MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Omdat ik het verder niet wist, en reuze nieuwsgierig was, heb ik even wat researchwerk gedaan.

Dit is nou typisch een vraag voor de Echte Kenners, want de artiest is (denk ik toch) niet heel bekend hier in NL.
En dat van meeschrijven aan die 80's nummer 1; pfoe, je moet het maar net weten...

Wel een mooie vraag trouwens

Dan is het Jose - I Will Follow Him, origineel van Little Peggy March. Maar de nummer 1-hit waar ze aan heeft meegeschreven, zou ik echt niet weten.

Nouja een nummer 1 hit uit de 80s die een cover is van een 60s nummer zou toch wel te raden moeten zijn.

Het is toch niet Doug Ashford?

Arrie schreef:
Dan is het Jose - I Will Follow Him, origineel van Little Peggy March. Maar de nummer 1-hit waar ze aan heeft meegeschreven, zou ik echt niet weten.

Daar moest ik ook aan denken, maar zij heeft toch niks geschreven? Zelfs haar eigen hit niet.

herman schreef:
(quote)

Daar moest ik ook aan denken, maar zij heeft toch niks geschreven? Zelfs haar eigen hit niet.

Zou je zeggen, maar ze heeft wel een Duitstalig Top 40-hitje gehad, en in de VS op 1 gestaan met I Will Follow Him, dus het moet bijna wel.

Hacker schreef:
Omdat ik het verder niet wist, en reuze nieuwsgierig was, heb ik even wat researchwerk gedaan.

Dit is nou typisch een vraag voor de Echte Kenners, want de artiest is (denk ik toch) niet heel bekend hier in NL.
En dat van meeschrijven aan die 80's nummer 1; pfoe, je moet het maar net weten...

Wel een mooie vraag trouwens
+1

herman schreef:
(quote)

Ik was even in de war met Little Eva. Van LPM had ik geen idee eigenlijk. Inmiddels opgezocht. Je moet het maar net weten, maar dit zijn wel de betere hitweetjes.

Ik heb wel alvast een moderne vraag klaarstaan. ?

Arrie schreef:
Ik weet niet of deze gegevens kloppen, maar in dit voorbeeld zou Little Peggy March de artiest zijn die MM zoekt en dus de US-nummer-1 hit moet hebben gehad en ook het Duitstalige hitje in NL... of lees ik de opgave van MM verkeerd?

edit: ze heeft inderdaad zo'n hitje in de top-40 gehad

Salvadore schreef:
(quote)
Ik weet niet of deze gegevens kloppen, maar in dit voorbeeld zou Little Peggy March de artiest zijn die MM zoekt en dus de US-nummer-1 hit moet hebben gehad en ook het Duitstalige hitje in NL... of lees ik de opgave van MM verkeerd?

edit: ze heeft inderdaad zo'n hitje in de top-40 gehad

Correct.

Arrie schreef:

Dat is goed genoeg. Jij bent.

De hit waar ze aan meeschreef is when the rain begins to fall van pia zadora en jermaine Jackson

Oké, dat had ik nooit geraden. Nieuwe vraag komt eraan.

Geïnspireerd door een paar vragen eerder: wie heeft de volgende nummers geschreven? Sommige nummers zijn door meerdere mensen geschreven, maar ik zoek bij elk nummer een artiest die zelf ook hitsucces heeft gehad.

1. Kelly Clarkson - Breakaway (Avril Lavigne, vigil)
2. Dr. Dre - Still D.R.E. (Jay-Z, Ward)
3. Will Smith - Gettin' Jiggy Wit It (Nas, Ward)
4. Calvin Harris ft. Rihanna - This Is What You Came For (Taylor Swift, GrafGantz)
5. Rihanna - Disturbia (Chris Brown, Ward)
6. Mario - Let Me Love You (Ne-Yo, Ward)
7. Rita Ora - Your Song (Ed Sheeran, Ward)
8. Beyoncé - Formation (Rae Sremmurd/Swae Lee, Johnny Marr)
9. Ariana Grande - One Last Time (David Guetta, Johnny Marr)
10. Selena Gomez - Same Old Love (Charli XCX, GrafGantz)

Er zitten zeker pittige tussen, maar na een tijdje help ik jullie evt. wel verder met hints.

Edit: bij 3 gaat het om de raps. Maar ik lees nu dat het wel geruchten zijn, en het niet helemaal duidelijk is.

5. Sia ?
8. Sia ?

Overigens mag je van mij best de nummers beluisteren, het kan best helpen bij een aantal, al is het vaak vooral: 'oh nu je het zegt hoor ik het inderdaad'.

Sia heeft grote hits geschreven maar niet één van deze tien.

1. Kelly Clarkson - Breakaway: Avril Lavigne

3. Will Smith - Gettin' Jiggy Wit It: Nile Rodgers

8. Beyoncé - Formation: Lady Gaga?

1 en 3 weet ik eigenlijk wel zeker

3. Nile Rodgers ? (gokje nadat ik even luisterde) (... en al te laat )

vigil schreef:
1. Kelly Clarkson - Breakaway: Avril Lavigne

3. Will Smith - Gettin' Jiggy Wit It: Nile Rodgers

8. Beyoncé - Formation: Lady Gaga?

1 en 3 weet ik eigenlijk wel zeker

Zie mijn edit wat betreft 3. Verder niet fout natuurlijk maar niet wat ik zoek.

1 is goed!

3 was eigenlijk een slechte vraag, zie het volgende citaat van de vermeende schrijver:

"Alright, let's clear this up once and for all. I hung out with Will in the studio. And watched him write it. It was a fun studio session, and I said a line or two or three to him. It wasn't that serious. Will Smith wrote that song. But seriously, I watched him have fun making that record on his own, and Will is a true MC."

Alsnog een punt als je raadt om wie het gaat, anders krijgt vigil het punt voor Nile Rodgers.

Overigens zijn er op meerdere nummers achtergrondvocalen van de betreffende artiesten, maar bij Rita Ora en Selena Gomez is dat het duidelijkst. Die laatste is wel best moeilijk, maar als je de artiest kent, kan je het er wellicht wel uithalen als je het refrein beluistert.

2. Jay-Z

3 heb ik een keer gelezen, was Nas volgens mij?

Allebei goed!

7. Gok ik Ed Sheeran na het nummer nog eens te luisteren?

10. Lorde misschien?

6. Usher?

7 is inderdaad Ed Sheeran.

Zal ook vast wel een timberlake tussen zitten, welk nr is nog over

Ward schreef:
6. Usher?

Tsja, je zit wel in de juiste hoek natuurlijk, maar het is niet Usher.

vigil schreef:
Zal ook vast wel een timberlake tussen zitten, welk nr is nog over

Staat niet op de kaart.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:01 uur

geplaatst: vandaag om 12:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.