Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2018, 21:35 uur
9. Elevate Me Later (40 punten, 8 keer genoemd, de #1 van Johnny Marr)
Evenveel puntjes als Fillmore Jive, maar wel 2 keer meer genoemd. Lekker poppy nummer vol prikkeldraad, dat iemand bij de albumdiscussie zelfs doet denken aan Liquido's Narcotic. Het verlate einde is verder een van de vele kleine creatieve vondsten die Pavementen zo leuk maken.
Evenveel puntjes als Fillmore Jive, maar wel 2 keer meer genoemd. Lekker poppy nummer vol prikkeldraad, dat iemand bij de albumdiscussie zelfs doet denken aan Liquido's Narcotic. Het verlate einde is verder een van de vele kleine creatieve vondsten die Pavementen zo leuk maken.
0
geplaatst: 23 november 2018, 21:41 uur
8. Stop Breathin (46 punten, 10 keer genoemd)
Na Elevate Me Later volgt op het album Stop Breathin en zo ook in onze ultieme Pavement toplijst. Een prachtig verstild nummer met een waanzinnig outro. Ik ben niet per se van de gitaarsolo's, maar zoveel humor en gevoel als Pavement erin stopt. Hieronder een treffende quote van arcade monkeys, maar in deze wil ik ook het briljante intro van Silence Kit nog even genoemd hebben.
Na Elevate Me Later volgt op het album Stop Breathin en zo ook in onze ultieme Pavement toplijst. Een prachtig verstild nummer met een waanzinnig outro. Ik ben niet per se van de gitaarsolo's, maar zoveel humor en gevoel als Pavement erin stopt. Hieronder een treffende quote van arcade monkeys, maar in deze wil ik ook het briljante intro van Silence Kit nog even genoemd hebben.
arcade monkeys schreef:
De outro van Stop Breathin' is ook wel een van de absolute hoogtepunten uit hun oeuvre. In een youtube commentaar wordt het mooi opgesomd: 'That outro is one of the best things I ever heard. It starts off sad, goes to sinister, then quirky, then unsure, then hopeful, then a bit of optimism, then hopeless...then madness!'
De outro van Stop Breathin' is ook wel een van de absolute hoogtepunten uit hun oeuvre. In een youtube commentaar wordt het mooi opgesomd: 'That outro is one of the best things I ever heard. It starts off sad, goes to sinister, then quirky, then unsure, then hopeful, then a bit of optimism, then hopeless...then madness!'
0
geplaatst: 23 november 2018, 21:46 uur
7. Trigger Cut / Wounded Kite at :17 (52 punten, 9 keer genoemd en de #1 van likeahurricane)
Dan een van de eerste liedjes van Slanted and Enchanted, een album dat sowieso al ijzersterk begint. Wounded Kite at :17 is wel een mal coda. Ik vraag me af wat die :17 precies betekent...
Dan een van de eerste liedjes van Slanted and Enchanted, een album dat sowieso al ijzersterk begint. Wounded Kite at :17 is wel een mal coda. Ik vraag me af wat die :17 precies betekent...
0
geplaatst: 23 november 2018, 21:49 uur
6. Unfair (59 punten, 10 keer genoemd en de #1 van Shaky)
Lekker onstuimig nummer van Crooked Rain, rocken op zijn best. Toch had ik deze lang niet zo hoog verwacht, maar ja, veel losser dan dit gaat Pavement niet op misschien wel hun beste album.
Lekker onstuimig nummer van Crooked Rain, rocken op zijn best. Toch had ik deze lang niet zo hoog verwacht, maar ja, veel losser dan dit gaat Pavement niet op misschien wel hun beste album.
0
geplaatst: 23 november 2018, 21:53 uur
5. Summer Babe (Winter Version) (60 punten, 9 keer genoemd)
De opener van de eerste plaat en wat voor één. Op het eerste gehoor misschien niet zo'n bijzonder nummer, maar op de een of andere manier nestelt het zich vanzelf in je hoofd en dan is het zo'n fijn liedje... Teunnis noemde als P-moment: "Go!", voor mij is dat de regel "I've got a lot of things/I want to sell/BUT NOT HERE BABE, YOU TOOK IT AAAAALLLLLLLLLL"
De opener van de eerste plaat en wat voor één. Op het eerste gehoor misschien niet zo'n bijzonder nummer, maar op de een of andere manier nestelt het zich vanzelf in je hoofd en dan is het zo'n fijn liedje... Teunnis noemde als P-moment: "Go!", voor mij is dat de regel "I've got a lot of things/I want to sell/BUT NOT HERE BABE, YOU TOOK IT AAAAALLLLLLLLLL"
0
geplaatst: 23 november 2018, 21:59 uur
4. Range Life (62 punten, 10 keer genoemd, de #1 van Ploppesteksel en ene herman)
Misschien wel het bekendste nummer van Pavement. Destijds hadden ze een conflict met de Smashing Pumpkins over Lollapalooza en Billy Corgan kwam er in de tekst niet al te best vanaf...
"Out on tour with the Smashing Pumpkins
Nature kids, I, they don't have no function
I don't understand what they mean and I could really give a fuck
The Stone Temple Pilots, they're elegant bachelors
They're foxy to me, are they foxy to you?
I will agree they deserve absolutely nothing, nothing more than me"
Verder een pracht van een americana-ballad. Ze hebben er nog een paar in deze stijl, maar dit is toch wel veruit de mooiste.
Misschien wel het bekendste nummer van Pavement. Destijds hadden ze een conflict met de Smashing Pumpkins over Lollapalooza en Billy Corgan kwam er in de tekst niet al te best vanaf...
"Out on tour with the Smashing Pumpkins
Nature kids, I, they don't have no function
I don't understand what they mean and I could really give a fuck
The Stone Temple Pilots, they're elegant bachelors
They're foxy to me, are they foxy to you?
I will agree they deserve absolutely nothing, nothing more than me"
Verder een pracht van een americana-ballad. Ze hebben er nog een paar in deze stijl, maar dit is toch wel veruit de mooiste.
1
geplaatst: 23 november 2018, 22:08 uur
3. Grounded (65 punten, 11 keer genoemd)
Deze verrast me toch ook wel flink met zijn hoge positie. De gitaarsound is in ieder geval heerlijk, zeker in de laatste minuut, en Malkmus laat weer eens horen wat een originele tekstschrijver hij is:
He spoke of latent causes, sterile gauzes, and the bedside morale
He traipse around the table talking sentences so incomplete, plete, plete
Boys are dying on these streets
Deze verrast me toch ook wel flink met zijn hoge positie. De gitaarsound is in ieder geval heerlijk, zeker in de laatste minuut, en Malkmus laat weer eens horen wat een originele tekstschrijver hij is:
He spoke of latent causes, sterile gauzes, and the bedside morale
He traipse around the table talking sentences so incomplete, plete, plete
Boys are dying on these streets
1
geplaatst: 23 november 2018, 22:16 uur
2. Cut Your Hair (68 punten, 11 keer genoemd, de #1 van andré en ranja)
Het zat op het laatst erg dichtbij elkaar: toen ik om 20:45 de stand ging opmaken stond deze nog eerste, maar toen kwamen er op de valreep nog 2 lijstjes binnen waarin Cut Your Hair helemaal niet genoemd werd en zo zakte deze een paar plekken weg in de stand. Met de punten van Johan de Witt werd dan toch nog plek 2 gehaald.
Desalniettemin een briljant nummer. Ik weet nog dat ik ooit in mijn studententijd achter de bar stond en Crooked Rain, Crooked Rain draaide en een paar Pavement-fans bij dit nummer helemaal uit hun dak gingen. Prachtige tekst ook weer en ook fijn gezongen/geschreeuwd door Stephen. NO BIG HAIR!
Het zat op het laatst erg dichtbij elkaar: toen ik om 20:45 de stand ging opmaken stond deze nog eerste, maar toen kwamen er op de valreep nog 2 lijstjes binnen waarin Cut Your Hair helemaal niet genoemd werd en zo zakte deze een paar plekken weg in de stand. Met de punten van Johan de Witt werd dan toch nog plek 2 gehaald.
Desalniettemin een briljant nummer. Ik weet nog dat ik ooit in mijn studententijd achter de bar stond en Crooked Rain, Crooked Rain draaide en een paar Pavement-fans bij dit nummer helemaal uit hun dak gingen. Prachtige tekst ook weer en ook fijn gezongen/geschreeuwd door Stephen. NO BIG HAIR!
1
geplaatst: 23 november 2018, 22:22 uur
1. Gold Soundz (84 punten, 13 keer genoemd, de #1 van arcade monkeys, Teunnis en johan de witt)
Deze stond vlak voor tijd nog 4e ofzo, maar met 28 punten in de laatste 3 lijstjes kunnen we wel spreken van een geweldige eindsprint. En terecht, want het is een van de vele onweerstaanbare Pavement liedjes met een briljante tekst.
So drunk in the August sun
And you're the kind of girl I like
Because you're empty and I'm empty
And you can never quarantine the past
Deze stond vlak voor tijd nog 4e ofzo, maar met 28 punten in de laatste 3 lijstjes kunnen we wel spreken van een geweldige eindsprint. En terecht, want het is een van de vele onweerstaanbare Pavement liedjes met een briljante tekst.
So drunk in the August sun
And you're the kind of girl I like
Because you're empty and I'm empty
And you can never quarantine the past
1
geplaatst: 23 november 2018, 22:23 uur
Terechte nummer 1
Wat een nummer!
Mooi weekje Pavement, thanks Herman.
Wat een nummer!Mooi weekje Pavement, thanks Herman.
1
geplaatst: 23 november 2018, 22:25 uur
Dit is ook één van die zeldzame liedjes waar je echt nooit zat van wordt, ook al zet je het (zoals ik de afgelopen week) constant op repeat.
2
geplaatst: 23 november 2018, 22:31 uur
Ja, ik word ook erg blij van Gold Soundz... zo'n perfect liedje. En dat in nog geen drie minuten.
Malkmus is toch wel een hele grote held en Pavement een geweldige band. Dit is toch wel muziek om heel blij van te worden.
Dank iedereen voor het meedoen!
Malkmus is toch wel een hele grote held en Pavement een geweldige band. Dit is toch wel muziek om heel blij van te worden.
Dank iedereen voor het meedoen!
0
geplaatst: 23 november 2018, 22:32 uur
Dank voor het organiseren! Een weekje in het thema van Pavement is een feestje.
1
geplaatst: 23 november 2018, 22:39 uur
Was leuk, wel een herontdekking van sommige nummers 
of zal ik zeggen de hele band

of zal ik zeggen de hele band

1
geplaatst: 23 november 2018, 22:46 uur
Teunnis schreef:
Dit is ook één van die zeldzame liedjes waar je echt nooit zat van wordt, ook al zet je het (zoals ik de afgelopen week) constant op repeat.
+1
Was zeker een leuk weekje, bedankt voor de organisatie herman!
1
geplaatst: 23 november 2018, 23:21 uur
herman bedankt voor een fijne week. Was al weer een tijd geleden dat ik Pavement gedraaid had en dat heb ik deze week goed ingehaald. Mooi overzichtelijk oeuvre met een erg hoge gemiddelde kwaliteit. Alleen de laatste plaat in net iets minder, maar ook nog steeds erg goed.
1
geplaatst: 23 november 2018, 23:25 uur
Ik start maar meteen de volgende ronde op:
Vlaamstalig
Omdat ik vermoedde dat een Greatest Hits voor alleen Gorki of Noordkaap niet al te veel deelnemers zou opleveren, heb ik het maar wat opgerekt. We gaan dus deze week op zoek naar de mooiste Vlaamstalige nummers. Vlaamse dialecten tellen ook, zolang ik het nog enigszins kan verstaan en het nummer uit België komt, mag het meedoen.We beginnen met een startlijst van 25 nummers. Kan best zijn dat ik een paar klassiekers over het hoofd heb gezien, maar die moeten jullie dan maar toevoegen.
Bazart – Goud
Jacques Brel – Mijn Vlakke Land
Kris De Bruyne – Amsterdam
Clouseau – Daar Gaat Ze
Clouseau – Passie
Wim De Craene – Tim
Fixkes – Kvraagetaan
Gorki – Mia
Gorki – Soms Vraagt een Mens Zich Af
Raymond Van Het Groenewoud – Meisjes
Raymond Van Het Groenewoud – Twee Meisjes
Raymond Van Het Groenewoud – Liefde voor Muziek
Raymond Van Het Groenewoud – Je Veux de l'Amour
Ivan Heylen – De Wilde Boerendochter
De Kreuners – Ik Wil Je
Lieven – Neerhof
De Mens – Irene
Monza – Van God Los
Noordkaap – Een Heel Klein Beetje Oorlog
Noordkaap – Ik Hou van U
Eva De Roovere – Fantastig Toch
Johan Verminnen - Laat Me Nu Toch Niet Alleen
Jan De Wilde – Eerste Sneeuw
Het Zesde Metaal – Ploegsteert
Zjef Vanuytsel – De zotte morgen
Welke 10 nummers ontbreken nog in deze lijst? Laat het voor maandagavond 20:00 weten.
Vlaamstalig
Omdat ik vermoedde dat een Greatest Hits voor alleen Gorki of Noordkaap niet al te veel deelnemers zou opleveren, heb ik het maar wat opgerekt. We gaan dus deze week op zoek naar de mooiste Vlaamstalige nummers. Vlaamse dialecten tellen ook, zolang ik het nog enigszins kan verstaan en het nummer uit België komt, mag het meedoen.We beginnen met een startlijst van 25 nummers. Kan best zijn dat ik een paar klassiekers over het hoofd heb gezien, maar die moeten jullie dan maar toevoegen.
Bazart – Goud
Jacques Brel – Mijn Vlakke Land
Kris De Bruyne – Amsterdam
Clouseau – Daar Gaat Ze
Clouseau – Passie
Wim De Craene – Tim
Fixkes – Kvraagetaan
Gorki – Mia
Gorki – Soms Vraagt een Mens Zich Af
Raymond Van Het Groenewoud – Meisjes
Raymond Van Het Groenewoud – Twee Meisjes
Raymond Van Het Groenewoud – Liefde voor Muziek
Raymond Van Het Groenewoud – Je Veux de l'Amour
Ivan Heylen – De Wilde Boerendochter
De Kreuners – Ik Wil Je
Lieven – Neerhof
De Mens – Irene
Monza – Van God Los
Noordkaap – Een Heel Klein Beetje Oorlog
Noordkaap – Ik Hou van U
Eva De Roovere – Fantastig Toch
Jan De Wilde – Eerste Sneeuw
Het Zesde Metaal – Ploegsteert
Zjef Vanuytsel – De zotte morgen
Welke 10 nummers ontbreken nog in deze lijst? Laat het voor maandagavond 20:00 weten.
0
geplaatst: 23 november 2018, 23:58 uur
Ik houd het voorlopig bij vier als dat mag; of moeten het er echt tien zijn? Een vijfde kan ik eventueel nog wel verzinnen (anders gaat het richting K3).
Flip Kowlier - Welgemeende
Lais - (Houd uw) Kanneke
Monza - Dood aan alle meisjes
Tourist Le MC - Koning Liefde
Flip Kowlier - Welgemeende
Lais - (Houd uw) Kanneke
Monza - Dood aan alle meisjes
1
geplaatst: 24 november 2018, 00:13 uur
Gorki - Later Zeker Misschien
Gorki - XTC
Flip Kowlier - Ik Ben Moe
Flip Kowlier - Moeder Lieve Moeder
Het Zesde Metaal - Zet Mie Af
Het Zesde Metaal - Ik Ga Nie Storen
Raymond Van Het Groenewoud - Brussels By Night
Arbeid Adelt! - Daar Gaat Het Meisje Van Mijn Hart
De Kreuners - Cous Cous Kreten
De Brassers - En Toen Was Er Niets Meer
Gorki - XTC
Flip Kowlier - Moeder Lieve Moeder
Het Zesde Metaal - Ik Ga Nie Storen
Arbeid Adelt! - Daar Gaat Het Meisje Van Mijn Hart
De Kreuners - Cous Cous Kreten
1
geplaatst: 24 november 2018, 00:22 uur
Arbeid Adelt! - Stroom
Belgian Asociality - Kriep Kriep
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Om Mijn Leven Leuk Te Vinden
Flip Kowlier - Otoradio
Gorki - Wij Slapen aan de Lopende Band
Kommil Foo - Kop in het Zand
Paul Boey - 'k Heb de Mot in Mijn Lijf
Vuile Mong en Zijn Vieze Gasten - Het Apekot
Wannes Van de Velde - Jef Heeft Me 'Ne Sjiek Gerefuseerd
Belgian Asociality - Kriep Kriep
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Om Mijn Leven Leuk Te Vinden
Flip Kowlier - Otoradio
Gorki - Wij Slapen aan de Lopende Band
Kommil Foo - Kop in het Zand
Paul Boey - 'k Heb de Mot in Mijn Lijf
Vuile Mong en Zijn Vieze Gasten - Het Apekot
Wannes Van de Velde - Jef Heeft Me 'Ne Sjiek Gerefuseerd
1
geplaatst: 24 november 2018, 05:57 uur
Bedankt herman, mooi dat jij Pavement weer eens afgestoft hebt.
0
geplaatst: 24 november 2018, 08:26 uur
Hopelijk klopt de score nog Herman, want mijn nummer 1 was (en is) Trigger Cut en niet Cut Your Hair.
1
geplaatst: 24 november 2018, 08:36 uur
Jawel. Ik had de punten geteld en later erbij gezet wie welke #1 had. Dus gelukkig een foutje zonder gevolgen voor de stand.
0
geplaatst: 24 november 2018, 10:09 uur
Vlaamse liedjes zijn een deel van de popgeschiedenis dat in de vergeetput dreigt te belanden. Eigenlijk is dit veel te uitgebreid om allemaal samen te doen. Daarom beperk ik het tot één liedje per artiest, wat lastig is.
Ann Christy - Dag vreemde man
Hugo Matthysen - Eddy Borremans
Isabelle A - Ik heb hem zo lief
Jan De Wilde - Een vrolijk lentelied
Johan Verminnen - Ik wil de wereld zien
Laïs - 't Smidje
Louis Neefs - Laat ons een bloem
Wannes Van de Velde - Ik wil deze nacht in de straten verdwalen
Will Tura - Eenzaam zonder jou
Willem Vermandere - Laat mie maar lopen
Ann Christy - Dag vreemde man
Hugo Matthysen - Eddy Borremans
Isabelle A - Ik heb hem zo lief
Jan De Wilde - Een vrolijk lentelied
Johan Verminnen - Ik wil de wereld zien
Laïs - 't Smidje
Louis Neefs - Laat ons een bloem
Wannes Van de Velde - Ik wil deze nacht in de straten verdwalen
Will Tura - Eenzaam zonder jou
Willem Vermandere - Laat mie maar lopen
0
geplaatst: 24 november 2018, 10:50 uur
Bart Peeters - Heist aan Zee
De Mens - Ergens Onderweg
Flip Kowlier - Grotste Lul Van't Stad
Flip Kowlier - Min Moaten
Gorky - Anja
Gorky - Lieve Kleine Piranha
Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat
Superdiesel - Ticket naar de Zon
Wim De Craene - Rozane
De Mens - Ergens Onderweg
Flip Kowlier - Grotste Lul Van't Stad
Flip Kowlier - Min Moaten
Gorky - Anja
Gorky - Lieve Kleine Piranha
Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat
Superdiesel - Ticket naar de Zon
Wim De Craene - Rozane
0
geplaatst: 24 november 2018, 11:06 uur
Blof met Geike Arnaert - Zoutelande
Het Zesde Metaal - Calais
Het Zesde Metaal - Naar de Wuppe
Jan de Wilde - De Fanfare van Honger en Dorst
Kommil Foo - Ruimtevaarder (!!!)
Wannes Van de Velde - Ik Wil Deze Nacht in de Straten Verdwalen
Wim De Craene - Rozane
Yevgueni - Als Ze Lacht
Blof is natuurlijk Nederlands maar juist Geike Arnaert maakt het nummer voor mij interessant. Als ie niet mee mag doen dan hoor ik het wel.
Het Zesde Metaal - Calais
Het Zesde Metaal - Naar de Wuppe
Jan de Wilde - De Fanfare van Honger en Dorst
Kommil Foo - Ruimtevaarder (!!!)
Wannes Van de Velde - Ik Wil Deze Nacht in de Straten Verdwalen
Wim De Craene - Rozane
Yevgueni - Als Ze Lacht
Blof is natuurlijk Nederlands maar juist Geike Arnaert maakt het nummer voor mij interessant. Als ie niet mee mag doen dan hoor ik het wel.
0
geplaatst: 24 november 2018, 11:12 uur
Raymond Van Het Groenewoud – Brussels By Night
Noordkaap – Druk In Leuven
Noordkaap – Pretentious Moi
Noordkaap – Wat Is Kunst?
De Mens - En in Gent
Gorki - We Zijn Zo Jong
Gorki – Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
Gorki - De Olifant Is Grijs
Jan De Wilde - Hè Hè
Het Zesde Metaal – Gie, Den Otto En Ik
Noordkaap – Druk In Leuven
Noordkaap – Pretentious Moi
Noordkaap – Wat Is Kunst?
De Mens - En in Gent
Gorki - We Zijn Zo Jong
Gorki – Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
Gorki - De Olifant Is Grijs
Jan De Wilde - Hè Hè
Het Zesde Metaal – Gie, Den Otto En Ik
0
geplaatst: 24 november 2018, 11:16 uur
Edgar18 schreef:
Johan staat al in de startlijst. Verder wil ik best ruimhartig zijn, maar een Nederlandstalige cover van een Duitstalig nummers gaat ook mij te ver. Het goede nieuws is wel dat je 2 nieuwe nummers mag toevoegen (zie voor tips bovenstaande lijst
)
0
zaaf
geplaatst: 24 november 2018, 11:21 uur
Brihang - Balanceren
Brihang - Kleine Dagen
Arbeid Adelt! - Stroom
De Kreuners - Mijn Laatste Sovjet
Noordkaap - Gigant
Kommil Foo - Ruimtevaarder
Gorki - Red Mijn Ziel Vooral
Brihang - Balanceren
Brihang - Kleine Dagen
Arbeid Adelt! - Stroom
De Kreuners - Mijn Laatste Sovjet
Noordkaap - Gigant
Kommil Foo - Ruimtevaarder
Gorki - Red Mijn Ziel Vooral
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.