Muziek / Muziekgames / 1984meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2018, 22:54 uur
8.5
Alleen al door het beladen onderwerp een onvergetelijk en (helaas) tijdloos nummer.
Hier begon de Frank Boeijen Groep volwassen te worden.
Alleen al door het beladen onderwerp een onvergetelijk en (helaas) tijdloos nummer.
Hier begon de Frank Boeijen Groep volwassen te worden.
0
geplaatst: 7 april 2018, 22:54 uur
6,5
Ben een groot liefhebber van Frank (en zijn groep), maar deze is wat mij betreft te kapot gedraaid
Ben een groot liefhebber van Frank (en zijn groep), maar deze is wat mij betreft te kapot gedraaid
0
geplaatst: 8 april 2018, 08:57 uur
Boeijen is voor mij meestal niet boeiend
Er zijn wel enkele uitzonderingen zoals Zwart Wit ...en zijn mooiste ....Kronenburg Park
Zwart Wit .....8
Er zijn wel enkele uitzonderingen zoals Zwart Wit ...en zijn mooiste ....Kronenburg Park
Zwart Wit .....8
2
geplaatst: 8 april 2018, 10:27 uur
9,3
De zanger waarvan vaak werd gezegd dat die niet altijd verstaanbaar zong.
Dat had ik als opgroeiende Poeha (13) met deze regel uit dit nummer:
"Wie wil er bloed op de achterbank van de werkelijkheid"
Ik verstond altijd: "die runner bloed op de achterbank" en begreep maar niet wat hij daarmee bedoelde.
En toen ik het nummer net weer beluisterde, hoorde ik hem weer over die runner zingen. Maar inmiddels is al jaren bekend wat hij daadwerkelijk zong, maar ik blijf dat maar horen.
Geweldig nummer, net als vele andere tracks van deze band.
Ik verstond altijd: "die runner bloed op de achterbank" en begreep maar niet wat hij daarmee bedoelde.
En toen ik het nummer net weer beluisterde, hoorde ik hem weer over die runner zingen. Maar inmiddels is al jaren bekend wat hij daadwerkelijk zong, maar ik blijf dat maar horen.
Geweldig nummer, net als vele andere tracks van deze band.
0
geplaatst: 8 april 2018, 14:09 uur
Poeha schreef:
9,3
9,3
Ik verstond altijd "Dierenbloed op de achterbank van de werkelijkheid".
En verder zongen we altijd "Denk niet zwart wit maar in de kleur van je haar".
Destijds naar aanleiding van de moord op Kerwin Duinmeijer geschreven: Dood van Kerwin Duinmeijer - Wikipedia
Frank Boeijen (Groep) heeft veel fantastische nummers, helaas vind ik dit een wat erg obligaat anti-racisme-nummer.
5
0
geplaatst: 8 april 2018, 20:52 uur
7,25
Ik heb overigens altijd 'bloed op de achterbank van de burgerlijkheid' verstaan. Toen ik het pas door iemand anders hoorde zingen, was de tekst ineens 'werkelijkheid' en dacht ik 'hé, ze hebben de tekst veranderd'...
Ik heb overigens altijd 'bloed op de achterbank van de burgerlijkheid' verstaan. Toen ik het pas door iemand anders hoorde zingen, was de tekst ineens 'werkelijkheid' en dacht ik 'hé, ze hebben de tekst veranderd'...
* denotes required fields.