MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1968Meter

zoeken in:

Martial
5

7

Klinkt inderdaad nog fris wat je van de meeste andere Nederlandstalige nummers die tijd niet kunt zeggen.

7.5

You had to be there.

5

1.The Kinks – Days: 8,53 (21 stemmen)
2. Jacques Dutronc - Il est Cinq Heures Paris S'Éveille: 8,51 (17 stemmen)
3. Barry Ryan – Eloise: 7,98 (17 stemmen)
4. Dillard & Clark - Train Leaves Here This Morning : 7,58 (17 stemmen)
5. Diana Ross & The Supremes - Love Child: 7,56 (14 stemmen)
6. The Move - Blackberry Way: 7,53 (20 stemmen)
7. Julie Driscoll & Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire: 7,52 (16 stemmen)
8. John Fred and His Playboy Band - Judy in Disguise (with Glasses): 7,40 (18 stemmen)
9. The Equals - Police on My Back: 7,18 (16 stemmen)
10. Big Brother & The Holding Company - Piece Of My Heart : 7,13 (19 stemmen)

11. Canned Heat - Going up the Country: 6,85 (18 stemmen)
12. Bobby Goldsboro – Honey: 5,80 (12 stemmen)
13. Het Lowland Trio - Ik Kan Geen Kikker van de Kant af Duwen : 5,70 (15 stemmen)

Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida

9

9

Weet ik steeds meer te waarderen.

8.5

8,5

8.0

7.5

Toen ik die intro op mijn transistorradiootje hoorde was ik meteen verkocht...blijft ultieme jeugdsentiment.

10

Martial
8,5

7,8

1.The Kinks – Days: 8,53 (21 stemmen)
2. Jacques Dutronc - Il est Cinq Heures Paris S'Éveille: 8,51 (17 stemmen)
3. Barry Ryan – Eloise: 7,98 (17 stemmen)
4. Iron Butterfly – In-A-Gadda-Da-Vida: 7,82 (19 stemmen)
5. Dillard & Clark - Train Leaves Here This Morning : 7,58 (17 stemmen)
6. Diana Ross & The Supremes - Love Child: 7,56 (14 stemmen)
7. The Move - Blackberry Way: 7,53 (20 stemmen)
8. Julie Driscoll & Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire: 7,52 (16 stemmen)
9. John Fred and His Playboy Band - Judy in Disguise (with Glasses): 7,40 (18 stemmen)
10. The Equals - Police on My Back: 7,18 (16 stemmen)

11. Big Brother & The Holding Company - Piece Of My Heart : 7,13 (19 stemmen)
12. Canned Heat - Going up the Country: 6,85 (18 stemmen)
13. Bobby Goldsboro – Honey: 5,80 (12 stemmen)
14. Het Lowland Trio - Ik Kan Geen Kikker van de Kant af Duwen : 5,70 (15 stemmen)

Nee, hoor niemand waarschuwt me even: .... "misschien kan je het snel nog even aanpassen Wendy" ...ik vond Brotherhood of Man in de 1976-meter en de Herreys in de 1984-meter al wel enigszins toevallig, maar Waylon was net klaar voordat ik doorkreeg dat we gisteren het Eurovisie Songfestival hadden. Onder het mom van beter laat dan nooit. De winnaar van 1968!!

Het eerste in kleur uitgezonden Eurovisie Songfestival. De Engelsen gooiden Cliff Richard in de strijd , maar die moest het met de 2e plaats doen (Congratulations). 1 punt te kort voor de winst dankzij de West-Duitsers die Cliff 2 punten gaven en Spanje 6.

Ronnie Tober mocht de Nederlandse eer verdedigen, maar kwam samen met Finland op de laatste plaats terecht. 1 punt slechts voor Tober.

Puntentelling van Joegoslavië ging mis door fout van de presentatrice en moest over. En jaren later bleek dat Franco flink wat payola rond had laten strooien om Spanje te laten winnen.

Een jaar later dacht Lenny Kuhr: als je met La La La kan winnen, moet het LaaiLaaiLaaiLalLaLaai ook wel lukken, dat lukte uiteindelijk ook in een chaotisch 1969-songfestival dat eindigde met 4 winnaars.

Zijn jullie weer helemaal bij!!! Dames en heren de punten van de jury graag!

Massiel - La La La

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.