Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
1
geplaatst: 11 oktober 2017, 22:25 uur
1
geplaatst: 11 oktober 2017, 22:26 uur
7. Rowwen Heze - Bestel moar (totale gok, maar het past in het genre en in het metrum)
1
geplaatst: 11 oktober 2017, 22:30 uur
Is 8 niet Marco B? Naam artiest komt me vaag bekend voor. Dromen zijn bedrog dan.
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 22:48 uur
Nog eentje: 9. Roberto Carlos - Verde e Amarelo
Het gaat om een Nederlandstalig nummer van een band, die in die tijd (tot verbazing van sommigen hier) ook Engelstalige versies van hun nummers uitbrachten (onder een Engelse vertaling van hun bandnaam).
Het gaat om een Nederlandstalig nummer van een band, die in die tijd (tot verbazing van sommigen hier) ook Engelstalige versies van hun nummers uitbrachten (onder een Engelse vertaling van hun bandnaam).
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 23:01 uur
ranboy schreef:
VOF de Kunst - Een kopje koffie?
VOF de Kunst - Een kopje koffie?
Yes, dat was de laatste. Jij mag weer!
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 23:14 uur
Hier nog een korte voor het slapen gaan, maar misschien is hij toch wel lastig (meestal onderschat ik de kennis van de deelnemers, dus vooruit).
Welke vier van de onderstaande vijf bands hebben iets gemeenschappelijks, en welke hoort er dus niet bij? (het gaat mij niet om lidwoorden, dat weet ik nooit zo goed)
Beastie Boys
Charlatans
Gorillaz
Kings of Leon
REM
Welke vier van de onderstaande vijf bands hebben iets gemeenschappelijks, en welke hoort er dus niet bij? (het gaat mij niet om lidwoorden, dat weet ik nooit zo goed)
Beastie Boys
Charlatans
Gorillaz
Kings of Leon
REM
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 23:18 uur
Hebben allemaal een titel met Sleep erin, behalve R.E.M., die natuurlijk vernoemd zijn een fase van je slaap?
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 23:23 uur
Titmeister schreef:
Hebben allemaal een titel met Sleep erin, behalve R.E.M., die natuurlijk vernoemd zijn een fase van je slaap?
Dat is een goed idee voor volgende keer, maar dit keer niet

Met dank aan Salvadore.
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 23:29 uur
Het gemeenschappelijke zit wel in songtitels.
En nu ga ik slapen
.
En nu ga ik slapen
.
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 00:08 uur
Titels die beginnen met super?
R.E.M. - Supernatural Superserious
Kings of Leon - Supersoaker Girls
Gorillaz - Superfast Jellyfish
Andere twee geen idee dus weet ook niet welke er dan niet bij hoort, mocht het kloppen
R.E.M. - Supernatural Superserious
Kings of Leon - Supersoaker Girls
Gorillaz - Superfast Jellyfish
Andere twee geen idee dus weet ook niet welke er dan niet bij hoort, mocht het kloppen
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 07:18 uur
Ik had nog iets bedacht. Ze hebben allemaal titels die een gedeelte van een artiestennaam bevatten, behalve R.E.M. want die heeft een titel die gelijk is aan een artiestennaam:
Beastie Boys - Paul Revere (& the Raiders)
Gorillaz - Clint Eastwood (& General Saint)
Kings of Leon - Reverend (& the Makers)
R.E.M. - Low
Charlatans geen idee. Maargoed, misschien wat vergezocht dit.
Beastie Boys - Paul Revere (& the Raiders)
Gorillaz - Clint Eastwood (& General Saint)
Kings of Leon - Reverend (& the Makers)
R.E.M. - Low
Charlatans geen idee. Maargoed, misschien wat vergezocht dit.
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 07:30 uur
Het blijft altijd lastig, die overeenkomsten. Ze zijn niet goed, maar 1 titel (uit je tweede antwoord) heeft toevallig wel met de oplossing te maken
.
.
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 07:35 uur
Kings of Leon heeft Back Down South dus die zou bij Clint Eastwood kunnen aansluiten wat betreft windrichtingen. Zou ik nog goed over de anderen moeten nadenken.
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 08:58 uur
R.E.M. heeft So. Central Rain, waarbij So. voor South staat.
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 09:02 uur
Ik zoek naar een andere single van REM. Alle windrichtingen komen 1 keer voor.
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 09:43 uur
How the West was won.
North moet dan in één van die eerste twee zitten. (en nog een "foute" titel of zoiets in die andere?)
North moet dan in één van die eerste twee zitten. (en nog een "foute" titel of zoiets in die andere?)
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 09:56 uur
Alle titels zijn nu geraden. Beastie Boys moet dus fout zijn. Iemand nog een idee waarom?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.