain't Nobody werd behalve het origineel alleen een Billboard hit voor LL Cool J en White Christmas stond in de jaren '40 is allerlei verschillende uitvoeringen in de hitlijsten maar dit was voor het begin van de (moderne) hitlijst zoals wij die vandaag de dag kennen (startte in '58). In de jaren '50 scoorde het nummer ook nog goed maar daarna haalde het de hitlijsten amper meer.

Unchained melody? In UK zal het vast gelukt zijn.

Can't Help Falling in Love door Elvis, UB40, A*Teens en nog eentje?

Nee, die zijn het ook niet.

Everlasting Love? In Engeland in ieder geval wel. Maar er was in de VS inderdaad ook iets vergelijkbaars, tijdje terug nog gelezen, maar ik ben het kwijt.

Everlasting Love heeft volgens mij in Engeland zelfs in vijf decennia de charts gehaald. Alleen in de jaren '10 nog niet...

Zou Sandra een hit hebben gescoord in Amerika?

mijn gok: Suspicious Minds

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.