Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 16:10 uur
Nee, ook geen tienerster , het speelde tijdens de hoogtijdagen van de punk / new wave.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 16:14 uur
Ben Jerome als mijn geheugen me niet in de steek laat.
Ik ken het verhaal uit de begintijd dat ik Oor las. In het 20 jaar jubilieumnummer werd er aandacht aan besteed. Vond het zo leuk dat ik het altijd onthouden heb.
Ik ken het verhaal uit de begintijd dat ik Oor las. In het 20 jaar jubilieumnummer werd er aandacht aan besteed. Vond het zo leuk dat ik het altijd onthouden heb.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 16:15 uur
starbright boy schreef:
Helemaal goed, stond in 1976 in oor en idd ook in jub. nummer mei 2011

1
geplaatst: 27 augustus 2017, 16:18 uur
Ik heb het vooral uit het jubileumnummer uit 1991.
Even denken over een nieuwe vraag.
Even denken over een nieuwe vraag.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 16:28 uur
Over wie heb ik het hieronder (ik zoek de naam waaronder het debuutalbum uitkwam):
Ze was al een beetje een hype voordat ze een platencontract had getekend en werd als een groot talent gezien. Met een optreden op een klein podium op een groot Nederlands festival en relatief veel persaandacht. Toen haar debuutalbum er eindelijk was had de platenmaatschappij hoge verwachtingen en investeerde behoorlijk in haar. Hoewel de single redelijk gedraaid werd waren zowel de reacties in de pers als de verkoop nogal tegenvallend. Ze werd ervan beschuldigd een copycat van een andere in die tijd erg populaire zangeres te zijn. Haar platenmaatschappij dumpte haar en hoewel ze nog weleens muziek maakte zakte ze toch wat weg in de anonimiteit. Tot zo'n anderhalf decennium later toen ze opdook een een groep samen met onder meer de zoon van een legendarische producer en een nummer 1-hit in Groot-Brittannië had. Die groep bestaat nog altijd, al heeft de zoon van.. de groep verlaten en bleef het bij die ene hit, waardoor die groep in Engeland nu tot de one hit wonders gerekend wordt.
Ze was al een beetje een hype voordat ze een platencontract had getekend en werd als een groot talent gezien. Met een optreden op een klein podium op een groot Nederlands festival en relatief veel persaandacht. Toen haar debuutalbum er eindelijk was had de platenmaatschappij hoge verwachtingen en investeerde behoorlijk in haar. Hoewel de single redelijk gedraaid werd waren zowel de reacties in de pers als de verkoop nogal tegenvallend. Ze werd ervan beschuldigd een copycat van een andere in die tijd erg populaire zangeres te zijn. Haar platenmaatschappij dumpte haar en hoewel ze nog weleens muziek maakte zakte ze toch wat weg in de anonimiteit. Tot zo'n anderhalf decennium later toen ze opdook een een groep samen met onder meer de zoon van een legendarische producer en een nummer 1-hit in Groot-Brittannië had. Die groep bestaat nog altijd, al heeft de zoon van.. de groep verlaten en bleef het bij die ene hit, waardoor die groep in Engeland nu tot de one hit wonders gerekend wordt.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 16:46 uur
Om in het thema van de bekende zonen te blijven: welk duo wordt eigenlijk gevormd door een zoon en een kleinzoon van Berry Gordy, Jr. (baas van Motown)?
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 19:56 uur
Wellicht te makkelijk, maar heb even geen inspiratie:
Welk duo begon hun carrière onder de naam Tom & Jerry?
Welk duo begon hun carrière onder de naam Tom & Jerry?
1
geplaatst: 27 augustus 2017, 20:02 uur
Inderdaad te makkelijk, maar kijk toch eens wat een schatjes ?
https://www.musicmeter.nl/images/cover/306000/306334.300.jpg
https://www.musicmeter.nl/images/cover/306000/306334.300.jpg
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 08:06 uur
Vier namen waarvan er maar één direct met muziek te maken heeft. Toch verbinden deze vier heren één artiest. Welke en waarom? Vooruit: het is een band.
James Dean
Richard Bradford
Truman Capote
Elvis Presley
James Dean
Richard Bradford
Truman Capote
Elvis Presley
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 10:30 uur
The Smiths-cover stars.
Panic, Bigmouth, Boy With the Thorn en Shoplifters.
Panic, Bigmouth, Boy With the Thorn en Shoplifters.
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 11:06 uur
Manic Street Preachers?
James Dean Bradford is de zanger. Elvis Impersonator een van hun songs.
De betreurde Richie/Richard natuurlijk.
Alleen Capote weet ik niet zo direct te plaatsen
Maar wie weet was Kevin Carter wel een personage uit een van zijn boeken en heeft de fotograaf die overgenomen

Maar wie weet was Kevin Carter wel een personage uit een van zijn boeken en heeft de fotograaf die overgenomen

0
geplaatst: 28 augustus 2017, 14:59 uur
Ik zat ook in die richting te denken, volgens mij is dit true man 

0
geplaatst: 28 augustus 2017, 15:34 uur
Kramer schreef:
Vier namen waarvan er maar één direct met muziek te maken heeft. Toch verbinden deze vier heren één artiest. Welke en waarom? Vooruit: het is een band.
James Dean
Richard Bradford
Truman Capote
Elvis Presley
James Dean
Richard Bradford
Truman Capote
Elvis Presley
Ik denk allemaal Smiths-hoezen, maar van Elvis mochten ze geen afbeelding gebruiken? Weet niet meer van wie ze dan wel een foto in de plaats hebben gebruikt.
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 16:09 uur
luigifort schreef:
Manic Street Preachers?
James Dean Bradford?Manic Street Preachers?

0
geplaatst: 28 augustus 2017, 16:48 uur
herman schreef:
Ik denk allemaal Smiths-hoezen, maar van Elvis mochten ze geen afbeelding gebruiken? Weet niet meer van wie ze dan wel een foto in de plaats hebben gebruikt.
(quote)
Van Elvis
op shoplifters
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 17:01 uur
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 17:05 uur
Misschien in de war met de pre-britpopband Bradford, waar Morrissey fan van was.
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 17:14 uur
Wel leuk dat raden, maar volgens mij heeft Johan direct het juiste antwoord gegeven, het is natuurlijk aan de quiz master van dienst om te oordelen.
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 19:02 uur
herman schreef:
Misschien in de war met de pre-britpopband Bradford, waar Morrissey fan van was.
Die heb ik op plaat. Klinkt best aardig maar zeker niet van het niveau Smiths. Is het trouwens niet andersom? Volgens mij is die plaat van begin jaren '90 namelijk.Misschien in de war met de pre-britpopband Bradford, waar Morrissey fan van was.
1
geplaatst: 28 augustus 2017, 19:06 uur
Ja, andersom ook wel, maar Morrissey coverde Skin Storm - van die plaat van Bradford die jij hebt - in 1991, dus wederzijds was het zeker ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.