menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Geweldig boek met misschien wel de beste titel ooit en wat een goede muziek. Voor deze top 15 mag je me altijd wakker maken (bij wijze van speken dan..)

1. Fugazi – Turnover
2. Hüsker Dü - Pink Turns to Blue
3. The Replacements - Answering Machine
4. Sonic Youth - Schizophrenia
5. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver
6. Minutemen - The Glory of Man
7. The Replacements - Androgynous
8. Big Black – Kerosene
9. Sonic Youth - Stereo Sanctity
10. The Replacements - Unsatisfied
11. Dinosaur Jr. - Freak Scene
12. Fugazi - Blueprint
13. Dinosaur Jr. - Little Fury Things
14. The Replacements - I Will Dare
15. Black Flag - Rise Above

Duidelijk een voorkeur voor The Replacements:

1. The Replacements - Unsatisfied
2. The Replacements - I Will Dare
3. Minutemen - Corona
4. Hüsker Dü - Makes No Sense at All
5. The Replacements - Answering Machine
6. The Replacements - Androgynous
7. The Replacements - Favorite Thing
8. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver
9. Dinosaur Jr. - Little Fury Things
10. Beat Happening - Indian Summer
11. Fugazi - Blueprint
12. Minutemen - The Glory of Man
13. Hüsker Dü - Pink Turns to Blue
14. Hüsker Dü - Diane
15. Dinosaur Jr. - Freak Scene

1. Fugazi - Waiting Room
2. Hüsker Dü - Makes No Sense at All
3. Hüsker Dü - Diane
4. Dinosaur Jr. - Freak Scene
5. Black Flag - Rise Above
6. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver
7. Hüsker Dü - Divide and Conquer
8. Hüsker Dü - Pink Turns to Blue
9. Hüsker Dü – New Day Rising
10. Fugazi - Blueprint
11. Minutemen - Corona
12. Sonic Youth - Schizophrenia
13. The Replacements - I Will Dare
14. Sonic Youth - Teenage Riot
15. The Replacements - Answering Machine

Lijstjes kunnen nog de hele dag en avond geplaatst worden tot rond 01u ongeveer. Ik zal daarna beginnen met de presentatie en de top 10 volgt morgenochtend/voormiddag.

1. Sonic Youth – Teenage Riot
2. Sonic Youth – Stereo Sanctity
3. Sonic Youth – Expressway To Your Skull
4. The Replacements – Androgynous
5. Sonic Youth – Schizophrenia
6. The Replacements – Unsatisfied
7. The Replacements – I Will Dare
8. Fugazi - Waiting Room
9. Dinosaur Jr. - Little Fury Things
10. Hüsker Dü – New Day Rising
11. Sonic Youth - (I Got a) Catholic Block
12. The Replacements – Answering Machine
13. Minutemen - The Glory of Man
14. Dinosaur Jr. - Freak Scene
15. Black Flag - Rise Above

16. Dinosaur Jr. - Sludgefeast
17. Beat Happening - Indian Summer
18. The Replacements – Favorite Thing
19. Hüsker Dü - Pink Turns to Blue
20. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver

21. Mudhoney - Touch Me I'm Sick

Sonic Youth en The Replacements zijn de koningen van de jaren '80 underground, zoveel mag duidelijk zijn. Er missen zeker nog wel wat memorabele liedjes, zowel van deze helden als van anderen. Niettemin is het niets minder dan een geweldige lijst geworden, vooral deze top 15! =)

01. Sonic Youth - Teenage Riot
02. The Replacements - Unsatisfied
03. Sonic Youth - (I Got a) Catholic Block
04. The Replacements - Answering Machine
05. Sonic Youth - Expressway to Your Skull
06. The Replacements - I Will Dare
07. Sonic Youth - Schizophrenia
08. The Replacements - Androgynous
09. Sonic Youth - Stereo Sanctity
10. Minutemen - The Glory of Man
11. Fugazi - Waiting Room
12. Big Black - Kerosene
13. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver
14. Hüsker Dü - Makes No Sense at All
15. Dinosaur Jr. - Little Fury Things

dix
Ah, het kan nog …
0. Butthole Surfers - Human Cannonball
1. Big Black - Kerosene
2. Fugazi - Turnover
3. Sonic Youth - Stereo Sanctity
4. Minutemen - The Glory of Man
5. Dinosaur Jr. - Freak Scene
6. The Replacements - Unsatisfied
7. Hüsker Dü - Makes No Sense at All
8. Mudhoney - Touch Me I'm Sick
9. Sonic Youth - Expressway to Your Skull
10. Big Black - The Model
11. Fugazi - Waiting Room
12. Sonic Youth - (I Got a) Catholic Block
13.Hüsker Dü - Divide and Conquer
14. Minutemen - Corona
15. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver

1. Dinosaur Jr. - Freak Scene
2. Sonic Youth - Teenage Riot
3. The Replacements - I Will Dare
4. Hüsker Dü - Makes No Sense at All
5. Beat Happening - Indian Summer
6. Sonic Youth - Schizophrenia
7. Hüsker Dü - Pink Turns to Blue
8. Dinosaur Jr. - Little Fury Things
9. Fugazi - Turnover
10. Mudhoney - Touch Me I'm Sick
11. Mission of Burma - That's When I Reach for My Revolver
12. The Replacements - Answering Machine
13. Hüsker Dü - Divide and Conquer
14. Fugazi - Waiting Room
15. The Replacements - Unsatisfied

arcade monkeys Bedankt! Al een tijd geleden dat mijn stereo zo in brand stond!!!

Nog mijn lijstje:

1. Sonic Youth - Teenage Riot
2. Hüsker Dü - Diane
.3 The Replacements - Androgynous
4. Sonic Youth - Stereo Sanctity
5. Big Black - Kerosene
6. Sonic Youth - Schizophrenia
7. Black Flag - Nervous Breakdown
8. Beat Happening - Indian Summer
9. Dinosaur jr. – Sludgefeast
10. Fugazi - Turnover
11. Sonic Youth - (I Got a) Catholic Block
12. Sonic Youth - Expressway to Your Skull
13. Minutemen - The Glory of Man
14. Dinosaur Jr. - Little Fury Things
15. Husker Du – New Day Rising

Ik ga optellen, een pintje ontkurken (Minor Threat ligt er toch al uit, dus alcohol is toegastaan) en dan volgt een eerste deel van de presentatie. We zien wel wanneer ik in slaap sukkel.

Bedankt alvast aan alle 19 lijstjesaanvoerders!

30. Big Black - The Model (1987) 12 punten, 2x genoemd (hoogste positie: 10)

The initial pressing of the band’s final album, Songs about Fucking, was about eight thousand records, and it went on to become Big Black’s best seller. Even Robert Plant liked it. The sarcastic album title was more than explained in Albini’s notes for the song “Pavement Saw.” “The male-female relationship, as a subject for song, is thoroughly bankrupt.”

De enige cover uit de finale eindigt op de laatste plaats.

29. Dinosaur Jr. - Sludgefeast (1987) 12 (2) (hoogste positie: 9)

When the master tape of You’re Living All Over Me arrived at SST, the label’s production manager promptly panicked because the meter was “pinning”, meaning the level on the tape was so high that it was distorting. But Mascis confirmed that that was the way he wanted it to sound.

Jammer dat deze zo laag eindigt, want wat een heerlijke bak gitaargeweld. Mascis mag van mij zeker het label "gitaargod" dragen. Sludgefeast ondervond waarschijnlijk teveel concurrentie van de andere twee Dinosaur Jr. nummers in de finale.

28. The Replacements - Favorite Thing (1984) 16 (2)

Westerberg was acutely conscious of the fact that their new album Let It Be placed much more of a focus on songwriting than ever before. To the Replacements fan who liked us in the beginning, it may not really please”, he said, “but there’s definitely some good stuff on there.”

Met dat laatste gingen jullie akkoord, want Let it Be is het best vertegenwoordigde album in de finale. "Favorite Thing" kon echter geen potten breken.

27. Black Flag - Nervous Breakdown (1978) 20 (3)
The record is rude, scuzzy and totally exhilarating. With his sardonic, Johnny Rotteneque delivery, Morris inflates the torment of teen angst into full-blown insanity.

De oerknal van alle deze editie. Het oudste nummer van de finale, het eerste van Black Flag en ook het eerste van SST, het legendarische label dat ze zelf runden. Het luidde een era van populariteit in voor de band, alsook een era die getekend werd door zeer agressieve en gewelddadige shows. Hun reputatie werd een self fulfilling prophecy en al gauw eindigden veel Black Flag shows met gevechten tussen punks en politie.

26. Fugazi - Blueprint (1990) 24 (5)
Repeater is practically a concept album about the notion that one can effect social change by carefully considering the things one buys – and Fugazi extended that idea well beyond the material sense. “Never mind what’s been selling / It’s what you’re buying”, sings Picciotto in “Blueprint”, echoing a think-for-yourself line at least as old as Black Flag.

Minor Threat haalde de finale niet, maar Ian MacKaye is toch driemaal vertegenwoordigd met Fugazi.

25. Black Flag - Rise Above (1981) 34 (6)
Hardcore’s distinctive mix of persecution and bravado crystallized perfectly in the refrain of the opening “Rise Above”, as definitive a hard-core anthem as will ever be penned: “We are tired of your abuse! / Try to stop us, it’s no use!” goes the rabble-rousing chorus.

Na een aantal rotaties achter de microfoon vindt Black Flag in Henry Rollins een vaste zanger. Met hem wordt de klassieker Damaged opgenomen. Rise Above is al direct het hoogste nummer van Black Flag in de finale.

24. Beat Happening - Indian Summer 36 (5)
But the album’s classic is Johnson’s wistful “Indian Summer” a song that was covered several times over the next few years. In a nifty feat of minimalist composition, the vocal melody sounds all the changes against the subtle alternation of two guitar chords. It’s seemingly a tale of innocent rural romance, of picknicking in a graveyard, although naturally Johnson works in some sexual double entendre.

Echt geweldig doet Beat Happening het hier niet, en dat had ik ergens wel verwacht. Het is een beetje een vreemde eend in de bijt tussen de andere bands in het boek. Echter is het wel gigantisch leuke muziek en Indian Summer is catchy as hell. Ze mogen dan geen harde muziek maken, toch hebben ze de punk ethiek volledig mee. Instrumenten hebben was al niet zo belangrijk, laat staan dat je er op kon spelen. Desnoods trommelden ze wel op een vuilbak.

23. Hüsker Dü - New Day Rising (1985) 43 (7)
New Day Rising, with its alternating currents of radiant fury, caustic introspection, and urgent desire for redemption, made foran exhilarating ride, starting with the incantatory “New Day Rising”, where Mould and Hart sing the title phrase over and over as the track builds with an almost gospel fervor.

De eerste van vijf keer Hüsker Dü!

22. Mudhoney - Touch Me I'm Sick (1988) 49 (7)
“Touch Me I’m Sick” is mainly a nasty, brutish, and short guitar riff powered by Turner’s fuzz pedal, more a rhythmic noise than a melodic figure. The song was suffused with self-loathing and anger, although in a typical disavowal Arm claims the chorus line was just a catchphrase that they built a song around.

De peetvaders van de Seattle grunge scène. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ze me eigenlijk vrijwel onbekend waren voor ik het boek las (en dat voor een Nirvana liefhebber).

21. Hüsker Dü - Diane (1983) 52 (8)
Hart contributed two songs, including “Diane”, a chilling account of the rape and murder of a local waitress told from the killer’s point of view; the song was a fairly direct descendant of Fifties teen tragedy songs and folk murder ballads.

Ik had een redelijke bias tegen dit nummer door die verrekte cover. Pas toen ik door Our Band Could Be Your Life het hele oeuvre van Hüsker Dü serieus ging uitspitten kwam ik erachter hoe geniaal goed het origineel is. Ook met dank aan een fantastische liveversie. Dat instrumentale stukje rond de 3 minuten is waanzin. Ik krijg er echt geen genoeg van en volgens mij is dit het nummer dat ik in 2019 het meest gedraaid heb.

20. Mission of Burma - That's When I Reach My Revolver (1981) 53 (12)
Signals began with Conley’s anthemic “That’s When I Reach for My Revolver,” which swiftly became one of the band’s most popular songs. Conley had first seen the phrase in the title of a Henry Miller essay, not knowing it was a reference to an infamous line often attributed to Nazi leader Hermann Göring. …. “But it was a phrase, it had power, I had this riff. To me, that’s just sort of the alchemy of writing songs.”
The song was instantly catchy, with quiet but tension-filled verses that exploded into a gigantic chorus; the formula would be replicated with vastly greater commercial success ten years later.

Erg onderschatte band. Jullie wisten ze wel naar waarde te schatten, want deze werd veel genoemd. Echter weinig topposities, en zo mogen ze de top 20 openen.

19. Hüsker Dü - Divide and Conquer (1985) 56 (9)
The cacaphonous raga of Mould’s “Divide and Conquer” blows through eight verses before a righteous chorus finally puts the song throug the roof.

18. Minutemen - Corona (1984) 65 (9)
The two-record, forty-five-song Double Nickels on the Dime stands as one of the greatest achievements of the indie era – an inspired Whitman’s sampler of left-wing politics, moving autobiographical vignettes, and Beefheartian twang.

Zeer leuk nummertje vanop een fantastische plaat. Kort maar krachtig. Heeft een hoop meer Spotify streams dan andere Minutemen nummers. Dat blijkt te komen doordat het als intro van Jackass is gebruikt op MTV. Zo leer ik ook nog wat bij.

17. Fugazi - Turnover (1990) 68 (7), nummer 1 van motel matches
The leadoff track, Picciotto’s "Turnover" is an extended metaphor about ignoring social ills – to “turn off the alarm” and go back to sleep.

Dat moment dat die snijdende gitaar invalt...misschien wel mijn favoriete moment van alle nummers hier.

16. Minutemen - The Glory of Man (1984) 72 (10), nummer 1 van zaaf
herman schreef:
The Glory of Man, het kan niet anders of James Murphy heeft die song ook wel eens gehoord.

Dit is de hoogste van Minutemen deze editie. Zanger D. Boon zong niet alleen het titelnummer, Our Band Could Be Your Life is ook aan hem opgedragen. Hij stierf op 27-jarige leeftijd in een auto ongeluk.

15. Dinosaur Jr. - Little Fury Things (1987) 73 (13) nummer 1 van Marco dB
Barlow and Mascis were and odd match from the start. … Barlow needed a lot of feedback and encouragement and deeply wanted Mascis’s approval, whereas Mascis cruised through life unquestioningly … Mascis didn’t seem to care about anything whatsoever, and as the band’s singer, guitarist, and songwriter, he called the shots. All that pain was manifested on their second album, You’re Living All Over Me, in the lyrics, in the music, even in the title. "All this struggling that we’d been doing since 1985. Bouncing off each other and having no clue, not being friends, not knowing if anybody liked our band, not knowing why we’re playing really loud everywhere and being really obnoxious, and all of a sudden everything was channeled into this one record."

Het weekblad Humo noemde You're Living All Over Me ooit het beste indierock album aller tijden. Aanvankelijk was ik wat sceptisch, maar ondertussen begrijp ik hun punt volledig. Met dit openingsnummer is de boel direct op gang getrokken.

14. The Replacements - Androgynous (1984) 78 (8)
“Androgynous” is just voice, piano, and a brushed snare. A poignant profile of Dick, who wears a skirt, and Jane, who wears a chain. “And they love each other so, androgynous” Westerberg croons. “Closer than you know, love each other so”.

En hier zijn The Replacements nog eens, dat was al een tijdje geleden. Tussen al het gerag is het even tijd voor een beetje blues. Dit nummer is ook al helemaal kapot gedraaid ten huize arcade monkeys.

13. Hüsker Dü - Pink Turns To Blue (1984) 83 (12)
With Zen Arcade there was a thrilling feeling that American post-punk had finally arrived because it could sustain something as ambitious as a double concept album. Zen Arcade had stretched the hardcore format to its most extreme limits; it was the final word on the genre, a scorching of musical earth – any hardcore after Zen Arcade would be derivative, retrograde, formulaic.

Het enige nummer van mijn favoriete album van de Huskers. Zen Arcade was niet alleen een dubbelalbum (zulke naar classic rock geurende ongein deed de wenkbrauwen bij de fans serieus fronsen), het was ook nog eens een conceptalbum (kots). Het album gaat over een jongeman die weg loopt van ruziemakende ouders en verloren loopt in de straten van een grootstad. Vervolgens blijkt het buiten nog veel erger te zijn dan thuis. Daar konden de hardcore kids zich dan wel weer in herkennen.
Bij deze is er nog maar 1 Hüsker Dü nummer in de race.

Bij deze hou ik het voor bekeken voor vannacht. De top 12 volgt in de voormiddag!

arcade monkeys schreef:

22. Mudhoney - Touch Me I'm Sick (1988) 49 (7)
(quote)

De peetvaders van de Seattle grunge scène. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ze me eigenlijk vrijwel onbekend waren voor ik het boek las (en dat voor een Nirvana liefhebber).

Touch Me.. kende ik eerst vooral in de Sonic Youth versie. Het origineel viel daarna eigenlijk al tegen.

Fugazi - Turnover was het eerste wat ik van die band kende, gewoon via de radio (Nozems a Gogo op de woensdagmiddag). Ik vind de coupletten wat lijken op Shine On van House of Love maar dan harder gespeeld. Later leerde ik meer kennen van ze, oa door de cover van Magnapop van het nummer Song #1. Het origineel heeft helaas de voorronde niet gehaald.

Androgynous, toen ik die afgelopen week hoorde dacht ik: dit ken ik maar van wie ook weer... nadenken en zoeken, en jahoor, Joan Jett doet er een cover van op haar album uit 2006.

12. The Replacements - I Will Dare (1984) 86 (10)
With its sunny rockabilly swing, “I Will Dare” was a nigh-perfect pop song, complete with Westerberg’s jaunty mandolin and a nifty guitar solo courtesy of their number one fan and booster, R.E.M.’s Peter Buck.

Het openingsnummer van Let It Be. Ik ontdekte The Replacements ooit gewoon via musicmeter en dit was aanvankelijk het enige nummer dat ik goed vond. Gelukkig is het een album dat je snel nog eens oplegt en de appreciatie voor de rest kwam vlug.

11. Fugazi - Waiting Room (1988) 94 (14), nummer 1 van DjFrankie en Poek
The way the tense, reggae-inflicted verses of “Waiting Room” explode into a heavy metallic chorus, one would assume the song is an impatient call to action. But actually, it is about carefully getting all one’s ducks in a row – just like MacKaye had done with Fugazi.

Zoals verwacht de hoogste notering voor Fugazi. "Waiting Room" is het eerste nummer van de eerste EP die ze uitbrachten. Nog voor die EP uitkwam trokken ze al volle zalen. Dit vooral door het krediet dat de leden hadden opgebouwd met vorige bands, zoals Minor Threat (MacKaye) of Rites of Spring (Picciotto).

En dan kunnen we aan de top 10 beginnen. De oplettende volger merkt op dat een band met best wat paarden in de race helemaal nog helemaal niet is gepasseerd...

10. Sonic Youth - (I Got A) Catholic Block (1987) 95 (12)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=5UAIaLr0IsE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

More prevalent Is Christian imagery, which appears in nearly all of Moore’s songs, notably “Catholic Block”, “Cotton Crown”, “White Cross”

Dat ze de populairste band waren hier was al duidelijk, maar alle vijf hun nummers in de top 10 blijft straf. Het is de enige band uit het boek waar zelfs mijn moeder al van heeft gehoord (dat experiment heb ik daadwerkelijk uitgevoerd), dus de overmacht is best wel verdiend.

9. The Replacements - Unsatisfied (1984) 101 (13), nummer 1 van johan de witt en EttaJamesBrown

https://www.youtube.com/watch?v=DU6IndADEWI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

But “Unsatisfied” might have been the album’s (and the band’s) high point: a soaring hymn to restlessness, frustration, and ennui, Westerberg had hit upon a moving new way to declare that he can’t get no satisfaction.

Volgens Azerrad het hoogtepunt uit het oeuvre van The Replacements, hier moet het echter in een ander Replacements nummer zijn meerdere erkennen. Ondanks sterke concurrentie zou dit best wel eens het meest meebrulbare nummer uit de finale kunnen zijn.

8. Hüsker Dü - Makes No Sense at All (1985) 107 (10), nummer 1 van likeahurricane

https://www.youtube.com/watch?v=J1sYN0PuRs4

This time the sound was crisp and the vocals distinct, more a considered studio creation than just three guys cranking it out as fast as they could. And the songs were stronger than ever. The result was their best, most consistent album. Flip Your Wig delved even further into pop melody, but the approach remained quintessentially Hüsker Dü – even on Mould’s sublime “Makes No Sense at All”. Hart’s drums roll and tumble as frantically as ever, Norton’s bass gamely keeps pace, and Mould’s guitars still strafe the changes with overwhelming volleys of distortion and speed.

Op 8 vinden we al de hoogste van Hüsker Dü. Flip Your Wig was toen het derde briljante album in net iets meer dan een jaar tijd voor Hüsker Dü, en het eerste dat ze zelf hebben geproduced. Het was de laatste plaat die ze uitbrachten bij SST. In feite wou Warner Music deze al uitbrengen, maar de band bleef nog even bij SST uit loyaliteit.

7. Sonic Youth - Expressway To Your Skull (1986) 111 (12), nummer 1 van ranja

https://www.youtube.com/watch?v=cP4I_kHmC-Q

The album’s finale, its magnum opus. “We’re gonna kill the California girls,…” Moore sings the first line, dreamily, like some homicidal twist on a Beach Boys lyric. The songs builds to a cataclysm, Moore’s slide guitar wailing like an air raid siren, then back down to a meditative, after-the-storm feeling, the whole roller-coaster ride ending with a good three minutes of Moore and Ranaldo drawing sounds from their guitars like the music of the spheres, or maybe the sonorous decay of the closing paino hord of the Beatles’ “A Day in the Life”.

Een essentiëel Sonic Youth nummer. Blij dat deze hoog scoort. Dit nummer staat ook wel bekend als "Madonna, Sean and Me" (op de achterflap van de plaat en vreemd genoeg ook op Spotify). Op de lyric sheet staat dan weer "The Crucifixion of Sean Penn" (Sonic Youth had iets met Madonna).

6. The Replacements - Answering Machine (1984) 117 (13), nummer 1 van ArthurDZ

https://www.youtube.com/watch?v=G4QYJG8AxSw

Copping the Beatles album title was the height of cheekiness. That mixture of self-deprecation and bravado – tacitly acknowledging they’d never be like the Fab Four and yet daring to cop their album title- was pure Replacements.

"Answering Machine" won hier ooit de Greatest Hits van The Replacements en is ook nu jullie favoriet van de band. Antwoordapparaten mogen dan wat gedateerd zijn, het gevoel in dit nummer zal altijd wel overeind blijven.

5. Big Black - Kerosene (1986) 120 (12), nummer 1 van dix

https://www.youtube.com/watch?v=HuO3wwLuF0w

“Now, Atomizer sounds like a great accessible record. But back then, you had to listen to it ten times just to get through, to penetrate the fact that there was actually music going on underneath this assault. It was that radical a statement.” “Kerosene” is probably Big Black’s peak. As Riley explained it, life in small-town America is boring: “There’s only two things to do. Go blow up a whole load of stuff for fun. Or have a lot of sex with the one girl in town who’ll have sex with anyone. “Kerosene” is about a guy who tries to combine the two pleasures.

"The Model" was de rode lantaarn, "Kerosene" deed het veel beter en leek een tijdje het podium te halen. Een van de meest krachtige en gebalde nummers uit de finale. Een echte stomp in de maag.

Verrassend dat Kerosene zo hoog staat Wel terecht vind ik, heerlijk nummer.
Het enige nummer van de verzamelaar die ik een paar dagen geleden postte die in de lijst staat overigens.

Mats en HD nu al uitgespeeld? Verrassend.
SY met de hele top-3?

Freak Scene is er ook nog, toch?

pygmydanny schreef:
Freak Scene is er ook nog, toch?

ja, ik gok dat die op 2 staat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.