Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2018, 12:41 uur
Teun
Hoewel de nieuwe Hausswolff niet mijn ding is, vind ik het leuk dat zo'n opvallend, lang en experimenteel nummer er met de maandwinst vandoor gaat!
Hoewel de nieuwe Hausswolff niet mijn ding is, vind ik het leuk dat zo'n opvallend, lang en experimenteel nummer er met de maandwinst vandoor gaat!
0
geplaatst: 11 april 2018, 15:49 uur
Sterke maand, mooie top twaalf. Natuurlijk had Emerald Rush moeten winnen maar een tweede plek is ook prima. Silent Treatment, LCD Soundsystem en Anna von H., allemaal tweede in hun maand en zie waar het ze gebracht heeft
.
.
0
geplaatst: 11 april 2018, 17:24 uur
Een aantal wijzigingen in de startlijst, als we gaan beginnen aan maart. Wellicht dat er in volgende maanden meer veranderingen zullen komen, maar voor nu hou ik het hier bij. Er zijn dit keer 24 nummers automatisch genomineerd. Allereerst nog steeds de vijf hoogst gewaardeerde singles uit 2018 op RYM, uitgebracht vóór 1 april. Daarnaast de vijf best beoordeelde nummers in de maand maart uit het "Maak kennis met... 2018"-topic. Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2018. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste negen albums op MusicMeter die in februari zijn uitgekomen. Dat betekent o.a. dat er ruimte is voor vier extra nominaties van jullie.
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 maart:
Beach House - Dive
Tyler, the Creator - OKRA
Frank Ocean - Moon River
Kero Kero Bonito - Only Acting
Kacey Musgraves - High Horse
De vijf best beoordeelde nummers van de maand maart uit het topic Maak kennis met... 2018:
Wende - Deze Gin
The Kills - Steppin' Razor
Grouper - Parking Lot
Damien Jurado - Over Rainbows and Rainier
Julia Holter - So Humble the Afternoon
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
Let's Eat Grandma - Falling into Me
The Slow Readers Club - You Opened Up My Heart
Snail Mail - Pristine
Tracey Thorn feat. Corinne Bailey Rae - Sister
Kacey Musgraves - Space Cowboy
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit maart. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Jack White - Over and Over and Over
Judas Priest - Firepower
Wende - Schone Handen
Kacey Musgraves - Slow Burn
Young Fathers - In My View
Jonathan Wilson - Sunset Blvd
Anna von Hausswolff - The Truth, the Glow, the Fall
Preoccupations - Espionage
David Byrne - Everybody's Coming to My House
Alfabetische lijst:
Beach House - Dive
Frank Ocean - Moon River
Grouper - Parking Lot
Judas Priest - Firepower
Snail Mail - Pristine
Wende - Deze Gin
Wende - Schone Handen
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:
Overzicht 2018
En de lijst van nummers die al in 2017 hebben meegedaan:
Overzicht 2017
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 maart:
Beach House - Dive
Frank Ocean - Moon River
De vijf best beoordeelde nummers van de maand maart uit het topic Maak kennis met... 2018:
Wende - Deze Gin
Grouper - Parking Lot
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2018:
Snail Mail - Pristine
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit maart. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Judas Priest - Firepower
Wende - Schone Handen
Alfabetische lijst:
Beach House - Dive
Frank Ocean - Moon River
Grouper - Parking Lot
Judas Priest - Firepower
Snail Mail - Pristine
Wende - Deze Gin
Wende - Schone Handen
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2018 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
De lijst van nummers die al in 2018 hebben meegedaan:
Overzicht 2018
En de lijst van nummers die al in 2017 hebben meegedaan:
Overzicht 2017
0
geplaatst: 11 april 2018, 17:43 uur
25. Janelle Monáe feat. Grimes - PYNK spotify:track:5nASGGi1QarKyMmGg2fhaB
Grimes kan het wel, ze heeft er alleen Q.U.E.E.N. Janelle voor nodig.
26. Kali Uchis - In My Dreams spotify:track:2dDzrUEDCKXaLViMPa1jo5
Fuck it, synthpop all the way!
Ik wilde Kacey nomineren maar aangezien die al drie keer meedoet bewaar ik dat wel voor een volgende maand.
Grimes kan het wel, ze heeft er alleen Q.U.E.E.N. Janelle voor nodig.
26. Kali Uchis - In My Dreams spotify:track:2dDzrUEDCKXaLViMPa1jo5
Fuck it, synthpop all the way!
Ik wilde Kacey nomineren maar aangezien die al drie keer meedoet bewaar ik dat wel voor een volgende maand.
0
geplaatst: 11 april 2018, 17:51 uur
27. Lucy Dacus - Nonbeliever spotify:track:3iVQK6sZLLwTG0OmnXq6yk
28. Ryley Walker - Opposite Middle spotify:track:6ga7AL3oTm1PScXMXXRkhs
Wijziging: toch maar Wende omgeruild voor een verse Ryley Walker. Wende doet immers al twee keer mee deze maand.
28. Ryley Walker - Opposite Middle spotify:track:6ga7AL3oTm1PScXMXXRkhs
Wijziging: toch maar Wende omgeruild voor een verse Ryley Walker. Wende doet immers al twee keer mee deze maand.
1
geplaatst: 11 april 2018, 17:55 uur
Lol, ik denk dat ze de opmerking "Dat betekent o.a. dat er ruimte is voor vier extra nominaties van jullie" verkeerd interpreteren. Dat gaat dus om het totaal. Onderaan staat gewoon nog steeds "Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren." Bovendien zouden er dan maar tien users kunnen nomineren. Gewoon nog steeds twee p.p. en als het stil valt geef ik wel aan dat er eentje p.p. bij mag.
0
geplaatst: 11 april 2018, 17:56 uur
Wees dan duidelijker, ik lees niet verder dan de introtekst hoor
.
.
0
geplaatst: 11 april 2018, 17:58 uur
Teunnis schreef:
De vijf best beoordeelde nummers van de maand maart uit het topic
Houden wij hier eigenlijk een minimum aantal stemmen aan? En zo nee, laten we daarmee starten.De vijf best beoordeelde nummers van de maand maart uit het topic
1
geplaatst: 11 april 2018, 17:58 uur
Zelfs dan lees je niet goed, want vier "extra" zou in die interpretatie zes p.p. betekenen

1
geplaatst: 11 april 2018, 18:00 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Houden wij hier eigenlijk een minimum aantal stemmen aan? En zo nee, laten we daarmee starten. Hoeft voor mij niet per se. Is ook weer lullig voor een nummer dat net te weinig stemmen gaat. De topic-nominaties gaan wat mij betreft om hoog beoordeelde pareltjes, voor populariteit hebben we de albumreleases en MuMeAfrekening.
0
geplaatst: 11 april 2018, 18:02 uur
0
geplaatst: 11 april 2018, 18:03 uur
Tja... hoog beoordeeld door twee of drie mensen zegt wel weinig. Gazpacho scoorde het hoogste gemiddelde van iedereen dit jaar met werd er in dit spel (terecht) snel uitgegooid.
0
geplaatst: 11 april 2018, 18:23 uur
0
geplaatst: 11 april 2018, 18:43 uur
Teunnis schreef:
Lol, ik denk dat ze de opmerking "Dat betekent o.a. dat er ruimte is voor vier extra nominaties van jullie" verkeerd interpreteren.
Lol, ik denk dat ze de opmerking "Dat betekent o.a. dat er ruimte is voor vier extra nominaties van jullie" verkeerd interpreteren.
Dat inderdaad, en (goed) voorbeeld doet volgen. Mijn excuses! =P
0
geplaatst: 11 april 2018, 19:06 uur
33. C. Diab - Butterflies
34.
Is het erg als ik morgenmiddag/vroege avond mijn plekken pas invul? Mijn shortlist staat op mijn pc thuis en daar ben ik momenteel niet.
34.
Is het erg als ik morgenmiddag/vroege avond mijn plekken pas invul? Mijn shortlist staat op mijn pc thuis en daar ben ik momenteel niet.
1
geplaatst: 11 april 2018, 19:25 uur
Leuk dat er zoveel Kacey songs genomineerd zijn en mijn favorieten uit de Mumeafrekening (Let's Eat Grandma,Snail Mail) zitten er ook al bij.
35. Beach House - Dark Spring
36. Hatchie - Sugar & Spice
35. Beach House - Dark Spring
36. Hatchie - Sugar & Spice
0
geplaatst: 11 april 2018, 19:41 uur
39. Crywank - When You Eat Yourself, First Start With Your Head Up Your Arse
40. Puma Blue - Moon Undah Water
40. Puma Blue - Moon Undah Water
2
geplaatst: 11 april 2018, 19:52 uur
Edgar18 schreef:
Tja... hoog beoordeeld door twee of drie mensen zegt wel weinig. Gazpacho scoorde het hoogste gemiddelde van iedereen dit jaar met werd er in dit spel (terecht) snel uitgegooid.
Wat denk je hiervan: de "IMDB-formule" gebruiken. Ik heb dat nu in de spreadsheet verwerkt, waardoor dat geen extra werk oplevert. Hierdoor krijgen nummers met meer stemmen een voordeel, mits hun gemiddelde relatief hoog is.
In deze maand zou het, op de volgorde van de top-5 na, niks veranderen. Grouper stijgt van 5 naar 3 en dat vind ik eigenlijk ook wel terecht (gemiddelde van 7,23 uit 12 stemmen vs. 7,33 uit 6 stemmen (Damien Jurado) en 7,6 uit 3 stemmen (Julia Holter)).
Met zo'n formule gaat het nog steeds niet om populariteit, maar om de waarde die je kunt hechten aan het initiële gemiddelde.
0
geplaatst: 11 april 2018, 19:54 uur
Ataloona schreef:
33.
34.
33.
34.
Na twaalf uur kun je het bericht sowieso niet meer aanpassen. Reserveren heb ik nooit toegestaan. Althans, als het op een gegeven moment vol zit, mogen mensen die nog niet hebben genomineerd de lege plekjes invullen. In de praktijk is dit volgens mij letterlijk nog nooit gebeurd. Goede kans dat je morgen nog gewoon kunt nomineren, zeker nu er meer ruimte is.
0
geplaatst: 11 april 2018, 20:17 uur
Teunnis schreef:
Na twaalf uur kun je het bericht sowieso niet meer aanpassen. Reserveren heb ik nooit toegestaan. Althans, als het op een gegeven moment vol zit, mogen mensen die nog niet hebben genomineerd de lege plekjes invullen. In de praktijk is dit volgens mij letterlijk nog nooit gebeurd. Goede kans dat je morgen nog gewoon kunt nomineren, zeker nu er meer ruimte is.
(quote)
Ik houd het in de gaten

Heb er alvast eentje ingezet. Tweede zoek ik thuis nog op. Linkjes komen ook nog.
0
geplaatst: 11 april 2018, 20:49 uur
43. Agar Agar - Fangs Out spotify:track:4yhk0t49K50syQRrD8bna7
44. Hatis Noit - Illogical Lullaby spotify:track:4afC3pQ2HeGKNySEb4aqRA
44. Hatis Noit - Illogical Lullaby spotify:track:4afC3pQ2HeGKNySEb4aqRA
0
geplaatst: 11 april 2018, 20:58 uur
Teunnis schreef:
Wat denk je hiervan: de "IMDB-formule" gebruiken. Ik heb dat nu in de spreadsheet verwerkt, waardoor dat geen extra werk oplevert. Hierdoor krijgen nummers met meer stemmen een voordeel, mits hun gemiddelde relatief hoog is.
Prima idee wat mij betreft. En eerlijk. Zoals jij ook al aangeeft, twaalf stemmen op Grouper hebben voor mij meer waarde dan drie op Julia Holter. Wat denk je hiervan: de "IMDB-formule" gebruiken. Ik heb dat nu in de spreadsheet verwerkt, waardoor dat geen extra werk oplevert. Hierdoor krijgen nummers met meer stemmen een voordeel, mits hun gemiddelde relatief hoog is.
Gisteren was er een nummer met één stem! Lijkt me niet de bedoeling dat die zomaar meedoet. Jouw idee kan dat wellicht ondervangen.
1
geplaatst: 11 april 2018, 21:28 uur
45. Shortparis - Стыд
helaas niet op Spotify (wel youtubelink hierboven)
46. Profligate - Somewhere Else
spotify:track:2xeGgruCsmTtaM7bYNGYvK
helaas niet op Spotify (wel youtubelink hierboven)
46. Profligate - Somewhere Else
spotify:track:2xeGgruCsmTtaM7bYNGYvK
0
geplaatst: 11 april 2018, 22:22 uur
1
geplaatst: 12 april 2018, 11:14 uur
49. Bruno Mars - Finesse [Remix] spotify:track:3Vo4wInECJQuz9BIBMOu8i
50. Natalia Lafourcade feat. Los Macorinos - Danza de Gardenias spotify:track:4v2SHoi0mUbeS4no69gQNX
50. Natalia Lafourcade feat. Los Macorinos - Danza de Gardenias spotify:track:4v2SHoi0mUbeS4no69gQNX
0
geplaatst: 12 april 2018, 12:01 uur
* denotes required fields.