MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

8,25

-0,5 voor de lalala's

Onbegrijpelijk dat al die fantastische nummers van The Rising, die zo perfect woorden en melodie gaven aan het gevoel na 9/11, bij jullie zo laag staan.

9

8,5

Martial
8,5

8,5

Dit nummer is met recht een klassieker van de latere jaren. Maar inmiddels dus ook alweer zo'n 16 jaar oud! Ik vind het een geweldig nummer in ieder geval. Als ik het hoor zie ik altijd Bruce op het podium staan. In het donker met enkel rood licht van onder op hem schijnend. Met z'n hand omhoog. Plectrum tussen z'n vingers, zingend; I see Mary in the garden...Een zeer treffend beeld dat perfect past bij dit nummer. Onheilspellend, luguber, beangstigend. Als de band daarna weer invalt knalt de adrenaline door je lichaam. Uitbundigheid, optimisme, strijdbaar! Na de ellende komt dan tóch nog weer die hoop op mooie en betere tijden. Mag wat mij betreft altijd en overal op de setlist staan. Cijfer; 9

johannesA
8,6

Een late klassieker inderdaad en nog altijd een van zijn allerbeste nummers van deze eeuw.
9

7,5

9,3

I.v.m. vakantie een aantal nummers gemist. Kijk maar of mijn stemmen nog meegenomen kunnen worden:

Zero and Blind Terry: 8
Dancing in the Dark: 8,5
Jesse James: 8
The Rising: 6,5

8,3

cosmic kid (moderator)
Beste allen. Ik ben jullie en the boss niet vergeten hoor. De afgelopen dagen zijn voorbij gevlogen met veel mooi weer, buiten zijn en vandaag weer werk. Ik hoop morgen de draad weer op te pakken.

Ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen ,Cosmic . Geniet lekker van het weer , man . Het is geen aangenomen werk he ??

cosmic kid (moderator)
121. Heaven's Wall
Album: High Hopes

Na een korte pauze pak ik de draad weer op. Krijg dit liedje vol bijbelse verwijzingen maar eens uit je hoofd, onmogelijk. Een outtake van Magic en later opnieuw opgenomen waar The New York Chamber Consort Strings en Tom Morello aan werden toegevoegd. Beiden zijn goed hoorbaar. Ik ben niet de allergrootste Tom Morello fan maar gezegd moet worden dat hij een andere dimensie toevoegt aan het Springsteen geluid.
Heaven's Wall is geen echte hoogvlieger en staat wellicht wat te hoog, het doet wel verdraaid goed op een zomerse dag zoals vandaag. Ik zeg: volume knop voluit en raise your hand, raise your hand, raise your hand

ben hier geen fan van

4

ook niet mijn favo 5,5

ook niet de mijne 5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.