MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition

zoeken in:
Destijds had ik een gruwelijke hekel aan dit nummer; ook lang zo gebleven, de laatste tijd ben ik iets milder in mijn oordeel geworden al kan hij natuurlijk niet tippen aan What You Waiting For of Sweet Escape.

6,5

Owhja The Sweet Escape, die vind ik leuk!

8

De hits van haar eerste album zijn behoorlijk tegendraads. Des te leuker ik het vind dat het ook allemaal hits werden. Vind 'Cool' nog net iets beter.

Beetje jammer dat Fergie dit nummer een jaar later schaamteloos overnam.

Ik geef mevrouw Stefani een 7,5.

In totaal hebben 20 mensen gestemd.

1. Britney Spears - Toxic (2004) 8,29
2. Gwen Stefani - Hollaback Girl (2005) 6,98
3. P!nk - Get This Party Started (2002) 6,7
4. Christina Aguilera - What a Girl Wants (2000) 6,25
5. Jennifer Lopez - Jenny From the Block (2002) 5,7

Het volgende nummer is:

Rihanna - S.O.S (2006)

Niet haar beste nummer, maar toch zeker vermakelijk

7

7 Eens met Jordi

Echt veel perfectie komen we in dit topic toch nog niet tegen

6,2

7

Queen RiRi is obviously amazing maar dit is geen hoogvlieger in haar discografie. Toch wel leuk gebruik van de sample en geen onaardig nummer.

johan de witt schreef:
Echt veel perfectie komen we in dit topic toch nog niet tegen

6,2

Ieder z'n eigen mening zou ik zeggen

7

Ze heeft geweldige singles gemaakt, maar deze hoort daar niet bij.

Ik heb weinig tot niets met Rihanna (zingen kan ze nauwelijks) maar dit vind ik wel erg zwak en inspiratieloos met een goedkope sample van Tainted Love (Soft Cell).

2,5

6,5

Wat herman en NewYorkCityLight zeggen. Ik ging Rihanna pas echt waarderen toen ze nummers als Disturbia, Rude Boy Man Down, Diamonds en Stay ging maken.

Vanaf Pon de Replay (tevens haar leukste) al een zwak voor Rihanna gehad. Rehab en Unfaithful blijven mooi en van Shut up And Drive en Umbrella druipen de persoonlijke herinneringen af.

Edit: Ik gooi er nog even een half punt bovenop want hij komt nu toch weer erg lekker binnen. 7,8

En een 7,5 nog voor Gwen Stefani

7

Nu ik er hier over lees, valt die sample van Tainted Love me pas op eigenlijk.

7,5 altijd een zwak gehad voor SOS maar absoluut niet haar beste nummer

Teunnis schreef:
(quote)

En wat heb je er van geleerd?

Dat de clip niet erg goed in het overbrengen van een verhaal is. De docent vroeg na afloop of iemand het verhaal in de clip kon samenvatten, en ik was blijkbaar de enige die er een verhaal uit had gehaald. Was ook voor het eerst dat me op was gevallen dat er een verhaal in die clip zat.

Maar we hadden het in dat college over hoe artiesten zich representeren, en specifiek dmv hun videoclips. In het geval van Toxic wilde Britney haar imago aanpassen, ze was niet meer het jonge schoolmeisje maar nu een krachtige vrouw die gif steelt om er een man mee te vergiftigen die haar bedriegt (dat is dus het verhaal van de clip). Maar we keken ook in meerdere clips naar representaties van gender en etniciteit, en naar zaken als de 'male gaze'. En naar stereotypen omtrent gender en etniciteit, hoe die in clips soms worden bevestigd, soms worden uitgedaagd, en soms allebei tegelijk. Ik heb er niet specifiek iets van geleerd over Toxic, het was vooral dat we leerden hoe je clips kan analyseren.

Voor Hollaback Girl nog gewoon een 8,5, nog altijd een ontzettend leuk nummer! Dat kale, stampende ritme werkt echt goed, en heel tof hoe er af en toe een dromerig gitaartje, wat synths en/of blazers overheen worden gelegd. Zit echt wel goed in elkaar. En de bananas-bridge is natuurlijk classic. Ik vind hem leuker dan What You Waiting For.

SOS vind ik ook niet haar beste, maar ze heeft dan ook wel een rijtje geweldige singles. Toch kan ik hem wel erg waarderen, vooral door de lekkere beat die het geheel een heerlijk tempo geeft. De Tainted Love-sample vind ik er leuk in verwerkt.

7,5

Bij een artiest als Rihanna heeft iedereen wel een (andere) persoonlijke favoriet. Zelf vind ik S&M erg tof en ook Diamonds hoor ik graag. Maar, ook S.O.S. is prima.

7,5

Ik geef S.O.S een 6,5.

In totaal hebben 20 mensen gestemd.

1. Britney Spears - Toxic (2004) 8,29
2. Gwen Stefani - Hollaback Girl (2005) 6,98
3. Rihanna - S.O.S (2006) 6,75
4. P!nk - Get This Party Started (2002) 6,7
5. Christina Aguilera - What a Girl Wants (2000) 6,25
6. Jennifer Lopez - Jenny From the Block (2002) 5,7

Het volgende nummer is:

Nelly Furtado - Say It Right (2006)

Je hebt het goede nummer geplaatst charlotte2807?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:24 uur

geplaatst: vandaag om 03:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.