Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 20:33 uur
Puntentelling: 7-5-4-3-1
(voor)Ronde 1 - Ladder 13
21Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +7
15 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +4
13 Wild Cherry - Play that funky music +3
13 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +5
10 Natalie Prass - Bird of Prey +1
8 Sia - Day Too Soon
Deadline: 20:00 uur
Het valt niet mee zeg. Candi is een fantastische zangeres, die van Ted gaat nog wel, maar dan is het klaar. Wild Cherry heb ik altijd wat lauw gevonden. Sia vind ik altijd veel te veel top much en met weinig gevoel, maar Prass is ook volledig inwisselbaar.
21Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +7
15 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +4
13 Wild Cherry - Play that funky music +3
13 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +5
10 Natalie Prass - Bird of Prey +1
8 Sia - Day Too Soon
Het valt niet mee zeg. Candi is een fantastische zangeres, die van Ted gaat nog wel, maar dan is het klaar. Wild Cherry heb ik altijd wat lauw gevonden. Sia vind ik altijd veel te veel top much en met weinig gevoel, maar Prass is ook volledig inwisselbaar.
0
Mb.
geplaatst: 12 oktober 2017, 20:41 uur
26 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +5
20 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +7
18 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +3
17 Wild Cherry - Play that funky music +4
10 Natalie Prass - Bird of Prey
9 Sia - Day Too Soon +1
Ben niet de grootste Candi Staton fan maar ze wint het hier met gemak van de rest. Het nummer van Wild Cherry vind ik ook nog wel leuk om zo nu en dan te horen maar zou ´m niet zo snel zelf opzetten. Ted is bijzonder matig en die van Natalie en Sia sluiten allerminst aan op mijn smaak. Zwakste ladder tot nu toe.
26 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +5
20 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +7
18 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +3
17 Wild Cherry - Play that funky music +4
9 Sia - Day Too Soon +1
Ben niet de grootste Candi Staton fan maar ze wint het hier met gemak van de rest. Het nummer van Wild Cherry vind ik ook nog wel leuk om zo nu en dan te horen maar zou ´m niet zo snel zelf opzetten. Ted is bijzonder matig en die van Natalie en Sia sluiten allerminst aan op mijn smaak. Zwakste ladder tot nu toe.
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 23:44 uur
29 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 3
25 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 5
25 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 7
21 Wild Cherry - Play that funky music 4
9 Sia - Day Too Soon 1
29 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 3
25 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 5
25 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 7
21 Wild Cherry - Play that funky music 4
9 Sia - Day Too Soon 1
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 01:37 uur
Reijersen schreef:
Wild Cherry heb ik altijd wat lauw gevonden.
Ben wel benieuwd hoe jij lauw definieert, want als er 1 nummer in deze ladder niet lauw is...dan is het Play That Funky Music wel. Of is dat straattaal waar ik als oudere jongere geen weet van heb? Wild Cherry heb ik altijd wat lauw gevonden.

0
geplaatst: 13 oktober 2017, 07:54 uur
Poeha schreef:
(quote)
Ben wel benieuwd hoe jij lauw definieert, want als er 1 nummer in deze ladder niet lauw is...dan is het Play That Funky Music wel. Of is dat straattaal waar ik als oudere jongere geen weet van heb?
Ik ben zelf ook al 33 dus dat zal wel meevallen

Ik vind het nummer nooit helemaal echt los komen. En daardoor inderdaad wat lauw blijven. Dan is ijskoud of bloedheet beter.
P.s. Volgens mij gebruikte rapper Extince het woord lauw wel als een vorm van cool/vet etc.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 09:44 uur
36 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 7
30 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 5
29 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 4
24 Wild Cherry - Play that funky music 3
11 Natalie Prass - Bird of Prey 1
10 Sia - Day Too Soon (+1 correctie Salvadore)
Candi behoort tot mijn favoriete zangeressen, dus de keuzes bovenin waren zo gemaakt. Ted is niet meer dan aardig, Wild Cherry (te) vaak gehoord en die andere 2 heb ik niks mee.
36 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 7
30 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 5
29 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 4
24 Wild Cherry - Play that funky music 3
11 Natalie Prass - Bird of Prey 1
10 Sia - Day Too Soon (+1 correctie Salvadore)
Candi behoort tot mijn favoriete zangeressen, dus de keuzes bovenin waren zo gemaakt. Ted is niet meer dan aardig, Wild Cherry (te) vaak gehoord en die andere 2 heb ik niks mee.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 10:07 uur
43 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 7
34 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 4
32 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 3
29 Wild Cherry - Play that funky music 5
11 Natalie Prass - Bird of Prey
11 Sia - Day Too Soon 1
Een zeer duidelijke winnaar in deze ladder. Een van Candi Staton haar beste nummers. Een klassieker die verhandelt over het vaak terugkerende thema (buitenechtelijke) liefde.
'Cause I'm another (another)
Another (another) man's woman (woman)
And you're another (another)
Another woman's man
Een pareltje! En achter dit pareltje wordt het rap minder. Wild Cherry heb ik altijd een lekker nummer gevonden en krijgt daarom de vijf punten. De vier punten gaan ook naar Candi al hoor ik dit nummer veel liever in een aantal andere uitvoeringen, deze versie voegt voor mij niet veel toe. Daarachter komt Ted en het restpuntje gaat naar Sia die kwalitatief een beter nummer aflevert dan Natalie Press. Beide voegen voor mij helaas niets toe aan een soulladder.
43 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 7
34 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 4
32 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 3
29 Wild Cherry - Play that funky music 5
11 Natalie Prass - Bird of Prey
11 Sia - Day Too Soon 1
Een zeer duidelijke winnaar in deze ladder. Een van Candi Staton haar beste nummers. Een klassieker die verhandelt over het vaak terugkerende thema (buitenechtelijke) liefde.
'Cause I'm another (another)
Another (another) man's woman (woman)
And you're another (another)
Another woman's man
Een pareltje! En achter dit pareltje wordt het rap minder. Wild Cherry heb ik altijd een lekker nummer gevonden en krijgt daarom de vijf punten. De vier punten gaan ook naar Candi al hoor ik dit nummer veel liever in een aantal andere uitvoeringen, deze versie voegt voor mij niet veel toe. Daarachter komt Ted en het restpuntje gaat naar Sia die kwalitatief een beter nummer aflevert dan Natalie Press. Beide voegen voor mij helaas niets toe aan een soulladder.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 12:31 uur
Gretz schreef:
Nee, ik heb een aantal ladders voorbeluisterd, waaronder de volgende twee. Het gaat me helaas niet lukken om ze allemaal mee te doen.
EdIt: inderdaad omdat ik druk ben irl en op vrije avonden ook regelmatig bij een live concert ben.
(quote)
Nee, ik heb een aantal ladders voorbeluisterd, waaronder de volgende twee. Het gaat me helaas niet lukken om ze allemaal mee te doen.
EdIt: inderdaad omdat ik druk ben irl en op vrije avonden ook regelmatig bij een live concert ben.
Toch heb ik de indruk dat je ook niet echt staat te trappelen om soul en funk te ontdekken.
Om eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje flauw dat je enkel op je eigen pop inzendingen stemt.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 12:51 uur
50 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 7
39 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 5
35 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 3
33 Wild Cherry - Play that funky music 4
12 Natalie Prass - Bird of Prey 1
11 Sia - Day Too Soon
50 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man 7
39 Candi Staton - That's How Strong My Love Is 5
35 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy 3
33 Wild Cherry - Play that funky music 4
12 Natalie Prass - Bird of Prey 1
11 Sia - Day Too Soon
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 14:39 uur
55 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +5
43 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +4
40 Wild Cherry - Play that funky music +7
38 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +3
12 Natalie Prass - Bird of Prey
12 Sia - Day Too Soon +1
Wild Cherry altijd al een erg lekker nummer gevonden, Candi is zoals gebruikelijk ook goed.
Ted is prima te doen en Sia is prima maar geen soul voor mij.
55 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +5
43 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +4
40 Wild Cherry - Play that funky music +7
38 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +3
12 Sia - Day Too Soon +1
Wild Cherry altijd al een erg lekker nummer gevonden, Candi is zoals gebruikelijk ook goed.
Ted is prima te doen en Sia is prima maar geen soul voor mij.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 16:28 uur
Minneapolis schreef:
Toch heb ik de indruk dat je ook niet echt staat te trappelen om soul en funk te ontdekken.
Binnen de grenzen van wat ik tof vind heb ik zeker behoefte om nieuwe nummers te ontdekken (anders zou ik überhaupt niet meedoen). Oude funk heb ik over het algemeen weinig mee, vind dat te ver af staan van de muziek waar ik het meest naar luister.
Om eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje flauw dat je enkel op je eigen pop inzendingen stemt.
Ik vind het dan weer flauw dat je moderne soulpop bij voorbaat in een hokje '(pure) pop' duwt en er daarom uit principe geen punten aan geeft. Ik stem op alle ladders die ik volledig kan beluisteren én interessant vind. Ik probeer me daarbij zo min mogelijk te laten leiden door vooringenomenheid / verwachtingen vooraf.
Minneapolis schreef:
Gretz die grens is inderdaad niet zo haarscherp.
Ik ben geen scheidsrechter (maar ook zeker niet vies van deze vaste discussie).
Het klopt dat er veel funk (mijn lijstje deze keer zeker) en ook jazz (Gil Scott/ Nina Simone) of zelfs blues invloeden te vinden zijn (Bobby Bland, Sam Cooke). Ray Charles is vaak geen pure soul maar zit vol rhythm and blues, Rock n Roll en jazz invloeden. Een Jill Scott is meer R&B en Maxwell Neo soul.
Dus.. volop munitie in jouw voordeel.
En toch.. voor mijn gevoel ligt de grens vrij duidelijk bij pop ballads of electronica.
Gretz die grens is inderdaad niet zo haarscherp.
Ik ben geen scheidsrechter (maar ook zeker niet vies van deze vaste discussie).
Het klopt dat er veel funk (mijn lijstje deze keer zeker) en ook jazz (Gil Scott/ Nina Simone) of zelfs blues invloeden te vinden zijn (Bobby Bland, Sam Cooke). Ray Charles is vaak geen pure soul maar zit vol rhythm and blues, Rock n Roll en jazz invloeden. Een Jill Scott is meer R&B en Maxwell Neo soul.
Dus.. volop munitie in jouw voordeel.

En toch.. voor mijn gevoel ligt de grens vrij duidelijk bij pop ballads of electronica.
Snap niet dat je zo kritisch bent over mijn nominaties terwijl je zelf ook allerlei nummers hebt genomineerd die zich in een fusion gebied bevinden. Ik constateer dat je niet bepaald warm loopt voor soulpopballads of neosoul met electronica-invloeden, maar dat maakt niet per se dat die nummers hier minder op zijn plek zijn dan jouw eigen funk/blues/R&B/jazz nominaties.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 16:39 uur
Gretz schreef:
Ik vind het dan weer flauw dat je moderne soulpop bij voorbaat in een hokje '(pure) pop' duwt en er daarom uit principe geen punten aan geeft. Ik stem op alle ladders die ik volledig kan beluisteren én interessant vind. Ik probeer me daarbij zo min mogelijk te laten leiden door vooringenomenheid / verwachtingen vooraf.
Ik heb ze aangehoord en wat mij betreft is het grotendeels gewoon pop.
Je stemt en luistert amper dus (enkel naar datgene dat je op voorhand interessant lijkt omdat soul en funk te ver van je smaak af staat
). Zonder vooringenomen te zijn?...Sorry, maar wat valt er dan te discussiëren?
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 17:00 uur
Lekker makkelijk om op die manier nummers die je niet liggen af te serveren...
Minneapolis schreef:
Je stemt en luistert amper dus (enkel naar datgene dat je op voorhand interessant lijkt omdat soul en funk te ver van je smaak af staat
). Zonder vooringenomen te zijn?...
Sorry, maar wat valt er dan te discussiëren?
). Zonder vooringenomen te zijn?...Sorry, maar wat valt er dan te discussiëren?
Je leest niet goed, ik beweer nergens dat ik per definitie ergens niet naar luister.
Oude funk heb ik over het algemeen weinig mee, vind dat te ver af staan van de muziek waar ik het meest naar luister.
Er zijn zeker oudere soulartiesten die m'n interesse hebben. Ik geef alleen aan dat ik keuzes moet maken. Verder geef ik aan dat het voor een luisteraar vrijwel onmogelijk is om helemaal niet vooringenomen te zijn. Uiteindelijk spelen verwachtingen altijd in meer of mindere mate mee imo. Jammer trouwens dat je me nu persoonlijk aanvalt op m'n stemkeuzes.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 17:40 uur
62 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +7
47 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +4
45 Wild Cherry - Play that funky music +5
39 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +1
15 Sia - Day Too Soon +3
2 goede Candi’s (met 1 uitschieter). 1 klassieker die ik altijd wel prettig vind en daar houdt het wel op voor mij. Sia dan als best of the rest want Ted vind ik oersaai en Natalie vind ik helemaal vreselijk.
62 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +7
47 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +4
45 Wild Cherry - Play that funky music +5
39 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +1
15 Sia - Day Too Soon +3
2 goede Candi’s (met 1 uitschieter). 1 klassieker die ik altijd wel prettig vind en daar houdt het wel op voor mij. Sia dan als best of the rest want Ted vind ik oersaai en Natalie vind ik helemaal vreselijk.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 18:15 uur
Gretz schreef:
Ik constateer dat je niet bepaald warm loopt voor soulpopballads of neosoul met electronica-invloeden, maar dat maakt niet per se dat die nummers hier minder op zijn plek zijn dan jouw eigen funk/blues/R&B/jazz nominaties.
Ik constateer dat je niet bepaald warm loopt voor soulpopballads of neosoul met electronica-invloeden, maar dat maakt niet per se dat die nummers hier minder op zijn plek zijn dan jouw eigen funk/blues/R&B/jazz nominaties.
Zonder me verder te mengen in jullie vermakelijke discussie wil ik toch even zeggen dat nominaties als die van Natalie Prass en Sia hier wel degelijk minder op zijn plek zijn. Iedereen nomineert wel eens een twijfelgevalletje - zelf heb ik er ook drie genomineerd deze keer - maar tussen jouw nominaties zaten er hooguit vijf die wat mij betreft in dit topic thuis horen en de rest gewoon echt niet. Dat is overigens ook wel zichtbaar aan de tussenstand in deze ladder
. Anyway, de wel/niet soul discussie vind ik verder niet zo spannend maar ik vind wel dat Minneapolis een punt heeft aangaande het meespelen. Geen probleem als je niet de tijd hebt om elke ladder te spelen maar is het dan niet leuker om juist ladders uit te zoeken met zes onbekende nummers? In dit geval ken je er (minstens) drie al en valt er dus sowieso minder te ontdekken dan wanneer je een geheel onbekende ladder kiest. Als voorbeeld en tip, ladder 15, 16, 21 en 22 geven allemaal een breed overzicht van wat soulmuziek te bieden heeft.
En je hebt deze ladder kennisgemaakt met een wonderschone Candi
.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 18:58 uur
Nee. En voortaan kies ik gewoon de nummers die ik echt heel goed vind. Van dit album ben ik veel meer van de rustige 2e helft. Maar ik dacht dat dit uptempo nummer hier mee zou aanslaan. Foute gedacht, dus.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 19:16 uur
69 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +7
50 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +3
49 Wild Cherry - Play that funky music +4
44 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +5
16 Sia - Day Too Soon +1
Superzwakke ladder. Met Candi heb ik niet zoveel. Haar verzamelaar die ik in de kast heb staan, draai ik nooit. Om de zoveel tijd geef ik het album een kans, maar hij gaat dan telkens voor het einde weer af. Nu staan er ook 26 tracks op, maar toch. Ze heeft een mooie stem, maar kan mij geen album lang boeien. Bring It On Home Daddy vind ik erg leuk. De 2 nummer die onderaan staan, staan daar ook in mijn ogen helemaal terecht. Sterker nog (zonder olie op het vuur te willen gooien) ze hadden in dit topic achterwege kunnen blijven, want in mijn ogen ver van soul, funk, disco, jazz, afrobeat, blues en zelfs r&b (maar hier zou je nog wat raakvlakken kunnen vinden).
69 Candi Staton - Another Man's Woman, Another Woman's Man +7
50 Candi Staton - That's How Strong My Love Is +3
49 Wild Cherry - Play that funky music +4
44 Ted Hawkins - Bring It on Home Daddy +5
16 Sia - Day Too Soon +1
Superzwakke ladder. Met Candi heb ik niet zoveel. Haar verzamelaar die ik in de kast heb staan, draai ik nooit. Om de zoveel tijd geef ik het album een kans, maar hij gaat dan telkens voor het einde weer af. Nu staan er ook 26 tracks op, maar toch. Ze heeft een mooie stem, maar kan mij geen album lang boeien. Bring It On Home Daddy vind ik erg leuk. De 2 nummer die onderaan staan, staan daar ook in mijn ogen helemaal terecht. Sterker nog (zonder olie op het vuur te willen gooien) ze hadden in dit topic achterwege kunnen blijven, want in mijn ogen ver van soul, funk, disco, jazz, afrobeat, blues en zelfs r&b (maar hier zou je nog wat raakvlakken kunnen vinden).
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:12 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 14
The Spinners - I'll Be Around
Kovacs - My Love
Gabriella Cilmi - Sweet About Me
Skull Snaps - It's A New Day
Lee Moses - Bad Girl
Durand Jones & The Indications - Make a change
The Spinners - I'll Be Around
Kovacs - My Love
Gabriella Cilmi - Sweet About Me
Skull Snaps - It's A New Day
Lee Moses - Bad Girl
Durand Jones & The Indications - Make a change
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:12 uur
7 Gabriella Cilmi - Sweet About Me
5 Kovacs - My Love
3 The Spinners - I'll Be Around
2 Durand Jones & The Indications - Make a change
1 Lee Moses - Bad Girl
0 Skull Snaps - It's A New Day
5 Kovacs - My Love
3 The Spinners - I'll Be Around
2 Durand Jones & The Indications - Make a change
1 Lee Moses - Bad Girl
0 Skull Snaps - It's A New Day
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:56 uur
8 Durand Jones & The Indications - Make a change+5
8 Lee Moses - Bad Girl+7
7 The Spinners - I'll Be Around+3
6 Kovacs - My Love+1
4 Skull Snaps - It's A New Day+4
8 Durand Jones & The Indications - Make a change+5
8 Lee Moses - Bad Girl+7
7 The Spinners - I'll Be Around+3
6 Kovacs - My Love+1
4 Skull Snaps - It's A New Day+4
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:01 uur
15 Lee Moses - Bad Girl+7
13 Durand Jones & The Indications - Make a change+5
10 The Spinners - I'll Be Around +3
8 Skull Snaps - It's A New Day+4
7 Kovacs - My Love+1
Lee Moses is het nummer met de meeste beleving. Nummers 2, 3 en 4 zouden op een andere dag ook anders verdeeld kunnen zijn, maar de drum van het nummertje van Durand Jones vind ik zo lekker.
Kovacs is ook zeker niet verkeerd.
15 Lee Moses - Bad Girl+7
13 Durand Jones & The Indications - Make a change+5
10 The Spinners - I'll Be Around +3
8 Skull Snaps - It's A New Day+4
7 Kovacs - My Love+1
Lee Moses is het nummer met de meeste beleving. Nummers 2, 3 en 4 zouden op een andere dag ook anders verdeeld kunnen zijn, maar de drum van het nummertje van Durand Jones vind ik zo lekker.
Kovacs is ook zeker niet verkeerd.
0
Mb.
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:11 uur
20 Lee Moses - Bad Girl +5
17 Durand Jones & The Indications - Make a change +4
15 Skull Snaps - It's A New Day +7
13 The Spinners - I'll Be Around +3
8 Gabriella Cilmi - Sweet About Me +1
7 Kovacs - My Love
Ik vind het ditmaal lastig om de punten te verdelen. Het nummer van Lee is niet zijn allerbeste, misschien iets te ruw in opzet, maar de overtuiging waarmee de zanger het brengt is onomstreden. Mooie inzet toch wel. Geef echter de voorkeur aan de funkklassieker van de Skull Snaps. De song van Durand Jones meen ik te hebben leren kennen via Minneapolis en dat bleek een voltreffer. Het drumwerk heeft genoeg punch en ook de zanger zet lekker aan. De semi-klassieker van The Spinners kan mij ook altijd wel bekoren al vind ik het geen hoogvlieger.
20 Lee Moses - Bad Girl +5
17 Durand Jones & The Indications - Make a change +4
15 Skull Snaps - It's A New Day +7
13 The Spinners - I'll Be Around +3
8 Gabriella Cilmi - Sweet About Me +1
7 Kovacs - My Love
Ik vind het ditmaal lastig om de punten te verdelen. Het nummer van Lee is niet zijn allerbeste, misschien iets te ruw in opzet, maar de overtuiging waarmee de zanger het brengt is onomstreden. Mooie inzet toch wel. Geef echter de voorkeur aan de funkklassieker van de Skull Snaps. De song van Durand Jones meen ik te hebben leren kennen via Minneapolis en dat bleek een voltreffer. Het drumwerk heeft genoeg punch en ook de zanger zet lekker aan. De semi-klassieker van The Spinners kan mij ook altijd wel bekoren al vind ik het geen hoogvlieger.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:46 uur
22 Durand Jones & The Indications - Make a change +5
21 Lee Moses - Bad Girl +1
20 The Spinners - I'll Be Around +7
19 Skull Snaps - It's A New Day +4
11 Gabriella Cilmi - Sweet About Me +3
7 Kovacs - My Love
22 Durand Jones & The Indications - Make a change +5
21 Lee Moses - Bad Girl +1
20 The Spinners - I'll Be Around +7
19 Skull Snaps - It's A New Day +4
11 Gabriella Cilmi - Sweet About Me +3
7 Kovacs - My Love
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 23:47 uur
25 Durand Jones & The Indications - Make a change 3
24 The Spinners - I'll Be Around 4
24 Skull Snaps - It's A New Day 5
21 Lee Moses - Bad Girl
14 Kovacs - My Love 7
12 Gabriella Cilmi - Sweet About Me 1
25 Durand Jones & The Indications - Make a change 3
24 The Spinners - I'll Be Around 4
24 Skull Snaps - It's A New Day 5
21 Lee Moses - Bad Girl
14 Kovacs - My Love 7
12 Gabriella Cilmi - Sweet About Me 1
0
geplaatst: 14 oktober 2017, 00:12 uur
Thanks Reijersen voor de correctie. Ik luister als het even kan vooruit. 

0
geplaatst: 14 oktober 2017, 00:22 uur
principal2000 schreef:
soul, funk, disco, jazz, afrobeat, blues en zelfs r&b (maar hier zou je nog wat raakvlakken kunnen vinden).
soul, funk, disco, jazz, afrobeat, blues en zelfs r&b (maar hier zou je nog wat raakvlakken kunnen vinden).
Dit is toch niet het MuMe-alternatief van de Zwarte Lijst, of wel? Ik heb geen zin om weer een nieuwe discussie op te starten, maar het lijkt mij persoonlijk dat als verscheidene aanverwante genres hier gewoon thuishoren dat er dan ook niet heel veel mis is met de popsoul die ik o.a. heb genomineerd. Popsoul, electronic soul neosoul, hip hop soul e.d. staan niet verder van pure soul af dan de aanverwante genres die jij noemt.
We zullen het niet eens worden waarschijnlijk, dat heeft denk ik vooral te maken met verschillen in smaak.
0
geplaatst: 14 oktober 2017, 00:24 uur
Edgar18 schreef:
Geen probleem als je niet de tijd hebt om elke ladder te spelen maar is het dan niet leuker om juist ladders uit te zoeken met zes onbekende nummers? In dit geval ken je er (minstens) drie al en valt er dus sowieso minder te ontdekken dan wanneer je een geheel onbekende ladder kiest. Als voorbeeld en tip, ladder 15, 16, 21 en 22 geven allemaal een breed overzicht van wat soulmuziek te bieden heeft.
.
Geen probleem als je niet de tijd hebt om elke ladder te spelen maar is het dan niet leuker om juist ladders uit te zoeken met zes onbekende nummers? In dit geval ken je er (minstens) drie al en valt er dus sowieso minder te ontdekken dan wanneer je een geheel onbekende ladder kiest. Als voorbeeld en tip, ladder 15, 16, 21 en 22 geven allemaal een breed overzicht van wat soulmuziek te bieden heeft.
. Goede tip, ik ga kijken hoe ver ik kom. Ben er al wel achter dat soul van vrouwelijke artiesten me over het algemeen iets beter ligt.
0
geplaatst: 14 oktober 2017, 09:34 uur
31 Skull Snaps - It's A New Day 7
29 Durand Jones & The Indications - Make a change 4
27 The Spinners - I'll Be Around 3
26 Lee Moses - Bad Girl 5
15 Kovacs - My Love 1
12 Gabriella Cilmi - Sweet About Me
De heerlijke funker krijgt nipt de voorkeur boven de doorleefde stem van Lee. Het nummer van Durand Jones & The Indications kende ik niet, zeer genietbaar. Is de rest van hun album vergelijkbaar?
The Spinners blijven ook leuk en het restpuntje is voor Kovacs, wat ook een prima nummer is overigens.
Van Gabriella Climi vond ik vooral de clip mooi, heel aangenaam om naar te kijken
!
31 Skull Snaps - It's A New Day 7
29 Durand Jones & The Indications - Make a change 4
27 The Spinners - I'll Be Around 3
26 Lee Moses - Bad Girl 5
15 Kovacs - My Love 1
12 Gabriella Cilmi - Sweet About Me
De heerlijke funker krijgt nipt de voorkeur boven de doorleefde stem van Lee. Het nummer van Durand Jones & The Indications kende ik niet, zeer genietbaar. Is de rest van hun album vergelijkbaar?
The Spinners blijven ook leuk en het restpuntje is voor Kovacs, wat ook een prima nummer is overigens.
Van Gabriella Climi vond ik vooral de clip mooi, heel aangenaam om naar te kijken
!* denotes required fields.