menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Ik ben ook lid van de 5-4=Unity-fanclub. Maar het veelvuldig genoemd worden van The Hexx vind ik nog veel zorgwekkender. Carrot Rope trouwens ook

AT&T
Date with Ikea
Father to a Sister of Thought
Flux = Rad
Grave Architecture
Major Leagues
Perfume V
Spit on a Stranger
Trigger Cut / Wounded Kite at :17
We Dance

Ik had even gedoe met Spotify. Ik was gehackt en plusminus 40 playlists waren verwijderd (waaronder de onze). Gelukkig kon dat hersteld worden. En ook onverwacht wat bezoek gekregen. Ik start hierdoor morgen de finale pas op.

Wie wil kan tot morgenochtend 10 uur nog zijn eliminatielijstje inleveren.

Mijn hemel, je Spotify gekaapt! Wat ontzettend naar, Herman! Hopelijk is alles weer oké?

Er worden aardig wat favorieten weggestemd hier, maar ik vrees dat het me niet gaat lukken met een eigen eliminatielijstje te komen. Dan moet ik er maar op vertrouwen dat er voldoende moois overblijft in de finale!

Choconas schreef:
Mijn hemel, je Spotify gekaapt! Wat ontzettend naar, Herman! Hopelijk is alles weer oké?
Ja, gelukkig wel. Ik miste ineens allerlei playlists, maar er stonden wel 'Kevin Rock' en 'Kevin Trap' voor in de plaats... Wachtwoorden veranderd, overal uitgelogd en na contact met de helpdesk alles kunnen herstellen. Wel even schrikken, zit best veel werk in sommige playlists/projectjes.

Bij deze mijn lijstje:

Fight This Generation
Fillmore Jive
Grave Architecture
Grounded
Here
Major Leagues
Rattled by the Rush
Spit on a Stranger
We Dance
The Hexx

En dan ga ik nu rekenen...

Deze songs vallen sowieso af:

Grave Architecture 10
5-4=Unity 9
Fight This Generation 8
Flux = Rad 8
Spit on a Stranger 8
The Hexx 8
We Dance 8
Major Leagues 7

Persoonlijk vind ik het ook wel jammer van 5-4=Unity, had zeker mijn top 10 gehaald.

Dan hebben we nog 3 songs die 6 stemmen vergaarden, maar omdat ik nu wel aan de finale beginnen hebben die geluk en gaan we verder met 22 songs.

Greatest Hits of Pavement! De finale!

Na 2 rondes zijn de volgende 22 songs overgebleven:

AT&T
Carrot Rope
Cut Your Hair
Date with Ikea
Elevate Me Later
Embassy Row
Father to a Sister of Thought
Fillmore Jive
Gold Soundz
Grounded
Here
In the Mouth a Desert
Perfume V
Range Life
Rattled by the Rush
Shady Lane
Silence Kit
Stereo
Stop Breathin
Summer Babe [Winter Version]
Trigger Cut / Wounded Kite at :17
Unfair

Stel uit deze 22 songs jouw top 10 (meer mag ook, maar alleen de bovenste 10 tellen mee voor de eindlijst) op. En motiveer gerust je keuzes, het is altijd leuk om te lezen waarom iemand al die nummers nou eigenlijk zou leuk vindt

Deadline: vrijdag 23-11, 21:00 uur

En voor wie nog terug wil luisteren: 80 minuten het beste van Pavement:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/solemn_thirsty/playlist/2QcfayOk7fRuijM6PsYRJd?si=Ba4WSPRUSfO-_t1iKZltLw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Pavement Greatest Hits on Spotify - open.spotify.com

1. Trigger Cut
2. Unfair
3. Elevate Me Later
4. Grounded
5. Silence Kit
6. Summer Babe [Winter Version]
7. AT&T
8. Gold Soundz
9. Rattled by the Rush
10. Date with Ikea

11. Range Life
12. Stereo
13. Stop Breathin
14. In the Mouth a Desert
15. Cut Your Hair
16. Here
17. Embassy Row
18. Shady Lane
19. Father to a Sister of Thought
20. Carrot Rope
21. Fillmore Jive
22. Perfume V

1. In the Mouth a Desert
2. Grounded
3. Stop Breathin
4. Trigger Cut / Wounded Kite at :17
5. Elevate Me Later
6. Rattled by the Rush
7. Cut Your Hair
8. Father to a Sister of Thought
9. Gold Soundz
10. Embassy Row

1. Unfair
2. Embassy Row
3. Gold Soundz
4. Silence Kit
5. Stereo
6. Range Life
7. Here
8. Grounded
9. Trigger Cut / Wounded Kite at :17
10. Father to a Sister of Thought

1. AT&T
2. Rattled by the Rush
3. Perfume V
4. Stereo
5. Grounded
6. Here
7. Date with Ikea
8. Fillmore Jive
9. Trigger Cut / Wounded Kite at :17
10. Shady Lane

Lekker gevarieerde lijstjes tot nu toe

herman schreef:
Lekker gevarieerde lijstjes tot nu toe

Sorry hiervoor maar hier komt dan van mij een minder gevarieerd lijstje, want ik vind de eerste twee albums toch wel duidelijk hun twee beste

1. Elevate Me Later
2. Summer Babe (Winter Version)
3. Fillmore Jive
4. Cut Your Hair
5. Unfair
6. Silence Kit
7. Gold Soundz
8. Trigger Cut / Wounded Kite at :17
9. Stop Breathin
10. Range Life

11. Grounded

Crooked Rain, Crooked Rain is mijn topper met zes noteringen, hoewel alle reguliere albums natuurlijk geweldig zijn. Maar CRCR is het geweldigst.

1. Stereo
2. Cut Your Hair
3. Shady Lane
4. Range Life
5. Gold Soundz
6. Summer Babe (Winter Version)
7. Silence Kit
8. Stop Breathin
9. In the Mouth a Desert
10. Unfair

Toch maar gewoon de 2 bekendste nummers op 1 en 2.... Cut Your Hair destijds regelmatig op MTV langs zien komen. Dat blijft dan toch wel hét nummer.

1. Cut Your Hair
2. Summer Babe [Winter Version]
3. In the Mouth a Desert
4. Grounded
5. Stereo
6. Perfume V
7. Gold Soundz
8. Unfair
9. Elevate Me Later
10. Trigger Cut / Wounded Kite at :17

Een goed topic om me er nog eens aan te herinneren wat een bizar geweldige band Pavement is.
Het was voor mij geen liefde op het eerste gezicht. Ooit leren kennen via een compilatie cd van Studio Brussel waar Cut Your Hair opstond, maar daar vond ik toen (onbegrijpelijk genoeg) niks aan. Het heeft uiteindelijk geduurd tot ik aan het unief zat (cliché), grote fan werd van Elliott Smith en vervolgens besloot om andere 90's indie acts eens een serieuze kans te geven. En zo kwam ik al snel bij Pavement uit. Ik ben nog grotere fan geworden toen ik in mijn tweede jaar tot over mijn oren verliefd was (nog groter cliché, ik weet het) op iemand die keihard into Pavement, Silver Jews (en soortgelijke 90's bands) was en dan heb ik als een gek alle platen van haver tot gort beluisterd om toch maar als een kenner over te komen. Er is niets van gekomen, maar de liefde voor Pavement, Built to Spill en Yo La Tengo is wel gebleven. Als ik naar Pavement luister moet ik altijd nog aan die periode terug denken Heb ook de indruk dat goed driekwart van de hedendaagse artiesten die me aanspreken in meer of mindere mate als een Pavement rip-off klinken, dus daar ben ik de band ook wel dankbaar voor.

Maar goed, I digress, tijd om het over de finalelijst te hebben. Alle 22 dikke kwaliteit. Echt gevarieerd is mijn lijstje niet, het zwaartepunt ligt ook hier bij de eerste twee albums (dat zijn toch hun beste, laten we nu even eerlijk zijn ), maar uiteindelijk staat er van elk regulier album wel een nummer in mijn top 10 en daar heb ik het niet eens om gedaan.

1. Gold Soundz
Perfect nummer. Elk aspect van dit nummer is eigenlijk gewoon briljant. Eerst en vooral de melodie, dan de manier waarop Malkmus die uit zijn strot duwt, de sprankelende instrumentatie, dan dat middenstuk dat even de spanning opbouwt om al snel een spetterend vervolg te krijgen en ook de tekst.
And you're the kind of girl I like
Because you're empty and I'm empty
And you can never quarantine the past

2. Trigger Cut / Wounded Kite at :17
3. Summer Babe [Winter Version]

Die eerste helft van Slanted and Enchanted hebben ze toch nooit meer overtroffen. Echt heerlijk hoe Trigger Cut op stoom komt en dan gewoon verder raast. Indierock op zijn puurst ook, boordevol energie. Zurich is Stained en Conduit for Sale! worden ten zeerste gemist.

4. Cut Your Hair
5. Shady Lane

Onweerstaanbare singles, beiden geschift aanstekelijk. Cut Your Hair vond ik dus aanvankelijk geen goed nummer, ik kan mijn vroegere zelf absoluut niet meer begrijpen. Ik heb beide nummers oneindig veel gedraaid maar toch zijn ze niet kapot te krijgen. You've been chosen as an extra in the movie adaptation of the sequel to your life

6. In the Mouth a Desert
7. Stop Breathin'

De outro van Stop Breathin' is ook wel een van de absolute hoogtepunten uit hun oeuvre. In een youtube commentaar wordt het mooi opgesomd: 'That outro is one of the best things I ever heard. It starts off sad, goes to sinister, then quirky, then unsure, then hopeful, then a bit of optimism, then hopeless...then madness!'

8. Grounded

Wowee Zowee heb ik ook stukgedraaid en hoe meer ik er naar luister, hoe meer ik hem in de buurt vind komen van de eerste twee albums. Flux=Rad en We Dance sla ik nog iets hoger aan, maar Grounded is ook een favoriet.

9. Elevate Me Later
10. Carrot Rope

Het zit allemaal zeer dicht bij mekaar. Toen ik voor de eliminatieronde luisterde zat Carrot Rope nog net bij de afvallers. Maar toen ik deze middag voor de finale nog eens op de spotify lijst luisterde kwam deze opeens weer heel hard binnen en heb ik het nummer toch een half uurtje op repeat gehad (Pavement wist wel hoe ze verslavende refreinen moesten maken zeg). Ook groot fan van het clipje met die gele jassen en knullige dansjes. Best confronterend als ik me bedenk dat het er de zeldzame keren dat ik op een dansvloer stap ook zo moet aan toe gaan.

1. Fillmore Jive
2. Unfair
3. AT&T
4. Range Life
5. Cut Your Hair
6. Here
7. In the Mouth a Desert
8. Stereo
9. Stop Breathin
10. Grounded

1. Trigger Cut / Wounded Kite at :17
2. Here
3. Cut Your Hair
4. Grounded
5. Range Life
6. Elevate Me Later
7. Gold Soundz
8. Unfair
9. Summer Babe [Winter Version]
10. Father to a Sister of Thought

1. Range Life
2. Unfair
3. Grounded
4. Fillmore Jive
5. Gold Soundz
6. Stop Breathin
7. Cut Your Hair
8. Silence Kit
9. Carrot Rope
10. In the Mouth a Desert

11. Elevate Me Later
12. Embassy Row

Toch wel een erg lastige opdracht, als ik zie wat voor heerlijke nummers er nog buiten de top 10 vallen...

Het Pavement-avontuur begon voor mij in 1999, toen ik nog net het heerlijke clipje van Carrot Rope meekreeg voor ze uit elkaar gingen en op Metropolis voor een paar gulden de CD van Brighten The Corners kocht. Dat album blijft daarom wel een favoriet van me, met name de fantastische single Shady Lane zorgt altijd weer voor een glimlach. Grappig trouwens de verwijzingen naar ons (we went Dutch Dutch Dutch). In de versie van 5+4=Unity met tekst zingt Malkmus dan weer over schreeuwende Dutchmen...), maar helaas kwam die niet tot de finale. Later leerde ik Crooked Rain, Crooked Rain kennen en toen werd dat mijn favoriet, maar de laatste jaren draaien ik nog het meest Slanted and Enchanted. Helaas haalden de nummers waarin ze wat meer uit de bocht vliegen de finale niet en komt dit niet echt tot uiting in mijn lijstje. Wowee Zowee moet ik nog wat meer inkomen en de laatste plaat vind ik gewoon wat minder.

Ben trouwens blij dat ik ze nog live heb mogen zien in 2010, toen ze een reunietour deden. Prachtig concert was dat.

1. Range Life
2. Shady Lane
3. Embassy Row
4. Summer Babe [Winter Version]
5. Stop Breathin
6. Carrot Rope
7. Cut Your Hair
8. Stereo
9. Perfume V
10. Silence Kit

1. Embassy Row
2. Gold Soundz
3. Trigger Cut / Wounded Kite at :17
4. In the Mouth a Desert
5. Range Life
6. Here
7. Cut Your Hair
8. Stop Breathin
9. Shady Lane
10. Carrot Rope

13 lijstjes, 11 verschillende nummers 1's... bovenin is het razend spannend.

Om 21:00 sluit het stemkantoor, dus wie nog een lijstje in wil leveren moet snel zijn.

Eigenlijk hebben alle 22 nummers op hun eigen manier iets leuks. Het zijn vaak de kleine dingetjes wat voor mij een Pavement-nummer tot een goed nummer maakt. Daarom ook bij elk nummer van mijn top-10 het P(avement)-moment. Top-2 was makkelijk kiezen (al geldt dat voor Stop Breathin pas sinds deze week dat besef). Daarna was het lastig, waarbij eigenlijk slechts drie nummers niet in aanmerking kwamen voor een top-10-plek.

1. Gold Soundz
P-moment (1): Brug na de tweede verse.
P-moment (2): "you're the kind of girl I like // because you're empty and I'm empty"

2. Stop Breathin
P-moment: het gitaartje waarmee de lange geniale outro begint

3. Summer Babe [Winter Version]
P-moment: "Go!"

4. Fillmore Jive
P-moment: Hoe de chaos aan het eind plots verdwijnt en Malkmus "Pull out their plugs and they snort up their drugs" zingt.

5. Carrot Rope
P-moment: Dat het refrein echt ineens uit het niets komt en toch werkt.

6. Grounded
P-moment: Het Slintesque gitaargejengel aan het begin en einde.

7. Silence Kit
P-moment: De cowbell. Uiteraard.

8. Shady Lane
P-moment: "You've been chosen as an extra in the movie adaptation of the sequel to your life."

9. Elevate Me Later
P-moment: De bak herrie tussen het eigenlijke einde en de reprise.

10. Here
P-moment: De fade-out die al ingezet wordt voordat Malkmus de laatste regel "Last time, last time..." zingt. Maar eigenlijk heeft dit atypische Pavement-nummer geen echte P-momentjes.

Het was lang geleden dat ik nog naar Pavement had geluisterd, dus het werd wel weer eens tijd! Blijft een tof bandje, ook al is alles niet even briljant. Deze tien nummers zijn echter meer dan uitstekend.

01. Perfume V
02. Grounded
03. Gold Soundz
04. Summer Babe [Winter Version]
05. Unfair
06. Fillmore Jive
07. Embassy Row
08. Father to a Sister of Thought
09. Range Life
10. Carrot Rope

Excuus, helemaal niet meer aan gedacht.
Dit moet hem worden!

1. Gold Soundz
2. Father to a Sister of Thought
3. Range Life
4. Shady Lane
5. Elevate Me Later
6. Cut Your Hair
7. Stop Breathin'
8. Unfair
9. In the Mouth a Desert
10. Stereo

Na Johan ga ik de eindstand opmaken.

Teunnis schreef:
6. Grounded
P-moment: Het Slintesque gitaargejengel aan het begin en einde.

Aan Slint had ik nog niet eens gedacht, maar dat gitaargejengel is voor mij echt onweerstaanbaar. Waanzinnig nummer!

Dank aan de 16 deelnemers! Het heet de volgende eindstand opgeleverd:

22. Date with Ikea (5 punten, 2 keer genoemd)
21. Carrot Rope (15 punten, 6 keer genoemd)
De leadsingle van het laatste album Terror Twilight en het enige nummer van dat album dat het tot de finale wist te schoppen...

20. Rattled by the Rush (16 punten, 3 keer genoemd)
19. Father to a Sister of Thought ( 17 punten, 5 keer genoemd)
18. AT&T (22 punten, 3 keer genoemd) + de #1 van wendyvortex
17. Perfume V (25 punten, 5 keer genoemd) + de #1 van Choconas
16. Here (29 punten, 6 keer genoemd)
15. Silence Kit (30 punten, 6 keer genoemd)
14. Embassy Row (32 punten, 5 keer genoemd) + de #1 van motel matches
13. Shady Lane (36 punten, 6 keer genoemd)
12. Stereo ( 36 punten, 7 keer genoemd) + de #1 van Renoir
Opvallend om de nummers van Brighten The Corners zo naast elkaar te zien staan. En dan is er ook nog Date W/ Ikea, dat wordt gezongen door Scott Kannberg. Dit betekent dat we zo de top 10 ingaan met alleen maar nummers van de eerste drie platen.
Opvallend was wel dat Shady Lane geen enkele keer werd genoemd in de eliminatieronde, meestal toch wel een voorbode voor een hoge eindnotering, maar helaas. Het taalgrapje voortbordurend op Oh My God is toch wel een van mijn favoriete P-momenten ever.

11. In the Mouth a Desert (39 punten, 8 keer genoemd) + de #1 van zaaf

Ja Shady Lane laag zeg!

herman schreef:
Het taalgrapje voortbordurend op Oh My God is toch wel een van mijn favoriete P-momenten ever.

Had ik ook kunnen noemen idd.

Ik voel me een beetje schuldig; ik heb op het laatste moment Shady Lane verplaatst van #3 naar #8...

10. Fillmore Jive (40 punten, 6 keer genoemd, de nummer #1 van Rudi S)

Als ik heel eerlijk ben is dit nooit een van mijn favorieten van Crooked Rain, Crooked Rain geweest. Maar ik was dan ook een grote Smashing Pumpkins-fan in de jaren '90, misschien is dat het. Altijd wel leuk om te zien dat anderen het wel helemaal geweldig vinden.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=ryMMzYp07Zs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:11 uur

geplaatst: vandaag om 10:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.