MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Puntentelling: 7-5-4-3-1

(voor)Ronde 1 - Ladder 10
31 Myles Sanko - Forever Dreaming +1
30 Little Ann - Deep Shadows
28 Orgone - Say Goodbye +3
27 Van Morrison - Into The Mystic +7
24 Daniel Lemma - Anything Can Happen +4
20 Chocolate milk - Time machine +5

Deadline: 20:00 uur

Niet gedacht dat ik Little Ann puntloos zou laten, verder best een sterke ladder met als hoogtepunt Van the Man.

Hoogtepunt in het 'That's Folk' topic ja...

34 Little Ann - Deep Shadows +4
34 Van Morrison - Into The Mystic +7
31 Myles Sanko - Forever Dreaming
31 Orgone - Say Goodbye +3
25 Chocolate milk - Time machine +5
25 Daniel Lemma - Anything Can Happen +1

Soms word ik wel moe van dat simpele "hokjes denken". Niet alles is zwart of wit zoals muziek niet per se of soul of funk of folk of pop of electronic etc. is. Wie de soul bij Van Morisson niet hoort, moet misschien eens overwegen om nieuwe oren te kopen ...

Bij een ander soul/funk/R&B topic werd iets nieuws van Marvis Staples voorgesteld. Het nummer heeft niets met iets van deze genres te maken. Ik snap ook wel dat de poster reijersen dit ook niet onder die genres schaarde, maar het geeft wellicht wel aan hoe het hokjes denken werkt.

Ach ik vind het vooral léuk dat reijersen geregeld wat post in het maak kennis met.. topic.
Het mag ook discussie opleveren toch?
Zelf was ik ook niet op Van gekomen bij dit topic, maar ik begrijp je gedachte zeker. En het krijgt van mij de 7 punten ook omdat ik het een prachtig nummer (van een zeer gewaardeerd artiest) vind.

Reijersen: sorry dat ik Sanko geen punten geef.
Om de een of andere reden vind ik veel van de huidige soul mannen (geldt in meer of mindere mate ook voor John Legend en Leon Bridges) vaak wel oké klinken, maar ook snel gaan vervelen.

Ach hokjes, als de deuren van die hokjes maar open staan zodat de artiesten af en toe heen en weer kunnen lopen of in het midden kunnen gaan staan.

Daarom wilde ik ook niet aan de discussie over de nominaties in de nominatieronde. Als de nomineerder het in een soulladder vind passen wie ben ik dan om daarover te twijfelen?

Zo lang nummers als die van Van of Sheeran maar niet in de finale belanden

Mb.

41 Little Ann - Deep Shadows +7
37 Van Morrison - Into The Mystic +3
32 Orgone - Say Goodbye +1
31 Myles Sanko - Forever Dreaming
30 Daniel Lemma - Anything Can Happen +5
29 Chocolate milk - Time machine +4

Bij het nummer van Little Ann voel je gewoon de wanhoop. Kwetsbaar en krachtig tegelijkertijd. Kan niet anders dan de volle mep geven aan dit nummer. Het nummer van Daniel Lemma heb ik ook altijd erg mooi gevonden en gaat er logischerwijs vandoor met de 5 punten. Verder nog twee prima funktracks en de inzet van Van Morrison kan ik ook zeker waarderen.

Het nummer van Myles Sanko vind ik verder niet slecht, maar het is te tam om echt de aandacht te pakken. Maar goed, dat geldt wel vaker voor moderne soulartiesten. Mis toch enige overtuiging, ook hier weer.

Mijn nominatie had hier weinig in de chocolade melk te brokkelen dus.
Hoewel.. het ligt allemaal wel dicht bij elkaar.

44 Little Ann - Deep Shadows +3
38 Myles Sanko - Forever Dreaming +7
37 Van Morrison - Into The Mystic
36 Orgone - Say Goodbye +4
34 Chocolate milk - Time machine +5
31 Daniel Lemma - Anything Can Happen +1

Myles, Choclate Milk en Orgone gaan nog wel, de rest hoort hier niet thuis.....Bam!

Minneapolis schreef:
Mijn nominatie had hier weinig in de chocolade melk te brokkelen dus.
Hoewel.. het ligt allemaal wel dicht bij elkaar.

Spannend laddertje inderdaad.

Een avontuurlijk ding deze. (gaat alle kanten op)
Ik ben weer benieuwd naar de ongezouten meningen.

Er komen al veel van mijn nominaties voorbij in de eerste paar ladders. Ze hebben het maar lastig steeds, eens kijken hoe het hier gaat (2 nominaties van mijn kant)

(voor)Ronde 1 - Ladder 11
7 Myles Sanko - This Ain't Living
5 Omar ft. Mayra Andrade - De Ja Vu
4 Shuggie Otis - Freedom Flight
3 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So
1 The Dramatics - The Devil Is Dope
0 Sister Sledge - Thinking Of You

Freedom Flight is een tof nummer, goed opgebouwd en vooral een goede sfeer neergezet. Je zou misschien kunnen zeggen dat het wat lang duurt. Dat valt niet te zeggen over weer een nummer van Myles. Één van de beste van zijn laatste plaat. Een nummer ook met een mooie boodschap. Muzikaal vind ik het ook wel spannend.
Het album waar dit nummer van the Dramatics op staat is een Soulalbum van de week geweest en toen moest ik er erg aan wennen. Het komt nog steeds niet altijd goed binnen. Omar is een zeer recente (2017) song en een heerlijke track volgens mijn mening. Lekker relaxed, maar ook met een uiterst plezierige ritmiek. Dan hebben we de overbekende klassieker van Ray. Niet direct mijn persoonlijke favoriet van hem, maar wel een onverwoestbaar nummer. Als laatst Sister Sledge en dat is mij teveel richting de 80's qua sound. Ik heb sowieso weinig met de muziek uit die periode. Doe mij dan maar 60's en 70's om dan meteen door te gaan richting de 90's. Die 80's sound laat ik liever achterwege.

Ik ga gewoon keihard en schaamteloos voor de nominaties van mijzelf, want ik schat zo in dat ze de punten hard kunnen gebruiken.

Grappig. De nineties is juist de periode die ik op muzikaal vlak voornamelijk bagger vond. De eighties zijn juist weer helemaal mijn ding.

principal2000 schreef:
Grappig. De nineties is juist de periode die ik op muzikaal vlak voornamelijk bagger vond. De eighties zijn juist weer helemaal mijn ding.

Dat heeft met de leeftijd te maken natuurlijk. De hiphop, triphop en swing beat vond ik wel leuk de eerste helft. Maar goed, dat wisten jullie al van mij. En vooruit, de neo soul met Maxwell, Badu en D'Angelo daarna ook wel. Maar verder vind ik de 90's het decennium van de wansmaak met de house, en ook de R&B werd aalglad.
De jaren 80 zijn niet alleen bakken vol jeugdsentiment, maar ik hoor er ook meer warmte in terug. En ,hoewel ik er niet perse van ben, vind ik het wel uiterst sympathiek dat onschuldige ballads nog mochten.

In de jaren 80 zijn voor mijn gevoel ook echte grote artiesten "ontstaan", terwijl die uit de jaren 90 dat niet hebben kunnen waarmaken. Michael Jackson, George Michael, Madonna, Depeche Mode en Prince, U2 (zo goed als begin jaren 80).
Ik ben het wel met je eens dat het ook met leeftijd te maken heeft. Aan de andere kant: in 1990 was ik 14. Toch ook wel een goede leeftijd om nu nostalgisch op terug te kijken.

Volgens mij was MJ al wat langer bezig. En laat het wel zijn, er zijn uitzonderingen in de 80s met bv Prince en inderdaad MJ.

8 Myles Sanko - This Ain't Living 1
7 Sister Sledge - Thinking Of You 7
7 Shuggie Otis - Freedom Flight 3
7 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So 4
6 The Dramatics - The Devil Is Dope 5
5 Omar ft. Mayra Andrade - De Ja Vu

Stemmen is helemaal niet zo moeilijk, gewoon het rijtje van Reijersen omdraaien en je bent er
Nou, bijna dan. De Ja Vu vind ik weinig aan waardoor Myles het laatste puntje krijgt, al lijkt de muziek toch wel erg veel op jazz. Dit nummer van Shuggie is eigenlijk een lekker nummer maar waarom dit soul zou zijn weet ik niet, ik hoor vooral een jazzy experimenteel muziekstuk. Het nummer met de fijne swing en de prachtige stem van Ray Charles scoort een puntje meer. The Devil is Dope is funky en muzikaal is er genoeg te beleven. De 80s sound van Sister Sledge bevalt mij in tegenstelling tot Reijersen juist wel, maar de tachtiger jaren zijn sowieso favoriet qua muziekperiode.

14 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So 7
12 Myles Sanko - This Ain't Living 4
12 Sister Sledge - Thinking Of You 5
9 The Dramatics - The Devil Is Dope 3
7 Shuggie Otis - Freedom Flight
6 Omar ft. Mayra Andrade - De Ja Vu 1

Een heerlijke Ray Charles en ook Sister Sledge vind ik zeer prettig. Sanko kon ik nog niet tot vandaag, maar zowel dit nummer als dat van de vorige ladder vond ik prettig.
En ja, Shuggie...
Het zal best goed zijn, maar het is niet mijn ding.

Salvadore schreef:
Soms word ik wel moe van dat simpele "hokjes denken". Niet alles is zwart of wit zoals muziek niet per se of soul of funk of folk of pop of electronic etc. is.

Salvadore lees eens wat je eerder vandaag schreef en vergelijk dat eens met de toelichting van je stemmen op ladder 11. Zie daar heel hokjes in terugkomen hoor

Dat lees je dan toch fout. De namen uit ladder 11 zijn me wel bekend maar alleen Sister Sledge ken ik echt. Ik neem aan dat je reageert op mijn opmerkingen over jazz, maar alle andere artiesten ken ik amper en zitten dus voor mij in geen enkel hokje. Ik heb puur op basis van wat ik beluisterd heb e.e.a. opgeschreven. Sterker nog, als ik Shuggie bv. in een hokje had willen stoppen zou het juist soul zijn. Met betrekking tot Myles Sanko hoor ik voornamelijk jazz en maar een heel klein beetje soul (en dan ook alleen qua zang). Ook deze artiest zat en zit voor mij in geen enkel hokje want ik ken de artiest amper.

21 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So 7
17 Myles Sanko - This Ain't Living 5
16 Sister Sledge - Thinking Of You 4
12 The Dramatics - The Devil Is Dope 3
8 Shuggie Otis - Freedom Flight 1
6 Omar ft. Mayra Andrade - De Ja Vu

Geen tijd voor een verhaaltje helaas, wel veel leuke nummers weer!

28 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So 7
22 Myles Sanko - This Ain't Living 5
20 Sister Sledge - Thinking Of You 4
15 The Dramatics - The Devil Is Dope 3
7 Shuggie Otis - Freedom Flight 1

Ladder 11

32 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So 4
25 Myles Sanko - This Ain't Living 3
25 Sister Sledge - Thinking Of You 5
16 The Dramatics - The Devil Is Dope 1
14 Shuggie Otis - Freedom Flight 7

Shuggie Otis:
Mooi stukje (zeg maar gerust stuk) muziek dat verdorie niet op mijn verzamelaar "introducing" staat. Doet aan Santana of Cymande denken, en laat ik daar nou groot liefhebber van zijn. De drums (die ik erg mooi vind) doen me zelfs aan een specifiek nummer denken, maar ik heb even geen tijd om dat op te zoeken. Het is geen soul, het is geen funk, het heeft wat jazz en wat Afrikaanse invloeden misschien, maar het staat in de ladder en in vind het prachtig.

Ik ben geen groot Sister Sledge fan, maar het recept van gitaartje, bas (beiden erg lekker) en die wat ingetogen beginnende zang werkt goed.
Hallelujah I Love Her So staat niet eens in mijn Ray Charles top 20 (dat zegt misschien ook veel over zijn oeuvre), maar het blijft Ray met een geweldige stem.
Deze jazzy Myles Sanko bevalt me beter dan de vorige.
De Dramatics vind ik wat geforceerd, of. i.i.g. de zang. Het stuk halverwege vind ik wel cool.
Omar verklapte met het nog wel leuke "There's nothing like this" al de rest van zijn repertoire.

39 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So +7
29 Sister Sledge - Thinking Of You +4
25 Myles Sanko - This Ain't Living
21 The Dramatics - The Devil Is Dope +5
15 Shuggie Otis - Freedom Flight +1
9 Omar ft. Mayra Andrade - De Ja Vu +3

De top 3 ontloopt elkaar niet veel dan toch maar Ray die hier een heerlijk nummer brengt en The Dramatics met een heerlijke ontdekking.

Shuggie is me wat te langdradig en de vorige van Myles vond ik stukke beter.

Edgar18 schreef:
(quote)
Nee, maar ik denk wel dat ik dit de op een na zwakste vind die ik tot nu toe beluisterd heb.

2e gok na weer iets verder te hebben geluisterd: dan moet het ladder 13 zijn.

Minneapolis schreef:
2e gok na weer iets verder te hebben geluisterd: dan moet het ladder 13 zijn.
Ook dat is geen hoogvlieger inderdaad maar ik doelde eigenlijk op de vorige ladder (nummer 10). Daar kwam voor mij geen enkel nummer boven de 7 uit (Little Ann zat in de buurt) terwijl in ladder 13 tenminste nog een weergaloze Candi (Another Man's Woman) en een prima Wild Cherry staan.

Edgar18 schreef:
Ook dat is geen hoogvlieger inderdaad maar ik doelde eigenlijk op de vorige ladder (nummer 10). Daar kwam voor mij geen enkel nummer boven de 7 uit
Je zou toch haast gaan denken dat dit topic voor jou een ware marteling is

43 Ray Charles - Hallelujah I Love Her So +4
36 Sister Sledge - Thinking Of You +7
26 The Dramatics - The Devil Is Dope +5
26 Myles Sanko - This Ain't Living +1
15 Shuggie Otis - Freedom Flight
12 Omar ft. Mayra Andrade - De Ja Vu +3

Thinking of You was altijd al een lekkere track. Die van The Dramatics is weer een fraaie ontdekking. Ray Charles is niet bepaald mijn favoriet binnen dit genre, maar dit nummer klinkt nog wel fijn. Omar viel me juist erg mee, want de nummers die ik van hem ken, spreken me zeker niet aan. Die van Sanko valt me dan weer tegen en dat langdradige Freedom Flight krijgt niet voor niets 0 punten van me.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.