MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Edgar18 schreef:

Edit: als je zelf nummers moet gaan checken of ze wel voldoen omdat je het niet gewoon kunt horen dan heb je denk ik je antwoord al....

Dat is onzin wat je zegt. Bij iedere genreladder wordt van de deelnemers verwacht dat ze dit checken. Net zoals je bij Song van het Jaar moet checken of het nummer wel uit het desbetreffende jaar komt en bij de Witte Trui of het nummer niet ouder is dan 10 jaar.

Ik kan ook gewoon prima horen, maar met een dubbele check is niets mis lijkt me.

Zeer veel (alleen maar?) southern soul, maar daar ben ik dan ook gek op. Fijn die nummers over onbereikbare liefdes, buitenechtelijke escapades en andere lastige liefdesperikelen. En oh ja, ik hoefde ze niet op te zoeken hoor, een check was in dit geval echt niet nodig .

Al Johnson - I'm Back For More
Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man
Chuck Brooks - Love's Gonna Tear Your Playhouse Down (Part 1 & 2)
Eddie Hinton - Cover Me
Freddie North - She's All I Got
The Family Stand - Shelter (niet op YouTube, wel op Spotify)
George Jackson - How Can I Get Next To You
Geater Davis - I'll Play The Blues For You
Howard Tate - Get It While You Can
James & Bobby Purify - I'm Your Puppet
Joe Tex - Buying a Book
Millie Jackson - It Hurts So Good
Oscar Toney Jr. - Without Love (There Is Nothing)
Paul Thompson - What I Don't Know Won't Hurt Me
Sam & Dave - I Can't Stand Up For Falling Down
Spencer Wiggins - Lonely Man
The Soul Children - I'll Be the Other Woman
The Wallace Brothers - I Stayed Away Too Long
Tommie Young - Take Time To Know Him
Tommy Tate - If You Got To Love Somebody
Toussaint McCall - Let's Do It Over

Edgar18 schreef:
Zeer veel (alleen maar?) southern soul, maar daar ben ik dan ook gek op. Fijn die nummers over onbereikbare liefdes, buitenechtelijke escapades en andere lastige liefdesperikelen. En oh ja, ik hoefde ze niet op te zoeken hoor, een check was in dit geval echt niet nodig .

Al Johnson - I'm Back For More
Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man
Chuck Brooks - Love's Gonna Tear Your Playhouse Down (Prs 1 & 2)
Eddie Hinton - Cover Me
Freddie North - She's All I Got
Frederick Knight - I've Been Lonely for So Long
George Jackson - How Can I Get Next to You?
Greater Davis - My Love Is So Strong for You
Howard Tate - Get It While You Can
James & Bobby Purify - I'm Your Puppet 
Joe Tex - Buying a Book
Millie Jackson - It Hurts So Good
Oscar Toney Jr. - Without Love (There Is Nothing)
Paul Thompson - What I Don't Know Won't Hurt Me
Sam & Dave - I Can't Stand Up for Falling Down
Spencer Wiggins - Lonely Man
The Soul Children - I'll Be the Other Woman
The Wallace Brothers - I Stayed Away Too Long 
Tommie Young - Take Time to Know Him
Tommy Tate - If You Got to Love Somebody
Toussaint McCall - Let's Do It Over 

Linkjes komen er aan hoor, vandaag nog.

G(r)eater en Fred Knight staan er al in

Reijersen schreef:
G(r)eater en Fred Knight staan er al in
Dan doe ik van Geater in ieder geval 'I'll Play The Blues for You' en voor Frederick zal ik een vervanger plaatsen als ik de linkjes van mijn nominatie toevoeg. Ik denk dat die vervanger 'The Education of Jamie' van The Family Scorpio gaat worden. Toch een nominatie op de scheidslijn dus. Één die voor mij met het grootste gemak voldoet maar waarvan ik ook begrijp dat anderen het lastiger zouden kunnen horen. Mocht iemand het geen geschikte nominatie vinden dan hoor ik dat graag. Ik heb een schaduwlijst met meer dan honderd nummers dus een vervanger zal niet lastig zijn.

Maar goed, The Education of Jamie dus, een heerlijk nummer. Het hele album is erg aan te raden.

Reijersen schreef:
... in het nummer van Ed Sheeran (wat ik trouwens een prima song vind).

....als ik in een masochistische bui ben zonder Celine Dion (/winkelcentrum) voor handen.
Sorry

Vinden jullie het goed als ik de lijst ook nog verder opvul naar aanleiding van songs uit oude soul/funk topics en de toplijsten van deze site?
We moeten er namelijk totaal 421 nieuwe nominaties hebben en zitten nu op 243.

Ik ga toch proberen om nog wat nominaties toe te voegen, hoewel het voor mij ook wel lastig is om te bepalen wat wel/geen soul is. Ik ga mijn best doen!

Zou graag voor de 2e keer willen nomineren maar ben op vakantie dus dat gaat niet gemakkelijk.

laxus11 schreef:
Zou graag voor de 2e keer willen nomineren maar ben op vakantie dus dat gaat niet gemakkelijk.

Maar je kan wel elke dag stemmen op de MuMeLadder?

Heb je goed gezien Geert, het is hier 5 uur later dus heb ik in de avond genoeg tijd voor

laxus11 schreef:

Zo'n vaart zal het niet lopen, dus je hebt nog tijd zat 20 nieuwe songs in te brengen. Mijn voorstel van inbreng uit andere topics/toplijsten zal pas na de 2e nominatieronde komen.
De deadline voor nominatieronde 2 wil ik graag op dinsdag 12 september 23:59 zetten.

Desnoods plaats je de nominaties eerst zonder link. Die zoeken we er later wel bij.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dan doe ik van Geater in ieder geval 'I'll Play The Blues for You' en voor Frederick zal ik een vervanger plaatsen als ik de linkjes van mijn nominatie toevoeg. Ik denk dat die vervanger 'The Education of Jamie' van The Family Scorpio gaat worden. Toch een nominatie op de scheidslijn dus. Één die voor mij met het grootste gemak voldoet maar waarvan ik ook begrijp dat anderen het lastiger zouden kunnen horen. Mocht iemand het geen geschikte nominatie vinden dan hoor ik dat graag. Ik heb een schaduwlijst met meer dan honderd nummers dus een vervanger zal niet lastig zijn.

Maar goed, The Education of Jamie dus, een heerlijk nummer. Het hele album is erg aan te raden.

Is The Education of Jamie niet van the Family Stand? (album Moon in Scorpio)
Die staat er ook al in

Reijersen schreef:
Vinden jullie het goed als ik de lijst ook nog verder opvul naar aanleiding van songs uit oude soul/funk topics en de toplijsten van deze site?
Mijn voorkeur heeft nomineren, simpelweg omdat ik nog veel moois mis in de lijst. Wat je wel zou kunnen doen is een lijstje van twintig 'klassiekers' toevoegen. Nummers uit oude soul/funk topics.

Reijersen schreef:
Is The Education of Jamie niet van the Family Stand? (album Moon in Scorpio)
Die staat er ook al in
The Family Stand ja, en het album heet Moon in Scorpio. Ik haalde even iets door elkaar. Maar dat die er in zou staan had ik nooit verwacht, daar heb ik eigenlijk niet eens op gelet. In dat geval ga ik voor Shelter.

Reijersen schreef:
We moeten er namelijk totaal 421 nieuwe nominaties hebben en zitten nu op 243.

Eens met Edgar18.
Een derde ronde straks zou wel zo leuk zijn. Er valt nog zat leuks te nomineren als ik er even over nadenk. Dat geldt vast voor veel anderen ook.

edit: Staat Percy Sledge helemaal niet in de lijst (en is Edgar's nominatie de eerste), en voor Mb.'s nominatie nog geen enkele van Solomon Burke? Wow..

Reijersen schreef:

Mijn 20 nieuwe nominaties: (nog zonder linkjes)
Willie Wright - Right On for the Darkness

Beste organisator, ik wil u er op wijzen dat deze klassieker toch echt al in de "startlijst" staat vermeld. En niet geheel ten onrechte

Ik bedoel dan ook niet de rest opvullen, maar een nummer of 50 uit de toplijsten van funk/soul/R&B en wat oude topics. Maar laten we inderdaad eerst maar eens kijken hoe ver we komen met de nominaties.

Poeha schreef:
(quote)

Beste organisator, ik wil u er op wijzen dat deze klassieker toch echt al in de "startlijst" staat vermeld. En niet geheel ten onrechte

Ah, dat is goed gezien.

Dat wordt:
Willie Wright - Nantucked Island

Als jullie willen, mogen jullie wel wat nominatieruimte van mij (heb alleen de 1e ronde meegedaan) gebruiken. De prijs...daar komen we wel uit ?

Ik zit voorlopig op 2 nieuwe nominaties...komen er vast nog wel wat bij.

Ik doe altijd graag mee aan dit topic, maar heb er de kennis (en op dit moment tijd) niet voldoende voor om diepgravend werk te verrichten voor mogelijke nominaties.

Poeha schreef:
Als jullie willen, mogen jullie wel wat nominatieruimte van mij (heb alleen de 1e ronde meegedaan) gebruiken. De prijs...daar komen we wel uit ?
.

Ik heb er eventueel nog zo'n 25 klaarstaan (en daar blijft het ook bij, want zoek tijd heb ik net niet). Ik heb nog wel een zak pinda's voor het olifantje.
Maar ik denk dat we sowieso nog genoeg kunnen nomineren. En jij vind er vast ook nog genoeg.

Jammer dat Aretha's plekken al uitverkocht zijn.

Ik krijg altijd kippenvel van die achtergrondzang (vanaf 1:03).

Poeha schreef:

Ik zit voorlopig op 2 nieuwe nominaties...komen er vast nog wel wat bij.

Ik doe altijd graag mee aan dit topic, maar heb er de kennis (en op dit moment tijd) niet voldoende voor om diepgravend werk te verrichten voor mogelijke nominaties.

Nomineer er ook gerust minder. Geen probleem.

Dan ga ik nu even verder luisteren met Dan Penn

Salvadore schreef:
Van Morrison - Into The Mystic
Robert Palmer - Some People Can Do What They Like

Hoewel ook een flink twijfelgeval is kan ik Van Morrison nog net plaatsen maar wat dit Robert Palmer nummer met soul te maken heeft? Ik hoor het er echt niet in.

Edgar18 schreef:
(quote)

Hoewel ook een flink twijfelgeval is kan ik Van Morrison nog net plaatsen maar wat dit Robert Palmer nummer met soul te maken heeft? Ik hoor het er echt niet in.

De instrumentatie vind ik anders wel behoorlijk funky. Verder vind ik dat Robert Palmer (net als Michael McDonald en Hall & Oates bijvoorbeeld) genoeg soul heeft, hoewel ik ze in m'n eigen kast na lang twijfelen achter het tabje pop heb gezet.
Van Morrison vind ik moeilijker. Ik zie hem meer als een singer-songwriter met veel blues invloeden. Ik ben overigens een groot liefhebber van Van's jaren 70 werk, en "Into the mystic" vind ik een prachtig nummer.
Maar het is allemaal slechts mijn persoonlijke mening.

Leuk verfrissend lijstje.

*Op hun hoezen staat volgens mij steeds "Four Tops" zonder "the".

Kennen jullie trouwens het topic Soul, vol met vragen?

Volgens mij is het inderdaad zonder "the".

En een funky instumentatie? Tja, een beetje wellicht. Ik hoor het er gewoon niet in maar dat geeft natuurlijk niet. Op Van en Palmer na vind ik het ook een fijn lijstje.

Minneapolis schreef:
...(net als Michael McDonald en Hall & Oates bijvoorbeeld) genoeg soul hebben,
Volledig mee eens, blue eyed soul van de bovenste plank. Maar veel van hun nummers zou je kunnen bestempelen als twijfelgevallen.

Michael McDonald en Hall & Oates...twee (of drie?) van m'n favoriete artiesten.

Mb.
Edgar18 schreef:
(quote)

Je bent wel een beetje aan het zeuren nu, vind je niet? Het is naar mijn inziens een prima funksong en zover ik weet hebben we funksongs altijd toegelaten in deze lijst. Is het soul in de traditionele zin van het woord? Nee, dat niet, maar dan kunnen we meer dingen uit de lijst halen.

Mb. schreef:
Je bent wel een beetje aan het zeuren nu, vind je niet?
Waarom? Omdat het je niet aanstaat dat één van je nominaties in twijfel wordt getrokken? Het nummer een 'funksong' noemen is natuurlijk van de zotte, dat begrijp je denk ik zelf ook. Een funky instrumentatie zoals Minneapolis het noemt lijkt mij de lading beter dekken. En zoals ik al zei, ik hoor die er niet in. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet zo is, ik ga slechts uit van mijn eigen referentiekader. De artiesten die Poeha aanhaalt zou ik ook niet mee laten spelen maar ik begrijp ook dat anderen hier anders over denken.

En wat Van the Man betreft dan? Een groovende soulplaat?

Mb. schreef:
Nee, dat niet, maar dan kunnen we meer dingen uit de lijst halen.
Er schiet me opeens iets te binnen. Was jij niet degene die tijdens de eerste editie Prince als laatste in je lijstje plaatste omdat het niet aan jouw criteria voor de lijst voldeed? In dat licht bezien begrijp ik je nominaties van Palmer en Morrison eigenlijk niet zo goed.

Mb.
Edgar18 schreef:
(quote)
Waarom? Omdat het je niet aanstaat dat één van je nominaties in twijfel wordt getrokken? Het nummer een 'funksong' noemen is natuurlijk van de zotte, dat begrijp je denk ik zelf ook. Een funky instrumentatie zoals Minneapolis het noemt lijkt mij de lading beter dekken. En zoals ik al zei, ik hoor die er niet in. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet zo is, ik ga slechts uit van mijn eigen referentiekader. De artiesten die Poeha aanhaalt zou ik ook niet mee laten spelen maar ik begrijp ook dat anderen hier anders over denken.

En wat Van the Man betreft dan? Een groovende soulplaat?

Het zijn mijn nominaties niet maar die van Salvadore. Ik vind het jammer dat je zo veel vraagtekens zet bij nominaties als ze niet passen in jouw referentiekader. Dat jaagt mogelijke deelnemers weg en verlaagt de toegankelijkheid van het spel naar mijn inziens.

Edgar18 schreef:
(quote)
Er schiet me opeens iets te binnen. Was jij niet degene die tijdens de eerste editie Prince als laatste in je lijstje plaatste omdat het niet aan jouw criteria voor de lijst voldeed? In dat licht bezien begrijp ik je nominaties van Palmer en Morrison eigenlijk niet zo goed.

Dat zou goed kunnen. Maar goed, beetje flauw om dat nu aan te halen. Ik denk daar nu anders over en zou dat nu niet meer zo insteken mocht de situatie zich voor doen. Iets met voortschrijdend inzicht enzo.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:27 uur

geplaatst: vandaag om 22:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.