MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Klinkt heel aannemelijk. De ene song was Secret garden, waarop door heel wat zangers werd meegedaan, ik vermoed ook Michael Jackson.

Edit: O nee, dat was Quincy Jones

vigil schreef:
Endless love met mariah

Oh, dat is een cover van Diana (en Lionel)!

Begin 90s The Best Things in Life Are Free met Janet Jackson, dat zou dan de link naar Michael zijn.

Arrie schreef:
(quote)

Oh, dat is een cover van Diana (en Lionel)!

Yup

Arrie schreef:
Oke gokje. A Brand New Day was een nummer 1-hit voor The Wiz Stars, met Michael Jackson en Diana Ross in de gelederen. Dat is geschreven door Luther Vandross. Volgens mij heeft hij in de jaren '90 een paar hitjes gescoord, het zouden er best twee kunnen zijn. Ik herinner me alleen niet meer welke.

Helemaal goed. Ik dacht dat deze wel lastig zou zijn, maar ik heb jullie weer onderschat

Ik geloof dat een dergelijke puzzelvraag van jou nog nooit zo snel is opgelost. Meestal zijn we er wel een dagje zoet mee.

Arrie schreef:
Ik geloof dat een dergelijke puzzelvraag van jou nog nooit zo snel is opgelost. Meestal zijn we er wel een dagje zoet mee.

wacht maar, ik heb voor de toekomst nog wel wat klaarliggen.....

Nou, ik vind de vraagstelling toch op z'n minst misleidend (zo niet fout).

2 beroemde artiesten hebben met een bepaald nummer een #1 hit ... maar er is dus een heel gezelschap met diezelfde hit waarvan die 2 dan onderdeel uitmaken.

Zo kun je ook zeggen dat (bij een ander nummer) twee broers een hit hebben terwijl die broers in een band van zes zitten.

Welke Nederlandse soulzangeres was wel toe aan een nieuwe uitdaging en vond haar eigen landje daar toch wat te klein voor, en besloot daarom recentelijk om mee te doen aan The X-Factor UK, alwaar haar auditie vol lof werd ontvangen door de normaal zo strenge jury?

Birget Lewis

Ook al heet zij Berget ik zou het goed rekenen

Ik reken het ook zeker goed!

Ja, ik wist dat het een onlogische spelling was, maar hoe precies?

Salvadore schreef:
Nou, ik vind de vraagstelling toch op z'n minst misleidend (zo niet fout).

2 beroemde artiesten hebben met een bepaald nummer een #1 hit ... maar er is dus een heel gezelschap met diezelfde hit waarvan die 2 dan onderdeel uitmaken.

Zo kun je ook zeggen dat (bij een ander nummer) twee broers een hit hebben terwijl die broers in een band van zes zitten.

Ze waren toch wel duidelijk de sterren van het nummer. Op de single staat zelfs wiz stars featuring diana ross and michael jackson. Als dit niet zo was, had ik de vraag ook anders gesteld.

Een lichtgewicht vraagje dan maar, wat mij altijd gefrappeerd heeft.

Welke band/artiest staat in de top 100 (van de Nederlandse top 40) van het jaar 1973 op 53, 54, 55 en 62? (1 naam dus)

Roxy music ?

Nee, die scoorden helaas niet zo veel hits.

Nee, die scoorden vaak weer grotere hits dan middenmoot top 100.

The Osmonds?

Helaas ook geen BZN of The Osmonds

The Cats?

Ook The Cats niet

Golden earring?

Nee, ook niet. Het betreft de eerste reeks hit van de gezochte artiest/band.
Daarna volgde nog een hit later in de jaren 70, en nog 1 in de jaren 80 en nog 1 in de jaren 90...

Nee, die hadden hun hits net wat later dan 1973.

Slade? My Oh My in de jaren 80 en Radio Wall of Sound in de jaren 90 denk ik, al kan dat ook 1989 zijn geweest.

Die hadden wel menige hit in 1973, maar ook al in 1971 en 1972.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.