Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
1
geplaatst: 25 augustus 2017, 10:57 uur
Ik denk dat ik hem heb. Zo niet dan is het wel een bizar toeval.
King Crimson is de enige van wie de naam van het debuutalbum niet hetzelfde is als de band naam.
King Crimson is de enige van wie de naam van het debuutalbum niet hetzelfde is als de band naam.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 11:14 uur
Doe ik ook een rijtje. Wie hoort er niet bij en waarom niet?
Joan Baez
Harry Belafonte
Tony Bennett
Peter, Paul and Mary
Pete Seeger
Nina Simone
Joan Baez
Harry Belafonte
Tony Bennett
Peter, Paul and Mary
Pete Seeger
Nina Simone
1
geplaatst: 25 augustus 2017, 11:19 uur
Ze stonden in ieder geval allemaal niet op Pinkpop 2014 
Baez als enige op woodstock

Baez als enige op woodstock
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 11:27 uur
Woodstock heeft er niks mee te maken. Pinkpop trouwens ook niet.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 12:26 uur
Dat dacht ik ook even, maar welke hit heeft Belafonte dan gescoord met een Dylan cover?
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 12:29 uur
Niet het antwoord wat ik zoek. En precies zoals herman zegt, ik kan me geen Belafonte cover van Dylan voor de geest halen. Ook niet van Bennett trouwens.
Wel een leuk feitje is dat de allereerste opname van Dylan (1961) op een nummer van Belafonte is. Hij speelt mondharmonica op Midnight Special.
Wel een leuk feitje is dat de allereerste opname van Dylan (1961) op een nummer van Belafonte is. Hij speelt mondharmonica op Midnight Special.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:05 uur
herman schreef:
Op Harry na hebben ze allemaal op Newport Folk gespeeld?
Op Harry na hebben ze allemaal op Newport Folk gespeeld?
Nondeju, wilde net hetzelfde posten.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:23 uur
Als jullie het zeggen... niet het antwoord wat ik zoek 
Maar, het heeft wel iets te maken met een gelegenheid waar ze allen speelden op één na...

Maar, het heeft wel iets te maken met een gelegenheid waar ze allen speelden op één na...
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:28 uur
In dat geval klopt het antwoord toch gewoon, dan zijn er gewoon twee antwoorden mogelijk ...
(als het waar is natuurlijk)
(als het waar is natuurlijk)
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:28 uur
Ze speelden allemaal bij civil rights mars van marthen luther king, op Tony bennet na
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:38 uur
Salvadore schreef:
In dat geval klopt het antwoord toch gewoon, dan zijn er gewoon twee antwoorden mogelijk ...
Volgens mij klopt het antwoord niet. Bennett en Simone speelden wel op Newport Jazz maar hadden weinig te zoeken op Newport Folk. In dat geval klopt het antwoord toch gewoon, dan zijn er gewoon twee antwoorden mogelijk ...
Maar daarnaast, zo redenerend zullen er nog wel twintig goede antwoorden zijn.
- Ze hadden allemaal een hit in de Billboard 100 behalve....
- Ze hadden allemaal een nummer 1 album behalve....
- Ze speelden allemaal in de Carnegie Hall behalve....
Oftewel, met enige fantasie zijn er een hoop oplossingen te vinden.
Er is in dit geval een sterk causaal verband, niet een soort random iets. En het goede antwoord is nog niet gegeven
.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:41 uur
Edgar18 schreef:
Maar daarnaast, zo redenerend zullen er nog wel twintig goede antwoorden zijn.
Nee, het gaat hier om eenzelfde argumentatie, een locatie waar men gespeeld heeft.Maar daarnaast, zo redenerend zullen er nog wel twintig goede antwoorden zijn.
Zo kan het ook zijn dat ze allemaal op 20 festivals gespeeld hebben, maar dan moet je precies dat ene festival noemen die jij had bedacht, anders is het fout?
Maar ja, we gaan maar verder ... ik weet vanzelfsprekend ook niet of het antwoord goed was.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:03 uur
Salvadore schreef:
Zo kan het ook zijn dat ze allemaal op 20 festivals gespeeld hebben, maar dan moet je precies dat ene festival noemen die jij had bedacht, anders is het fout?
Succes met zoeken dan want voorlopig zitten we nog op nul festivals waar ze allemaal gespeeld hebben Zo kan het ook zijn dat ze allemaal op 20 festivals gespeeld hebben, maar dan moet je precies dat ene festival noemen die jij had bedacht, anders is het fout?
. Overigens had ik het over een gelegenheid waar ze allen speelden, het is natuurlijk niet gezegd dat dat een festival betreft.
1
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:04 uur
Ik ga niet zoeken, want dat is nu juist niet de bedoeling ...
0
Joezer49263
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:09 uur
Carnegie Hall is de locatie denk ik, en van de 6 gok ik dan op Harry Belafonte
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:12 uur
Nope, dat was slechts een voorbeeld.
Nogmaals, er is een sterk en bijzonder verband tussen vijf van deze zes artiesten. Het is geen (min of meer) random antwoord.
Nogmaals, er is een sterk en bijzonder verband tussen vijf van deze zes artiesten. Het is geen (min of meer) random antwoord.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:38 uur
Ze speelden allemaal bij de inauguratie van een president behalve Nina simone
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:43 uur
Nee, ook niet.
Bij de laatste inauguratie was het toch de bedoeling dat één of ander B-sterretje Strange Fruit zou zingen? Een vrij merkwaardige keuze. Uiteindelijk is het volgens mij ook niet doorgegaan.
Bij de laatste inauguratie was het toch de bedoeling dat één of ander B-sterretje Strange Fruit zou zingen? Een vrij merkwaardige keuze. Uiteindelijk is het volgens mij ook niet doorgegaan.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:57 uur
Ze speelden allemaal op de herdenkingsdienst van Martin Luther King nadat hij vermoord was? Behalve Peter, Paul and Mary.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:59 uur
Ze hebben allemaal (op 1 na) een of meerdere album(s) wat begint met Sings. Bv een andere artiest Sings Ellington of Sings Dylan. Misschien wel allemaal Sings the Blues maar daar ken hun discografie niet goed genoeg voor. Belafonte, Simone en Bennett sowieso wel.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 15:05 uur
Nog geen goede antwoorden. Wel al één die flink in de buurt komt.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 16:18 uur
Ze zijn allemaal ooit gearresteerd tijdens een demonstratie, behalve Tony bennet
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 16:29 uur
Edgar18 schreef:
Bijna goed, maar zo was het niet helemaal. Dat sterretje gaf zelf aan dat ze bereid was om te komen zingen (nadat de organisatie de een na de andere afzegging gekregen hadden), maar dan alleen als ze Strange Fruit mocht zingen. Meer een geslaagd geval van trolololol van iemand die Trump liever zag gaan dan komen.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 augustus 2017, 16:33 uur
Gelukkig kon het vaderland nog rekenen op 3 Doors Down.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.