Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 17:29 uur
Oh bij het opzoeken hoe het nou precies zat met Everlasting Love in Engeland, kom ik er per ongeluk achter dat er twee mogelijke antwoorden voor de VS zijn.
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 17:31 uur
Everlasting Love is het goede antwoord.
Het origineel van Robert Knight haalde in '67 een 13e plek.
Love Affair scoorde het jaar erna een wereldwijde hit met het nummer maar niet in de US, daar haalde het nooit de top 100.
De discocover van Carl Carlton haalde in '74 een 6e plek.
Rex Smith and Rachel Sweet (wie kent ze niet) behaalden in '81 een 32e plek met hun versie.
En tot slot Gloria Estefan die in '95 een 27e plek behaalde.
En volgens mij is dit het enige goede antwoord Arrie. Bedoel jij soms The Way You Do the Things You Do? Want die was éénmaal onderdeel van een medley.
Het origineel van Robert Knight haalde in '67 een 13e plek.
Love Affair scoorde het jaar erna een wereldwijde hit met het nummer maar niet in de US, daar haalde het nooit de top 100.
De discocover van Carl Carlton haalde in '74 een 6e plek.
Rex Smith and Rachel Sweet (wie kent ze niet) behaalden in '81 een 32e plek met hun versie.
En tot slot Gloria Estefan die in '95 een 27e plek behaalde.
En volgens mij is dit het enige goede antwoord Arrie. Bedoel jij soms The Way You Do the Things You Do? Want die was éénmaal onderdeel van een medley.
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 17:33 uur
Maar er is dus nog een mogelijk antwoord! Er is een ander nummer dat hetzelfde heeft geflikt. 
Edit: ja, The Way You Do the Things You Do bedoelde ik. Ik vind hem als onderdeel van die medley nog wel meetellen. Het is ook maar een medley van twee nummers.

Edit: ja, The Way You Do the Things You Do bedoelde ik. Ik vind hem als onderdeel van die medley nog wel meetellen. Het is ook maar een medley van twee nummers.

0
geplaatst: 14 augustus 2017, 17:35 uur
Sandra dus niet, dacht ik al. Ow ja verschrikkelijke Gloria heeft dit ook op single uitgebracht.
Jamie Cullum ook overigens maar dat zal wel alleen in Europa wat gedaan hebben.
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 17:38 uur
In Nederland is het overigens ook de single met de meeste entries door verschillende uitvoerenden. Daar zijn het Love Affair, Sandra, U2 en Jamie Cullum, vier andere dan in de US dus.
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 17:38 uur
vigil schreef:
Sandra dus niet, dacht ik al. Ow ja verschrikkelijke Gloria heeft dit ook op single uitgebracht.
Klopt, door Jamie Cullum (en nog een paar andere hitversies) heeft het in Engeland zelfs vijf decennia op rij de top 40 gehaald, waarvan in vier decennia de top 20. Het is nu dus wachten tot iemand het dit decennium covert, want die traditie moet natuurlijk wel voortgezet worden!
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 18:14 uur
Arrie schreef:
Klopt, door Jamie Cullum (en nog een paar andere hitversies) heeft het in Engeland zelfs vijf decennia op rij de top 40 gehaald, waarvan in vier decennia de top 20. Het is nu dus wachten tot iemand het dit decennium covert, want die traditie moet natuurlijk wel voortgezet worden!
(quote)
Het is wachten op Sir Cliff

0
geplaatst: 14 augustus 2017, 20:12 uur
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 21:53 uur
In 1986 brachten de rockers van Normaal voor de verandering een cover uit: Rock Around the Clock. Op zich geen heel vreemde keuze voor een band als Normaal, maar verrassend was wel de zangeres die hierop meezong. Wie was deze zangeres en waarom deed ze voor een keertje mee met de mannen van Normaal?
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 22:23 uur
Rudi heeft het al goed, het was volgens mij de opvolger van Mexico. De reden was een weddenschap vanuit Wedden Dat met Jos Brink en kroepoekje
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 22:33 uur
Juist, ze verloor de weddenschap en als tegenprestatie nam ze Rock Around the Clock op met Buizen Berend en zijn mannen. vigil mag wat mij betreft verder!
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 23:06 uur
Arrie schreef:
Juist, ze verloor de weddenschap en als tegenprestatie nam ze Rock Around the Clock op met Buizen Berend en zijn mannen. vigil mag wat mij betreft verder!
Ow het was een tegenprestatie van een verloren wedden schap, dat wist ik niet meer. Ik dacht een gewone weddenschap

0
geplaatst: 14 augustus 2017, 23:10 uur
Wet Wet Wet - Love is all around
3x wet dus 3 vragen!
Uit welke film komt het?
Van wie is t origineel?
Hoeveel weken stond het op 1 in Engeland?
3x wet dus 3 vragen!
Uit welke film komt het?
Van wie is t origineel?
Hoeveel weken stond het op 1 in Engeland?
0
geplaatst: 14 augustus 2017, 23:38 uur
Ik weet dat het echt bizar lang op 1 heeft gestaan, absoluut meer dan 10 weken. Gokje: 13 weken, schoon aan de haak.
0
geplaatst: 15 augustus 2017, 12:44 uur
Bruce Springsteen scoorde in 1981 pas zijn eerste top 40 hit in Nederland (The river). Toch had hij toen al drie maal eerder als componist in de Nederlandse top 40 gestaan. Met welke songs, en welke uitvoerende artiesten? (Wie de laatste ontbrekende noemt, wint).
0
geplaatst: 15 augustus 2017, 12:47 uur
Weet niet of deze allemaal voor zijn eerste eigen hit kwamen, maar toch een poging:
Pointer Sisters - Fire
Manfred Mann's Earth Band - Blinded by the Light
Patti Smith - Because the Night
Pointer Sisters - Fire
Manfred Mann's Earth Band - Blinded by the Light
Patti Smith - Because the Night
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.