Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2018, 22:09 uur
Lekker nummer. Het spelplezier en enthousiasme spat er vanaf. Lekker aanstekelijk. Vooral de versie op Live In New York vind ik erg mooi.
De studioversie geef ik een 7,6.
De soloversie die hier gepost is, vind ik niet zo boeiend. Nogal inspiratieloos gezongen. Bruce maakt het nummer zo wat saai in mijn ogen.
De studioversie geef ik een 7,6.
De soloversie die hier gepost is, vind ik niet zo boeiend. Nogal inspiratieloos gezongen. Bruce maakt het nummer zo wat saai in mijn ogen.
0
geplaatst: 4 april 2018, 22:22 uur
Een van zijn meest aanstekelijke nummers, hier word ik altijd goed gezind van
8.5
8.5
1
geplaatst: 5 april 2018, 00:05 uur
Alleen springsteen krijgt het voor elkaar om 'that's why' te laten rijmen met 'one'.
Op 1 minuut 56
Bruce Springsteen - Two Hearts - YouTube
Bij deze akoestische versie spreekt die 'that's why' wat fatsoenlijker uit zodat je een klinkerrijm krijgt met 'find'.
Sorry. Vind ik interessant.
Op 1 minuut 56
Bruce Springsteen - Two Hearts - YouTube
Bij deze akoestische versie spreekt die 'that's why' wat fatsoenlijker uit zodat je een klinkerrijm krijgt met 'find'.
Sorry. Vind ik interessant.
0
geplaatst: 5 april 2018, 01:29 uur
Heerlijk nummer, één van de toppers van the River. Komt dus wel een beetje te vroeg in deze top200.
9,5
9,5
0
geplaatst: 5 april 2018, 08:20 uur
Zonder Max blijft er niets van over. Met zijn fantastische drumwerk krijgt deze een 8.
0
johannesA
geplaatst: 5 april 2018, 08:58 uur
6,5 deze en Hungry Heart vind ik beide 13 in een dozijn rocknummers.
1
geplaatst: 5 april 2018, 10:21 uur
Aaah Two hearts! Véééél te laag natuurlijk! Absoluut een favoriet hier in huis. Zowel, tekst als muziek komen keihard binnen. Recht uit het hart. De live versie geniet daarbij de voorkeur maar ook de studio versie kan ik prima mee uit de voeten. Live is het echter een über gaaf gebeuren met Steve en Bruce in de kwajongens rol. Het einde met It takes two vind ik ook briljant gedaan. Dit nummer kan ik altijd en overal horen. Wordt er altijd super opgewekt en vrolijk van. Kom maar op! Cijfer; 9,8
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 april 2018, 20:12 uur
137. Be True
Album: Tracks
Ook nu blijven we nog even in het Rivertijdperk. Be True sprankelt van begin tot eind en is Riversound op zijn best. Het blijft én onvoorstelbaar én zowel een teken van man's productiviteit als van zijn creativiteit dat dit soort nummers vrij achteloos op de plank zijn blijven liggen. Het blijft toch ook jammer dat dit soort nummers zijn gesneuveld terwijl liedjes als "Crush On You" en "I'm A Rocker" het album wel hebben gehaald. Niet alleen onze top 200 is dus ondoorgrondelijk, de wegen en keuzes van de Baas himself zijn dat net zo goed.
Be True heb ik altijd geassocieerd met Tunnel Of Love maar dat zal wel komen doordat het vast op de setlist stond en omdat het op de EP "Chimes Of Freedom" staat die naar aanleiding van die toernee uitkwam.
En o ja, er kan ook nog tot 21.30 uur gestemd worden op Two Hearts
Album: Tracks
Ook nu blijven we nog even in het Rivertijdperk. Be True sprankelt van begin tot eind en is Riversound op zijn best. Het blijft én onvoorstelbaar én zowel een teken van man's productiviteit als van zijn creativiteit dat dit soort nummers vrij achteloos op de plank zijn blijven liggen. Het blijft toch ook jammer dat dit soort nummers zijn gesneuveld terwijl liedjes als "Crush On You" en "I'm A Rocker" het album wel hebben gehaald. Niet alleen onze top 200 is dus ondoorgrondelijk, de wegen en keuzes van de Baas himself zijn dat net zo goed.
Be True heb ik altijd geassocieerd met Tunnel Of Love maar dat zal wel komen doordat het vast op de setlist stond en omdat het op de EP "Chimes Of Freedom" staat die naar aanleiding van die toernee uitkwam.
En o ja, er kan ook nog tot 21.30 uur gestemd worden op Two Hearts
0
geplaatst: 5 april 2018, 20:42 uur
River outtakes!
Zoals een fotograaf vaak niet zelf de beste beoordelaar van zijn eigen werk is, heeft Bruce dit met z'n eigen muziek. Dit tot grote frustratie van Steve Van Zandt (en itchy) , die dit soort nummers hoog hadden zitten. Is hier de kiem gelegd voor zijn tijdelijke vertrek?
8,9
Zoals een fotograaf vaak niet zelf de beste beoordelaar van zijn eigen werk is, heeft Bruce dit met z'n eigen muziek. Dit tot grote frustratie van Steve Van Zandt (en itchy) , die dit soort nummers hoog hadden zitten. Is hier de kiem gelegd voor zijn tijdelijke vertrek?
8,9
0
geplaatst: 5 april 2018, 22:41 uur
Met overtuiging gebracht, maar tekst en compositie vind ik niet zo bijzonder. 6,5
* denotes required fields.