Muziek / Muziekgames / De R&B Anthemmeter
zoeken in:
1
geplaatst: 4 juni 2018, 20:15 uur
9
Wat betreft Stevie: dan komen we bij de moeilijke vraag wat R&B en wat soul is... Ik ben benieuwd hoe catdog dit onderscheid ziet.
Wat betreft Stevie: dan komen we bij de moeilijke vraag wat R&B en wat soul is... Ik ben benieuwd hoe catdog dit onderscheid ziet.
0
geplaatst: 4 juni 2018, 20:38 uur
Arrie schreef:
9
9
Precies daarom heb ik nog even gewacht met songs van voor de 90’s. Eerst even duidelijkheid scheppen. Voor dergelijke songs kunnen we namelijk altijd nog een Soulmeter in het leven roepen. Een nummer mag best elementen van Soul bevatten (zoals hier het geval is bij D’Angelo) maar R&B moet toch de overhand hebben. Niet een Soul song met R&B invloeden. Alleen, wat voor tracks zijn dat dan precies

0
geplaatst: 4 juni 2018, 21:24 uur
Arrie schreef:
9
9
Ach in 1988 won Stevie toch 2 R&B awards met een liedje.

0
geplaatst: 4 juni 2018, 21:28 uur
En dat liedje zou wat mij betreft ook zeker mee kunnen doen, maar dat geldt niet voor al het werk van Stevie.
0
geplaatst: 4 juni 2018, 21:33 uur
Arrie schreef:
maar dat geldt niet voor al het werk van Stevie.
maar dat geldt niet voor al het werk van Stevie.
Tja het zal er wel op neerkomen dat zijn 100 beste liedjes uitgesloten zijn

0
geplaatst: 4 juni 2018, 22:13 uur
Dat onderscheid is vaak erg lastig. De vroege Marvin Gaye zou ik bijvoorbeeld onder R&B scharen terwijl zijn latere werk echt pure soul is.
0
geplaatst: 5 juni 2018, 13:53 uur
Edgar18 schreef:
Dat onderscheid is vaak erg lastig. De vroege Marvin Gaye zou ik bijvoorbeeld onder R&B scharen terwijl zijn latere werk echt pure soul is.
Nu ben ik het wel met je eens. Ik zou zeggen dat voor Stevie ongeveer hetzelfde geldt. Al is ie in de 90s wel weer teruggekeerd naar wat op dat moment R&B was geworden, gezien zijn samenwerkingen met Babyface en 98°.
0
geplaatst: 5 juni 2018, 16:30 uur
Geen echte verassing. D'Angelo verovert de Toppositie!
1. D'Angelo - Brown Sugar (8,19 / 12 stemmers)
2. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing) (7,81 / 16 stemmers)
3. Frank Ocean - Pink + White (7,65 / 10 stemmers)
4. Amerie - 1 Thing (7,43 / 12 stemmers)
5. Michael Jackson - You Rock My World (7,42 / 12 stemmers)
6. Brandy & Monica - The Boy Is Mine (7,38 / 13 stemmers)
7. The Isley Brothers feat. Chanté Moore & R. Kelly - Contagious (7,26 / 11 stemmers)
8. John Legend - Used to Love U (7,13 / 13 stemmers)
9. Janet Jackson - That's the Way Love Goes (6,96 / 18 stemmers)
10. SZA feat. Travis Scott - Love Galore (6,53 / 8 stemmers)
Rond de Eeuw-wisseling leek zangeres Mya even een dingetje te worden. Ze scoorde in 1998 als feature bij Pras al een #1 hit met Ghetto Supastar, was in 2001 onderdeel van de superster samenwerking 'Lady Marmalade' en scoorde in 2000 een kneiter van een hit met 'Case of the Ex'. Waar ging het vervolgens mis? Langdurig werd het stil rondom Mya en het switchen van label deed haar niet veel goeds. Toch is ze nog niet helemaal verdwenen: vorig jaar dook ze bijvoorbeeld nog op als gastartiest op het album van rapper GoldLink. Wat vinden we van haar grootste solo-hit?
11. Mya - Case of the Ex
7. The Isley Brothers feat. Chanté Moore & R. Kelly - Contagious (7,26 / 11 stemmers)
9. Janet Jackson - That's the Way Love Goes (6,96 / 18 stemmers)
10. SZA feat. Travis Scott - Love Galore (6,53 / 8 stemmers)
Rond de Eeuw-wisseling leek zangeres Mya even een dingetje te worden. Ze scoorde in 1998 als feature bij Pras al een #1 hit met Ghetto Supastar, was in 2001 onderdeel van de superster samenwerking 'Lady Marmalade' en scoorde in 2000 een kneiter van een hit met 'Case of the Ex'. Waar ging het vervolgens mis? Langdurig werd het stil rondom Mya en het switchen van label deed haar niet veel goeds. Toch is ze nog niet helemaal verdwenen: vorig jaar dook ze bijvoorbeeld nog op als gastartiest op het album van rapper GoldLink. Wat vinden we van haar grootste solo-hit?
11. Mya - Case of the Ex
2
geplaatst: 5 juni 2018, 17:36 uur
Ik vond Mya in die tijd erg leuk. Dat stond trouwens los van haar muziek. Maar, die vond ik ook wel prima.
8
8
1
geplaatst: 5 juni 2018, 18:57 uur
Case of the ex 5
Nooit echt kapot van geweest, liever Free of Movin' on
Nooit echt kapot van geweest, liever Free of Movin' on
0
geplaatst: 5 juni 2018, 20:04 uur
7
Kwam er laatst achter dat Mya binnenkort zowaar optreedt op een of ander festival in Nederland. Had ik vorig jaar ook met Cassie die zelfs nog altijd toffe muziek maakt. Misschien Mya ook wel, zou het eens moeten checken.
Kwam er laatst achter dat Mya binnenkort zowaar optreedt op een of ander festival in Nederland. Had ik vorig jaar ook met Cassie die zelfs nog altijd toffe muziek maakt. Misschien Mya ook wel, zou het eens moeten checken.
0
geplaatst: 5 juni 2018, 21:38 uur
Arrie schreef:
7
7
Die laatste single van Cassie met Kaytranada

1
geplaatst: 5 juni 2018, 21:41 uur
Oh die heb ik nog niet gehoord, thanks voor de tip! Met Kaytranada, dat kan haast niet misgaan.
0
geplaatst: 6 juni 2018, 17:08 uur
Mya belandt in de onderste regionen.
9. Mya - Case of the Ex (7,10 / 11 stemmers)
10. Janet Jackson - That's the Way Love Goes (6,96 / 18 stemmers)
11. SZA feat. Travis Scott - Love Galore (6,53 / 8 stemmers)
Tijd voor wat R&B uit de 80's! We trappen af met Alexander O'Neal. Aan het begin van zijn carriere maakte O'Neal nog deel uit van The Time maar na een meningsverschil met Prince werd hij vervangen door Morris Day. Een paar jaar later scoorde hij solo met o.a. 'Fake' en 'Criticize' grote hits, waarvan die laatste toch wel mijn persoonlijke favoriet is. Het is de song van vandaag!
12. Alexander O'Neal - Criticize
9. Mya - Case of the Ex (7,10 / 11 stemmers)
10. Janet Jackson - That's the Way Love Goes (6,96 / 18 stemmers)
11. SZA feat. Travis Scott - Love Galore (6,53 / 8 stemmers)
Tijd voor wat R&B uit de 80's! We trappen af met Alexander O'Neal. Aan het begin van zijn carriere maakte O'Neal nog deel uit van The Time maar na een meningsverschil met Prince werd hij vervangen door Morris Day. Een paar jaar later scoorde hij solo met o.a. 'Fake' en 'Criticize' grote hits, waarvan die laatste toch wel mijn persoonlijke favoriet is. Het is de song van vandaag!
12. Alexander O'Neal - Criticize
* denotes required fields.