Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
geplaatst: 28 september 2018, 06:50 uur
Kees-Jan schreef:
Ik ben benieuwd welke toppers van ToL nog moeten komen. Die hadden dan in ieder geval stuivertje moeten wisselen met deze topper
(Two Faces en Spare Parts, de twee nummers die mijn top 3 van ToL compleet maken, zijn namelijk al geweest)
9,5
Ik ben benieuwd welke toppers van ToL nog moeten komen. Die hadden dan in ieder geval stuivertje moeten wisselen met deze topper

(Two Faces en Spare Parts, de twee nummers die mijn top 3 van ToL compleet maken, zijn namelijk al geweest)
9,5
Nou ik verwacht , het titelnummer en de "hit" BD nog wel, zijn die beter?
Tja smaken

1
johannesA
geplaatst: 28 september 2018, 09:45 uur
Tja. Jarenlang mijn favoriete Springsteen nummer geweest en waarschijnlijk mijn meest gekoesterde liedje ooit. Inmiddels zijn er andere liedjes die ik mooier vind, maar Tougher blijft geweldig en verdient een dikke 10+
2
geplaatst: 28 september 2018, 12:51 uur
Daar is ie dan. Eén van m'n allergrootste Bruce favorieten! Véél te laag uiteraard. Staat bij mij zonder enige twijfel in mijn Bruce top 10. De spanning in zowel de tekst als de muziek blijven na al die jaren nog steeds subliem. Uiteraard is de mondharmonica solo op het einde geweldig. Tilt het nummer naar de buitencategorie. Cijfer 10!!
1
geplaatst: 28 september 2018, 15:13 uur
Rudi S schreef:
Tja smaken
En nog eentje...van het niveau Point Blank/Downbound Train.(quote)
Tja smaken
0
geplaatst: 28 september 2018, 18:57 uur
Kees-Jan schreef:
9,5

9,5
Ik hoop zelf op de wat meer minimalistische nummer van het album zoals Valentine's Day of bijvoorbeeeld Walk Like a Man.
0
geplaatst: 28 september 2018, 23:07 uur
Waarom zie ik dit topic nu pas haha.
Tougher Than The Rest, een van mijn favorieten van Tunnel of Love. Misschien wel een van de meest gecoverde nummers van Springsteen. Vooral in de country muziek wordt dit nummer vaak gecoverd. Zo hebben Emmylou Harris en Kenny Chesney het nummer al eens opgenomen. Maar ook een van mijn favoriete nieuwe bandjes uit de hedendaagse countrymuziek, Midland, hebben dit nummer opgenomen. Midland - Tougher Than The Rest (Audio Video) - YouTube
Een 7,5 voor Springsteens versie.
Tougher Than The Rest, een van mijn favorieten van Tunnel of Love. Misschien wel een van de meest gecoverde nummers van Springsteen. Vooral in de country muziek wordt dit nummer vaak gecoverd. Zo hebben Emmylou Harris en Kenny Chesney het nummer al eens opgenomen. Maar ook een van mijn favoriete nieuwe bandjes uit de hedendaagse countrymuziek, Midland, hebben dit nummer opgenomen. Midland - Tougher Than The Rest (Audio Video) - YouTube
Een 7,5 voor Springsteens versie.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 29 september 2018, 11:58 uur
65. This Hard Land
Album: Tracks/Greatest Hits
Well if you can't make it
Stay hard
Stay hungry
Stay alive
if you can and meet me in a dream of this hard land
Wellicht de grootst. vergeten klassieker van allemaal en toch niet het hoogst genoteerde nummer van Tracks (sorry aan allen die Tracks moe zijn). Dat gezegd hebbende wederom een voorbeeld van een nummer dat toch echt te laag staat.
Bovenstaande regels behoren tot de meest geliefde regels uit het Springsteen-lexicon. Het is waarschijnlijk ook de reden waarom de mensen uit onderstaand filmpje ademloos toeluisteren. Zij weten wat dit nummer voor Bruce betekent, zij weten wat hij wil zeggen en bovenal weten ze wat dit nummer en deze regels voor hen betekenen. Als dan de beroemde zinnen worden gezongen voelt dat als een bevrijding.
This Hard Land, door Max Weinberg ooit omschreven als 'one of his finest songs', was oorspronkelijk bedoeld voor een album tussen Nebraska en Born In The USA en kent ook een zeer fraaie 1995 uitvoering op Greatest Hits. Volgens de goed ingevoerde site Springsteenlyrics.com had dat album de volgende track list die mij doet watertanden:
Side 1:
BORN IN THE U.S.A.
MURDER INCORPORATED (spelled "Murder Inc.")
DOWNBOUND TRAIN
I'M GOIN DOWN (titled "Down Down Down")
GLORY DAYS
MY LOVE WILL NOT LET YOU DOWN (titled "My Love")
Side 2:
WORKING ON THE HIGHWAY
DARLINGTON COUNTY
FRANKIE
I'M ON FIRE
THIS HARD LAND
De uitvoeringen op Tracks en Greatest Hits zijn full band en muzikaal interessanter dan de solo performance. Ze halen het kwa emotionele diepgang echter lang niet bij deze uitvoering, door Bruce vaak gespeeld als concert-afsluiter.
...the older you get....the more it means...
Album: Tracks/Greatest Hits
Well if you can't make it
Stay hard
Stay hungry
Stay alive
if you can and meet me in a dream of this hard land
Wellicht de grootst. vergeten klassieker van allemaal en toch niet het hoogst genoteerde nummer van Tracks (sorry aan allen die Tracks moe zijn). Dat gezegd hebbende wederom een voorbeeld van een nummer dat toch echt te laag staat.
Bovenstaande regels behoren tot de meest geliefde regels uit het Springsteen-lexicon. Het is waarschijnlijk ook de reden waarom de mensen uit onderstaand filmpje ademloos toeluisteren. Zij weten wat dit nummer voor Bruce betekent, zij weten wat hij wil zeggen en bovenal weten ze wat dit nummer en deze regels voor hen betekenen. Als dan de beroemde zinnen worden gezongen voelt dat als een bevrijding.
This Hard Land, door Max Weinberg ooit omschreven als 'one of his finest songs', was oorspronkelijk bedoeld voor een album tussen Nebraska en Born In The USA en kent ook een zeer fraaie 1995 uitvoering op Greatest Hits. Volgens de goed ingevoerde site Springsteenlyrics.com had dat album de volgende track list die mij doet watertanden:
Side 1:
BORN IN THE U.S.A.
MURDER INCORPORATED (spelled "Murder Inc.")
DOWNBOUND TRAIN
I'M GOIN DOWN (titled "Down Down Down")
GLORY DAYS
MY LOVE WILL NOT LET YOU DOWN (titled "My Love")
Side 2:
WORKING ON THE HIGHWAY
DARLINGTON COUNTY
FRANKIE
I'M ON FIRE
THIS HARD LAND
De uitvoeringen op Tracks en Greatest Hits zijn full band en muzikaal interessanter dan de solo performance. Ze halen het kwa emotionele diepgang echter lang niet bij deze uitvoering, door Bruce vaak gespeeld als concert-afsluiter.
...the older you get....the more it means...
1
geplaatst: 29 september 2018, 12:19 uur
Ook al ben je tracks-moe (gekke mensen), dan nog kan je er niet om heen dat dat dit zo'n beetje het beste nummer op die box is.
10 (voor de studieversie)
10 (voor de studieversie)
0
geplaatst: 29 september 2018, 13:20 uur
6,7
Prima nummer verder, maar zit net boven de middelmaat wat mij betreft.
Prima nummer verder, maar zit net boven de middelmaat wat mij betreft.
0
geplaatst: 29 september 2018, 13:37 uur
Ook een van mijn favoriete Tracks songs en de afsluiter van dat grandioze concert in Den Haag twee jaar geleden (tijd hij nog eens naar Europa komt!)
9.2
9.2
1
geplaatst: 29 september 2018, 17:01 uur
stardust_be schreef:
... en de afsluiter van dat grandioze concert in Den Haag twee jaar geleden (tijd hij nog eens naar Europa komt!)
Daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens. Misschien moeten we hem maar eens even bellen.... en de afsluiter van dat grandioze concert in Den Haag twee jaar geleden (tijd hij nog eens naar Europa komt!)
0
geplaatst: 29 september 2018, 19:38 uur
Ik blijf maar in herhaling vallen bij het laatste rijtje nummers. Ook nu weer geldt wat mij betreft; dit nummer behoort tot het allerbeste dat Bruce ooit heeft opgenomen. Buitencategorie! En ook deze kraker staat wederom véél te laag. De studioversie gaat bij mij zeker boven de akoestische versie. Daarin zit meer dynamiek. Meer venijn zoals je wilt. En wéér vraag je je af; Bruce....waarom heb je dit prachtnummer nooit op een album gezet?? Cijfer; 10
0
geplaatst: 30 september 2018, 02:31 uur
Tjah... na die live-versie te horen moet ik m'n cijfer wel aanpassen moet ik bekennen...
8,5
8,5
* denotes required fields.