MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Man Next Door ken ik van de Paragons uit 1968..

Angel is volgens mij niet goed? Heb toevallig laatst wel zitten kijken naar de samples en er zit iets in van Incredible Bongo Band, verder is het volgens mij gewoon een origineel nummer? Anders zou ik gokken You're My Angel want dat zingt ie tenslotte.

herman schreef:
Man Next Door ken ik van de Paragons uit 1968..

Angel is volgens mij niet goed? Heb toevallig laatst wel zitten kijken naar de samples en er zit iets in van Incredible Bongo Band, verder is het volgens mij gewoon een origineel nummer? Anders zou ik gokken You're My Angel want dat zingt ie tenslotte.

Man Next Door is idd van The Paragons, nu nog de oorspronkelijke titel

Het origineel van Angel heet inderdaad You Are My Angel en is van Horace Andy, dat had Arrie al geraden.

De oorspronkelijke titel van dat Paragons-nummer zou ik echt niet weten...

Als je goed naar het refrein luistert, hoor je het

Uit nieuwsgierigheid eens op Wikipedia gekeken, maar zelfs daar is het niet terug te vinden. Sterker nog, het hele woord Paragons is afwezig op de pagina over Mezzanine. Geen makkelijke vraag dus.

Nou ja, ik heb me daar op verkeken. Misschien ben ik bovenmatig gefocust op de oorsprong van gebruikte samples e.d., maar ik had verwacht dat een groep mensen, die uit zijn hoofd weet welke nummers op 1, 2 of 3 stonden in de top 40 van september 1966, deze vraag ook wel zou weten.

Dat het niet op Wikipedia staat geeft gelijk de beperking van het medium aan. Hoewel MA er een compleet eigen nummer van heeft gemaakt, is het wel overduidelijk een cover van de Paragons.

Beperking vind ik wat overtrokken, het staat je namelijk vrij om het artikel aan te passen cq uit te breiden.

Das waar, maar ik heb natuurlijk wel betere dingen te doen dan Wikipedia-artikelen aan te passen, zoals dit topic spammen

Wellicht heet het origineel I've Got to Get Away?

Trouwens ook gespeeld door The Slits met een piepjonge Neneh Cherry op het podium. Voor wie Robert del Naja dan jaren later weer Manchild zou (mede)schrijven.

herman schreef:
Wellicht heet het origineel I've Got to Get Away?

Dat is helemaal correct. Voor de bonuspunten: welk nummer van de Paragons kennen we vooral door de cover uit 1980 van een Amerikaanse band (of die van een Britse meidengroep uit 2002)?

Je bent sowieso aan de beurt.

Aha, ik zat daadwerkelijk al met The Paragons in m'n hoofd. Ik dacht echter dat dat niet klopte omdat die van het Blondie-origineel waren en ik dingen door elkaar gooide.

The Tide is High uiteraard.

Overigens werden Man Next Door en Angel wel meteen geraden als zijnde de covers op het album, dus het waren puur de originelen die voor moeite zorgden. En tsja, Hacker, blijkbaar wist ik het wel maar twijfelde ik te veel.

Maargoed, er komen hier en op Facebook ook zat vragen voorbij waarbij ik totaal geen idee heb. En ik ben niet de enige die hier best veel raadt. Dus laten we niet overdrijven...

Even een simpele vraag tussendoor, want ik heb nu even niet zoveel tijd:

Op welk label brachten The Paragons hun meeste muziek uit?

En dan bedoel ik in de jaren '60 in Jamaica.

Studio One

Heel beroemd, maar nee... het is een van de andere grote labels.

Trojan of zaten daar alleen The Upsetters op?

Treasure Isle it is!

Ik wist het toevallig omdat ik net man next door van the paragons had opgezet

Zo heet dat nummer helemaal niet.

Arrie schreef:
Zo heet dat nummer helemaal niet.

oh ja, ik bedoelde I´ve got te get away. Omdat Man next door wel 1 van mijn favoriete MA nummers is, zit die titel toch beter in mijn hoofd

Volgende vraag:

Ik zoek een artiest van wie een door hem geschreven nummer 2 beroemde artiesten een nr 1 hit bezorgde. Zelf had hij pas 2 decennia later 2 top 40 hits. Het grappige is dat elk van die beide hits een link heeft met 1 van die 2 artiesten (het ene nummer dus met die ene artiest en het andere met die andere).

Graham Gouldman >>> No Milk Today - Herman's Hermits ?

maar dat andere nummer ?

nog even hersens kraken...

Zoals ik het lees kan het ook om een duet gaan. Dus een nummer dat in een duet van twee beroemde artiesten op één stond. Of gaat het echt om twee verschillende uitvoeringen?

Ah, zo had ik niet gelezen. Even op een reactie van mm wachten dan maar.

Het is in ieder geval wel weer een motelmatchiaanse vraag

Oke gokje. A Brand New Day was een nummer 1-hit voor The Wiz Stars, met Michael Jackson en Diana Ross in de gelederen. Dat is geschreven door Luther Vandross. Volgens mij heeft hij in de jaren '90 een paar hitjes gescoord, het zouden er best twee kunnen zijn. Ik herinner me alleen niet meer welke.

Endless love met mariah

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.