Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 21:31 uur
motel matches schreef:
Don Fardon
Don Fardon
Dat is hem!
In 2011 werd een nummer van hem, I'm Alive, in een Vodafone-reclame gebruikt waarna het zodanig aansloeg dat het opnieuw uitgebracht werd, met clip en al. Hierdoor haalde de beste man veertig jaar na zijn eerste hit, Indian Reservation, onverwachts nogmaals de Top 40.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 21:40 uur
Dan heb ik nu een vraag over een erg triviaal maar wel amusant hit-feitje.
Ik zoek een Engelse band wiens enige hit in Nederland de nr 1 positie haalde (een echte eendagsvlieg dus). In hun thuisland haalde de opvolger van dit nummer wel gewoon de top 5. Het bijzondere van dit nummer is dat het een cover was van een oorspronkelijk Nederlandstalig nummer dat meedeed met het Nationale songfestival maar niet eens won!
Ik zoek een Engelse band wiens enige hit in Nederland de nr 1 positie haalde (een echte eendagsvlieg dus). In hun thuisland haalde de opvolger van dit nummer wel gewoon de top 5. Het bijzondere van dit nummer is dat het een cover was van een oorspronkelijk Nederlandstalig nummer dat meedeed met het Nationale songfestival maar niet eens won!
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 21:44 uur
Bedoel je met 'Het bijzondere van dit nummer', de nr 1 hit in NL of de nr 5 hit in Engeland?
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 21:45 uur
ranboy schreef:
Bedoel je met 'Het bijzondere van dit nummer', de nr 1 hit in NL of de nr 5 hit in Engeland?
van die top 5 hit (die in hun versie geen hit was in Nederland)
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 21:58 uur
herman schreef:
Sniff 'n' the Tears? Al klinken die wel erg Amerikaans.
Sniff 'n' the Tears? Al klinken die wel erg Amerikaans.
Nee, ze waren wel brits, maar geen eendagsvlieg. Ze hadden voor Driver's seat nog een klein ander hitje.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:01 uur
Nou, gokje dan maar, Tight Fit (van the lion sleeps tonight)
Ik ken het vertaalde nummer niet, maar ik denk dat dit een band was die kort bestond ...
Ik ken het vertaalde nummer niet, maar ik denk dat dit een band was die kort bestond ...
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:01 uur
Ja One Love, ik vind zo overigens helemaal niet zo "erg Amerikaans" klinken.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:04 uur
Salvadore schreef:
ik ken het vertaalde nummer niet, maar ik denk dat dit een band is die kort bestond ...
ik ken het vertaalde nummer niet, maar ik denk dat dit een band is die kort bestond ...
Oh dat zou goed kunnen, The Lion Sleeps Tonight was immers ook een cover. Ik meen trouwens dat dat een soort studioproject was waar later een band voor bedacht/bij elkaar gezocht werd om het ook te kunnen verkopen. Dus dat zal idd niet lang hebben bestaan.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:08 uur
Ik denk zo maar dat het goed is, Tight Fit is overigens een project waarbij die Friese Green ook betrokken is die bekend is van Talk Talk
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:09 uur
Geen idee, maar motel matches heeft het over twee hit-feitjes in UK, meer niet, dus vermoed ik dat de band kort bestond. Hoeft niet zo te zijn ...
Wel grappig dat er een Britse band een NL-talig nummer vertaalt en daarmee top-5 scoort.
Wel grappig dat er een Britse band een NL-talig nummer vertaalt en daarmee top-5 scoort.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:11 uur
Motel matches zegt nergens dat er slechts twee hits in de UK waren, hij noemt er alleen maar twee.
Maar Tight Fit kan heel goed kloppen.
Maar Tight Fit kan heel goed kloppen.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:12 uur
Salvadore schreef:
Het is goed. Ze hadden een hit met fantasy island van de millionaires. Geen idee hoe ze bij dit nummer kwamen.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:12 uur
ranboy schreef:
Motel matches zegt nergens dat er slechts twee hits in de UK waren, hij noemt er alleen maar twee.
Dat klopt, het was ook maar een vermoeden Motel matches zegt nergens dat er slechts twee hits in de UK waren, hij noemt er alleen maar twee.

0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:14 uur
Inderdaad een apart feitje. Het doet bij mij helaas geen belletje rinkelen... (De naam Millionaires en Nationaal Songfestival wel, maar niet dat Tight Fit hun song had opgenomen.)
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:15 uur
Fantasy Island klinkt behoorlijk Engels trouwens ... was het geen Nederlandstalig nummer dan ?
(op het nationale songfestival moesten nummers destijds toch in de eigen taal zijn ? )
edit 1: net geluisterd, was gewoon Engels ... hoefde dus geen Nederlands te zijn => toch wel.
edit 2: de Nederlandse versie deed mee voor het Nationale Song Festival
(op het nationale songfestival moesten nummers destijds toch in de eigen taal zijn ? )
edit 1: net geluisterd, was gewoon Engels ... hoefde dus geen Nederlands te zijn => toch wel.
edit 2: de Nederlandse versie deed mee voor het Nationale Song Festival
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:20 uur
Fantasy Island was niet alleen van The Millionaires, maar het Nationale songfestival had dat jaar de formule dat 3 liedjes door drie verschillende artiesten werden gezongen. De liedjes waren het winnende Jij en Ik, Fantasy Island en Pierement en de artiesten waren winnaar Bill van Dijk, The Millionaires en Bonnie St. Claire. Ze zongen alledrie de drie liedjes in verschillende arrangementen. Een jury koos eerst de artiest en regionale jury's vervolgens het lied. De totaal kansloze Bill van Dijk sturen was een blunder van jewelste. Fantasy Island in de versie van Bonnie St. Claire of The Millionaires was veel slimmer geweest.
The Millionaires brachten het nummer (waarvan toen alleen de titel engels was) op single uit, echt een grote hit werd het niet. Jij en Ik van Bill van Dijk ook niet trouwens.
The Millionaires brachten het nummer (waarvan toen alleen de titel engels was) op single uit, echt een grote hit werd het niet. Jij en Ik van Bill van Dijk ook niet trouwens.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:20 uur
Nee hoor nederlands
NSF 1982: The Millionaires - Fantasy Island - YouTube
Kwam in de obderste regione van de Top 40 terecht
NSF 1982: The Millionaires - Fantasy Island - YouTube
Kwam in de obderste regione van de Top 40 terecht
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:22 uur
Oh, ik heb deze: TOPPOP: The Millionaires - Fantasy Island - YouTube geluisterd, de verkeerde versie

0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:33 uur
Nieuwe vraag, misschien wel een beetje gemene opgave ... maar eens kijken hoe dit gaat.
Er is een overeenkomst maar eentje hoort niet in de rijtje, welke niet?
Blondie
Ellen Foley
Enya
Leo Sayer
Meat Loaf
Phil Collins
Sheena Easton
Er is een overeenkomst maar eentje hoort niet in de rijtje, welke niet?
Blondie
Ellen Foley
Enya
Leo Sayer
Meat Loaf
Phil Collins
Sheena Easton
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:35 uur
Ze hebben allemaal op 1 gestaan maar Ellen Foley als enige niet met een eigen nummer maar als gastzangeres op Paradise by the Dashboard Lights?
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:37 uur
Precies. Foley was in de slipstream van Paradise heel succesvol in Nederland.
0
Arrie schreef:
Ze hebben allemaal op 1 gestaan maar Ellen Foley als enige niet met een eigen nummer maar als gastzangeres op Paradise by the Dashboard Lights?
Ah, Hacker geeft al het goede antwoord Ze hebben allemaal op 1 gestaan maar Ellen Foley als enige niet met een eigen nummer maar als gastzangeres op Paradise by the Dashboard Lights?

Maar Ellen was dacht ik ook de zangeres bij Meat Loaf (voordat ze ruzie kregen ...)
0
Hmm of misschien heeft het te maken met te gast zijn op een nummer 1-hit: Ellen dus bij Meat Loaf, Enya op I Don't Wanna Know, Phil op Easy Lover...
1
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:40 uur
Ze hebben in ieder geval allemaal op 1 gestaan dan, de vraag is of het daarmee te maken heeft of dat dat juist misleidend bedoeld is.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 22:41 uur
Arrie schreef:
Hmm of misschien heeft het te maken met te gast zijn op een nummer 1-hit: Ellen dus bij Meat Loaf, Enya op I Don't Wanna Know, Phil op Easy Lover...
Nee, Blondie is als band niet ergens te gast denk ik (en Meat Loaf bv. bij een ander waarschijnlijk ook niet).Hmm of misschien heeft het te maken met te gast zijn op een nummer 1-hit: Ellen dus bij Meat Loaf, Enya op I Don't Wanna Know, Phil op Easy Lover...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.