Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2017, 21:47 uur
0
geplaatst: 25 september 2017, 21:47 uur
Johnny Marr schreef:
Graduation is van een Japanner.
Iets specifieker graag Graduation is van een Japanner.

Keith Haring is natuurlijk correct.
0
geplaatst: 25 september 2017, 21:52 uur
Die van Patti is dezelfde fotograaf als van Horses Robert Maplehorn (naam is niet helemaal correct).
Sonic Youth (Candle) is ondertussen wel beroemd, maar die naam kan ik nooit onthouden.
Sonic Youth (Candle) is ondertussen wel beroemd, maar die naam kan ik nooit onthouden.
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:15 uur
4. Sowieso de mooiste hoes... Ik weet niet hoe hij heet maar het is dezelfde knakker die ook Emerson Lake & Palmer hoezen maakte en veel in de filmwereld zat. Twin Peaks achtige dingen. Hoe heet hij nou. Hilger ofzo
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:17 uur
Rudi S schreef:
Die van Patti is dezelfde fotograaf als van Horses Robert Maplehorn (naam is niet helemaal correct).
Volgens mij heet ie Mapplethorpe.
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:21 uur
Klopt, laatst nog een grote expo van Mapplethorpe gezien in de Kunsthal. Werd er niet vrolijk van. 
Zijn foto's met Patti Smith zijn dan wel weer mooi.
Die van Sonic Youth is van Gerhard Richter.

Zijn foto's met Patti Smith zijn dan wel weer mooi.
Die van Sonic Youth is van Gerhard Richter.
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:24 uur
motel matches schreef:
En 6 is natuurlijk keith haring
En 6 is natuurlijk keith haring
Kan idd niet missen als je naar de achtergrond kijkt.
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:31 uur
Punt voor Arrie voor Mapplethorpe, ik vond Rudi S zijn antwoord net te ver weg van de juiste naam.
Richter is ook juist voor Sonic Youth.
Richter is ook juist voor Sonic Youth.
vigil schreef:
4. Sowieso de mooiste hoes... Ik weet niet hoe hij heet maar het is dezelfde knakker die ook Emerson Lake & Palmer hoezen maakte en veel in de filmwereld zat. Twin Peaks achtige dingen. Hoe heet hij nou. Hilger ofzo
Beetje zelfde verhaal als Rudi S. Alles wat je zegt klopt als een bus, maar de naam is net te afwijkend om 'm goed te keuren.4. Sowieso de mooiste hoes... Ik weet niet hoe hij heet maar het is dezelfde knakker die ook Emerson Lake & Palmer hoezen maakte en veel in de filmwereld zat. Twin Peaks achtige dingen. Hoe heet hij nou. Hilger ofzo
0
geplaatst: 25 september 2017, 22:38 uur
Tot nu toe geraden:
2. Lady Gaga - Jeff Koons (motel matches)
5. Sonic Youth - Gerhard Richter (herman)
6. Malcolm McLaren - Keith Haring (motel matches)
7. Patti Smith Group - Robert Mapplethorpe (Arrie)
9. The Rolling Stones - Andy Warhol (Hacker)
We zijn dus nog op zoek naar:
1. Babyshambles
3. N*E*R*D
4. Debbie Harry
8. Kanye West
10. Smashing Pumpkins
2. Lady Gaga - Jeff Koons (motel matches)
5. Sonic Youth - Gerhard Richter (herman)
6. Malcolm McLaren - Keith Haring (motel matches)
7. Patti Smith Group - Robert Mapplethorpe (Arrie)
9. The Rolling Stones - Andy Warhol (Hacker)
We zijn dus nog op zoek naar:
1. Babyshambles
3. N*E*R*D
4. Debbie Harry
8. Kanye West
10. Smashing Pumpkins
0
geplaatst: 25 september 2017, 23:10 uur
Die van de Smashing Pumpkins heeft misschien wel de beroemdste poster van het vorige decennium gemaakt, maar ik kan niet op zijn naam komen.
0
geplaatst: 25 september 2017, 23:20 uur
herman schreef:
4 zal wel HR Giger zijn afgaande op het plaatje
Tuurlijk, daar had je mijn tips niet voor nodig

Maar dat is m inderdaad

0
geplaatst: 25 september 2017, 23:47 uur
Ik zag jouw post (deze pagina) eerder dan de plaatjes en afgaand daarop dacht ik dat het iets proggerigs zou zijn dat ik toch niet zou weten...
0
geplaatst: 26 september 2017, 00:02 uur
herman schreef:
Ik zag jouw post (deze pagina) eerder dan de plaatjes en afgaand daarop dacht ik dat het iets proggerigs zou zijn dat ik toch niet zou weten...
(quote)
Ja dat zijn dan toch weer van die aannames waar je nooit vanaf komt. Ik ben toch echt een grotere Blondie dan ELP fan.
0
geplaatst: 26 september 2017, 07:22 uur
herman schreef:
Helemaal juist. Heeft onder anderen ook de alien uit de Alien-filmreeks ontworpen.4 zal wel HR Giger zijn afgaande op het plaatje
0
geplaatst: 26 september 2017, 10:43 uur
Tijd voor wat hints:
1. Babyshambles: op Warhol na denk ik wel de bekendste kunstenaar van de tien en financieel de succesvolste.
3. N*E*R*D: Controversiële modefotograaf die ook veel popsterren gefotografeerd heeft (oa Miley Cyrus en Lady Gaga)
8. Kanye West: Toonaangevende Japanse kunstenaar/designer, die ook voor Louis Vuitton ontwerpt.
10. Smashing Pumpkins: zoals herman al terecht opmerkte het brein achter de meest iconische (politieke) poster van het vorig decennium
1. Babyshambles: op Warhol na denk ik wel de bekendste kunstenaar van de tien en financieel de succesvolste.
3. N*E*R*D: Controversiële modefotograaf die ook veel popsterren gefotografeerd heeft (oa Miley Cyrus en Lady Gaga)
8. Kanye West: Toonaangevende Japanse kunstenaar/designer, die ook voor Louis Vuitton ontwerpt.
10. Smashing Pumpkins: zoals herman al terecht opmerkte het brein achter de meest iconische (politieke) poster van het vorig decennium
0
geplaatst: 26 september 2017, 11:22 uur
Lindbergh is niet juist.
10 is inderdaad van de Obama poster, maar misschien typisch zo'n geval dat zijn werk bekender is dan zijn naam.
10 is inderdaad van de Obama poster, maar misschien typisch zo'n geval dat zijn werk bekender is dan zijn naam.
0
geplaatst: 26 september 2017, 12:51 uur
8 heb ik een beetje een hard hoofd in dat die geraden gaat worden, dus kom ik straks anders nog wel met een hint voor.
Die van N*E*R*D is denk ik het beste te raden, is ook de regisseur van de befaamde Wrecking Ball-video van Miley Cyrus.
10 is eigenlijk al geïdentificeerd, dus even afwachten of iemand de naam van de kunstenaar weet.
Die van N*E*R*D is denk ik het beste te raden, is ook de regisseur van de befaamde Wrecking Ball-video van Miley Cyrus.
10 is eigenlijk al geïdentificeerd, dus even afwachten of iemand de naam van de kunstenaar weet.
0
geplaatst: 26 september 2017, 13:15 uur
Zit redelijk in de buurt inderdaad, de voornaam is inderdaad Shepard.
0
geplaatst: 26 september 2017, 13:29 uur
Ik ben die kunstenaar van Kanye West volgens mij tegengekomen bij de tentoonstelling Cool Japan in het Museum van Volkenkunde een paar weken terug, maar daar ga ik echt nooit opkomen.
0
geplaatst: 26 september 2017, 13:53 uur
Ja die gaat denk ik moeilijk worden, de kunstenaar deelt zijn achternaam met een populaire schrijver.
Offtopic: is die Cool Japan tentoonstelling de moeite waard? Wilde daar misschien nog naar toe.
Offtopic: is die Cool Japan tentoonstelling de moeite waard? Wilde daar misschien nog naar toe.
0
geplaatst: 26 september 2017, 14:06 uur
Ja, ik vond het wel leuk (vooral de tijdlijnen ergens op een muur) en de paar speelautomaten op het eind. En ik heb niet eens direct iets met Japan. Het is niet enorm groot, in een uurtje kun je wel klaar zijn. Voor mij scheelt het wel dat ik in de buurt woon en een museumjaarkaart heb.
De kunstenaar heet dan vast ook Murakami, zonder die hint had ik het echter nooit geweten.
De kunstenaar heet dan vast ook Murakami, zonder die hint had ik het echter nooit geweten.
1
geplaatst: 26 september 2017, 15:30 uur
herman schreef:
Ik ben die kunstenaar van Kanye West volgens mij tegengekomen bij de tentoonstelling Cool Japan in het Museum van Volkenkunde een paar weken terug, maar daar ga ik echt nooit opkomen.
Daar zat ik dus ook aan te denken, want ik ben daar laatst ook geweest. Vond het een leuke tentoonstelling overigens!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.