Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
1
geplaatst: 23 augustus 2017, 17:07 uur
Amazulu - To Good to Be Forgotten?
Een leuke vraag, hoewel het antwoord niet helemaal lekker afgedekt was. Zelfs met gebruik van internet vind ik het knap dat ranboy hem heeft opgelost
Een leuke vraag, hoewel het antwoord niet helemaal lekker afgedekt was. Zelfs met gebruik van internet vind ik het knap dat ranboy hem heeft opgelost

0
geplaatst: 23 augustus 2017, 18:52 uur
Mooi. Ik zat wel een beetje in de soulhoek te denken en deed ook een poging om UB40 covers langs te gaan (ze hebben er veel en nogal wat ervan waren hele grote hits), maar het had lang geduurd voor ik dit geweten had.
Toffe vraag.
Oeh, jeugdsentiment....
Toffe vraag.
Edgar18 schreef:
Oeh, jeugdsentiment....
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 19:53 uur
Dan maar even een vraag die vermoedelijk in no time wordt opgelost.
In de beginjaren (1965-1970) was de top 40 vrij traag. Toen volgde een periode waarin een nummer 1 hit 10 tot 15 weken haalde. De laatste 20 jaar lijkt het wel of de top 40 nog een keer tot stilstand gaat komen, zo weinig beweging zit erin. Alle records van de jaren 60 zijn inmiddels wel gesneuveld.
Welke plaat haalde in de periode 1971-1997 het hoogste aantal weken in de Nederlandse top 40?
In de beginjaren (1965-1970) was de top 40 vrij traag. Toen volgde een periode waarin een nummer 1 hit 10 tot 15 weken haalde. De laatste 20 jaar lijkt het wel of de top 40 nog een keer tot stilstand gaat komen, zo weinig beweging zit erin. Alle records van de jaren 60 zijn inmiddels wel gesneuveld.
Welke plaat haalde in de periode 1971-1997 het hoogste aantal weken in de Nederlandse top 40?
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:11 uur
Het zijn wel dikke twintigers (qua aantal weken), maar niet de langst genoteerde.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:12 uur
My heart goes on uit Titanic
Of is die later.
Dan Bryan Adams ik ben wel de titel kwijt, ik zing 'm nu wel even.
Of is die later.
Dan Bryan Adams ik ben wel de titel kwijt, ik zing 'm nu wel even.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:13 uur
Corry en de rekels huilen is voor jouw te laat dacht ik
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:17 uur
DjFrankie schreef:
Dacht ik ook meteen aan, om vervolgens te beseffen dat die uit 1970 is, een jaar te vroeg.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:17 uur
Huilens is voor jou te laat markeert het begin van de bedoelde periode (41 weken!) en Henk Westbroek Zelfs je naam is mooi is het einde van de bedoelde periode (33 weken). Die twee zijn het dus niet
.
En Celine Dion en Bryan Adams haalden slechts 20 en 21 weken (maar stonden wel veel te lang op 1
)
.En Celine Dion en Bryan Adams haalden slechts 20 en 21 weken (maar stonden wel veel te lang op 1
)
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:18 uur
Arrie schreef:
Dacht ik ook meteen aan, om vervolgens te beseffen dat die uit 1970 is, een jaar te vroeg.
Heb jij dat soort data paraat

2
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:19 uur
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:19 uur
Eerlijk gezegd was ik bang dat Arrie het goede antwoord spontaan zou oplepelen...
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:20 uur
ranboy schreef:
Eerlijk gezegd was ik bang dat Arrie het goede antwoord spontaan zou oplepelen...
Nee, ik vind hem best wel pittig, juist door de afgebakende periode. Al die langgenoteerde platen zijn idd van de jaren '60 of de laatste tien jaar. Daar kan ik wel wat van oplepelen, maar die tellen dus niet.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:23 uur
Meat Loaf - Paradise by the Dashboard Light? (en dan de re-entry's erbij opgeteld uiteraard)
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:29 uur
Ik denk dat het aaneengesloten moet zijn. In de 80's was het aantal weken eigenlijk altijd heel kort. Zelfs nummer 1's stonden na een week of 9 a 10 weer buiten dus ik zet in op 70's of 90's.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:29 uur
Slim bedacht! 23 weken in totaal.
Het antwoord heeft trouwens maar 1 chartrun.
Het antwoord heeft trouwens maar 1 chartrun.
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:31 uur
Trio Hellenique: 40 weken, maar buiten de periode... (1965)
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:33 uur
De vogeltjesdans is goed! 29 weken, hoogste positie 8. En dat in een tijd dat zelfs nummer 1 hits maar 10 of 12 weken haalden.
De vogeltjesdans is 2x een daling in de top 40 ingezet, om daarna weer te stijgen.
Kenmerk van de allerlangst genoteerde platen is dat ze niet de hoogste regionen haalden.
Edgar mag de volgende bedenken!
De vogeltjesdans is 2x een daling in de top 40 ingezet, om daarna weer te stijgen.
Kenmerk van de allerlangst genoteerde platen is dat ze niet de hoogste regionen haalden.
Edgar mag de volgende bedenken!
0
geplaatst: 23 augustus 2017, 20:47 uur
Hitlijsten dus, dan maak ik weer een stapje naar de Billboard 100.
Een paar weken terug kwam er een einde aan een recordreeks van Drake. 431 weken achtereen stond hij genoteerd in de Billboard 100. Soms als lead, soms als featuring. Sinds zijn debuutsingle Best I Ever Had in 2009 in de lijst kwam is hij er dus geen één week uit geweest. Vrij indrukwekkend wat mij betreft.
Nu vraag ik aan jullie, welke artiest/band heeft de meeste opeenvolgende jaren de top 40 van de Billboard 100 bereikt? Vermeld ook even een gok van het aantal jaren (de tijdspanne) bij je antwoord.
Een paar weken terug kwam er een einde aan een recordreeks van Drake. 431 weken achtereen stond hij genoteerd in de Billboard 100. Soms als lead, soms als featuring. Sinds zijn debuutsingle Best I Ever Had in 2009 in de lijst kwam is hij er dus geen één week uit geweest. Vrij indrukwekkend wat mij betreft.
Nu vraag ik aan jullie, welke artiest/band heeft de meeste opeenvolgende jaren de top 40 van de Billboard 100 bereikt? Vermeld ook even een gok van het aantal jaren (de tijdspanne) bij je antwoord.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.