Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
2
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:12 uur
GrafGantz schreef:
Meer een geslaagd geval van trolololol van iemand die Trump liever zag gaan dan komen.
Dan vind ik haar wel gelijk een stuk stoerder. Dank voor de info!Meer een geslaagd geval van trolololol van iemand die Trump liever zag gaan dan komen.
Ondertussen nog geen goede antwoorden. Ik doe een tip: John Legend
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 07:42 uur
John F Kennedy begrafenis
Die John was een legend.
Wie daar wel of niet bij was , geen idee.
Sinatra en Ella vast wel.
Die John was een legend.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 10:38 uur
Rudi S schreef:
Die John was een legend.
Die John was een legend.
Niet John F maar , Martin Luther King tja ik heb die filmover die mars zelfs gezien

Maar nog steeds niet Het antwoord.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 11:56 uur
Is het iets recents? Dan zal Nina Simone er wel niet bij horen, want in 2003 overleden.
edit: Ja en nee dus.
edit: Ja en nee dus.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 12:01 uur
Pete Seeger leeft ook niet meer en volgens mij Mary (van Peter en Paul) ook niet meer.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 13:19 uur
Is het dan misschien de begrafenis van Bobby Kennedy? Of de mars naar Washington van Martin Luther King (I Have a Dream...)? Al weet ik niet zeker of daar ook optredens waren.
En wie speelde er dan niet? Lastig hoor. Tony Bennett was volgens mij in die tijd behoorlijk progressief, dus ondanks dat hij de minst politieke lijkt zal dat wel juist niet goed zijn.
En wie speelde er dan niet? Lastig hoor. Tony Bennett was volgens mij in die tijd behoorlijk progressief, dus ondanks dat hij de minst politieke lijkt zal dat wel juist niet goed zijn.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 13:34 uur
Wacht even: Ik zie nu de John Legend-tip pas. Die heeft toch dat liedje uit de film Selma gemaakt? Of speelt hij zelfs in de film (heb 'm niet gezien)? Dan moet de gelegenheid de Selma-mars zijn en dan gok ik dat Nina Simone er niet speelde. Maar dat laatste is echt een pure gok.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 16:05 uur
De goede reden is inmiddels drie keer genoemd maar nog niemand heeft de juiste persoon eraan gekoppeld....
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 17:00 uur
Edgar18 schreef:
De goede reden is inmiddels drie keer genoemd maar nog niemand heeft de juiste persoon eraan gekoppeld....
Harry B trad niet op bij zo'n MLK mars, hoewel hij wel weer altijd op de barricades stond, het is het lijstje van 6 afwerken.
De volgende wordt Pete Seeger

0
geplaatst: 26 augustus 2017, 18:16 uur
Doe nog maar een poging dan want Harry B. is niet het goede antwoord
.
.
0
Joezer49263
geplaatst: 26 augustus 2017, 20:36 uur
Ze speelden allemaal op de herdenkingsdienst van Martin Luther King.
Behalve Pete Seeger.
Kom op mensen, dit duurt en duurt maar nu...
Behalve Pete Seeger.
Kom op mensen, dit duurt en duurt maar nu...
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 21:03 uur
Geen idee wie Selma is... Ik ken John Legend wel uit La La Land.
1
geplaatst: 26 augustus 2017, 23:16 uur
herman schreef:
Geen idee wie Selma is...
Is ook alweer enige tijd geleden dat die zich uitgeschreven heeft.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 23:30 uur
herman schreef:
Selma (film) - Wikipedia - en.m.wikipedia.org
John Legend en Common brachten de bijbehorende 'themesong' uit, genaamd Glory.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 09:49 uur
herman schreef:
Een indrukwekkende film over een heftig stukje Amerikaanse geschiedenis. Geen idee wie Selma is...
Ondertussen is het bijna een prestatie op zich dat er nog steeds geen goed antwoord gegeven is...

0
geplaatst: 27 augustus 2017, 10:06 uur
Rudi S schreef:
Harry B trad niet op bij zo'n MLK mars, hoewel hij wel weer altijd op de barricades stond, het is het lijstje van 6 afwerken.
(quote)
Dus Pete Seeger trad niet op bij zo'n mars festival

Haha, wel zo'n rode activist.

0
geplaatst: 27 augustus 2017, 10:22 uur
Top Rudi S. Het ging inderdaad om het zogenaamde 'Stars for Freedom' optreden gedurende de derde en laatste mars van Selma naar Montgomery. Één van de belangrijkste gebeurtenissen van de Amerikaanse burgerrechtenbeweging.
Tijdens de laatste nacht voor aankomst traden op een geïmproviseerd podium onder andere Harry Belafonte, Nina Simone, Joan Baez, Frankie Laine, Tony Bennett, Sammy Davis Jr en Peter, Paul and Mary op. Het was de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis dat een aantal (blanke) artiesten zich zo duidelijk uitsprak tegen rassensegregatie. En alhoewel We Shall Overcome het strijdlied van de burgerrechtenbeweging was trad Pete Seeger deze avond niet op.
Tijdens de laatste nacht voor aankomst traden op een geïmproviseerd podium onder andere Harry Belafonte, Nina Simone, Joan Baez, Frankie Laine, Tony Bennett, Sammy Davis Jr en Peter, Paul and Mary op. Het was de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis dat een aantal (blanke) artiesten zich zo duidelijk uitsprak tegen rassensegregatie. En alhoewel We Shall Overcome het strijdlied van de burgerrechtenbeweging was trad Pete Seeger deze avond niet op.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 10:24 uur
motel matches schreef:
Ze speelden allemaal bij civil rights mars van marthen luther king, op Tony bennet na
Je had hem heel snel alleen met de verkeerde naam eraan gekoppeld Ze speelden allemaal bij civil rights mars van marthen luther king, op Tony bennet na
.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 11:16 uur
herman schreef:
Selma is een levende legende...Geen idee wie Selma is...
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 13:25 uur
Nieuwe vraag:
Pop journalist Peter van Bruggen destijds van muziekkrant Oor heeft in de jaren '70 ooit een niet bestaande artiest verzonnen inclusief recensie's, interview etc.
In een mum van tijd was die (niet bestaande) artiest een soort van cult-held geworden inc. mensen die hem live hadden gezien.
Wat was de naam van deze verzonnen held, waarvan het debuutalbum bij diverse platenwinkels op de verwachtlijst stond
Pop journalist Peter van Bruggen destijds van muziekkrant Oor heeft in de jaren '70 ooit een niet bestaande artiest verzonnen inclusief recensie's, interview etc.
In een mum van tijd was die (niet bestaande) artiest een soort van cult-held geworden inc. mensen die hem live hadden gezien.
Wat was de naam van deze verzonnen held, waarvan het debuutalbum bij diverse platenwinkels op de verwachtlijst stond

1
geplaatst: 27 augustus 2017, 16:01 uur
O ja, wat was dat ook alweer. Was dat niet iets van een tienersterretje dat op straat leefde of zoiets? Heette die geen Harrison of zo?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.