Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:02 uur
motel matches schreef:
Elton john 31?
Dan mag jij weer. Het is inderdaad Elton John. Die zong half jaren '90 Elvis uit de boeken. Het record is overigens dertig jaar. Vanaf Your Song in '70 tot één of andere country cover met LeAnn Rimes in '99.Elton john 31?
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:06 uur
Oh dat had ik niet verwacht, even denken over volgende vraag
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:14 uur
In het kader van het jubileum dit jaar (en omdat het ooit mijn eerste LP was) een vraag over the Joshua Tree:
Welke zangeres bepaalde de songvolgorde op de plaat en waarop baseerde ze die?
Welke zangeres bepaalde de songvolgorde op de plaat en waarop baseerde ze die?
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:23 uur
Nee die zangeres van dat kerstlied met de pogues, maar volgorde mag iemand anders afmaken, geen idee.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:36 uur
Huh net stond er nog Sinead 
Maar goed Kirsty MacColl heet die dame herr Rudi
Ow en die was natuurlijk weer getrouwd met Steve Lilliwhite en die had natuurlijk weer veel met U2 te maken

Maar goed Kirsty MacColl heet die dame herr Rudi
Ow en die was natuurlijk weer getrouwd met Steve Lilliwhite en die had natuurlijk weer veel met U2 te maken
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:39 uur
En die heeft zelf ook erg fijne muziek gemaakt (de (Britse) hits van Stiff Records in de late jaren 70, vroege jaren 80
, nog zoiets waar ik erg blij van kan worden) en kwam erg tragisch aan haar einde. Maar ik wist niet eens dat ze de volgorde had bepaald, laat staan waarop ze het baseerde. Gokje dan maar: door de beginletters van de titels?
, nog zoiets waar ik erg blij van kan worden) en kwam erg tragisch aan haar einde. Maar ik wist niet eens dat ze de volgorde had bepaald, laat staan waarop ze het baseerde. Gokje dan maar: door de beginletters van de titels?
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:39 uur
Ja klopt ik wist niet meer hoe dat precies te schrijven, was getrouwd met producer Steve L.
Verhaal zit dacht ik in zo'n making of docu.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 21:49 uur
De zangeres is inderdaad Kirsty, maar hoe kwam ze aan de volgorde?
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:02 uur
De band was het erover eens dat de plaat moest beginnen met Where The Streets en eindigen met Mothers. De rest heeft Kirsty simpelweg gerangschikt op basis van haar eigen smaak.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:07 uur
ArthurDZ schreef:
De band was het erover eens dat de plaat moest beginnen met Where The Streets en eindigen met Mothers. De rest heeft Kirsty simpelweg gerangschikt op basis van haar eigen smaak.
Dat is goed, ik dacht dat ze zelfs alle nummers mocht bepalen en gewoon wat ze het beste nummer vond als eerste deed enz. Wat mij betreft ben jij nu.
1
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:10 uur
Als het op volgorde van goed naar slecht staat dan hebben we een andere smaak
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:18 uur
Mijn favoriete film is al jaren Trainspotting. Wat de film mede zo geweldig maakt voor mij, naast het geweldig vlotte en gestroomlijnde script en de simpel maar schitterend uitgewerkte personages en hun onderlinge verhoudingen, is natuurlijk de soundtrack.
Nu is mijn vraag: wat is op dit moment mijn favoriete muziekstuk uit die film, na wellicht Born Slippy NUXX? Tip: het liedje speelt in de scene tegen het einde van de film, wanneer Renton, Sick Boy, Spud en Begbie met een paar kilo heroïne op de bus naar Londen zitten.
Wellicht een makkelijke vraag voor sommigen hier door die tip, maar zonder zou dit natuurlijk niet anders zijn dan puur gokwerk
Nu is mijn vraag: wat is op dit moment mijn favoriete muziekstuk uit die film, na wellicht Born Slippy NUXX? Tip: het liedje speelt in de scene tegen het einde van de film, wanneer Renton, Sick Boy, Spud en Begbie met een paar kilo heroïne op de bus naar Londen zitten.
Wellicht een makkelijke vraag voor sommigen hier door die tip, maar zonder zou dit natuurlijk niet anders zijn dan puur gokwerk

0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:29 uur
Nope! Ik moest het even opzoeken, maar 2:1 zit in de scene waarin Renton ontdekt dat Sick Boy zijn tv verkocht heeft. Niet veel later pakt hij ook nog Rentons stuk kip af, terwijl hij hem probeert te overhalen om zijn paspoort te verkopen voor een of andere super vage scheme, geloof ik 

0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:36 uur
Nee, Sing speelt wanneer Rentons druggebruik opnieuw escaleert, vlak voor zijn overdosis. Twee goeie gokken, maar het liedje waar ik naar zoek, komt later in de film voor.
Nog een tip: de artiest/groep had nog maar een jaar voor de filmrelease zijn/haar/hun debuutalbum uitgebracht, maar hij/zij/ze had(den) een paar jaar daarvoor al een hit gescoord in de Britse charts.
Goh, door deze vraag krijg ik echt veel zin om hem binnenkort nog eens op te zetten
Nog een tip: de artiest/groep had nog maar een jaar voor de filmrelease zijn/haar/hun debuutalbum uitgebracht, maar hij/zij/ze had(den) een paar jaar daarvoor al een hit gescoord in de Britse charts.
Goh, door deze vraag krijg ik echt veel zin om hem binnenkort nog eens op te zetten

0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:38 uur
Sleeper - Atomic?
Ja tis een heerlijk album..in 1996 ook gekocht.
Ja tis een heerlijk album..in 1996 ook gekocht.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:39 uur
Atomic speelt in de nachtclubscène wanneer Renton Diane ontmoet, nog voor Sing en 2:1
Sleeper zit trouwens ook met een ander nummer in de film (Statuesque), maar ook die is het niet.
Sleeper zit trouwens ook met een ander nummer in de film (Statuesque), maar ook die is het niet.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:48 uur
Dat lijkt me Leftfield, maar titel moet ik verschuldigd blijven vrees ik. De hitsingle die ver voor het album uitkwam is in elk geval Open Up, al is dat helaas de vraag niet 

0
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:58 uur
Mile End, volgens mij is dat tijdens de scene waarin ze aankomen in hun apwpartement in London.
Terwijl ze door London rijden is er ook nog een nummer van Ice MC.
Maar de scene die Arthur beschrijft zit daar net voor. Denk dat A Final Hit het wel zou kunnen zijn.
Terwijl ze door London rijden is er ook nog een nummer van Ice MC.
Maar de scene die Arthur beschrijft zit daar net voor. Denk dat A Final Hit het wel zou kunnen zijn.
1
geplaatst: 23 augustus 2017, 22:59 uur
herman schreef:
a final hit is dat.
a final hit is dat.
Correct! Met dank aan hulplijn Graf

Prachtige samengang van beelden en muziek, geeft de eigenlijk doodsimpele scene wel extra spanning mee. Op mijn Erasmussemester in Schotland had ik op vrijwel elke busrit dat nummer in mijn kop

Mile End van Pulp (ook een topper overigens) speelt wanneer Begbie net bij Renton in Londen is ingetrokken, dacht ik.
Anyway, Herman mag de volgende vraag kiezen.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 23:03 uur
Dat was wel een hele goede hulplijn. Maar moet zeggen dat ik de film ook wel een keer of 10 gezien heb en bijna alle muziek wel kan koppelen aan een scene. Alleen deze was lastiger.
Als ik me niet vergis zit in drie van de eerste vier Danny Boyle-films muziek van Leftfield.
Mijn favoriete muziekstukje is trouwens de ochtend ná de nachtclubscène. Diane zingt dan een stukje New Order - Temptation onder de douche en even later aan de ontbijttafel klinkt hetzelfde nummer uit de radio.
Als ik me niet vergis zit in drie van de eerste vier Danny Boyle-films muziek van Leftfield.
Mijn favoriete muziekstukje is trouwens de ochtend ná de nachtclubscène. Diane zingt dan een stukje New Order - Temptation onder de douche en even later aan de ontbijttafel klinkt hetzelfde nummer uit de radio.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 23:23 uur
Nu heb ik zin om Trainspotting weer eens te kijken! Mijn favoriete nummer is, enigszins cliché, toch wel de Dark Train-versie van Underworld's Dark and Long. Fan-tas-tisch nummer en past perfect bij die hallucinatiescène van Renton. Maar dat met New Order's Temptation vind ik ook heel tof inderdaad!
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 23:33 uur
Volgende vraag:
Charles Manson zag de muziekscene in de jaren '60 blijkbaar wel zitten, want in 1965 deed hij mee aan de audities toen The Monkees werden geformeerd. Hij werd zoals bekend niet uitgekozen en begon een carriere als singersongwriter. Zo schreef hij het nummer 'Cease to Exist' en gaf dat aan een populaire groep uit die tijd, met het idee dat zij dit zouden uitvoeren. Dit gebeurde ook, zij het dat het onder een andere naam en in een aangepaste versie werd uitgebracht.
Welke groep bracht uiteindelijk het Manson-nummer uit, eind jaren '60?
Charles Manson zag de muziekscene in de jaren '60 blijkbaar wel zitten, want in 1965 deed hij mee aan de audities toen The Monkees werden geformeerd. Hij werd zoals bekend niet uitgekozen en begon een carriere als singersongwriter. Zo schreef hij het nummer 'Cease to Exist' en gaf dat aan een populaire groep uit die tijd, met het idee dat zij dit zouden uitvoeren. Dit gebeurde ook, zij het dat het onder een andere naam en in een aangepaste versie werd uitgebracht.
Welke groep bracht uiteindelijk het Manson-nummer uit, eind jaren '60?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.