menu

Muziek / Muziekgames / 2000meter

zoeken in:
johannesA
7.

En Lioness een 9.

avatar van LucM
7,5

Kende ik niet maar valt goed mee. Overigens vind ik het niveau hier goed meevallen hoewel 2000 voor mij zowat het minst goede muziekjaar is afgaande op de albums waarop ik gestemd heb. Maar herman selecteert duidelijk de betere nummers.


avatar van johan de witt
LucM schreef:
Kende ik niet maar valt goed mee. Overigens vind ik het niveau hier goed meevallen hoewel 2000 voor mij zowat het minst goede muziekjaar is afgaande op de albums waarop ik gestemd heb. Maar herman selecteert duidelijk de betere nummers.

De scores liggen toch een stuk lager dan in de 1981 en 1984-edities, dus wat dat betreft lijken er in elk geval minder breed gedragen klassiekers te zijn.



avatar van Teunnis
Kende ik nog niet. Lekker deuntje

8


avatar van herman
johan de witt schreef:
(quote)

De scores liggen toch een stuk lager dan in de 1981 en 1984-edities, dus wat dat betreft lijken er in elk geval minder breed gedragen klassiekers te zijn.

Er zal in ieder geval meer consensus zijn. In 2000 was er denk ik wel wat meer muzikale variatie in de hitlijsten, maar een hiphop- of dancenummer zal hier nooit een hoog gemiddelde cijfer halen.

avatar van herman
Toch nog een behoorlijk aantal stemmers voor Arling & Cameron, ik had deze wel als wat onbekender ingeschat.

1. Songs: Ohia - The Lioness / 8,704 (21 stemmen)
2. Low - Dinosaur Act / 8,3 (11 stemmen)
3. Radiohead - Idioteque / 8,225 (20 stemmen)
4. Belle & Sebastian - Legal Man / 7,994 (18 stemmen)
5. Coldplay - Yellow / 7,967 (21 stemmers)
6. Lucy Pearl - Don't Mess With My Man / 7,674 (21 stemmen)
7. The Avalanches - Frontier Psychiatrist / 7,543 (21 stemmen)
8. R.E.M. - The Great Beyond / 7,535 (20 stemmen)
9. At The Drive-In - One-Armed Scissor / 7,446 (15 stemmers)
10. Within Temptation - Ice Queen / 7,4 (22 stemmers)

11. Placebo - Taste in Men / 7,4 (14 stemmers)
12. Daft Punk - One More Time / 7,362 (21 stemmen)
13. Spiller ft. Sophie Ellis-Bextor - Groovejet (If This Ain't Love) / 7,195 (22 stemmers)
14. Arling & Cameron - W.E.E.K.E.N.D. / 7,09 (20 stemmers)
15. Blur - Music Is My Radar / 7,053 (15 stemmers)
16. Kelis - Caught Out There / 6,997 (23 stemmers)
17. Wu-Tang Clan - Gravel Pit / 6,862 (17 stemmers)
18. The Artful Dodger ft. Craig David - Re-Rewind (The Crowd Say Bo Selecta) / 6,865 (17 stemmers)
19. Darude - Sandstorm / 6,831 (21 stemmers)
20. Destiny's Child - Independent Woman Pt. 1 / 6,393 (22 stemmers)

21. Krezip - I Would Stay / 5,1785 (23 stemmers)

Nu-metal hadden we nog niet gehad en dat was destijds ook erg populair. Deze kwam laatst voorbij in een popquiz en dit bleek een enorme meezinger voor zo ongeveer de hele zaal: Papa Roach - Last Resort.



avatar van herman
7

Nooit een fan van het genre geweest, al zaten er wel leuke nummers tussen. Deze staat nog aardig overeind.

avatar van andré
5,5

avatar van GrafGantz
Nooit van gehoord, ik pas.

avatar van Simon77
8,0 lekker nummer hoor!

avatar van Edgar18
herman schreef:
Er zal in ieder geval meer consensus zijn. In 2000 was er denk ik wel wat meer muzikale variatie in de hitlijsten, maar een hiphop- of dancenummer zal hier nooit een hoog gemiddelde cijfer halen.
Daarnaast hebben liefhebbers van de jaren '80 er ook wel een handje van het decennium nogal te overschatten. Ik zou bijvoorbeeld niet meespelen in die meters omdat ik weet dat mijn cijfer zelden boven een zesje uit zal komen.

Dit is wel een megaklassieker uit die tijd al heb ik er nooit veel mee gehad.

6,5

avatar van LucM
Dit soort platte rock (nu metal) waarmee wij destijds om de oren werden geslagen is net de reden waarom ik 2000 een minder muziekjaar vind. Veel herrie maar weinig inhoud met aanstellerige zang.

3

avatar van Tribal Gathering
Ik vind het anders best lekkere herrie. Instrumentaal gezien staat deze als een huis. Jammer dat de zanger wat overdreven aanwezig is.

7,25

avatar van johan de witt
herman schreef:

Er zal in ieder geval meer consensus zijn. In 2000 was er denk ik wel wat meer muzikale variatie in de hitlijsten, maar een hiphop- of dancenummer zal hier nooit een hoog gemiddelde cijfer halen.

Ik weet niet zo goed wat hitlijsten hiermee te maken hebben.
We spelen toch gewoon een dwarsdoorsnede van een muzikaal jaar, en geen hitsingles?
De songs bovenaan hebben in elk geval denk ik geen enkele hitslijst gehaald

5 voor deze

avatar van herman
In 1981 en 1984 scoren hits wel vrij goed, hier een stuk minder. Maar we spelen niet alleen hits, maar ook gewoon bekende nummers.

avatar van aERodynamIC
Heel bekend zelfs. Stond volgens mij ook op zo'n What's Up verzamelaar.

5,5



johannesA
In mijn oren zeer bekend, maar niet mijn favoriet. Een 6,5.


7,5 jeugdsentiment


avatar van jordidj1
Titmeister schreef:
7,5 jeugdsentiment


Retweet.



Gast
geplaatst: vandaag om 07:03 uur

geplaatst: vandaag om 07:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.