Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 16:25 uur
Ik onthoud mij van stemming. De studio-versie is een prima cover, maar ik vind het niet op zijn plaats in deze lijst. De live-versie vind ik minder, ik vind het altijd stom als zo'n nummer in plakjes wordt gesneden door meerdere zangers.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 18:40 uur
7
Wel oké, maar ook tijdens de tweede helft van de ToL Express tour niet per se een hoogtepunt.
Wel oké, maar ook tijdens de tweede helft van de ToL Express tour niet per se een hoogtepunt.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 22:29 uur
Vanaf de eerste keer dat ik het nummer hoorde werd ik erdoor gegrepen. De Bruce versie die op de EP staat welteverstaan. De Dylan versie heb ik tot op de dag van vandaag nog nooit gehoord. In mijn beleving is het dan ook een Bruce nummer. Ben over het algemeen niet zo'n Dylan fan. Zijn stem trek ik niet echt. Zeker niet een heel album of concert lang. Terug naar het nummer. De melodielijnen in de zang zijn ongelofelijk sterk. Ze nestelen zich na 1 keer luisteren in je hoofd om daar vervolgens een mooi tijdje te blijven zitten. De versie met verschillende zangers vind ik niet zoveel aan eerlijk gezegd. Ik geef dan ook een cijfer aan de 'Stockholm versie': 8,7
0
geplaatst: 8 oktober 2018, 07:04 uur
Ik vind dit nummer niet passen in deze top 200. Het is een cover een Bruce heeft hem een lang gespeeld. Maar in mijn beleving is het daarom geen Springsteen nummer. Bruce brengt het wel erg goed en het is zeker beter dan het origineel van Dylan.
Toch maar een 7.
Toch maar een 7.
0
johannesA
geplaatst: 8 oktober 2018, 08:43 uur
Ik vind ook deze weer erg mooi. De EP is ook schitterend met een mooie versie van Tougher erop.
Dit nummer krijgt van mij een 9,2
Dit nummer krijgt van mij een 9,2
1
geplaatst: 8 oktober 2018, 10:56 uur
Zo’n singalong vind ik niks, maar de Stockholm-versie is mooi.
Overigens heb ik geen moeite met een plek in de lijst. Mijn top tien van Johnny Cash zou vol staan met prachtige covers, die hij geheel naar zijn eigen hand heeft gezet. Hier heeft Bruce dat prima gedaan.
8
Overigens heb ik geen moeite met een plek in de lijst. Mijn top tien van Johnny Cash zou vol staan met prachtige covers, die hij geheel naar zijn eigen hand heeft gezet. Hier heeft Bruce dat prima gedaan.
8
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 10 oktober 2018, 20:19 uur
61. Rocky Ground
Album: Wrecking Ball
You use your muscle and your mind and you pray your best
That your best is good enough, the Lord will do the rest
You raise your children and you teach them to walk straight and sure
You pray that hard times, hard times come no more
You try to sleep, you toss and turn, the bottom's dropping out
Where you once had faith now there's only doubt
You pray for guidance, only silence now meets your prayers
The morning breaks, you awake but no one's there
Rock, Country, Folk, Gospel en sinds Rocky Ground zelfs een vleugje Hip-Hop. Het gaat wellicht wat ver om op basis van dat laatste te zeggen dat Springsteen moeiteloos alle voorkomende amerikaanse muzieksstijlen naar zijn hand zet. Wel kan gezegd worden dat Bruce zich graag laat inspireren zonder daarbij af te wijken van een herkenbaar geluid.
Met deze Rocky Ground nemen we in stijl afscheid van het album Wrecking Ball daar dit het hoogst genoteerde nummer van die plaat is. Persoonlijk vind ik het gebruik van loops, samen met de gospel en hiphop invloeden erg mooi gedaan. Naar het schijnt wilde Bruce eerst zelf rappen en heeft daar toch maar afgezien. Die eer ging naar Michelle Moore en wat mij betreft had het ook nog een stukje agressiever gemogen, geen probleem als bijvoorbeeld Jay-Z dit had verzorgd.
I'm a soldier in the army of Lord komt van een Alan Lomax recording.
Album: Wrecking Ball
You use your muscle and your mind and you pray your best
That your best is good enough, the Lord will do the rest
You raise your children and you teach them to walk straight and sure
You pray that hard times, hard times come no more
You try to sleep, you toss and turn, the bottom's dropping out
Where you once had faith now there's only doubt
You pray for guidance, only silence now meets your prayers
The morning breaks, you awake but no one's there
Rock, Country, Folk, Gospel en sinds Rocky Ground zelfs een vleugje Hip-Hop. Het gaat wellicht wat ver om op basis van dat laatste te zeggen dat Springsteen moeiteloos alle voorkomende amerikaanse muzieksstijlen naar zijn hand zet. Wel kan gezegd worden dat Bruce zich graag laat inspireren zonder daarbij af te wijken van een herkenbaar geluid.
Met deze Rocky Ground nemen we in stijl afscheid van het album Wrecking Ball daar dit het hoogst genoteerde nummer van die plaat is. Persoonlijk vind ik het gebruik van loops, samen met de gospel en hiphop invloeden erg mooi gedaan. Naar het schijnt wilde Bruce eerst zelf rappen en heeft daar toch maar afgezien. Die eer ging naar Michelle Moore en wat mij betreft had het ook nog een stukje agressiever gemogen, geen probleem als bijvoorbeeld Jay-Z dit had verzorgd.
I'm a soldier in the army of Lord komt van een Alan Lomax recording.
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 20:48 uur
Het titelnummer komt dus niet meer langs? Opmerkelijk.
Rocky Ground heeft iets, ik vond het gelijk al een fijn nummer.
8
Rocky Ground heeft iets, ik vond het gelijk al een fijn nummer.
8
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 21:36 uur
Zeer opmerkelijk dat dit de hoogste van Wrecking Ball is. Een goed nummer, maar dat vooral het titelnummer niet eens in de lijst staat...???
7
7
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 10 oktober 2018, 21:52 uur
Johnny Marr schreef:
Zeer opmerkelijk dat dit de hoogste van Wrecking Ball is. Een goed nummer, maar dat vooral het titelnummer niet eens in de lijst staat...???
7
7
Sorry.....foutje....het titelnummer komt nog wel langs. Ik had me verkeken dus bij deze alvast een welverdiende tip van de sluier
1
geplaatst: 10 oktober 2018, 22:06 uur
cosmic kid schreef:
Sorry.....foutje....het titelnummer komt nog wel langs. Ik had me verkeken dus bij deze alvast een welverdiende tip van de sluier
(quote)
Oef. Ik kan weer gerust gaan slapen.
* denotes required fields.