Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2017, 08:44 uur
Omdat ik het verder niet wist, en reuze nieuwsgierig was, heb ik even wat researchwerk gedaan.
Dit is nou typisch een vraag voor de Echte Kenners, want de artiest is (denk ik toch) niet heel bekend hier in NL.
En dat van meeschrijven aan die 80's nummer 1; pfoe, je moet het maar net weten...
Wel een mooie vraag trouwens
Dit is nou typisch een vraag voor de Echte Kenners, want de artiest is (denk ik toch) niet heel bekend hier in NL.
En dat van meeschrijven aan die 80's nummer 1; pfoe, je moet het maar net weten...

0
geplaatst: 25 september 2017, 08:47 uur
Dan is het Jose - I Will Follow Him, origineel van Little Peggy March. Maar de nummer 1-hit waar ze aan heeft meegeschreven, zou ik echt niet weten.
0
geplaatst: 25 september 2017, 08:48 uur
Nouja een nummer 1 hit uit de 80s die een cover is van een 60s nummer zou toch wel te raden moeten zijn.
Het is toch niet Doug Ashford?
Het is toch niet Doug Ashford?
0
geplaatst: 25 september 2017, 08:49 uur
Arrie schreef:
Dan is het Jose - I Will Follow Him, origineel van Little Peggy March. Maar de nummer 1-hit waar ze aan heeft meegeschreven, zou ik echt niet weten.
Daar moest ik ook aan denken, maar zij heeft toch niks geschreven? Zelfs haar eigen hit niet.
0
geplaatst: 25 september 2017, 08:49 uur
herman schreef:
Daar moest ik ook aan denken, maar zij heeft toch niks geschreven? Zelfs haar eigen hit niet.
(quote)
Zou je zeggen, maar ze heeft wel een Duitstalig Top 40-hitje gehad, en in de VS op 1 gestaan met I Will Follow Him, dus het moet bijna wel.
0
geplaatst: 25 september 2017, 08:56 uur
Hacker schreef:
Omdat ik het verder niet wist, en reuze nieuwsgierig was, heb ik even wat researchwerk gedaan.
+1Omdat ik het verder niet wist, en reuze nieuwsgierig was, heb ik even wat researchwerk gedaan.
0
geplaatst: 25 september 2017, 09:25 uur
herman schreef:
(quote)
Ik was even in de war met Little Eva. Van LPM had ik geen idee eigenlijk. Inmiddels opgezocht. Je moet het maar net weten, maar dit zijn wel de betere hitweetjes.
0
geplaatst: 25 september 2017, 11:11 uur
Arrie schreef:
Ik weet niet of deze gegevens kloppen, maar in dit voorbeeld zou Little Peggy March de artiest zijn die MM zoekt en dus de US-nummer-1 hit moet hebben gehad en ook het Duitstalige hitje in NL... of lees ik de opgave van MM verkeerd?Dan is het Jose - I Will Follow Him, origineel van Little Peggy March. Maar de nummer 1-hit waar ze aan heeft meegeschreven, zou ik echt niet weten.
edit: ze heeft inderdaad zo'n hitje in de top-40 gehad
0
geplaatst: 25 september 2017, 11:51 uur
Salvadore schreef:
edit: ze heeft inderdaad zo'n hitje in de top-40 gehad
(quote)
Ik weet niet of deze gegevens kloppen, maar in dit voorbeeld zou Little Peggy March de artiest zijn die MM zoekt en dus de US-nummer-1 hit moet hebben gehad en ook het Duitstalige hitje in NL... of lees ik de opgave van MM verkeerd?edit: ze heeft inderdaad zo'n hitje in de top-40 gehad
Correct.
0
geplaatst: 25 september 2017, 12:30 uur
Arrie schreef:
Dat is goed genoeg. Jij bent.
De hit waar ze aan meeschreef is when the rain begins to fall van pia zadora en jermaine Jackson
0
geplaatst: 25 september 2017, 13:19 uur
Geïnspireerd door een paar vragen eerder: wie heeft de volgende nummers geschreven? Sommige nummers zijn door meerdere mensen geschreven, maar ik zoek bij elk nummer een artiest die zelf ook hitsucces heeft gehad.
1. Kelly Clarkson - Breakaway (Avril Lavigne, vigil)
2. Dr. Dre - Still D.R.E. (Jay-Z, Ward)
3. Will Smith - Gettin' Jiggy Wit It (Nas, Ward)
4. Calvin Harris ft. Rihanna - This Is What You Came For (Taylor Swift, GrafGantz)
5. Rihanna - Disturbia (Chris Brown, Ward)
6. Mario - Let Me Love You (Ne-Yo, Ward)
7. Rita Ora - Your Song (Ed Sheeran, Ward)
8. Beyoncé - Formation (Rae Sremmurd/Swae Lee, Johnny Marr)
9. Ariana Grande - One Last Time (David Guetta, Johnny Marr)
10. Selena Gomez - Same Old Love (Charli XCX, GrafGantz)
Er zitten zeker pittige tussen, maar na een tijdje help ik jullie evt. wel verder met hints.
Edit: bij 3 gaat het om de raps. Maar ik lees nu dat het wel geruchten zijn, en het niet helemaal duidelijk is.
1. Kelly Clarkson - Breakaway (Avril Lavigne, vigil)
2. Dr. Dre - Still D.R.E. (Jay-Z, Ward)
3. Will Smith - Gettin' Jiggy Wit It (Nas, Ward)
4. Calvin Harris ft. Rihanna - This Is What You Came For (Taylor Swift, GrafGantz)
5. Rihanna - Disturbia (Chris Brown, Ward)
6. Mario - Let Me Love You (Ne-Yo, Ward)
7. Rita Ora - Your Song (Ed Sheeran, Ward)
8. Beyoncé - Formation (Rae Sremmurd/Swae Lee, Johnny Marr)
9. Ariana Grande - One Last Time (David Guetta, Johnny Marr)
10. Selena Gomez - Same Old Love (Charli XCX, GrafGantz)
Er zitten zeker pittige tussen, maar na een tijdje help ik jullie evt. wel verder met hints.

Edit: bij 3 gaat het om de raps. Maar ik lees nu dat het wel geruchten zijn, en het niet helemaal duidelijk is.
0
geplaatst: 25 september 2017, 13:21 uur
Overigens mag je van mij best de nummers beluisteren, het kan best helpen bij een aantal, al is het vaak vooral: 'oh nu je het zegt hoor ik het inderdaad'.
0
geplaatst: 25 september 2017, 13:22 uur
Sia heeft grote hits geschreven maar niet één van deze tien.
0
geplaatst: 25 september 2017, 13:24 uur
1. Kelly Clarkson - Breakaway: Avril Lavigne
3. Will Smith - Gettin' Jiggy Wit It: Nile Rodgers
8. Beyoncé - Formation: Lady Gaga?
1 en 3 weet ik eigenlijk wel zeker
0
geplaatst: 25 september 2017, 13:24 uur
3. Nile Rodgers ? (gokje nadat ik even luisterde) (... en al te laat )
0
geplaatst: 25 september 2017, 13:25 uur
vigil schreef:
Zie mijn edit wat betreft 3. Verder niet fout natuurlijk maar niet wat ik zoek.
1 is goed!
0
geplaatst: 25 september 2017, 13:28 uur
3 was eigenlijk een slechte vraag, zie het volgende citaat van de vermeende schrijver:
"Alright, let's clear this up once and for all. I hung out with Will in the studio. And watched him write it. It was a fun studio session, and I said a line or two or three to him. It wasn't that serious. Will Smith wrote that song. But seriously, I watched him have fun making that record on his own, and Will is a true MC."
Alsnog een punt als je raadt om wie het gaat, anders krijgt vigil het punt voor Nile Rodgers.
"Alright, let's clear this up once and for all. I hung out with Will in the studio. And watched him write it. It was a fun studio session, and I said a line or two or three to him. It wasn't that serious. Will Smith wrote that song. But seriously, I watched him have fun making that record on his own, and Will is a true MC."
Alsnog een punt als je raadt om wie het gaat, anders krijgt vigil het punt voor Nile Rodgers.

0
geplaatst: 25 september 2017, 13:42 uur
Overigens zijn er op meerdere nummers achtergrondvocalen van de betreffende artiesten, maar bij Rita Ora en Selena Gomez is dat het duidelijkst. Die laatste is wel best moeilijk, maar als je de artiest kent, kan je het er wellicht wel uithalen als je het refrein beluistert.
0
geplaatst: 25 september 2017, 14:03 uur
7. Gok ik Ed Sheeran na het nummer nog eens te luisteren?
10. Lorde misschien?
10. Lorde misschien?
0
geplaatst: 25 september 2017, 14:06 uur
Zal ook vast wel een timberlake tussen zitten, welk nr is nog over 

0
geplaatst: 25 september 2017, 14:06 uur
Ward schreef:
6. Usher?
6. Usher?
Tsja, je zit wel in de juiste hoek natuurlijk, maar het is niet Usher.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.