MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
De artiest van het origineel is mogelijk de enige Top 40-artiest ooit afkomstig van Saint Vincent and the Grenadines.

Ah ja, Kevin Lyttle - Turn Me On

Titmeister schreef:

Jep! Voor mijn gevoel kan je Bumpy Ride en Turn Me On zo over elkaar leggen.

En Chris Brown's nieuwe single Questions gaat in Engeland en Amerika al erg hard, met dus duidelijke een Turn Me On-interpolatie. Leuk gedaan wat mij betreft.

Titmeister schreef:

Jammer dat ik Sietse niet meer kan taggen, dit is zo'n beetje z'n grootste guilty pleasure. Heb hem de 12" een aantal jaren terug voor z'n verjaardag gegeven. Hij liever dan ik

Grappig, nooit zo bij stilgestaan, maar de nummers lijken idd wel op elkaar.

Ik ben weer op zoek naar een verbindend thema voor de onderstaande 6 artiesten en eentje die er niet helemaal tussen past:

Ed Sheeran
Jamie Lidell
Kate Bush
SBTRKT
Radiohead
Robert Hood

GrafGantz schreef:
(quote)

Jammer dat ik Sietse niet meer kan taggen, dit is zo'n beetje z'n grootste guilty pleasure. Heb hem de 12" een aantal jaren terug voor z'n verjaardag gegeven. Hij liever dan ik

Ik vind het anders ook een prima nummer

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik overwoog serieus nog de hint te geven dat het het favoriete nummer van Sietse is.

Ed Sheeran heeft de albums +, x en ÷.
Jamie Lidell heeft het nummer Multiply (x dus).
Robert Hood heeft het nummer Minus.
SBTRKT staat voor Subtract (- dus).
Radiohead heeft 2+2=5.
Kate Bush geen idee.

Ik zou zeggen dat ze dus allemaal aan rekenkundige symbolen te linken zijn en Radiohead ze als enige gebruikt om daadwerkelijk een som te formuleren.

Je zit heel erg in de goede richting, maar je bent er nog niet helemaal

Kate bush heeft een nummer pi.

Ze gebruiken allemaal voor een van hun titels iets uit de wiskunde, SBSTRKT gebruikt het in de bandnaam.
Maar indien goed is dit wel een inkoppertje op de doellijn.

Rudi S schreef:
Ze gebruiken allemaal voor een van hun titels iets uit de wiskunde, SBSTRKT gebruikt het in de bandnaam.

Dat is hem helemaal

Drie fragmenten uit de tekst van Pi van Kate Bush:

3.1415926535 897932
3846 264 338 3279

50288419 716939937510
582319749 44 59230781
6406286208 821 4808651 32

82306647 0938446095 505 8223...

Ik kan op zijn vroegst morgenavond weer, iemand anders , eigenlijk hadden Arrie met een beetje hulp van MM de weg al gevonden.

Ik ben eigenlijk bezig voor m'n studie dus van mij mag MM ook wel.

Als er morgenochtend nog geen nieuwe vraag is, kan ik misschien wel wat bedenken.

Ik doe wel even een.

Ik zoek een artiest die in de jaren 60 een amerikaanse nr 1 had. Een cover van dit nummer was in de jaren 80 een nummer 1 hit in Nederland. De artiest schreef ook nog (mee aan) een andere nr 1 hit in de jaren 80. Wie is het en welke 2 nr 1 hits zijn het?

Ik denk aan Can't take my eyes off of you, nummer 1 voor Boys Town Gang in jaren 80, misschien in jaren 60 op 1 in US, van Four Seasons (en Frankie Valli) of Andy Williams, weet eigenlijk niet uit mijn hoofd wie het geschreven heeft...

Nee, dat is niet het antwoord

Tommy James (and the Shondells?)

Tiffany - I Think We're Alone Now
Billy Idol - Mony Mony

Red red wine - UB 40/Neil Diamond?

1e ingeving : Crying van Don McLean >>> origineel Roy Orbinson

maar dat andere nummer ??

Als het Roy Orbison is, dan zal de rest wel Handle With Care van Traveling Wilburys zijn?

Dat denk ik niet (geen nummer 1 hit geweest in NL)

herman schreef:
Tommy James (and the Shondells?)

Tiffany - I Think We're Alone Now
Billy Idol - Mony Mony

Dit waren geen nr 1hits in nederland

2e ingeving : Phil Collins - A Groovy Kind of Love >>> origineel Wayne Fontana ( & Mindbenders ? )

maar dat andere nummer ?

Of Phil Collins - You can't hurry love (maar weet ook die ander niet)

Hacker schreef:
2e ingeving : Phil Collins - A Groovy Kind of Love >>> origineel Wayne Fontana ( & Mindbenders ? )

maar dat andere nummer ?

Is het ook niet

De artiest had zelf maar 1 top 40 hit en dat nummer was duitstalig!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.