MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Factory 8,5
The Wall 8,7

Jammer genoeg Factory gemist

zou een 7.8 gekregen hebben

The Wall een 7.5

7

Indrukwekkend nummer, maar ik vind de melodie net wat minder, waardoor het voor mij geen absolute topper is.

Factory
8

The Wall
7,2

johannesA
8,2

Mee eens dat The wall z'n laatste echte meesterwerk is. Zéér indrukwekkend! Geslaagd vind ik de trompetsolo overigens. Doet Bruce niet vaak (hoeft ook niet) waardoor het eens voor een wat andere twist zorgt. Cijfer; 8,3

172. The Wall
Album: High Hopes

"And this was, I guess, ’68
Ik dacht opeens dat ik in een Pink Floyd-topic beland was.

Martial
7,5

Factory: 7,8
The Wall: 7,5

cosmic kid (moderator)
171. My City Of Ruins
Album: The Rising

Onlosmakelijk verbonden met 9/11 hoewel het oorspronkelijk geschreven was in verband met de teloorgang van Asbury Park. Het is Springsteen eerste en eigenlijk ook enige gospelsong, ongeacht in welke versie. Of het nu de albumversie is, deze kale versie uit "A Tribute For Heroes" of de wat langer uitgerekte live-uitvoeringen van de laatste paar jaar. Die laatste behoren overigens niet tot mijn favoriet, net iets over the top.
In de hier geposte versie blijft de kracht van het nummer schitterend overeind, al mis ik wel het kenmerkende orgelspel van Danny Federici. Mijn sterkste herinnering aan My City Of Ruins stamt uit 2003: mijn eerste (en ook laatste) keer Bruce Springsteen & The E Street Band in mijn geliefde Kuip. Dit nummer was 1 van de afsluiters van een magistraal optreden en zorgde bij mij voor bezinning, voor reflectie. Ik voel zelfs nu nog de warme en zwoele juni wind die langs mijn gezicht ging terwijl Bruce zijn hart en ziel uitstorte. Onmogelijk om tijdens het outro niet te gaan staan en hard "Rise up" mee te zingen. Een nummer als een kerkdienst. Dankjewel, Bruce.

Mooi in Den Haag

8,5

johannesA
Bam. Een 9,2. Come on Rise Up!

Prachtig! 8.8

Dit nummer staat echt veel te laag.

9

9.1 prachtig zalvend nummer Ook hier weer is de eenvoud de troef .

Martial
8

Gast
geplaatst: vandaag om 09:17 uur

geplaatst: vandaag om 09:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.