MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Arrie schreef:
(quote)

Tsja, je zit wel in de juiste hoek natuurlijk, maar het is niet Usher.

Chris Brown?

vigil schreef:
(quote)

Chris Brown?

Let Me Love You heeft ie niet geschreven, nee... maar hij schrijft weleens liedjes voor anderen.

Volgens mij is dat nummer van Rihanna door Chris Brown geschreven.

Ward schreef:
Volgens mij is dat nummer van Rihanna door Chris Brown geschreven.

Juist. Ook met achtergrondvocalen van Chris, maar dat is moeilijk te horen.

R. Kelly misschien dan voor 6? Zijn niet veel mensen die een dergelijk zeiknummer kunnen schrijven

Ook geen R. Kelly. Let Me Love You was een hit een jaar voordat de schrijver zelf zijn eerste hit scoorde.

Overigens, wat betreft het Beyoncé-nummer: het gaat om een hiphopduo met vaste producer. Eigenlijk is het geschreven door één van de twee leden, samen met de producer. Dat lid heeft als featuring ook een hit in Nederland gescoord. Ik reken zowel de naam van het duo als de naam van dat ene lid goed.

Arrie schreef:

Ook geen R. Kelly. Let Me Love You was een hit een jaar voordat de schrijver zelf zijn eerste hit scoorde.
Dan zal het Ne-Yo zijn

Arrie schreef:
Overigens, wat betreft het Beyoncé-nummer: het gaat om een hiphopduo met vaste producer. Eigenlijk is het geschreven door één van de twee leden, samen met de producer. Dat lid heeft als featuring ook een hit in Nederland gescoord. Ik reken zowel de naam van het duo als de naam van dat ene lid goed.

Rae Sremmurd? En die hit in Nederland zal dan wel Unforgettable zijn, dus ik gok Swae Lee.

Allebei goed!

Het nummer van Ariana Grande is als enige niet geschreven door een zanger(es) of rapper.

Bij Calvin Harris en Ariana Grande gaat het overigens om zeer bekende artiesten.

Bij Selena Gomez wat minder, al heeft ze wel als featuring op 1 gestaan in zowel Engeland als Amerika (met twee verschillende nummers). Met een eigen nummer heeft ze in beide landen de top 10 gehaald. Die drie nummers zijn ook precies haar drie top 40-hits in Nederland.

Hints:

4. Zoek het in zijn liefdesleven.
9. DJ
10. Scoorde hits met een Zweeds electropop-duo en een Australische vrouwelijke rapper.

4 Ellie Goulding?

Nope. Waar zijn de users die helemaal idolaat van haar zijn, als je ze nodig hebt?

4. Team Taylor!

4. Taylor Swift
9. David Guetta

10. Charli XCX wellicht?

En we hebben ze allemaal! 4 is idd Taylor Swift, onder het pseudoniem Nils Sjöberg (en destijds Calvin's geliefde), 9 was oorspronkelijk bedoeld voor David Guetta's album Listen en tot slot idd Charli XCX die hits scoorde met Iggy Azalea en Icona Pop. Het refrein van Same Old Love vind ik wel vrij herkenbaar als Charli XCX, mits je haar redelijk kent.

Ward is aan de beurt!

9 The Rolling Stones = Andy Warhol

Hacker schreef:
9 Stones = Andy Warhol
Dacht al dat die als eerst geraden zou worden, maar leek me moeilijker dan die andere bekende Warhol-hoes

6 = Malcolm McLaren zelf ?

Het idee was van Warholl maar de uiteindelijke uitvoering volgens mij niet. Dat deed die zelfde gast die ook de tong heeft ontworpen. De foto heeft Warholl ook niet gemaakt

vigil schreef:
Het idee was van Warholl maar de uiteindelijke uitvoering volgens mij niet. Dat deed die zelfde gast die ook de tong heeft ontworpen. De foto heeft Warholl ook niet gemaakt
Is door Warhol en John Pasche ontworpen, foto is gemaakt door Billy Name. Warhol was wel de naam waar ik naar op zoek was, dus puntje voor Hacker.

2 = Jeff koons

Koons is helemaal juist.

Graduation is van een Japanner.

Is 7 die fotograve, leibnovitz of zoiets

En 6 is natuurlijk keith haring

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:28 uur

geplaatst: vandaag om 13:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.