MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Heerlijk nummer.

8,5

johannesA
8 voor mij toch een minder nummer op Nebraska.

wavanbuuren
8,5

Martial
7,5

Schitterend minimalistisch nummer.

9

Ook een mooie versie met een klein deeltje van Arcade Fire

7

Dat is inderdaad een mooie versie!

cosmic kid (moderator)
53. You're Missing
Album: The Rising

Een nummer wat elke keer weer een diepe indruk maakt en het emotionele hoogtepunt van The Rising. De combinatie van de tekst, zang met de piano en vooral de viool van Soozie zorgen dat You're Missing bezwerend en troostend klinkt. Zelden werd het missen van dierbaren mooier vertolkt.
Hier laat ik het bij. Bruce mag dit nummer voor zichzelf laten spreken:

Dit vind ik denk ik het mooiste nummer op The rising. Wát een emotie en lading bevat dit nummer. Door de tekst uiteraard. Zeker met 9/11 in gedachten maar eigenlijk met elke willekeurige geliefde die je mist. Maar ook de muzikale omlijsting is fantastisch! Elk instrument ademt de sfeer uit die door de tekst wordt neergelegd. Zelfs de drums klinken droevig op de één of andere manier. Tijdens de tour die volgde op The rising was dit nummer elk concert vaste prik. Vormde het een tweeluik met die andere topper van het album; Empty sky. Zelden een stadion vol mensen zo stil horen zijn als tijdens het spelen van deze nummers. Jammer dat ze het nummer nooit meer spelen. Cijfer; 9,5

johannesA
8 voel dit minder als cosmic kid. Toch een mooi liedje, natuurlijk.

Martial
8

Neen, helaas niet zo bijzonder dit.

7

Gast
geplaatst: vandaag om 22:04 uur

geplaatst: vandaag om 22:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.