menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
5. The Exciters - Tell Him
156 punten van 28 stemmers, nummer 1 van Ast

ranja: En alweer een vrolijk onbezorgd liedje. Beetje geholpen door het gebruik in Ally MacBeal maar ook op eigen kracht is dit gewoon, eh, heerlijk."

Deze band profiteerde van de regel dat een excuushenk toegestaan was tussen alle dames. Henk heet Herb Rooney en Superbitch vindt het zielig voor hem als enige man, maar dat valt wel mee, want hij trouwde de leadzangeres van de band, Brenda Reid. Hun zoon Cory Rooney is een succesvol songwriter die meeschreef aan Independent Women en vele andere hits.

Gekke video trouwens, waarom zijn de dieren vaker in beeld dan de band?

4. The Shangri-Las - Leader of the Pack
163 punten van 22 stemmers, nummer 1 van wendyvortex Kees-Jan Edgar18 en jeroentjuhh

aerobag: "Het hoeft niet allemaal drama te zijn voor de Shrangi-La’s, ook van een dosis humor zijn ze niet vies. Een Leader of the Biker Pack hangt rond in een snoepwinkel om schoolmeisjes op te pikken en komt dan ook nog eens onfortuinlijk aan zijn einde. Jaaaaja, rare tijden die jaren ’60."

ranja: "Niet het eerste liedje dat het dramatische verhaal verteld van een bad boy die verongelukt maar misschien wel de beste. The Damned kopieerde de openingszin voor hun debuutsingle."

Alweer een nummer van Barry en Greenwich, samen met blufkoning Morton. Veel gebabbel en een groot drama.

Dan plaats ik zo de nummer drie en dan weten jullie ook de nummer twee. Het verschil in punten is niet groot.

Poek schreef:
16. The Belles - Come Back
78 punten van 17 stemmers, nummer 1 van zaaf en BrotherJohn

(embed)

aerobag: "Interessante verschijning tussen de rest, deze rock dames. Soort Interpol maar dan 40 jaar eerder en de Girl Band variant. Pakkend refrein en zowaar wat gave spelingen met ritme, daar hou ik wel van!"

Het leek me wel leuk om in de startlijst niet alleen typische girl groups maar ook een garagerocknummer te stoppen. Ik hield er rekening mee dat ze de finale niet zouden halen (toch een iets minder bekend nummer), dus wel en daar ben ik blij mee. 17 keer top tien, 2 keer nummer één, ze hebben het goed gedaan. Verder kan ik weinig over The Belles vinden. Geen Wikipediapagina, geen filmbeelden. Ze doen vooral covers (b.v. Melvin is een cover van Gloria) en zover Choconas kon nagaan is Come Back het enige nummer dat ze zelf schreven.

Ah, de band van Melvin. Ik kwam Melvin vorig jaar tegen in een playlist met nieuwe releases en dacht even dat het daadwerkelijk een nieuw opgenomen nummer was (in oude stijl). Fantastische cover is dat.

Op het laatste moment heb ik m'n nummers 10 en 11 nog omgedraaid waardoor nu m'n nummers 11, 12, 13 de top 3 vormen

ranja schreef:
Op het laatste moment heb ik m'n nummers 10 en 11 nog omgedraaid waardoor nu m'n nummers 11, 12, 13 de top 3 vormen

Ik teken ervoor! (bij het spel van Zaaf)

Ja dat is me daar nog nooit gelukt

3. The Crystals - Then He Kissed Me
170 punten van 31 stemmers, nummer 1 van ArthurDZ en Dance Lover

ArthurDZ: "Fenomenaal nummer. Wat een ritme, wat een drive, wat een ironie-verpulverende tienersmacht! Mijn all-time favoriete girl group-song, en één van mijn favoriete nummers tout court."

aerobag: "Zo’n liefelijk nummer en zo’n charmant refrein. Sterk ritmisch aspect kent dit nummer, met opvallend veel oog voor detail. De strijkers geven dit nummer ook net dat extraatje."

Weer eentje van Greenwich/Barry/Spector. In Nederland kwam de versie van The Beach Boys bijna op 1.

Ha Poek, had je mijn numero uno meegeteld?

EttaJamesBrown schreef:
Ha Poek, had je mijn numero uno meegeteld?

Ja maar niet genoemd, nu hersteld!

Girlpower!!

2. The Flirtations - Nothing but a Heartache
173 punten van 28 stemmers, nummer 1 van motel matches en Choconas

ArthurDZ: IJzersterk nummer, zo’n liedje dat ik nooit uit mezelf opleg, maar als ie ergens langskomt, of als ik door MuMe gedwongen word het wel te doen, veer ik toch altijd weer op. Daarom nog nipt in mijn top 10 te vinden!

aerobag: "Heerlijke drive zit er in dit nummer en de bombastische instrumentatie is net zo gepassioneerd als de zang. Girl Band Power van de bovenste plank. De achtergrondzang is net zo dynamisch als de leadzangeres. Doordringend nummer hoor."

Voornamelijk in Nederland succesvol, deze band, al was het nummer maar een kleine hit. Ook nog twee jaar laag in de top 2000 gestaan. Genomineerd voor de MuMeladder (en daar ken ik het nummer van), maar nooit gehaald geloof ik? Maar nu dan eindelijk de echte doorbraak: nummer 2 in Greatest Hits of! The best of the rest, dat had ik niet verwacht, zeker niet nadat ze na vijf stemmers nog puntloos waren. Nog maar eens proberen in de ladder, stel ik voor.

Eehh, ik heb niet meegeteld. Wie gaat winnen? Etta?

1. The Ronettes - Be My Baby
263 punten van 35 stemmers, nummer 1 van Brunniepoo E-Clect-Eddy stardust_be esteban LucM Shaky Simon77 laxus11 Ataloona Gretz 123poetertjes

ArthurDZ: "Eén van de beroemdste intro’s aller tijden en wat daarna volgt doet er niks voor onder, integendeel, er worden nog enkele flinke schepjes bovenop gedaan. Een nummer dat zo goed in elkaar zit dat zelfs Brian Wilson niet wist waar hij het had toen hij de song voor het eerst hoorde. En ik begrijp dat."

aerobag: "Het enige nummer wat ik op voorhand al goed kende, ik had hier ooit een opdracht over moeten maken voor muziekles. Waarschijnlijk ook de reden dat als ik aan een ouderwetse ‘Girl Band’ denk, dat dit nummer dan als eerste in mijn hoofd verschijnt. Toppertje hoor, vooral die zanglijnen."

De gedoodverfde favoriet wint met grote voorsprong en stond bij zoveel mensen op 1 dat ik bijna RSI kreeg van het taggen. Een van de eerste voorbeelden van Spectors Wall of Sound en daarmee van grote invloed geweest op latere experimentele muziek in de jaren '60.

Geweldige ontdekking van The Flirtations!

Klaar! Dank iedereen die mee heeft gedaan en mooi dat zoveel mensen enthousiast waren. Het lijkt me wel een mooi klusje voor PBH om ooit een vervolg te doen met 90's girl groups. Vooraleerst is de beurt echter aan ArthurDZ die ons een week Japan en David Sylvian gaat voorschotelen.

De top 20 nog een keer:

1. The Ronettes - Be My Baby
2. The Flirtations - Nothing but a Heartache
3. The Crystals - Then He Kissed Me
4. The Shangri-Las - Leader of the Pack
5. The Exciters - Tell Him
6. The Crystals - Da Doo Ron Ron
7. The Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
8. Martha and The Vandellas - Heat Wave
9. The Shangri-Las - Past, Present and Future
10. Reparata and The Delrons - Captain of your ship
11. Martha and The Vandellas - Dancing in the Street
12. The Chiffons - One Fine Day
13. Martha and The Vandellas - Jimmy Mack
14. The Velvelettes - He Was Really Saying Somethin'
15. The Shangri-Las - Remember (Walking in the Sand)
16. The Belles - Come Back
17. The Shangri-Las - Give Him a Great Big Kiss
18/19 The Crystals - He's a Rebel en Martha and The Vandellas - Nowhere To Run
20. The Chiffons - Sweet Talkin’ Guy

En de Spotifylijst:

*Zwijmelstand* Wat een geweldige Greatest Hits.

Heb echt veel nieuwe ontdekkingen gedaan. Het leven werd gevierd in de jaren `60 hoor!

Dank je wel Poek!

Johnny Marr schreef:
Geweldige ontdekking!

Jij ontdekt dingen uit de jaren 60, ik uit de jaren nu. Heerlijk toch?

Mooie en misschien toch wel terechte #1. Bedankt Poek voor de organisatie!

Uiteraard een terechte nummer 1 als het zoveel voorsprong heeft op de rest.

Net als de nummer 2 is dit wel een tijdje mijn favoriete girl group song geweest.

Denk dat ik me binnenkort maar eens op deze ga storten, al hebben we het beste deze week hier al wel voorbij zien komen.

Dank Poek!

Heerlijke muziek; als ik dit begin te draaien heb ik weinig behoefte meer aan wat anders eigenlijk.
Afgezien van de uitslag een geweldig toernooi

Beetje teleurgesteld dat the Shangri-Las het podium niet gehaald hebben, maar ik heb genoten van de heerlijke muziek.

Dank, Poek, voor deze geweldige editie van 'Greatest Hits of #'

herman schreef:

Denk dat ik me binnenkort maar eens op deze ga storten, al hebben we het beste deze week hier al wel voorbij zien komen.

Certified Rolling Stone classic though.

Thanks Poek voor dit fijne weekje. Nu even alles op m'n gemak teruglezen

Poek schreef:
Verder kan ik weinig over The Belles vinden. Geen Wikipediapagina, geen filmbeelden. Ze doen vooral covers (b.v. Melvin is een cover van Gloria) en zover Choconas kon nagaan is Come Back het enige nummer dat ze zelf schreven.

Er is inderdaad niet zoveel te vinden over The Belles, maar dit stuk geeft wel een mooi inkijkje:

The Belles - Melvin - numerogroup.com.

Maakt ook duidelijk waarom ze maar één eigen nummer hadden: de gitariste en schrijver van Come Back, Debbie Teaver, was nog maar 14 jaar toen The Belles begonnen. Een jaar later hield de band alweer op te bestaan en ging ieder haar eigen weg.

Alle 20 goed!

Bedankt Poek, erg leuk weekje met jou en jouw dames.

Damn, wat stom....helemaal vergeten m'n top 10 in te sturen en ik had het lijstje klaar staan

Nou ja, had denk ik niet veel uitgemaakt voor de top (ik had waarschijnlijk alleen The Belles een paar plekken hoger gezet)....voor de vorm, dit was mijn top 10 geweest.

1. The Flirtations - Nothing but a Heartache
2. The Ronettes - Be My Baby
3. Martha and The Vandellas - Dancing in the Street
4. The Belles - Come Back
5. The Crystals - Then He Kissed Me
6. The Crystals - Da Doo Ron Ron
7. The Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
8. The Shangri-Las - Leader of the Pack
9. The Exciters - Tell Him
10. Martha and The Vandellas - Heat Wave

Dikke dankjewel Poek voor het begeleiden van dit magische reisje naar girl group-land, waar de zon altijd schijnt en de bomen van suikerspinnen zijn gemaakt

Van hieruit vertrekken we naar een andere prachtbestemming, namelijk het land van de rijzende zon, Japan!

En ofschoon ik alleen Japan en leadsinger David Sylvian vermelde toen ik mezelf op de intekenlijst zette, mag al het solowerk van de ex-leden van Japan meedoen. Zolang ze maar de leading man zijn op de nummers, Porcupine Tree oid mag dus niet

Opdracht 1: plaats hier tegen maandagavond 20.00 uur je lijstje van tien nummers die nog niet in onderstaande startlijst staan. De tien meest genomineerde nummers mogen samen met het onderstaande twintigtal mee naar de tweede ronde!

Adolescent Sex
Before the Bullfight (David Sylvian)
Buoy (Mick Karn & David Sylvian)
Every Colour You Are (Rain Tree Crow)
Forbidden Colours (David Sylvian & Ryuichi Sakamoto)
Gentlemen Take Polaroids
Ghosts
Her Distance (Steve Jansen)
I Should Not Dare (David Sylvian)
I Surrender (David Sylvian)
Life in Tokyo
Methods of Dance
Nightporter
Nostalgia (David Sylvian)
Orpheus (David Sylvian)
Quiet Life
Rhodesia
Sow the Salt (Steve Jansen)
The Other Side of Life
Visions of China

Het wordt een pittige editie met een overvloed aan mooie keuzes, maar de echte favorieten zullen wel komen bovendrijven denk ik dan. Veel plezier iedereen!

Kan jordidj1, cosmic kid, Soledad of brajoapau de topictitel aanpassen naar Greatest Hits Of #4 (Japan) aub?

Nu even uit de losse pols wat liefhebbers taggen:

zaaf Rudi S bikkel2 dazzler luigifort Alicia E-Clect-Eddy LucM Barney Rubble en natuurlijk Mjuman (en eventuele anderen), doen jullie mee?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.