MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

Fijne encore bij Southside's concerten, maar als song in het oeuvre van Bruce (en ook zoals door Bruce wordt gebracht) niet bijster bijzonder.

7

5,5

Pijnlijk dit...

johannesA
7,6 goed nummer voor plek 100.

Fenomenale outtake van de Darkness sessies. De versie van Southside is al goed maar ik vind die van Bruce nog een tikkeltje beter. De fantastische, zeurderige tweede stem van Steve is briljant! De tekst is prachtig en laat weinig tot niks aan de verbeelding over. Had van mij zo op het Darkness album mogen staan i.p.v. Streets of fire bijvoorbeeld. Wellicht een tikkeltje te hoog maar soit. Een topper is het absoluut wat mij betreft. Cijfer; 8,7

Ik vind hem ook wel dope... 8,5

Blaaswerk dik in orde verder weinig aan

6

Te zemelig voor Darkness, de sax redt het geheel nog een beetje.

6,5

ik mag hem ook graag horen .hoewel hij van Southside nog beter voegt. 8.2

Fraai nummer, maar geen top20 materiaal:

8

8,5, maar Southside Johnny is, zoals wel vaker, de bom en zou een 9,5 krijgen

6,5

Volkomen duidelijk waarom dit Darkness niet gehaald heeft. Minder duidelijk waarom dit deze top20 gehaald heeft

wavanbuuren
ArthurDZ schreef:
(quote)

Mee eens! Maar zoals eerder al gezegd: het was dan ook niet onze bedoeling om een ranglijst te maken waar weinig tot niks op aan te merken valt en waar we allebei helemaal achterstaan. Om te beginnen hadden we dan op zijn minst herkansingsladders gespeeld tussen ons twee Onze filosofie was dat onze top 200 een kapstok is om jullie top 200 aan op te hangen, waar het dit topic echt om draait!

Niks mis met die uitleg

Deze "track" een 7,4 waarbij bij mij nu ook wel de drang naar de laatste 19 echte kleppers komt opborrelen en hier vanaf te zijn

Ben nu wel benieuwd naar de # 19...

cosmic kid (moderator)
19. Highway Patrolman
Album: Nebraska

Yeah me and Franky laughin' and drinkin', nothin' feels better than blood on blood
Takin' turns dancin' with Maria as the band played "Night of the Johnstown Flood"
I catch him when he's strayin' like any brother would
Man turns his back on his family, well he just ain't no good

Masterclass Storytelling. Een ander woord heb ik hier niet voor. Bruce beheerst als geen ander de gave om een verhaal te vertellen met simpele akkoorden, een gitaar en harmonica. Het blijft verbluffend hoe eenvoudig en toch zo sterk de tekst van Highway Patrolman is. Men zou hier een prima speelfilm van kunnen maken.....oh....wacht.....dat is al gedaan.

Ik hou verder het kort vandaag. Veel liever geef ik het woord aan Joe Roberts.

Ha, mijn andere favoriet van Nebraska (naast Mansion on the Hill):

10

Zeer fraai! Cijfer; 8,8

Met minimale middelen zo sfeervol een meeslepend verhaal vertellen. Geniaal.

9,5

johannesA
8,3

wavanbuuren
9

Gast
geplaatst: vandaag om 03:15 uur

geplaatst: vandaag om 03:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.