MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / POP Perfection! - The Christmas Edition

zoeken in:
4

Zeikplaat en jammer van Fay!

Valt me op dat je vaak lage cijfers geeft Koen

Niet dat erg is maar wel opvallend

Jij geeft anders wel erg vaak hoge cijfers. Beetje kritisch mag best.

Dit is gewoon een zeikplaat. Ik moet de neiging om 'm af te zetten het hele nummer onderdrukken. By far het minste nummer dat deze editie is langsgekomen.

Ik wil nog wel even een 7+ geven voor Fay gisteren, dat is wel een fijne kerstplaat.

Haha ja heb je gelijk in, en dan te bedenken dat ik Fay eigenlijk een van de minste nummers vind die er zijn langsgekomen

Queen roept - hoe verrassend - best wat weerstand op. Er vielen best wat lage cijfers maar de laatste positie is Freddie en zijn mannen bespaard gebleven.

1. The Ronettes - Sleigh Ride (1963) 7,85 (18)
2. Jona Lewie – Stop the Cavalry (1980) 7,66 (22)
3. Dean Martin – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (1965) 7,65 (17)
4. The Crystals - Santa Claus Is Coming to Town (1963) 7,57 (18)
5. Fay Lovsky - Christmas Was A Friend Of Mine (1981) 7,55 (20)
6. Slade - Merry X-Mas Everybody (1973) 7,54 (25)
7. Nat King Cole – The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (1961) 7,4 (21)
8. John Lennon & Yoko Ono - Happy Xmas (War Is Over) (1972) 7,22 (22)
9. Otis Redding - Merry Christmas Baby (1963) 7,19 (9)
10. Paul McCartney - Wonderful Christmastime (1979) 6,95 (25)
11. Judy Garland - Have Yourself a Merry Little Christmas (1944) 6,90 (18)
12. Bing Crosby – White Christmas (1942) 6,86 (22)
13. Mud – Lonely This Christmas (1974) 6,85 (21)
14. Andy Williams - It's the Most Wonderful Time of the Year (1963) 6,77 (20)
15. Dana – It’s Gonna Be a Cold, Cold Christmas (1975) 6,73 (23)
16. The Kinks – Father Christmas (1977) 6,49 (17)
17. Queen – Thank God It’s Christmas (1984) 6,41 (21)
18. Gene Autry - Rudolph the Red-Nosed Reindeer (1949) 6,21 (17)
19. José Feliciano – Feliz Navidad (1970) 5,91 (19)

Het volgende nummer kan met recht een enorme hit genoemd worden. Bob Geldof en Midge Ure schreven dit nummer voor de liefdadigsheidgroep Band Aid bestaande uit onder andere Phil Collins, Bono, George Michael, Sting, David Bowie en Paul McCartney. Al het opgehaalde geld was bestemd voor de bestrijding van hongersnood in Ethiopië. Het nummer was behoorlijk succesvol met nummer een posities in Nederland, Engeland en de Scandinavische landen.

Band Aid - Do They Know It's Christmas? (1984)

Ja, ik vind dit gewoon een goed nummer (maar misschien ook wel sentiment uit mijn tienerjaren: het was toen heel wat al die grote sterren die hot waren allemaal bij elkaar).

9,3

Best goed nummer, maar de belabberde tekst verpest het toch wel.

6,3

8

Kan hier gewoon geen hekel aan krijgen, leuke clip ook met al die jaren '80-starpower in één studiootje verzameld.

10 voor mij gewoon het ultieme kerstnummer samen met Jona Lewie en zoals Aero al zegt, jeugdsentiment speelt gewoon grote rol in beoordeling hiervan. Singletje lag in kerst 1984 onder de boom en wat was ik blij ermee

Die Amerikaanse is nog irritanter...

5,5

Omdat het goed bedoeld was.

Martial
7

Goed, ik vraag het gewoon nog eens voor de zekerheid: dit vinden jullie dus niet een ontzettend zeikerig nummer?

remcodulac schreef:
Goed, ik vraag het gewoon nog eens voor de zekerheid: dit vinden jullie dus niet een ontzettend zeikerig nummer?

Smile! You're on candid camera!

Daar hadden we je mooi tuk he? Met de zogenaamde achten en negens. En een zesje van mij om het niet al te ongeloofwaardig te maken. Haha, je stond even voor de ruines van je wereldbeeld!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.