MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

Leuk

7,5

Krachtig, recht toe recht aan rocknummer. Toch prefereer ik de versie op de Live Box, prachtig rustpunt meteen na Born to Run. Maar Poeha heeft gelijk, het beste nummer van Born in the USA moet nog komen.

8,5

wavanbuuren
8,1

cosmic kid (moderator)
29. The Price You Pay
Album: The River

Little girl down on the strand
With that pretty little baby in your hands
Do you remember the story of the promised land
How he crossed the desert sands
And could not enter the chosen land
On the banks of the river he stayed
To face the price you pay

Gisteren bestond BossMeter precies een jaar en we zitten nu wel in de ontknoping. Als ArthurDZ en ik het tempo er in houden moeten we voor 1 maart klaar kunnen zijn.

Op 29 een nummer wat ook behoort tot een ontknoping. Samen met Drive All Night en Wreck On The Highway vormt The Price You Pay de emotionele slottrilogie en ontknoping van The River. The Price You Pay is meer dan 28 jaar niet live gespeeld alvorens het op 20 oktober 2009 opeens het openingsnummer was in Philadelphia (bron: My Bosstime - Je persoonlijke concertstatistieken - Bruce in numbers - Springsteen in statistics ).Dit leidde tot de mythe dat het nummer persoonlijk te beladen was voor Bruce. Geconfronteerd met die veronderstelling was de reactie van de Baas laconiek en we moesten er vooral niets achter zoeken: als het een ander nummer was geweest, was daar de ophef over gekomen.

Het zal allemaal wel. De 29e positie voor The Price You Pay lijkt mij wel op zijn plaats. Voor mij heeft het nummer altijd gevoeld als de muzikale en tekstuele opvolger van Something In The Night. Min of meer hetzelfde thema en dezelfde wijdse, productie.

johannesA
9,8. Deze staat goed hier. Prachtig .

Dit nummer is in de loop der jaren enorm in mijn waardering gestegen. Eerst viel het me nooit zo op, nu is het één van de nummers die ik als favoriet heb aangevinkt bij The River.

9,8

Niet één van mijn aangevinkte favorieten van the River, maar wel erg mooi:

8,5

7,5

Na twee tienen is dit toch wel een flinke stap terug...

wavanbuuren
goed nummer maar kabbelt net teveel voor een echt hoge score
7,7

Ja nu gaan we echt wel los! Het ene nummer is nog mooier dan het andere. Hoort uiteraard ook zo te zijn in de finale. The price you pay is vanaf dag 1 dat ik het album luisterde al een favoriet hier in huis. Mooie, dromerige melodie lijnen in de zang en de tweede stem van Steve is ook weer genieten! Muzikaal klopt het ook tot in detail. Kippevel alom dus. Cijfer; 9,7

8,3

Fade Away van dezelfde cd raakt me als ballad een stuk meer.

Opmerkelijk deze hoge positie. Voor mij haalt The Price You Pay bij lange na niet het niveau van Independence Day, Point Blank, Drive All Night en het titelnummer.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.