menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
PLASTIC BITCH HOUSE presents... GREATEST HITS OF GRIMES
https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/770x0/d0079b9e502912d161eae633914ebafc.jpg#d0079b9e502912d161eae633914ebafc

Welkom bij de Greatest Hits van Claire Elise Boucher, bij jullie het beste bekend onder haar artiestennaam Grimes. In 2010 debuteerde ze met Geidi Primes, een conceptplaat over de Dune franchise. Sindsdien bracht ze in totaal 5 albums en 1 EP uit. Met Visions (2012) brak ze definitief door bij het indiepubliek.

Grimes maakt een blend van dream-, synth- en artpop, R&B en hiphop. Haar laatste album Miss Anthropocene (2020) is net twee maanden uit, dus dit is het perfecte moment om haar volledige discografie eens onder te loep te nemen. De startlijst die Plastic Bitch House heeft samengesteld is de volgende:

Halfaxa (2010)
Sagrad Прекрасный
Weregild

Geidi Primes (2010)
Rosa
Venus in Fleurs

Darkbloom (2011)
Vanessa

Visions (2012)
Be a Body
Genesis
Oblivion
Skin
Symphonia IX (My Wait Is U)

Art Angels (2015)
California
Flesh Without Blood
Kill v. Maim
REALiTi
Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
World Princess Part II

Miss Anthropocene (2020)
4ÆM
So Heavy I Fell Through the Earth
Violence (feat. i_o)
We Appreciate Power (feat. Hana)

spotify:user:gretzs:playlist:0MwwY6pb3neTfyis9Xi6Qn 🇨🇦 Grimes GH - startlijst on Spotify - open.spotify.com

Jullie hebben nu tot maandagavond 20:00 om maximaal 10 nummers te nomineren die nog niet in de startlijst staan. Alle samenwerkingen waar Grimes een bijdrage op heeft geleverd zijn ook toegestaan.

En hier nog wat leuke facts en gifjes om je iets verder te verdiepen in ons aller Grimes x

Fun facts:
- Bij het grote publiek kwam Grimes pas echt op de radar nadat bekend werd dat ze een relatie had met Elon Musk.
- Ze verwacht in de zomer samen met een kind met hem.
- Het stel leerde elkaar kennen op Twitter, nadat Musk jaren later dezelfde grap verzon over een
gedachte-experiment met moordlustige AI's aka Rococo’s Basilisk
- Grimes beweert een nieuw muziekgenre uit te hebben gevonden genaamd Faé. Dit omschrijft ze zelf als artiesten die 'recente' muziek die zelf schrijven of produceren. Het zijn de kinderen die aan het einde van de wereld leven en kunst maken over over de ondergang van de mensheid.
- Claire wil(de) naar officiële naam veranderen naar c, de snelheid van het licht, want 'dat zal veel beter zijn'
- Ze spreekt zich vrij regelmatig uit over de positie van vrouwelijke artiesten en hoe zij behandeld worden door pers, producers en platenbazen.
- Naast muzikant is Grimes ook een fervent gamer en verwacht ze rond 2042 haar eerste roman uit te brengen.

https://66.media.tumblr.com/504ead263adc2b81b9ddf1d6e3d1e654/tumblr_n2vwf33tuQ1qf5do9o1_400.gif
https://thumbs.gfycat.com/AllLikableCowrie-small.gif
https://media1.tenor.com/images/12ef2245845f991980a8bf7704567160/tenor.gif?itemid=14356398
https://i.gifer.com/80iR.gif
https://66.media.tumblr.com/tumblr_m4u3ssxC1r1qi8gqpo1_500.gif
https://i.imgur.com/k0VOIeB.gif
https://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/11/grimes-gif-14.gif
https://consequenceofsound.net/wp-content/uploads/2019/03/Grimes.jpg

Tagger de tag:
TornadoEF5, 4addcd, aerobag, aERodynamIC, Arbeidsdeskundige, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, blur8, chevy93, Choconas, curufin, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, esteban, gerre, gherdt, inquestos, JoaMuse, Johnny Marr, jrn, Jurr_on, Kimmyboy Koenr, madmadder, Mjuman,VladTheImpaler, SBube, Silent_shout, Silky & Smooth, Slowgaze, stardust_be, Sunderland, Superbitch, Fathead, Edgar18, charlotte2807, GrafGantz, Gyzzz, herman, hoi123, hond racisme, Jokke.be
, LucM, kaj_666, MRDammann, MVW, NewYorkCityLight, nico1616, Norrage, panjoe, Poeha, popstranger, Ploppesteksel, ranja,Titmeister, ni slecht, SanderT, Sfeermaker, Snoeperd, Manfield, catdog, stoepkrijt, johan de witt, luigifort, Shaky, west, cosmic kid, Mausie, yeahyeahyeah en voor de zekerheid 123poetertjes , Arrie en jordidj1

Ik haak in de finale graag aan.

JAAA DE FAKKEL RETURNZ

Leuk Geert, ik doe mee!

Butterfly
Circumambient
Delete Forever
Go ft. Blood Diamonds
IDORU
My Name is Dark
Nightmusic
Pin
Scream
Vowels = Space and Time

HO. HOOO. HOOOOOO.

Ik haak in de tweede ronde aan. Het is overigens 'Plastic Bitch House' en niet 'Plastic Beach House', Geert. Ken je klassiekers!

Johnny Marr schreef:
Het is overigens 'Plastic Bitch House' en niet 'Plastic Beach House', Geert. Ken je klassiekers!

https://media1.tenor.com/images/b723a0e13098d20fd258320620630548/tenor.gif?itemid=4483249
Aangepast x

Misschien dat ik de finale meedoe, de laatste tijd is zo druk met andere zaken dat ik eigenlijk niet meer aan dit soort topics toekom.

Ik ken eigenlijk alleen Art Angels (en goed ook!), verder alleen wat singles. In de finale probeer ik aan te haken.

Thx voor de tag, inderdaad een leuk idee om dit bijzondere geval eens onder handen te nemen. Voor mij (tot nu toe) puur een single-artiest, dus ook hier een fashionably late entree. Benieuwd wat voor pareltjes dan zijn komen bovendrijven!

Grimes, leuk! Ben wel een Art Angels-fanboy, die staat stevig op 5*, Visions en de nieuwe slechts op 3.5*. Levert deze nominatielijst op

Artangels
Belly of the Beat
Butterfly
Delete Forever
Easily
IDORU
Infinite Love Without Fulfillment (Intro)
My Name Is Dark
Scream
Vowels = Space and Time

Ik haak ook aan in de finale, hoop dat jullie zo vriendelijk zijn om Butterfly en Belly of the Beat daar in te stemmen

Jammer dat ik de finale van Sade heb gemist. Had graag mee willen doen maar het is er bij ingeschoten.

Mijn absolute nummer 1, met hele grote afstand, had 'Cherish the Day' geweest maar ik zie dat die niet eens de finale heeft gehaald. Wel een zeer verdiende top 2, denk dat die nummers ook mijn top 3 hadden afgemaakt.

Choconas schreef:

De mooiste en meest memorabele zinnen uit het nummer vind ik echter deze:

Coast-to-coast, L.A. to Chicago: Western male
Across the North and South, to Key Largo: love for sale

''His eyes are like angels; his heart is cóóóóld'' is mijn favoriet .

Gretz schreef:

- Ze beweert een nieuw muziekgenre uit te hebben gevonden genaamd Faé. Dit omschrijft ze zelf als artiesten die 'recente' muziek die zelf schrijven of produceren. Het zijn de kinderen die aan het einde van de wereld leven en kunst maken over over de ondergang van de mensheid.

De Spotify-playlist die Dazed heeft samengesteld, mag er wel wezen. Ik ben faefan.

Ik had nog nooit van haar gehoord.

Artangels
Circumambient
Delete Forever
Dream Fortress
Laughing and Not Being Normal
My Name Is Dark
Pynk (met Janelle Monáe)
Scream
Vowels = Space and Time
Zoal, Face Dancer

Arbeidsdeskundige
Belly of the Beat
Butterfly
Circumambient
Delete Forever
Dream Fortress
Easily
My Name Is Dark
Scream
Vowels = Space and Time
Zoal, Face Dancer

Aha, eindelijk Grimes! Hoe bepaal jij trouwens jouw taglijsten, Gretz? Begin dit jaar kreeg ik nog een tag voor Cœur de Pirate waar ik 2 nummers of zo van kende en bij Grimes waar ik best wel fan van ben dan niet. Nu ja eigen schuld, moet ik Grimes maar in m'n top 10 artiesten zetten of zo. Wie weet is m'n liefde na deze editie zo groot dat ik het wel doe.

JoaMuse schreef:
Aha, eindelijk Grimes! Hoe bepaal jij trouwens jouw taglijsten, Gretz? Begin dit jaar kreeg ik nog een tag voor Cœur de Pirate waar ik 2 nummers of zo van kende en bij Grimes waar ik best wel fan van ben dan niet. Nu ja eigen schuld, moet ik Grimes maar in m'n top 10 artiesten zetten of zo. Wie weet is m'n liefde na deze editie zo groot dat ik het wel doe.

Ah, in deze heb ik de taglijst van Lana Del Rey overgenomen en vervolgens daarbij alle users gezet die ook nog in me opkwamen (o.a diegenen die veel punten kwijt konden aan Grimes in De Witte Trui). Ik ben jou gewoonweg vergeten, excuses.

Arno schreef:
(quote)

De Spotify-playlist die Dazed heeft samengesteld, mag er wel wezen. Ik ben faefan.

Ja, ik zag in die lijst ook een hoop persoonlijke favorieten staan, waaronder Purity Ring, Empress Of en Jenny Haal

Superbitch schreef:
Ik had nog nooit van haar gehoord.

Maar Art Angels staat in je album top 10

Gretz schreef:
(quote)

Maar Art Angels staat in je album top 10

Sorry Gretz, ik ken maar 2 nummers van deze band. Dus deze sla ik over: veel succes en plezier!

Grimes

- Ik blijf me verbazen over het gebrek aan liefde voor Pin.

- Ik zal haar eerste 2 platen weer eens herluisteren voor ik hier een lijstje drop.

- En ik wil nog even jullie aandacht vestigen op deze geweldige feature.

Bedankt voor de tag, Geert. Mogen samenwerkingen? Zo niet, dan mogen de laatste twee nummers vervangen worden door de bovenste twee van 'Net niet'.

Circumambient
SCREAM
Artangels
Easily
Butterfly
Eight
Visiting Statue
Vowels = space and time
Pynk (ft. Janelle Monáe)
Phone Sex (ft. Blood Diamonds)

Net niet:
My Name Is Dark - Art Mix
You'll miss me when I'm not around
laughing and not being normal

Dance Lover schreef:
Leuk Geert, ik doe mee!

Butterfly
Circumambient
Delete Forever
Go ft. Blood Diamonds
IDORU
My Name is Dark
Nightmusic
Pin
Scream
Vowels = Space and Time

Kleine aanpassing Gretz

Circumambient & Delete Forever eruit, enter Dream Fortress Phone Sex (ft. Blood Diamonds)

Butterfly
Dream Fortress
Go ft. Blood Diamonds
IDORU
My Name is Dark
Nightmusic
Phone Sex (ft. Blood Diamonds)
Pin
Scream
Vowels = Space and Time

AstroStart schreef:
Bedankt voor de tag, Geert. Mogen samenwerkingen?

Ja, alle features zijn toegestaan

Leuk om er op deze manier eens goed in te duiken al is er natuurlijk wel veel gras weggemaaid door die eerste lijst. Ik heb slechts 3 albums en heb niet de beschikking over bijv Spotify, maar ga aan de slag. Er staat maximaal 10 nummers dus minder mag ook. Ik kom zeker met iets op de proppen..

Belly of the Beat
Delete Forever
Gambang
Nightmusic
Phone Sex [ft. Blood Diamonds]
Pin
Play Destroy [ft. Poppy]
Pynk [ft. Janelle Monáe]
Scream
Swan Song

Belly of the Beat
Delete Forever
Easily
Entropy (feat. Bleachers)
Go (feat. Blood Diamonds)
My Name Is Dark
Nightmusic (feat. Majical Clouds)
Pin
Take Me Away (feat. Bleachers)
Vowels = Space and Time

Ik neem even aan dat er geen onderscheid wordt gemaakt in verschillende versies van nummers, zoals Realiti (demo) en de albumversie, of de algorithm en art-mixes van het laatste album? Terecht?

ranja schreef:
Ik neem even aan dat er geen onderscheid wordt gemaakt in verschillende versies van nummers, zoals Realiti (demo) en de albumversie, of de algorithm en art-mixes van het laatste album? Terecht?

Klopt. Iedereen is vrij om zijn/haar eigen favoriete versie in gedachten te houden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:35 uur

geplaatst: vandaag om 11:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.