menu

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

johannesA
7,6

avatar van vielip
Prima opener voor zowel een album als een concert. Zet gelijk de toon; gas erop en gaan!! Persoonlijk vind ik het een fijn nummer. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het ge-jai,jai,jai,jai in het refrein minder weten te waarderen. Mij stoort het echter geenszins en ik reken het nummer met gemak tot de toppers op The river. Cijfer; 8,8

avatar van Bonk
8,3


Martial
8


avatar van jerome988
Ideale roadtripnummer. 9,1


avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
129. Souls Of The Departed
Album: Lucky Town

Ik geef het toe. Souls Of The Departed 1 plaats boven The Ties That Bind is best vreemd en dan druk ik me zachtjes uit. Bij het ranken van de nummers heb ik Souls Of The Departed overgewaardeerd, merk ik nu.

Is het daarmee een slecht nummer en hoort het niet in de Top 200? Neen, het is lekker grimmig, heeft een dreigende ondertoon en mengt de bijtende kritiek op de Golfoorlog met de persoonlijke angst van Bruce die op dat moment net vader was geworden. Eigenlijk was Souls daarmee zijn tijd ver vooruit want op The Rising en vooral Magic zou Bruce deze kant van zichzelf nog veel meer laten zien.
Ik herinner me vooral het magistrale blok Born In The USA-Who'll Stop The Rain-Souls Of The Departed van de 92/93 tournee al weet ik de volgorde van deze drie nummers niet meer uit mijn hoofd.




avatar van vigil
op zich aardig maar het duurt een minuut of 2 te lang

6,5

avatar van itchy
pfff

5

avatar van Mastroianni
Interessante sound, maar ik vind het geen sterke song. Het nummer ontbeert een pakkend refrein.
6


avatar van TEQUILA SUNRISE
Geen hoogvlieger maar wel een ruim voldoende: 7




avatar van Twinpeaks
Het refrein is inderdaad matig . De coupletten zijn wel prima . Een vreemde eend inderdaad . 6.6


avatar van Poeha
8,4

Van een sterk album. De studioversie is beduidend beter. Vreemd om dat te zeggen over een Bruce nummer.

johannesA
7,5

avatar van Rogyros
6

Voor mij van de minste nummers van Lucky Town.




avatar van vielip
Lastig te plaatsen nummer vind ik. Het heeft wel 'iets'. Het is dreigend, grimmig, onheilspellend. Maar zoals ik hierboven al een paar keer heb gelezen; het mist een pakkend refrein en het nummer duurt te lang. Het gitaarwerk is dan wel weer prachtig! Persoonlijk vind ik het een minder nummer op Lucky town. Cijfer; 6,8


avatar van thelion
7.25

Gast
geplaatst: vandaag om 10:57 uur

geplaatst: vandaag om 10:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.