MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De R&B Anthemmeter

zoeken in:

6,75

Michaels laatste echte wapenfeit. In die tijd moest ik er niet zoveel van hebben maar naarmate de jaren verstreken ben ik het nummer meer en meer gaan waarderen.

8,5

Edgar18 schreef:
Michaels laatste echte wapenfeit.

Dat is eigenlijk One More Chance, maar You Rock My World is wel zijn laatste echt grote hit.

Ook meteen zijn enige hit die ik bewust heb meegemaakt (los van de postume dingen), want One More Chance was destijds ook langs me heen gegaan.

7,5

You rock my world 6.5

Altijd al een fijn nummer gevonden. Die clip is wel wat onzinnig: 8,1

Arrie schreef:
Dat is eigenlijk One More Chance
Qua top 40 notering ja, maar ik doelde op echt grote (wereldwijde) hits.

One More Chance was trouwens niet de laatste want hij heeft in 2008 de top 40 nog gehaald met een herbewerking van The Girl is Mine (samen met Will.I.Am) en na zijn dood natuurlijk ook nog een paar keer waarbij Love Never Felt So Good het meest succesvol was.

Prachtig.

8,5

9 van mijn kant

Wordt vaak niet in de conversatie genomen met Jackson’s beste maar mag daar prima bijstaan wat mij betreft!

Michael beland net onder Amerie!

1. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing) (7,81 / 16 stemmers)
2. Frank Ocean - Pink + White (7,65 / 10 stemmers)
3. Amerie - 1 Thing (7,43 / 12 stemmers)
4. Michael Jackson - You Rock My World (7,42 / 12 stemmers)
5. Brandy & Monica - The Boy Is Mine (7,38 / 13 stemmers)
6. The Isley Brothers feat. Chanté Moore & R. Kelly - Contagious (7,26 / 11 stemmers)
7. John Legend - Used to Love U (7,13 / 13 stemmers)
8. Janet Jackson - That's the Way Love Goes (6,96 / 18 stemmers)

Vandaag tijd voor iets recents! R&B vindt zijn weg steeds meer terug richting de charts, met name in de USA. De tijd dat de 'R&B stroom' pop-refreintjes of dance-beats nodig had lijkt weer voorbij te zijn en SZA loopt voorop als het gaat om die R&B-revival. Meerdere award nominaties en chart hits zijn haar inmiddels toegedeeld. Toch is de vraag hoe lang dit zal blijven: recent werd bekend dat SZA permanent haar stembanden heeft beschadigd. Dat zou toch een domper zijn nu haar carriere net echt lekker begint te lopen. Vandaag raten we haar eerste chart hit:

9. SZA feat. Travis Scott - Love Galore

Dit is minder mijn ding.

6,5

7.5

Had de clip nog niet gezien. Leuke clip.

Dit is meer mijn ding. Ik vind dit haar beste.

8,7

En inderdaad een fraaie clip.

Nog een paar stemmers? jordidj1 ?

7

Wel lekker nummertje, maar hoor d'r liever op een track als All the Stars.

Verdeelde meningen en weinig stemmers doen SZA op een (voorlopig) laatste plek belanden.

1. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing) (7,81 / 16 stemmers)
2. Frank Ocean - Pink + White (7,65 / 10 stemmers)
3. Amerie - 1 Thing (7,43 / 12 stemmers)
4. Michael Jackson - You Rock My World (7,42 / 12 stemmers)
5. Brandy & Monica - The Boy Is Mine (7,38 / 13 stemmers)
6. The Isley Brothers feat. Chanté Moore & R. Kelly - Contagious (7,26 / 11 stemmers)
7. John Legend - Used to Love U (7,13 / 13 stemmers)
8. Janet Jackson - That's the Way Love Goes (6,96 / 18 stemmers)
9. SZA feat. Travis Scott - Love Galore (6,53 / 8 stemmers)

25 en 26 Juni stond D'Angelo gepland om op te treden in Paradiso. Helaas kwam deze week het bericht naar buiten dat hij dit vanwege gezondheidsproblemen heeft moeten afzeggen en dat hij voor 6 maanden uit de running is. Wellicht iets teveel Brown Sugar gesnoept? Het is iig de track van vandaag!

10. D'Angelo - Brown Sugar

8

Hij heeft veel betere.

D'Angelo heeft een boel goede nummers en dit is er daar zeker één van.

9

@catdog, kunnen we ook nog 'oude' R&B verwachten of hou je het bij de 90's en later?

Edgar18 schreef:
D'Angelo heeft een boel goede nummers en dit is er daar zeker één van.

9

@catdog, kunnen we ook nog 'oude' R&B verwachten of hou je het bij de 90's en later?

We gaan zeker ook nog verder terug dan de 90’s!

Stevie Wonder gaat dit toch wel winnen

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.