MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
7,9

Minste nummer van het album vind ik. Dat cartooneske vind ik dus niet echt geslaagd. Heb het nummer live in New York meegemaakt. Toen ze het hele album integraal speelden. Dan hoort ie er wel degelijk bij. En dan nog is het net kort genoeg om niet vervelend te worden. Maar als losstaand nummer? Neuh...cijfer; 5

Eens met vielip, minste nummer van het album. Maar goed, het is wel een belachelijk goed album, dus nog steeds een 7,5

Heb weinig met dit nummer: 5.6

Brunniepoo schreef:
Eens met vielip, minste nummer van het album. Maar goed, het is wel een belachelijk goed album, dus nog steeds een 7,5

Dit dus. 7,5

5,5

johannesA
7,5

Mwah. 6,5

7,3

Martial
6

cosmic kid (moderator)
141. Nothing Man
Album: The Rising

Volgens mij ook al een nummer wat Bruce op de plank had liggen waarna het vervolgens op The Rising belandde. Zowel sfeer, thema en tekst passen wonderwel op dat album. Het lijkt te gaan over iemand die niet kan leven met alle aandacht die hem ten deel valt na het verlenen van een heldendaad, aan het eind van het lied blijft het een raadsel of hij zelfmoord heeft gepleegd of niet.

Muzikaal is het nummer sfeervol en wat somber, hoewel het minder zwaar en 'over the top' is dan bijvoorbeeld "Into The Fire". De Big Man vervult hier een subtiele glansrol die heel sterk doet denken aan Secret Garden.

Een van de weinige tracks op het album die niet over-the-top vol geproduceerd is en ook als albumtrack goed tot zijn recht komt. Prima compositie ook. Ik hoorde laatst een solo-versie uit 2005 op elektrische piano en die uitvoering mag er ook wezen.

8

8.2 prachtig nummer

7,9

Mooi!

8,3

Sfeervol, mooi nummer.

Daar tegenover staat dat ik ook erg kan genieten van het zwaar verguisde Let's Be Friends (Skin to Skin) van hetzelfde album. Tja soul/gospel en Bruce liefhebbers...het is geen gemakkelijk huwelijk.
Denk dat ik het album maar snel eens opnieuw moet opzetten voor een herwaardering, want er landen steeds meer tracks van The Rising.

Schitterend nummer! Sowieso vind ik op The rising erg sterke ballads staan met You're missing, Empty sky, My city of ruins en dus Nothing man. Dit nummer barst ook weer van de (bedrukte) sfeer en trekt je makkelijk mee in het wereldje van de hoofdpersoon. Als waar is dat het nummer al een tijdje op de plank lag dan ben ik benieuwd in welke periode Bruce het schreef. Iemand meer info? Cijfer; 8,5

Vreemd dat al die prachtige, sfeervolle nummers van The Rising zo vroeg langskomen. 8,5

cosmic kid (moderator)
vielip schreef:
Schitterend nummer! Sowieso vind ik op The rising erg sterke ballads staan met You're missing, Empty sky, My city of ruins en dus Nothing man. Dit nummer barst ook weer van de (bedrukte) sfeer en trekt je makkelijk mee in het wereldje van de hoofdpersoon. Als waar is dat het nummer al een tijdje op de plank lag dan ben ik benieuwd in welke periode Bruce het schreef. Iemand meer info? Cijfer; 8,5

Gekopieerd van brucebase:

NOTHING MAN.......................................
4:23....
RISING.................................
Note: Written by Bruce in 1994 and recorded during that period (this version is not circulating). Re-recorded at Southern Tracks Studio in early 2002 and released on The Rising album.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:28 uur

geplaatst: vandaag om 07:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.