Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 22:43 uur
Mooi! weinig tijd, dus snel even een Smiths-vervolgvraag:
The Smiths hadden drie top 40-hits in Nederland. Noem ze alle drie, in volgorde van grootste naar kleinste.
The Smiths hadden drie top 40-hits in Nederland. Noem ze alle drie, in volgorde van grootste naar kleinste.
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 22:54 uur
Panic
Bigmouth Strikes Again
Girlfriend in a Coma
Ik overwoog de andere vijf mogelijkheden met deze drie titels ook te posten, maar dat zou wel wat makkelijk zijn.
Bigmouth Strikes Again
Girlfriend in a Coma
Ik overwoog de andere vijf mogelijkheden met deze drie titels ook te posten, maar dat zou wel wat makkelijk zijn.
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 23:09 uur
ranboy schreef:
Panic
Bigmouth Strikes Again
Girlfriend in a Coma
Ik overwoog de andere vijf mogelijkheden met deze drie titels ook te posten, maar dat zou wel wat makkelijk zijn
Panic
Bigmouth Strikes Again
Girlfriend in a Coma
Ik overwoog de andere vijf mogelijkheden met deze drie titels ook te posten, maar dat zou wel wat makkelijk zijn
Ha ha, dat was niet nodig, in een keer goed! De ware hitparadekenner. Of Smiths-kenner

0
geplaatst: 28 augustus 2017, 23:20 uur
Ah gelukkig, het was een well educated guess
.
Dan nu een vraag die niets met The Smiths te maken heeft, maar wel weer met de Nederlandse top 40. Er zijn zelfs wel wat parallellen te trekken met mijn vorige vraag (langst genoteerde plaat 1971-1998).
In de beginjaren kwam een enkele keer (vier keer) een plaat op 1 binnen in de top 40. Tussen 1967 en 1997 was dat not done. Het kwam niet voor. Op 12 april 1997, na zo'n 30 jaar, gebeurde het weer: op 1 binnen in de top 40! Toen heel bijzonder, in de jaren daarna gebeurde het nog tientallen keren vaker.
Welke plaat kwam op 12 april 1997 op 1 binnen in de top 40?
.Dan nu een vraag die niets met The Smiths te maken heeft, maar wel weer met de Nederlandse top 40. Er zijn zelfs wel wat parallellen te trekken met mijn vorige vraag (langst genoteerde plaat 1971-1998).
In de beginjaren kwam een enkele keer (vier keer) een plaat op 1 binnen in de top 40. Tussen 1967 en 1997 was dat not done. Het kwam niet voor. Op 12 april 1997, na zo'n 30 jaar, gebeurde het weer: op 1 binnen in de top 40! Toen heel bijzonder, in de jaren daarna gebeurde het nog tientallen keren vaker.
Welke plaat kwam op 12 april 1997 op 1 binnen in de top 40?
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 23:36 uur
Goeie gok. Dat was de volgende die op 1 binnenkwam. Maar dus niet degene die we zoeken.
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 23:52 uur
Dat is het goede antwoord. Edgar heeft opnieuw zijn top 40 kennis paraat!
0
geplaatst: 29 augustus 2017, 18:51 uur
Over wie heb ik het:
Veel beroemde muzikanten hebben zoons of dochters die het ook proberen in de muziekwereld. Vaak met minder succes dan hun beroemde ouder. Toch zijn er ook muzikanten die (flink) succesvoller zijn dan hun muzikale ouder. Ik ben er daar één van. Mijn vader speelde in een band waarmee hij ooit één grote hit heeft gescoord. Dat was wel al aan het begin van de jaren '60. Die grote hit heb ik later nog eens verwerkt in een eigen nummer.
Over wie heb ik het?
Veel beroemde muzikanten hebben zoons of dochters die het ook proberen in de muziekwereld. Vaak met minder succes dan hun beroemde ouder. Toch zijn er ook muzikanten die (flink) succesvoller zijn dan hun muzikale ouder. Ik ben er daar één van. Mijn vader speelde in een band waarmee hij ooit één grote hit heeft gescoord. Dat was wel al aan het begin van de jaren '60. Die grote hit heb ik later nog eens verwerkt in een eigen nummer.
Over wie heb ik het?
0
Joezer49263
geplaatst: 29 augustus 2017, 18:52 uur
gewoon een vette gok, want hoe kan ik dit nou weten.. 
Jumping Jewels

Jumping Jewels
2
geplaatst: 29 augustus 2017, 19:01 uur
Matt Bellamy- Muse?
Die band of hit van die vader heette 'Telstar', de details ben ik vergeten.
Die band of hit van die vader heette 'Telstar', de details ben ik vergeten.
1
geplaatst: 29 augustus 2017, 19:14 uur
Dat is goed Sandokan-veld!
De band is inderdaad The Tornados en hun wereldhit heet Telstar. Matthew Bellamy heeft later dit nummer als basis voor de gitaarpartij van Knights of Cydonia gebruikt.
De band is inderdaad The Tornados en hun wereldhit heet Telstar. Matthew Bellamy heeft later dit nummer als basis voor de gitaarpartij van Knights of Cydonia gebruikt.
0
geplaatst: 29 augustus 2017, 19:15 uur
Maar weer eens een rijtjes-vraag dan:
Wie hoort niet in dit rijtje thuis, en waarom?
Aphex Twin
Black Sabbath
Gil Scott-Heron
Manfred Mann's Earth Band
Outkast
Wie hoort niet in dit rijtje thuis, en waarom?
Aphex Twin
Black Sabbath
Gil Scott-Heron
Manfred Mann's Earth Band
Outkast
0
geplaatst: 29 augustus 2017, 19:22 uur
Ik heb wel een vermoeden maar ik laat hem even lopen.
Als ik goed zit zou Nina Simone of 2Pac ook hierboven kunnen staan. Of nog een paar anderen.
Als ik goed zit zou Nina Simone of 2Pac ook hierboven kunnen staan. Of nog een paar anderen.
0
geplaatst: 29 augustus 2017, 19:34 uur
Ja, buiten Outkast allemaal gesampled op 'My Beautiful Dark Twisted Fantasy' van Kanye West.
0
geplaatst: 29 augustus 2017, 20:10 uur
Nieuwe vraag:
Welke film zetten Arctic Monkeys tijdens de Brit awards 2007 in het zonnetje.
Welke film zetten Arctic Monkeys tijdens de Brit awards 2007 in het zonnetje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.