Muziek / Muziekgames / Het grote "Beste van Marillion" spel
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2018, 12:36 uur
Ah, geef ik een keer geen deskundig commentaar, zie je meteen wat ervan komt.
B'sides is een titel die de lading niet geheel dekt, want dit album bevat onder meer de integrale Market Square Heroes ep, het eigenlijke debuut van de band. Laat de andere zes nummers dan wel 'reguliere' B-kantjes zijn, dan is dat ook wat mij betreft een beetje op en af. Charting the Single en Tux On verdienen wel positieve aandacht. Van de andere twee nummers die de organisator toegevoegd heeft, was Sympathy mijn kennismaking met het betreffende nummer. Wellicht daarom voor mij superieur aan het origineel en goed genoeg voor het laatste puntje. I Will Walk on Water is daar niet in de buurt geweest.
Grendel heeft zijn schoonheid en zijn obvious flaws, maar krijgt ook bij mij een kennismakingsbonus en derhalve 2 punten. Market Square Heroes is het prijsbeest. Erg fijn dat de band die weer in zijn liverepertoire opgenomen heeft.
Ik heb hem op 3½*. Daarmee blijft hij per saldo achter bij de vier reguliere albums met Fish en laat hij een redelijk aantal Hogarth-albums achter zich (een ander redelijk aantal ook zeker niet).
B'sides is een titel die de lading niet geheel dekt, want dit album bevat onder meer de integrale Market Square Heroes ep, het eigenlijke debuut van de band. Laat de andere zes nummers dan wel 'reguliere' B-kantjes zijn, dan is dat ook wat mij betreft een beetje op en af. Charting the Single en Tux On verdienen wel positieve aandacht. Van de andere twee nummers die de organisator toegevoegd heeft, was Sympathy mijn kennismaking met het betreffende nummer. Wellicht daarom voor mij superieur aan het origineel en goed genoeg voor het laatste puntje. I Will Walk on Water is daar niet in de buurt geweest.
Grendel heeft zijn schoonheid en zijn obvious flaws, maar krijgt ook bij mij een kennismakingsbonus en derhalve 2 punten. Market Square Heroes is het prijsbeest. Erg fijn dat de band die weer in zijn liverepertoire opgenomen heeft.
Ik heb hem op 3½*. Daarmee blijft hij per saldo achter bij de vier reguliere albums met Fish en laat hij een redelijk aantal Hogarth-albums achter zich (een ander redelijk aantal ook zeker niet).
1
geplaatst: 17 januari 2018, 13:19 uur
Album 5. B'sides themselves (+ extra tracks van A Singles Collection)
8 Tux On +2
7 Cinderella Search +3
6 Market Square Heroes
5 Grendel
3 Lady Nina
3 Sympathy
2 Three Boats Down from the Candy
1 Freaks +1
1 Margaret [Live]
Charting the Single
I Will Walk on Water
Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 20.00
8 Tux On +2
7 Cinderella Search +3
6 Market Square Heroes
5 Grendel
3 Lady Nina
3 Sympathy
1 Freaks +1
1 Margaret [Live]
Charting the Single
I Will Walk on Water
Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 20.00
0
geplaatst: 17 januari 2018, 19:54 uur
Bonk schreef:
Ik kom nog met mijn stemmen. Ik heb tot nu toe elk album herluisterd om tot een weloverwogen puntenverdeling te komen. Bij dit album is dat echter ook noodzakelijk, want waar ik die andere albums nog wel aardig in mijn hoofd heb, is dat bij deze toch wel minder het geval. Dat zal wellicht ook meespelen bij anderen.
Ik kom nog met mijn stemmen. Ik heb tot nu toe elk album herluisterd om tot een weloverwogen puntenverdeling te komen. Bij dit album is dat echter ook noodzakelijk, want waar ik die andere albums nog wel aardig in mijn hoofd heb, is dat bij deze toch wel minder het geval. Dat zal wellicht ook meespelen bij anderen.
Kom jij nog met punten? Heb je een half uurtje extra nodig, geen probleem hoor
1
geplaatst: 17 januari 2018, 19:59 uur
Kom eraan. Laatste nummers nog... Fijn dat je me iets meer tijd geeft 

0
geplaatst: 17 januari 2018, 20:10 uur
9 Market Square Heroes +3
8 Tux On
7 Cinderella Search
6 Grendel +1
3 Lady Nina
3 Sympathy (mooi hoor, maar ken ook wel mooiere versies van dit nummer)
3 Freaks +2 (eerlijk gezegd ook wel op basis van dat het zo lekker mee schreeuwt, ook live)
1 Margaret [Live]
Charting the Single
I Will Walk on Water
Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 20.00
8 Tux On
7 Cinderella Search
6 Grendel +1
3 Lady Nina
3 Sympathy (mooi hoor, maar ken ook wel mooiere versies van dit nummer)
3 Freaks +2 (eerlijk gezegd ook wel op basis van dat het zo lekker mee schreeuwt, ook live)
1 Margaret [Live]
Charting the Single
I Will Walk on Water
Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 20.00
0
geplaatst: 17 januari 2018, 20:34 uur
Album 6: Seasons End
De eerste met H, de muziek komt voor het grootste gedeelte nog uit het F tijdperk. Ik ben benieuwd naar de uitslag, tot nu toe kon je het wel redelijk inschatten maar bij dit album zou ik het niet weten.
The King of Sunset Town
Easter
The Uninvited Guest
Seasons End
Holloway Girl
Berlin
After Me
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
De eerste met H, de muziek komt voor het grootste gedeelte nog uit het F tijdperk. Ik ben benieuwd naar de uitslag, tot nu toe kon je het wel redelijk inschatten maar bij dit album zou ik het niet weten.
The King of Sunset Town
Easter
The Uninvited Guest
Seasons End
Holloway Girl
Berlin
After Me
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
0
geplaatst: 17 januari 2018, 20:39 uur
De Fish jaren zijn voorbij, de volgende liedjes zijn door naar de volgende ronde en maken dus nog alle kans in deze zeer prestigieuze verkiezing
Assassing
Bitter Suite
Blind Curve
Chelsea Monday
Cinderella Search
Fugazi
Heart of Lothian
Incubus
Market Square Heroes
Script for a Jester's Tear
Slainte Mhath
Sugar Mice
The Web
Tux On
White Russian
Assassing
Bitter Suite
Blind Curve
Chelsea Monday
Cinderella Search
Fugazi
Heart of Lothian
Incubus
Market Square Heroes
Script for a Jester's Tear
Slainte Mhath
Sugar Mice
The Web
Tux On
White Russian
0
geplaatst: 17 januari 2018, 20:47 uur
Als er nu een eliminatieronde zou volgen mochten Tux On en MSH afvallen. De rest moet door de finaleronde!
0
geplaatst: 17 januari 2018, 20:48 uur
3 Seasons End
2 Easter
1 After Me
The King of Sunset Town
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Berlin
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
3 Seasons End
2 Easter
1 After Me
The King of Sunset Town
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Berlin
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
3
geplaatst: 17 januari 2018, 21:20 uur
Het laatste puntje toch naar de opener... Sommige data zijn gegraveerd in je geheugen. Zo bij mij 25 september 1989, de dag dat deze cd in de winkel moest leggen volgens de fanclub. En uit school die dag gelijk de stad ingedoken en jawel, gekocht! Zo snel mogelijk naar huis, het was al eind van de middag en mijn moeder was bijna klaar met eten koken. "Blijf maar beneden, we gaan zo eten".... Ik hield het niet meer, ik moest naar mijn zolderkamertje, ik was niet tegen te houden. Apparatuur aan, cd uit het plastic gerukt en draaien maar..... Toen kwam heel langzaam de muziek opzwellen, het was alsof tegelijkertijd de heilige geest neder daalde van boven. Zo mooi. Halverwege het nummer hoorde ik mijn moeder onder aan de trap roepen.... "ETEN!!!". maar het drong niet echt door. Bij het einde van het openingsnummer riep ze nogmaals dat ik naar beneden moest komen anders haalde ze de stop uit de meterkast (standaard actie van mijn ouders als ik muziek te hard aan had staan
) en de rest luisterde ik dus maar na het eten. Sommige momenten in de wereld geschiedenis blijven de rest van je leven blij, de EK finale '88, 11-09-2001, geboorte van je kinderen, en deze dus.... 
5 Seasons End +2
5 Easter +3
1 After Me
1 The King of Sunset Town +1
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Berlin
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
Het laatste puntje toch naar de opener... Sommige data zijn gegraveerd in je geheugen. Zo bij mij 25 september 1989, de dag dat deze cd in de winkel moest leggen volgens de fanclub. En uit school die dag gelijk de stad ingedoken en jawel, gekocht! Zo snel mogelijk naar huis, het was al eind van de middag en mijn moeder was bijna klaar met eten koken. "Blijf maar beneden, we gaan zo eten".... Ik hield het niet meer, ik moest naar mijn zolderkamertje, ik was niet tegen te houden. Apparatuur aan, cd uit het plastic gerukt en draaien maar..... Toen kwam heel langzaam de muziek opzwellen, het was alsof tegelijkertijd de heilige geest neder daalde van boven. Zo mooi. Halverwege het nummer hoorde ik mijn moeder onder aan de trap roepen.... "ETEN!!!". maar het drong niet echt door. Bij het einde van het openingsnummer riep ze nogmaals dat ik naar beneden moest komen anders haalde ze de stop uit de meterkast (standaard actie van mijn ouders als ik muziek te hard aan had staan
) en de rest luisterde ik dus maar na het eten. Sommige momenten in de wereld geschiedenis blijven de rest van je leven blij, de EK finale '88, 11-09-2001, geboorte van je kinderen, en deze dus.... 
5 Seasons End +2
5 Easter +3
1 After Me
1 The King of Sunset Town +1
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Berlin
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
0
geplaatst: 17 januari 2018, 21:25 uur
Helaas CAS en B-sides gemist maar nu weer present:
7 Seasons End +2
5 Easter
1 After Me
2 The King of Sunset Town +1
The Uninvited Guest
Holloway Girl
3 Berlin +3
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
7 Seasons End +2
5 Easter
1 After Me
2 The King of Sunset Town +1
The Uninvited Guest
Holloway Girl
3 Berlin +3
Hooks in You
The Space...
Geef 3-2-1 punt
Deadline vrijdag 20.00
0
geplaatst: 17 januari 2018, 22:18 uur
Ik was druk met andere dingen... zag dat het Hotel Hobbies toch niet had geholpen aan een plaats tussen de Fish nummers. Andere favoriet Tux On heeft het ( uiteraard! ) wel gehaald!
1
geplaatst: 17 januari 2018, 22:25 uur
Bravejester schreef:
Ik was druk met andere dingen... zag dat het Hotel Hobbies toch niet had geholpen aan een plaats tussen de Fish nummers. Andere favoriet Tux On heeft het ( uiteraard! ) wel gehaald!
(quote)
Wil je nog even de punten van Musicborst verwerken in jouw bericht?
0
geplaatst: 17 januari 2018, 22:31 uur
B sides gemist. Jammer, was bezig met een auto kopen en dat ging ik niet meer redden.
0
geplaatst: 17 januari 2018, 23:06 uur
Rogyros schreef:
B sides gemist. Jammer, was bezig met een auto kopen en dat ging ik niet meer redden.
Is het wel een auto geworden die het waard is?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2018, 23:19 uur
9 Seasons End +2
8 Easter +3
4 Berlin +1
2 The King of Sunset Town
1 After Me
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Hooks in You
The Space...
Groots album met een sterke flow, waar nog bij elke luisterbeurt iets nieuws in te ontdekken valt. Het geheel is sterker dan de som der delen, maar qua afzonderlijke delen had ik The King of Sunset Town graag nog wel even apart gememoreerd. Bij deze.
9 Seasons End +2
8 Easter +3
4 Berlin +1
1 After Me
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Hooks in You
The Space...
Groots album met een sterke flow, waar nog bij elke luisterbeurt iets nieuws in te ontdekken valt. Het geheel is sterker dan de som der delen, maar qua afzonderlijke delen had ik The King of Sunset Town graag nog wel even apart gememoreerd. Bij deze.
1
geplaatst: 18 januari 2018, 00:06 uur
Dat wel. Ik had mijn auto afgelopen vrijdag in de poeier gereden en hij was goed voor de sloop. Ben er zelf helemaal gezond uitgekomen (had ook anders gekund...), maar had dringend een nieuwe auto nodig. Een Renault Megane diesel uit 2012.
Maar wel jammer dat Grendel daardoor niet door gaat. Dat is voor mij toch het prijsnummer van dat album.
Nu staat Seasons End op. Geen straf.

1
geplaatst: 18 januari 2018, 07:26 uur
10 Seasons End +1
10 Easter +2
7 Berlin +3
1 After Me
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Hooks in You
The Space...
10 Seasons End +1
10 Easter +2
7 Berlin +3
1 After Me
The Uninvited Guest
Holloway Girl
Hooks in You
The Space...
0
geplaatst: 18 januari 2018, 07:51 uur
10 Seasons End
10 Easter
8 Berlin +1
3 The Space... +3
2 The Uninvited Guest +2
1 After Me
Holloway Girl
Hooks in You
10 Seasons End
10 Easter
8 Berlin +1
3 The Space... +3
2 The Uninvited Guest +2
1 After Me
Holloway Girl
Hooks in You
0
geplaatst: 18 januari 2018, 07:54 uur
12 Seasons End +2
10 Easter
8 Berlin
3 Hooks in You +3
3 The Space...
3 The Uninvited Guest +1
1 After Me
Holloway Girl
12 Seasons End +2
10 Easter
8 Berlin
3 Hooks in You +3
3 The Space...
3 The Uninvited Guest +1
1 After Me
Holloway Girl
0
geplaatst: 18 januari 2018, 12:55 uur
Prachtig album, ook redelijk coherent en daarom moeilijk. Hooks in You heeft een goede drive maar komt hier te kort, After Me is best wel mooi maar wat saai, Holloway Girl heeft zijn momenten en als ik 'm weer eens hoor vind ik 'm vaak toch mooier dan dat hij in mijn geheugen zit maar komt toch tekort in dit geweld en The Uninvited Guest heeft een zwaar thema en een goede tekst maar als geheel ook net niet goed genoeg. Of te wel 4 down en 5 to go!
15 Seasons End 3
11 Easter 1
8 Berlin
3 Hooks in You
5 The Space... 2
3 The Uninvited Guest
1 After Me
Holloway Girl
de drie punten zijn gegaan naar het titelnummer, tranentrekkend mooi, de twee punten naar The Space, eigenlijk het nummer waar ik mijn fandom aan te danken heb. Toen ik die voor het eerst hoorde vanaf LP op de zolder bij de broer van een vriend wist ik echt niet wat er gebeurde. Het derde punt is het lastigst. Ga ik voor de briljante gitaarsolo in Easter (maar wel erg veel gehoord), het ouderwetse neo-proggeluid van The King of Sunset Town of het dreigende en uiterst herfstige Berlin.
Nou zoals te zien valt, de Keltische ballad met lange fantastische solo van Rothery is de gelukkige geworden.
15 Seasons End 3
11 Easter 1
8 Berlin
3 Hooks in You
5 The Space... 2
3 The Uninvited Guest
1 After Me
Holloway Girl
de drie punten zijn gegaan naar het titelnummer, tranentrekkend mooi, de twee punten naar The Space, eigenlijk het nummer waar ik mijn fandom aan te danken heb. Toen ik die voor het eerst hoorde vanaf LP op de zolder bij de broer van een vriend wist ik echt niet wat er gebeurde. Het derde punt is het lastigst. Ga ik voor de briljante gitaarsolo in Easter (maar wel erg veel gehoord), het ouderwetse neo-proggeluid van The King of Sunset Town of het dreigende en uiterst herfstige Berlin.
Nou zoals te zien valt, de Keltische ballad met lange fantastische solo van Rothery is de gelukkige geworden.
0
geplaatst: 18 januari 2018, 13:58 uur
18 Seasons End +3
11 Easter
9 Berlin +1
7 The Space... +2
3 Hooks in You
3 The Uninvited Guest
1 After Me
Holloway Girl
18 Seasons End +3
11 Easter
9 Berlin +1
7 The Space... +2
3 Hooks in You
3 The Uninvited Guest
1 After Me
Holloway Girl
0
geplaatst: 18 januari 2018, 15:14 uur
20 Seasons End +2
14 Easter +3
9 Berlin
7 The Space...
3 Hooks in You
3 The Uninvited Guest
3 The King of Sunset Town +1
1 After Me
Holloway Girl
20 Seasons End +2
14 Easter +3
9 Berlin
7 The Space...
3 Hooks in You
3 The Uninvited Guest
3 The King of Sunset Town +1
1 After Me
Holloway Girl
0
geplaatst: 18 januari 2018, 18:06 uur
23 Seasons End +3
14 Easter
9 Berlin
7 The Space...
5 The Uninvited Guest +2
4 The King of Sunset Town +1
3 Hooks in You
1 After Me
Holloway Girl
23 Seasons End +3
14 Easter
9 Berlin
7 The Space...
5 The Uninvited Guest +2
4 The King of Sunset Town +1
3 Hooks in You
1 After Me
Holloway Girl
0
geplaatst: 19 januari 2018, 12:00 uur
23 Seasons End
15 Easter +1
11 Berlin +2
7 The King of Sunset Town +3
7 The Space...
5 The Uninvited Guest
3 Hooks in You
1 After Me
Holloway Girl
23 Seasons End
15 Easter +1
11 Berlin +2
7 The King of Sunset Town +3
7 The Space...
5 The Uninvited Guest
3 Hooks in You
1 After Me
Holloway Girl
0
geplaatst: 19 januari 2018, 20:00 uur
Album 7: Holidays in Eden
Splintering Heart
Cover My Eyes
The Party
No One Can
Holidays in Eden
Dry Land
Waiting to Happen
This Town
The Rakes Progress
100 Nights
Deadline zondag 20.00
Splintering Heart
Cover My Eyes
The Party
No One Can
Holidays in Eden
Dry Land
Waiting to Happen
This Town
The Rakes Progress
100 Nights
Deadline zondag 20.00
0
geplaatst: 19 januari 2018, 20:06 uur
3 Splintering Heart +3
Cover My Eyes
1 The Party +1
No One Can
Holidays in Eden
Dry Land
Waiting to Happen
This Town
The Rakes Progress
2 100 Nights +2
Deadline zondag 20.00
Nog best lastig: ook Waiting to Happen vind ik super en 100 Nights en The Party zouden makkelijk van plaats kunnen wisselen.
3 Splintering Heart +3
Cover My Eyes
1 The Party +1
No One Can
Holidays in Eden
Dry Land
Waiting to Happen
This Town
The Rakes Progress
2 100 Nights +2
Deadline zondag 20.00
Nog best lastig: ook Waiting to Happen vind ik super en 100 Nights en The Party zouden makkelijk van plaats kunnen wisselen.
1
geplaatst: 19 januari 2018, 20:11 uur
6 Splintering Heart +3
2 Waiting to Happen +2
3 100 Nights +1
1 The Party
Cover My Eyes
No One Can
Holidays in Eden
Dry Land
This Town
The Rakes Progress
Ook maar eens aanhaken hier
Deadline zondag 20.00
6 Splintering Heart +3
2 Waiting to Happen +2
3 100 Nights +1
1 The Party
Cover My Eyes
No One Can
Holidays in Eden
Dry Land
This Town
The Rakes Progress
Ook maar eens aanhaken hier

Deadline zondag 20.00
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 januari 2018, 20:17 uur
9 Splintering Heart +3
4 Waiting to Happen +2
3 100 Nights
1 The Party
1 No One Can +1
Cover My Eyes
Holidays in Eden
Dry Land
This Town
The Rakes Progress
Deadline zondag 20.00
Voor mij de eerste serieuze domper in het Marillion-repertoire, daar heeft ook een integrale uitvoering op een Marillionweekend niks aan kunnen veranderen. Kunnen we niet per koninklijk besluit het vierde nummer hiervan door The King of Sunset Town vervangen? Drie is echt meer dan zat...
9 Splintering Heart +3
4 Waiting to Happen +2
3 100 Nights
1 The Party
1 No One Can +1
Cover My Eyes
Holidays in Eden
Dry Land
This Town
The Rakes Progress
Deadline zondag 20.00
Voor mij de eerste serieuze domper in het Marillion-repertoire, daar heeft ook een integrale uitvoering op een Marillionweekend niks aan kunnen veranderen. Kunnen we niet per koninklijk besluit het vierde nummer hiervan door The King of Sunset Town vervangen? Drie is echt meer dan zat...
* denotes required fields.