MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition

zoeken in:
Verschrikkelijk, een 5!

Feliz Navidad was voor sommigen duidelijk te vrolijk en dit werd bestraft met lage cijfers. Hierdoor bungelt José Feliciano voorlopig onderaan.

1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. Dean Martin – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (1965) 7,65 (17)
3. The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963) 7,57 (18)
4. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
5. Otis Redding - Merry Christmas Baby (1963) 7,19 (9)
6. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
7. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
8. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
9. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)
10. José Feliciano – Feliz Navidad (1970) 5,91 (19)

Voor mijn gevoel beginnen we nu aan de 'recente' kersthits. Het nummer van vandaag is slechts twee jaar jonger dan die van gisteren maar toch voelt het meer als iets van nu aan. Het nummer werd al in oktober '71 opgenomen maar kwam pas uit in november '72, prima op tijd voor de kerstdagen van dat jaar. Het nummer scoorde wereldwijd maar Nederland was koploper met een tweede plek in 1980 (een heruitgave dus).

John Lennon & Yoko Ono - Happy Xmas (War Is Over) (1972)

Pfff nee 4

Edgar18 schreef:
(quote)
Wellicht is dit meer jouw kerstmuziek .

(embed)

Dat gaat misschien net te ver...

Dit dan weer niet
Bert en Ernie - Ik Ben Een Kerstbal(Christmas song) - YouTube

8.1 een van mijn favo kersthits

Poek schreef:
Ik verwacht nog wel een origineel van Zo, Dit Is Kerstmis (1998)
Dan hoop ik op het origineel van de Zangeres zonder naam. Tevergeefs zeker?

Ik was er al bang voor en hoopte dat je op het laatste moment van gedachten zou veranderen, want ZzN > JL.

Maar vooruit, we moeten van Remco coulant zijn.

6

Een van de mooiste inderdaad, mooie upgrade van het 'origineel'

8,5

8 -- al blijven die vocalen van Yoko Ono om te gieren

Ja, veel beter worden ze niet.

8,5

Heb weinig met John Lennon. Daar kan een kerstnummer weinig aan veranderen.

4,5

3,9 verschrikkelijk

herman schreef:
mooie upgrade van het 'origineel'
Doe mij dat origineel maar, dat vind ik een mooi liedje. Met dit kerstnummer heb ik minder. Niet dat ik hem slecht vind maar er zijn gewoon veel andere kerstnummers die ik liever hoor dan deze.

7

Had deze ook wel iets hoger ingeschat, snap niet dat je dit zo slecht kan vinden

5.5

Niet eens heel erg slecht ofzo, maar hij kan zoveel beter dan dit.

Mijn favoriete kerstliedje is overigens uit 1971 (Joni Mitchell - River) dus die gaan we hier niet meer tegenkomen, jammer! Al snap ik dat er vooral voor 'echte/volbloed' kerstliedjes gekozen is, dus ik had het ergens wel verwacht.

ArthurDZ schreef:
Mijn favoriete kerstliedje is overigens uit 1971 (Joni Mitchell - River) dus die gaan we hier niet meer tegenkomen, jammer! Al snap ik dat er vooral voor 'echte/volbloed' kerstliedjes gekozen is, dus ik had het ergens wel verwacht.
Inderdaad. Een keuze mede ingegeven door de beperkte tijd (25 dagen), ik moest scherpe keuzes maken.

Sommige nummers (Jona Lewie, The Pogues) vind ik twijfelgevallen maar Joni Mitchell was voor mij net te weinig kerstlied om de schifting te overleven.

10! Het ultieme kerstnummer!

Als ik het wel heb is daar de eerste tien! Sowieso een aantal (voor mij) verbazend hoge cijfers voor John & Yoko. Ik had deze niet zo hoog ingeschat. Dat het nummer een paar felle tegenstanders heeft zorgt ervoor dat de koppositie - en zelfs het podium - buiten bereik blijft.

1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. Dean Martin – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (1965) 7,65 (17)
3. The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963) 7,57 (18)
4. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
5. John Lennon & Yoko Ono - Happy Xmas (War Is Over) (1972) 7,22 (22)
6. Otis Redding - Merry Christmas Baby (1963) 7,19 (9)
7. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
8. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
9. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
10. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)
11. José Feliciano – Feliz Navidad (1970) 5,91 (19)

We gaan een jaartje verder in de tijd en vinden daar een kersthit van een stel Engelse hard-/ glamrockers. Het nummer kwam wereldwijd hoog in de hitlijsten. In Engeland won het de kerstsingle race van Wizzard's I Wish It Would Be Christmas Again en in Nederland werd de top drie (ook) gehaald. Ik verwacht dat dit een van de drie á vier nummers is die The Ronettes nog kan bedreigen. Daarbij wel aantekenend dat mijn voorspellingen voorlopig nog niet zo goed blijken te kloppen.

Slade - Merry X-Mas Everybody (1973)

8,0

dit vind ik dan weer wel leuk

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.