MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Misschien iets met soundtrackhits. Phil Collins had bijvoorbeeld A Groovy Kind of Love uit Buster, Blondie Call Me uit American Gigolo, Sheena Easton For Your Eyes Only uit de gelijknamige film. Had Enya niet een nummer in Lord of the Rings ofzo?

Phil Collins ??

Die heeft als enige geen E in de naam...

Ook hits solo of met een band?

Phil met Genesis
Debbie Harry solo
Enya met Clannad
Ellen bij Meat loaf

starbright boy schreef:
Misschien iets met soundtrackhits. Phil Collins had bijvoorbeeld A Groovy Kind of Love uit Buster, Blondie Call Me uit American Gigolo, Sheena Easton For Your Eyes Only uit de gelijknamige film. Had Enya niet een nummer in Lord of the Rings ofzo?

Grappig, zat ik ook net aan te denken. Phil had er wel meer trouwens: Against All Odds, You'll Be in My Heart, Look Through My Eyes...

starbright boy schreef:
Nee, al is het goed mogelijk dat ze allemaal wel nummers in soundtracks hebben, er zijn vrij veel films.

Enya heeft nog wel een score voor The Celts gemaakt, ik weet niet of je dat album bedoeld. Clannad voor een Robin Hood serie (maar ik zou moeten checken of Enya er toen nog bij zat).

Oftewel, het gaat niet om een soundtrack connectie.

vigil schreef:
Ook hits solo of met een band?

Phil met Genesis
Debbie Harry solo
Enya met Clannad
Ellen bij Meat loaf
Nee, Blondie is niet hetzelfde als Debbie Harry, Blondie is zelf al de band

Ellen Foley en Meat Loaf hebben niet in een (hit) band gezeten, wel als gast gefungeerd.

Salvadore schreef:
(quote)

Enya heeft nog wel een score voor The Celts gemaakt, ik weet niet of je dat album bedoeld.

Maar ze heeft idd ook het een en ander voor Lord of the Rings gedaan.

Hoe dan ook: we zoeken verder.

Arrie schreef:
(quote)

Maar ze heeft idd ook het een en ander voor Lord of the Rings gedaan.

Hoe dan ook: we zoeken verder.
OK, zou kunnen. Ik vraag me af of dat voor de rest ook allemaal geldt.

Phil Collins had meer nr. 1 hits dan alleen met Easy Lover.

Hij heeft van dit rijtje waarschijnlijk wel als enige met Philip Bailey een hit gehad, als je dat bedoelt ...
(en dat is niet het antwoord)

edit: als reactie op een bericht van luigifort

Ze hebben allemaal in een tv-serie of film gespeeld voordat ze een hit hadden? Behalve enya?

Zat ook al in die hoek te denken, maar ja Blondie is een band en geen persoon...

Een band kan ook in een film spelen

Da's waar.

Mij is niet bekend of ze (bijna) allemaal in een tv serie/film gespeeld hebben, laat staan de relatie hierbij tot wel of niet gescoorde hits.

Misschien gaat het om een lange periode tussen de eerste en laatste hit, zo'n twintig jaar ofzo? Maar volgens mij gaat dat zowel voor Sheena als voor Ellen niet op. Meat Loaf wellicht ook niet.

Arrie schreef:
Misschien gaat het om een lange periode tussen de eerste en laatste hit, zo'n twintig jaar ofzo? Maar volgens mij gaat dat zowel voor Sheena als voor Ellen niet op. Meat Loaf wellicht ook niet.

Ik vermoed dat dit dan niet het juiste antwoord is

Iedereen zingt in verstaanbare taal behalve Enya?

Snap ik maar ik weet het ook niet zeker...

Nee, is het niet. Er zit wel redelijk verschil in die periodes.

Leo Sayer had in 1974 al een hit, Enya pas sinds 1988, sommigen in samenwerking deze eeuw ook nog, maar de periode eerste en laatste verschilt.

Voor Enya, Phil en Leo zitten er volgens mij wel zo'n twintig jaar tussen de eerste en de laatste hit, en Meat Loaf heeft ook een aardig lange adem gehad. Aangezien ik Ellen en Sheena niet zo goed ken gok ik het maar.

Allemaal gestopt en later een comeback behalve Enya die nooit gestopt is?

Arrie schreef:
Voor Enya, Phil en Leo zitten er volgens mij wel zo'n twintig jaar tussen de eerste en de laatste hit, en Meat Loaf heeft ook een aardig lange adem gehad. Aangezien ik Ellen en Sheena niet zo goed ken gok ik het maar.
Sheena had in 1991 haar laatste hit ...
Ellen in 1980 de laatste ...

luigifort schreef:
Allemaal gestopt en later een comeback behalve Enya die nooit gestopt is?
Phil Collins is ook nooit gestopt toch? Is alleen effe doof geweest
En geldt dit voor de anderen ook dat ze gestopt zijn en een comeback gemaakt hebben? Misschien even geen plaatjes gemaakt. Bij Blondie kun je wel spreken van een restart, maar verder ...

Is het dus niet.

Phil is zeker wel een hele tijd gestopt

Allemaal meerdere nr. 1 hits behalve Enya slechts 1?

Bijvoorbeeld Blondie en Leo Sayer hadden "ook" maar 1 nummer 1 hit.

Enya ook (al had ze nog iets in samenwerking met P. Diddy bij een nummer Mario Winans).

Damn Mario Winans...dat ik die naam ooit nog ns tegen zou komen

luigifort schreef:
Damn Mario Winans...dat ik die naam ooit nog ns tegen zou komen
Geen idee wie het is.

Sheena is de enige die geen hit meer heeft gescoord in de 2000’s? Volgens mij heeft de rest nog een hit gescoord, dan wel in een sample of een remix

Edit: oh nee Ellen Foley hoort daar sws ook niet bij

Arrie zat eerder al op een goed spoor ...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.