Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2019, 18:22 uur
Fijne encore bij Southside's concerten, maar als song in het oeuvre van Bruce (en ook zoals door Bruce wordt gebracht) niet bijster bijzonder.
7
7
0
geplaatst: 13 februari 2019, 19:54 uur
Fenomenale outtake van de Darkness sessies. De versie van Southside is al goed maar ik vind die van Bruce nog een tikkeltje beter. De fantastische, zeurderige tweede stem van Steve is briljant! De tekst is prachtig en laat weinig tot niks aan de verbeelding over. Had van mij zo op het Darkness album mogen staan i.p.v. Streets of fire bijvoorbeeld. Wellicht een tikkeltje te hoog maar soit. Een topper is het absoluut wat mij betreft. Cijfer; 8,7
0
geplaatst: 13 februari 2019, 22:04 uur
Te zemelig voor Darkness, de sax redt het geheel nog een beetje.
6,5
6,5
0
geplaatst: 13 februari 2019, 23:41 uur
ik mag hem ook graag horen .hoewel hij van Southside nog beter voegt. 8.2
0
geplaatst: 14 februari 2019, 08:40 uur
8,5, maar Southside Johnny is, zoals wel vaker, de bom en zou een 9,5 krijgen
2
geplaatst: 14 februari 2019, 08:57 uur
6,5
Volkomen duidelijk waarom dit Darkness niet gehaald heeft. Minder duidelijk waarom dit deze top20 gehaald heeft
Volkomen duidelijk waarom dit Darkness niet gehaald heeft. Minder duidelijk waarom dit deze top20 gehaald heeft

0
wavanbuuren
geplaatst: 14 februari 2019, 09:17 uur
ArthurDZ schreef:
Mee eens! Maar zoals eerder al gezegd: het was dan ook niet onze bedoeling om een ranglijst te maken waar weinig tot niks op aan te merken valt en waar we allebei helemaal achterstaan. Om te beginnen hadden we dan op zijn minst herkansingsladders gespeeld tussen ons twee
Onze filosofie was dat onze top 200 een kapstok is om jullie top 200 aan op te hangen, waar het dit topic echt om draait!
(quote)
Mee eens! Maar zoals eerder al gezegd: het was dan ook niet onze bedoeling om een ranglijst te maken waar weinig tot niks op aan te merken valt en waar we allebei helemaal achterstaan. Om te beginnen hadden we dan op zijn minst herkansingsladders gespeeld tussen ons twee
Onze filosofie was dat onze top 200 een kapstok is om jullie top 200 aan op te hangen, waar het dit topic echt om draait! Niks mis met die uitleg

Deze "track" een 7,4 waarbij bij mij nu ook wel de drang naar de laatste 19 echte kleppers komt opborrelen en hier vanaf te zijn

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 16 februari 2019, 20:30 uur
19. Highway Patrolman
Album: Nebraska
Yeah me and Franky laughin' and drinkin', nothin' feels better than blood on blood
Takin' turns dancin' with Maria as the band played "Night of the Johnstown Flood"
I catch him when he's strayin' like any brother would
Man turns his back on his family, well he just ain't no good
Masterclass Storytelling. Een ander woord heb ik hier niet voor. Bruce beheerst als geen ander de gave om een verhaal te vertellen met simpele akkoorden, een gitaar en harmonica. Het blijft verbluffend hoe eenvoudig en toch zo sterk de tekst van Highway Patrolman is. Men zou hier een prima speelfilm van kunnen maken.....oh....wacht.....dat is al gedaan.
Ik hou verder het kort vandaag. Veel liever geef ik het woord aan Joe Roberts.
Album: Nebraska
Yeah me and Franky laughin' and drinkin', nothin' feels better than blood on blood
Takin' turns dancin' with Maria as the band played "Night of the Johnstown Flood"
I catch him when he's strayin' like any brother would
Man turns his back on his family, well he just ain't no good
Masterclass Storytelling. Een ander woord heb ik hier niet voor. Bruce beheerst als geen ander de gave om een verhaal te vertellen met simpele akkoorden, een gitaar en harmonica. Het blijft verbluffend hoe eenvoudig en toch zo sterk de tekst van Highway Patrolman is. Men zou hier een prima speelfilm van kunnen maken.....oh....wacht.....dat is al gedaan.
Ik hou verder het kort vandaag. Veel liever geef ik het woord aan Joe Roberts.
0
geplaatst: 16 februari 2019, 20:33 uur
Ha, mijn andere favoriet van Nebraska (naast Mansion on the Hill):
10
10
0
geplaatst: 16 februari 2019, 21:36 uur
Met minimale middelen zo sfeervol een meeslepend verhaal vertellen. Geniaal.
9,5
9,5
* denotes required fields.